رفتن به محتوای اصلی

لوایح تگزاس که می‌تواند مالکیت شهروندان ایرانی را محدود کند
04.04.2023 - 06:49

سنا و مجلس نمایندگان تگزاس اخیرا چندین لایحه معرفی کرده‌اند که در صورت تصویب شدن می‌تواند مالکیت زمین در این ایالت توسط شهروندان ایرانی، چینی، روسی و کره شمالی، که «شهروندان کشورهای متخاصم» با آمریکا شناخته می‌شوند را محدود کند.

به گزارش روزنامه «دالاس مورنینگ پست»، قانون‌گذارانی که این لوایح را تهیه کرده‌اند، می‌گویند که این قوانین برای محافظت از تگزاس در برابر حکومت‌هایی است که واشینگتن آنها را تهدیدی علیه ایالات متحده می‌داند. در مقابل، مخالفان این لوایح می‌گویند که آنها ریشه در «بیگانه‌هراسی» دارند.

به گفته این روزنامه، نگرانی‌ها درباره مالکیت چینی‌ها بر زمین در تگزاس پس از آن افزایش یافت که قانونگذاران متوجه شدند یک شرکت تابعه چینی حدود 140000 هکتار در نزدیکی پایگاه لافلین نیروی هوایی ایالات متحده در وال‌وِرده خریداری کرده است.

لایحه 147 سنای تگزاس شهروندان و مشاغل چین، ایران، کره شمالی و روسیه یا دولت‌های این کشورها را از خرید ملک در تگزاس منع می‌کند. این لایحه می‌تواند برای افراد دارای تابعیت دوگانه استثنائات محدودی قائل شود.

لایحه 552 سنا به دنبال آن است که شهروندان چین، ایران، کره شمالی، روسیه یا هر «کشور تحت نظر» را از خرید زمین کشاورزی در تگزاس منع کند. نهادهای تجاری و افراد، مجاز به معامله روی زمین‌های کشاورزی با شهروندان این چهار کشور نیستند.

لایحه 4006 مجلس نمایندگان به دنبال ممنوعیت خرید یا تصاحب زمین توسط نهادهای دولتی مرتبط با چین، ایران، کره شمالی و روسیه است. این لایحه در صورت تصویب همچنین به شرکت‌هایی که تحت مالکیت یا کنترل شهروندان این چهار کشور هستند، اجازه خرید یا مالکیت زمین در تگزاس را نخواهد داد.

لایحه 711 سنا بیان می‌کند که «بازیگران خارجی ممنوعه» مجاز به خرید املاک و مستغلات بدون «اخطار کتبی به فروشنده» نیستند. گزارش سال 2023 مدیر اطلاعات ملی آمریکا «سیا» چین، ایران، کره شمالی و روسیه را بازیگران خارجی ممنوعه و «جدی‌ترین تهدیدها» برای ایالات متحده می‌داند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.