رفتن به محتوای اصلی

دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای و گزینه نظامی امریکا+ویدئو ها
30.01.2023 - 14:43

 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۳۰ ژانویه (۱۰ بهمن)، در سفر خود به «منطقه»، در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای مصری خود تاکید کرد ادامه کار علیه اقدامات ایران در منطقه مهم است.

بلینکن همچنین گفت: «برای ایالات متحده و همچنین برای بسیاری از شرکای ما در منطقه بسیار مهم است که در صورت لزوم با اقدامات مختلفی که ایران در سراسر منطقه و فراتر از آن انجام می‌دهد، مقابله و علیه آن اقدام کنیم.»

او با عبدالفتاح السیسی، رییس‌جمهوری مصر نیز دیدار کرد و پس از این دیدار در توییتی نوشت که با السیسی در مورد شراکت استراتژیک میان مصر و آمریکا گفت‌وگو کرده است:‌ «در مورد نقش مهم مصر در ثبات منطقه‌ای، همکاری دوجانبه و اهمیت پیشرفت در زمینه حقوق بشر گفت‌وگو کردیم.»

بلینکن از قاهره راهی اورشلیم خواهد شد تا با مقام‌های اسرائیلی دیدار و گفت‌وگو کند. موضوع ایران از جمله موضوعات گفت‌وگوها خواهد بود و درباره جنگ اوکراین نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا اما دیپلماسی را «کارآمدترین راهکار» درباره پرونده هسته‌ای ایران ذکر کرد و در عین حال گفت برای جلوگیری از دست‌یابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای، همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز است.

او در مصاحبه با العربیه گفت که ایران پیشنهاد بازگشت به برجام را رد کرده است.

بلینکن تاکید کرد کشورش به جست‌وجوی راه‌هایی برای متوقف‌ کردن «فعالیت‌های شرارت‌آمیز ایران» ادامه می‌دهد.

این سخنان همزمان با سفر این مقام ارشد آمریکا به مصر، اسرائیل و کرانه باختری رود اردن و همچنین حمله به یک مجتمع تولید جنگ‌افزار در اصفهان بیان شده است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در خبری اختصاصی به نقل از مقام‌های آمریکایی و افراد آگاه به عملیات، اسرائیل را مسوول حمله پهپادی به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان معرفی کرده است.

در همین حال جروزالم‌پست به نقل از منابع اطلاعاتی غربی و منابع خارجی نوشت برخلاف ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر «تخریب جزیی سقف» تاسیسات «توسعه سلاح‌های پیشرفته» در حمله پهپادی شامگاه شنبه، این حمله «موفقیت فوق‌العاده‌ای» به دست آورده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.