رفتن به محتوای اصلی

گزارش نشست اپوزیسیون در تورنتو
17.04.2023 - 07:43

 
نشست تورنتو با شرکت حضوری   ۹۵  نفر و مجازی ۹۰ نفر ( که ثبت نام کرده بودند ) در تاریخ 26 مارس 2023/ 6 فروردین 1402 در شهر تورنتو کانادا برگزار شد. در حالیکه پرچم شیرو خورشید ایران در سالن نصب شده بود، با نواختن سرود  ــ ای؛ ایران ــ برنامه نشست شروع شد.

در این نشست یک روزه، طیف وسیع و رنگارنگ سیاسی اپوزیسیون ایران، از مشروطه خواهان تا جمهوری خواهان؛ از جریانات چپ تا تشکل های قومی( منطقه ای) شرکت کردند.

اولین پانل نشست تحت عنوان سیاست ها و الزامات عملی دوران گذار؛ ضرورت گفتگوهای سیستماتیک ؛ همکاری و همیاری، با شرکت خانم ها ناهید بهمنی ـــ زرین محی الدین ـــ مهدیه گلرو و آقایان خالد عزیزی ــ  حسن شریعتمداری ــ یدی قربانی و دامون  گلریز با مدیریت آقایان مهران براتی و عطا هودشتیان برگزار شد.

دومین پانل با عنوان نقش زنان در اپوزیسیون تحت عنوان ضرورت حضور زنان در راهبری، همگامی و همیاری و با شرکت خانم ها ترانه آبروش ــ هایده روش ــ سیمین صبری و لیلی پورزند و با مدیریت خانم نازنین انصاری انجام یافت.

در سومین بخش نشست، آقایان جمشید امیری ــ عبداله مهتدی ــ جلیل شرهانی ــ ناصر بلیده ای ــ یوسف عزیز بنی طرف ــ ضیاء صدر الا شرافی ــ یونس شاملی ــ علی اشتری ــ بابک یزدی، یدی قربانی و پرویز نویدی  نظرات خود را در چهارچوب موضوعات محوری نشست، با مدیریت آقای رضا مریدی، بیان کردند.
در بخش پایانی نشست، که به مدیریت مهرداد حریری و منوچهر مقصودنیا برگزار شد, شرکت کنندگان در پنج کار گروه تقسیم شده و در مدت زمان بیش از دو ساعت در باره ضرورت و چگونگی گفتگوی مستمر و هدفمند,  راه و روش های عملی ان, و اولویتهای عناوین بحث کرده و نظرات خود را بیان کردند. تمامی این نظرات  به ثبت رسیده و به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید. جمع بندی این گفتگو ها نیز به اطلاع عموم خواهد رسید
 
اخبار این نشست توسط رسانه های بی بی سی فارسی ــ صدای آمریکا ــ ایران اینترنشنال ــ اپوک پرشین ــ کورد کانال ــ ایران استار ــ پرشین میرور و هفته منعکس گردید. لازم  به یادآوری است که هزینه های این نشست به مبلغ حدود  ۲۴۰۰۰ دلار کانادا توسط جمعی از ایرانیان پشتیبان جنبش انقلابی زن، زندگی، آزادی در شهر تورنتو تامین گردید. بخشی از این هزینه بمبلغ   ۵۳۱۰ دلار کمک هزینه سفر به چند نفر از شرکت کنندگان در نشست بود. سایر شرکت کنندگان از کشورها و شهرهای دیگر با هزینه شخصی خود در نشست حضور یافتند.
کمیته برگزار کننده نشست تورنتو 
۱۳ اوریل ۲۰۲۳

     

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.