رفتن به محتوای اصلی

حمایت جمهوری‌خواهان از رضا پهلوی برای رهبری انقلاب و شورای گذار
18.01.2023 - 21:19

شاهزاده رضا پهلوی در بخشی از گفتگویی که ۲۶ دی (۱۶ ژانویه) از شبکه من‌وتو پخش شد، با اشاره به احتمال «دیدار و مذاکره با شخصیت‌های سیاسی برای ارائه برنامه یا پروژه» به همراه افرادی که «با هم همسو هستیم» گفت: « فردا هر کاری که بخواهیم انجام بدیم، بایستی یک مبنای مقبولیت و مشروعیت از داخل داشته باشد و این بایستی بیشتر بیان و در عمل دیده شود.»

شاهزاده رضا پهلوی در این گفتگو گفت: «اگر فردا قرار باشد در صحنه بین‌المللی از جانب هم‌میهنان رایزنی‌های لازم را انجام دهیم؛ لازم است نشان دهیم که این به پشتیبانی و نمایندگی از طرف زندانیان سیاسی، فعالان مدنی، جریانات فکری و سیاسی داخل کشور است که نتوانسته‌اند در این جلسات حضور پیدا کنند. این را باید بین خودمان و نیروهای داخلی انجام دهیم.»

هشتگ #من_وکالت_میدهم و نام رضا پهلوی به فارسی و انگلیسی در توییتر با شیب تندی ترند شده است. هشتگ وکالت از عصر دیروز ۱۷ ژانویه تا زمان تنظیم این گزارش بیش از ۲۸۰ هزار بار در توییتر تکرار شده است. نام رضا پهلوی هم در مدت زمان مشابه تقریبا به همین میزان توییت شده است. این هشتگ‌ها در اینستاگرام هم حدود سه هزار بار مورد استفاده قرار گرفته است.

آقای پهلوی به صراحت به عملکرد احزاب، جریانات و سازمان‌های سیاسی انتقاد کرد و گفت: «به نظر من راهکار این است و انتظار مردم در این مرحله از آنها این است که به یک پلتفرم مشترک همکاری برسند.» او پیشتر هم از تمایل خود برای پذیرش نقش یک معتمد و وکیل مردم سخن گفته و تاکید کرده بود که این عنوان را به مملکت‌داری و اداره کشور ترجیح می‌دهد.

طومار اینترنتی

 

طوماری آنلاین برای اعطای وکالت/نمایندگی به شاهزاده رضا پهلوی راه اندازی شده است

سعید حافظی، روزنامه‌نگار مقیم آلمان در پی انتشار گفتگوی شاهزاده رضا پهلوی با شبکه «من‌وتو» در ویدیویی اعلام کرد که «برای رسیدن به فردایی بهتر، شاهزاده رضا پهلوی از طرف من وکالت دارند.» او از مخاطبانش خواست تا با هشتگی به کارزار اعلام حمایت از آقای پهلوی بپیوندند.

پس از آن گروهی از چهره‌های شناخته‌شده ورزشی و سیاسی و سلبریتی‌ها، از جمله علی کریمی، حمید فرخ‌نژاد، احمد باطبی، پرستو صالحی، روناک یونسی، بازیگر و مهرزاد زارعی، از خانواده کشته‌شدگان سرنگونی هواپیمای اوکراینی هر کدام با ذکر دلیلی به این کارزار پیوسته‌اند.

طومار آنلاین اعطای وکالت/نمایندگی به شاهزاده رضا پهلوی که احسان کرمی دیروز ایجاد کرده است تا زمان تنظیم این گزارش توانسته بیش از ۱۴۰ هزار امضا را پای خود ثبت کند.

در متن این طومار آمده است که «با توجه به انقلابی که در ایران در جریان است و اینکه شاهزاده رضا پهلوی از مردم ایران خواسته است که “برای رهبری این جنبش به وی وکالت دهند”، این طومار کمک می‌کند تا مردم ایران نظر خود را اعلام کنند.»

قابل ذکر است که آقای پهلوی در گفتگوی پخش شده چنین درخواستی را با عنوان «رهبری جنبش» مطرح نکرده است.

در مقابل این اعلام حمایت‌ها، گروهی از مخالفان جمهوری‌خواه حکومت ایران، با انتقاد از کارزار اعطای وکالت نمادین آن را «خلاف همبستگی و ائتلاف» می‌دانند و می‌گویند «روش هواداران رضا پهلوی فرصت‌طلبانه و انحصارگرایانه است.»

علی افشاری، فعال سیاسی در توییتی نوشته است: «اگرچه استبداد دینی معضل اصلی است اما مهمتر از رفتن مستبد، پایان خودکامگی و بازدارندگی در برابر همه اشکال استبداد است. رشد لمپنیسم وبه ابتذال کشاندن امر سیاسی نگران کننده است. محافلی در داخل و خارج آگاهانه در پی اعتبار زدایی از تشکل‌ها واحزاب سیاسی برای حفظ پدرسالاری سیاسی هستند.»

علی شاهد، پژوهشگر مقیم آمریکا نوشته است: «”اگر رضا پهلوی نه، پس کی؟” جواب اینه: تنها اهرم فشار مردم اینه که با حمایت نکردن از حرکتهای فردی اپوزیسیون که هر کدوم نفوذ نسبی دارن، مجبورشون کنیم که بشینن سر میز مذاکره و به هر نحوی یک جبهه مشترک تشکیل بدن. این جوری هیچ فرد یا گروه خاصی نمی تونن جنبش رو بدزده.

هشتگ #من_وکالت_نمیدهم در توییتر حدود هفت هزار بار استفاده شده است و در اینستاگرام هم مخالفانش به بیان دلیل و موضع خود پرداخته‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

دیدگاه‌ها

محسن کردی

 

 جالبه: 

 1- طومار آنلاین اعطای وکالت/نمایندگی به شاهزاده رضا پهلوی که احسان کرمی دیروز ایجاد کرده است تا زمان تنظیم این گزارش توانسته بیش از ۱۴۰ هزار امضا را پای خود ثبت کند.

2- هشتگ #من_وکالت_نمیدهم در توییتر حدود هفت هزار بار استفاده شده است و در اینستاگرام هم مخالفانش به بیان دلیل و موضع خود پرداخته‌اند.

3- شاهزاده در تویتی اعلام کرند هوا بس ناجوانمردانه گرم است

4- هشتگ هوا بس ناجوانمردانه گرم است هفت هزار بار استفاده شده است. 

5 - شاهزاده در توییتی اعلام کردند که ایشان نمی گوزند

6- هشتک من میگوزم در توییتر هفت هزار بار استفاده شده است. 

   اگر شاهزاده نبود اینها با مرده فرقی نداشتند. 

چ., 18.01.2023 - 21:38 پیوند ثابت

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.