رفتن به محتوای اصلی

آمریکا ده فرمانده و بنیاد تعاون سپاه را تحریم کرد
23.01.2023 - 20:45

آمریکا ده فرمانده و بنیاد تعاون سپاه را تحریم کرد

وزارت دارایی آمریکا تحریم‌های جدیدی را برای ده مقام نظامی و بنیاد تعاون سپاه اعلام کرده است.

ناصر راشدی معاون وزیر اطلاعات، حسین تناور از فرماندهان ارشد سپاه استان قم، محمدنظر عظیمی فرمانده سپاه نبی اكرم استان كرمانشاه، کوروش آسیابانی جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب سپاه، مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان و همچنین بنیاد تعاون سپاه و پنج از اعضای هیات مدیره آن تحریم شده‌اند.

به گفته وزارت دارایی آمریکا، این تحریم‌ها برای «یکی از ستون‌های اقتصادی سپاه پاسداران» در نظر گرفته شده که «بیشترمنابع مالی سرکوب بی‌رحمانه رژیم را تامین می‌کند علاوه بر مقام‌های ارشدی که هماهنگ‌کننده سرکوب در سطح ملی و استانی هستند.»

وزارت دارایی آمریکا بنیاد تعاون سپاه را «سرچشمه فساد مالی و رشوه» خوانده است.

آمریکا پیشتر بنیاد تعاون را در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای-موشکی تحریم کرده بود اما اکنون آن را به دلیل نقشش در «سرکوب اعتراضات از طریق نقض گسترده حقوق بشر» تحریم کرده است.

بریتانیا هم امروز فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران و چهار مقام نظامی-امنیتی و بسیج و بنیاد تعاون بسیج را تحریم کرد.

موج جدید تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا علیه جمهوری اسلامی

تصویر

موج تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب خیزش سراسری ایرانیان ادامه دارد و آمریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا در اقدامی تازه، ده‌ها فرد و چند نهاد حکومت ایران را به فهرست سیاه خود افزودند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه سوم بهمن ۱۰ مقام را در ارتباط با سرکوب خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی در ایران تحریم کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد که تحریم‌های اعمال شده بر عوامل سپاه پاسداران و مقام‌های ارشد امنیتی هماهنگ‌کننده سرکوب‌ها در ایران است.

خبرگزاری رویترز نوشت که این اقدام واشینگتن، با هماهنگی بریتانیا و اتحادیه اروپا انجام شده است.

بنیاد تعاون سپاه که از سوی آمریکا «چاه فساد و اختلاس» نامیده شده، جزو افراد و نهادهایی است که به تحریم‌های جدید واشینگتن علیه جمهوری اسلامی اضافه شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بنیاد تعاون سپاه را یک مجموعه اقتصادی دانست که از سوی مقامات ارشد سپاه برای مدیریت سرمایه‌گذاری‌ها و حضور در بخش‌های اقتصاد ایران تاسیس شده است.

همچنین واشینگتن سپاه را به ادامه سرکوب معترضان متهم و تاکید کرد که این نیروی نظامی «نقش رهبری در سرکوب اعتراضات از طریق نقض گسترده حقوق بشر» را داشته است.

همچنین پنج نفر از اعضای هیات مدیره بنیاد تعاون سپاه، ناصر راشدی معاون وزیر اطلاعات و چهار فرمانده ارشد سپاه جزو تحریم‌های جدید آمریکا هستند.

برایان نلسون معاون امور مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: «همراه با شرکای خود، تا زمانی که رژیم ایران بر خشونت، محاکمات ساختگی، اعدام معترضان و دیگر ابرازهای سرکوب مردم خود تکیه کند، به پاسخگو کردن این رژیم ادامه خواهیم داد.»

کمی قبل از آن، وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تصویب چهارمین بسته تحریم‌های حقوق بشری خود علیه مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب معترضان ایرانی در جریان خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، به توافق رسیدند.

ریاست جمهوری سوئد که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، روز دوشنبه سوم بهمن در حساب توییتر خود نوشت: «وزرا[ی خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا] بسته جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران تصویب کردند که عوامل سرکوب را هدف قرار می‌دهد.»

ریاست جمهوری سوئد افزود: «اتحادیه اروپا استفاده وحشیانه و نامتناسب از زور از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی علیه معترضان مسالمت‌آمیز را به شدت محکوم می‌کند.»

حمید سجادی وزیر ورزش، محمدصالح هاشمی گلپایگانی رییس ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر، حسن عسگری فرماندار سنندج، حسین مدرس‌خیابانی فرماندار سابق سیستان و بلوچستان، اسماعیل‌ زارعی کوشا استاندار کردستان، محمد اسماعیل کوثری نماینده مجلس، مصطفی میر‌سلیم نماینده مجلس، محمدتقی نقد‌علی نماینده مجلس، موسی غضنفر‌آبادی نماینده مجلس، احمد نوروزی معاون برون‌مرزی صدا و سیما، عباس مرتضی نیل‌فروشان معاون فرمانده عملیات‌ها در سپاه پاسداران، مسلم معین رییس فرماندهی سایبری نیروی مقاومت بسیج، یوسف پورانواری مدیر بخش برنامه‌هایی کانال خارجی زبان صدا و سیما، احمد کادم فرمانده قرارگاه عملیاتی منطقه‌ای کربلا در سپاه پاسداران، محمد نظر عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف سپاه پاسداران، محمد کرمی قرارگاه قدس سپاه پاسداران در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، علی‌اکبر جاوید فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در استان کرمانشاه، عباس آذرپندار مدیر اجرایی شرکت رادیس به فهرست سیاه تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شدند.

همچنین آکادمی امنیت سایبری برای تعلیم و تربیت زمینه‌های دفاعی و هک کردن
آکادمی راوین، شرکت سامان گستر سحاب پرداز، ارتباطات و مقررات تنظیم سازمان رادیویی و شرکت ایمن صنعت زمان فرا از جمله نهادهایی هستند که تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

هفته گذشته خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی اعلام کرده بود که سی و هفت نهاد و سازمان وابسته به جمهوری اسلامی در بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه تهران وجود دارند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

دیدگاه‌ها

پگاه ستایش

درجنگ وقتی فردی از دشمن را میگیرند. یا درجا میکشند یا میفرستند به کمپ اسیران.
چه وقت طرف را نگهمیدارند؟ وقتیکه کارش دارند. در سناریو طرف را میبندند به ستونی و یک طناب را دور گردنش بسته و کم کم سفتش میکنند چون نمیخواهند یارو را بکشند بلکه میخواهند حد اکثر استفاده را ازو بکنند. حالا شده نقل تحریمهای غرب علیه ج.ا. که در این مورد وقتی ج.ا. تسلیم شدو قول همکاری داد؛ زنده هم خواهد ماند فقط کافیست شرارتش را درون مرز انجام دهد و نه در بیرون.

س., 24.01.2023 - 08:53 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.