رفتن به محتوای اصلی

هشيار باشيم تا انقلاب ملى ايران به ثمر نشيند 
26.01.2023 - 08:11

هشيار باشيم تا انقلاب ملى ايران به ثمر نشيند 

امروز، انقلاب مردمان ایران با پيشتازى زنان ایران و رمز “زن زندگی آزادی“ به نقطه ای رسیده است که دولت های مماشات گر و معامله گر را وادار به قبول واقعیت انقلاب ایران کند. ما خود به این انقلاب باور داریم و با قتل مهسا /ژینا، انقلاب مردمان ایران همراه رنسانس ایرانی تا پیروزی نهائی ادامه خواهد یافت، و تمام نگرشهای واپسگرای قرون وسطایی را همچون رودی با خود به زباله دان تاریخ خواهد برد. رنسانس ایرانی، رژیم را در صحنه های بین‌المللی رسوا کرده است و همراهی بسیاری را برای حمایت از انقلاب "زن، زندگی، آزادی" جلب کرده است. اما مسئله مهم در مقطع کنونی، نبود یک "ستاد رهبری" و يا "شورای رهبری" است که بتواند هدایت این انقلاب را در مقطع کنونی برعهده بگیرد. 

متاسفانه تاکنون با وجود تلاش های بسیار، این امر مهم میسر نشده است و احزاب ، نهادها و سازمان های سیاسی همچنان در پراکندگی بسر می برند. البته نقش رژیم را که با بهره گیری از عوامل نفوذی خود در احزاب ، سازمان ها و  نهاد های سیاسی به نفاق و تفرقه دامن میزند را نباید نادیده گرفت. در اين ميان مشاهده می کنیم که نفاق افکنی ها ، حتی  در تظاهرات ها و برنامه های رسانه ای  نیز جریان دارد. ما هشدار مي دهيم تا دير نشده، تمامی احزاب ، نهاد ها و شخصیت های سیاسی و به ویژه اقای رضا پهلوی( شاهزاده )  از شعار های تفرقه افکنانه در بین طرفدارانشان جلوگيرى كنند  و از  تمامي طرفداران بخواهند  تا با هوشیاری شعار ها را انتخاب کنند تا  از تفرقه  دوری  جسته و به همبستگي بيشتر روى آورند تا انقلاب ملى  همچنان به راه خود شتابان ادامه دهد. يادمان نرود، امروز ما به همراه مردمان دلیر و مبارزان كف خيابان براى پيشبرد انقلاب به همبستگى و اتحاد تمام نيروها نياز داريم، و براي سرنگوني رژيم فاشيستي مذهبى چاره اى جز اتحاد نداريم. 

با توئیت روز نخست سال میلادی، صدای یک همکاری به گوش رسید که ادامه آن با تاخیر دو هفته ای همراه بود. پس از آن  شاهزاده برای ادامه کارِ مذاکره و رایزنی، پیش نیاز داشتن مقبولیت و مشروعیت در صحنه بین المللی و داخل کشور را لازم دانست. و تاکید کرد که بتدریج فعالان مدنی و جریانات سیاسی فکری مختلف داخلی وخارجی، وارد این همگامی و همصدایی شده و راه گشای ائتلاف احزاب سیاسی خواهند شد. اما عدم شفافیت در سخنان ایشان وجود داشت که بهتر است برطرف شود.ما پيشنهاد مي كنيم كه ایشان اطلاعات دقیق و روشنی را در مورد گفته هایشان ارائه دهند، تا  تفسیر های گوناگون از سخنان ایشان به وجود نیاید و نفاق و پراکندگی دامن زده نشود و خدشه ای بر همبستگی و اتحاد  نیرو ها ى آزاديخواه در مسیر انقلاب زن ، زندگی ، آزادی ، بوجود نیاید. در غير اينصورت به پراکندگی ها ميان مردم  افزوده شده و از سرعت به سامان رسیدن انقلاب کاسته خواهد شد. 

 امروز، مسئله  بسیار مهم اين است که به فکر نقشه راه و برنامه های دوران گذار باشیم تا کشور در فردای پسا سرنگونی ،دچار “آنارشی “ و بهم ریختگی و رفتارهای غیر قانونی نشود. در این میان احزاب سیاسی نیز باید خواسته ها و پلتفرم های خود را آماده  کنند  تا پس از سرنگونی بتوانیم با کمترین خونریزی از این رژیم دیکتاتور و تمامیت خواه عبور کنیم. با شکل گیری "شورا یا ستاد رهبری" و داشتن "سخنگو" و یا "سخنگویان" معين  که شاهزاده نیز به گفته خود با آنها همراه خواهد بود، مذاکرات و طرح خواسته های مردم داخل ایران در سطح بین الملل با نهادها و دولت های خارجی با کارآمدی بیشتری به پیش خواهد رفت. داشتن برنامه ي مدون و مانيفست مشخص و نقشه راه ،انقلاب ملى ايران را  هر روز به پيروزى نزديكتر خواهد كرد. 

درود بر مبارزان کف خیابان‌های ایران 

پیروز باد مبارزات مردمان ایران 

حزب آزادی و رفاه ایرانیان (آرا) 

۰۴بهمن ۱۴۰۱ - ۲۴ ژانویه ۲٣ ۲ 

hezbara@gmail.com 

  

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

هوشنگ اسدی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.