رفتن به محتوای اصلی

رسانه‌های اسرائیل درباره نمایشگاه تسلیحاتی اصفهان: واکنشی به هدف قرار گرفتن تاسیسات نظامی
09.02.2023 - 14:57

نمایشگاهی که با عنوان «نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه» در اصفهان برگزار شده، در رسانه‌های اسرائیلی بازتاب داشته و آن را واکنشی به حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نظامی اصفهان دانسته‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن به گستردگی به نمایشگاه تسلیحات نظامی سپاه پاسداران در اصفهان و موشکی که بر روی آن «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده، پرداختند.

این رسانه‌ها برگزاری این نمایشگاه را واکنشی به حمله به تاسیسات نظامی ایران در اصفهان خواندند که به اسرائیل نسبت داده شده است.

یک مقام وزارت امور خارجه اسرائیل در واکنش به این نمایشگاه آن را پیامی واضح درباره قصد جمهوری اسلامی برای نابودی اسرائیل دانست.

دانستجاش زارکا، معاون امور راهبردی وزارت امور خارجه اسرائیل در توییتی نوشت: «اگر کسی شک دارد، با آن که آن‌ها هنوز با املای عبری مشکل دارند اما واضح است که قصد داشته‌اند روی این موشک ایرانی "مرگ بر اسرائیل" بنویسند. پیام واضح است.»

پیشتر خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، تصاویری از نمایشگاه تسلیحات نظامی که این روزها در شهر اصفهان در حال برگزاری است منتشر کرد که در آن چیزی شبیه موشک زمین به زمین با نوشته «مرگ بر اسرائیل» با حروف عبری بر روی آن دیده می‌شود.

نمایشگاه «توانمندی‌ها و دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران» از ۱۶ تا ۲۷ بهمن برگزار می‌شود و در این نمایشگاه، سامانه‌های مختلف تسلیحاتی و همچنین بالگرد و موشک به نمایش درمی‌آید.

در این نمایشگاه، علاوه بر موشک، پرچم اسرائیل نیز روی زمین کشیده شده تا مردم از روی آن رد شوند.

هفته گذشته، سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد اعلام کرد حکومت ایران اسرائیل را مسوول حمله پهپادی اخیر به یک کارخانه نظامی در نزدیکی شهر اصفهان می‌داند و حق خود را برای دادن «پاسخ قاطع» به آن محفوظ می‌دارد.

این مقام جمهوری اسلامی برای این ادعای خود دلیل و سندی ارائه نکرد و صرفا به چند اظهارنظر اشاره کرد.

در پی وقوع انفجار در یکی از مراکز مهمات‌سازی در اصفهان در شامگاه شنبه هشتم بهمن، وزارت دفاع جمهوری اسلامی این ادعا را مطرح کرد که این مرکز هدف «حمله ناموفق» ریزپرنده‌ها قرار گرفته است.

وزارت دفاع در بیانیه‌ای انفجار این مرکز مهمات‌سازی در اصفهان را «حمله ناموفق» خواند و اعلام کرد: «این حمله با استفاده از ریزپرنده‌ها صورت گرفته که یکی از آن‌ها مورد اصابت پدافند هوایی و دو فروند دیگر در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.»

پیشتر روزنامه وال‌استریت ژورنال در خبری اختصاصی به نقل از مقام‌های آمریکایی و افراد آگاه به عملیات، اسرائیل را مسوول حمله پهپادی به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان معرفی کرد.

مقام‌های اسرائیلی اما تاکنون به طور رسمی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.