رفتن به محتوای اصلی

فراخوان و دعوت به ایجاد یک تشکل مشترک جهت اتحادعمل و همکاری میدانی در دانمارک
اتحادعمل و همکاری میدانی برای پشتیبانی از انقلاب مردم ایران
13.01.2023 - 14:36

فراخوان و دعوت به ایجاد یک تشکل مشترک جهت

اتحادعمل و همکاری میدانی برای پشتیبانی از انقلاب مردم ایران

یکم. بنا به ضرورت تاریخی وحساسیت شرایط کنونی انقلاب ایران، و خواست عموم ایرانیان، ما اعضای “کمیته پشتیبانی از انقلاب ایران” دردانمارک، پس از دوماه فعالیت، گفتگو و همچنین پشتیبانی از همه گروههای مردمی در برگزاری اکسیونها و تظاهراتها در دانمارک، به همراه تعدادی از افراد مستقل، که مجموعا همه طیف‌های سیاسی وقومی واجتماعی مختلف را شامل میشود، برای ایجاد یک تشکل مشترک جهت اتحاد عمل وهمکاری میدانی، به همه افراد مستقل و گروه‌های سیاسی، قومی واجتماعی دردانمارک فراخوان میدهیم.

دوم. این فراخوان، همه گروه‌ها وانسان‌هایی که خواهان سرنگونی جمهوری اسلامی با همه جناح‌هایش میباشند و به یک ایران آزاد و آباد، بر مبنای دموکراسی و سکولاریسم معتقد هستند، را خطاب قرار میدهد تا با به رسمیت شناختن، تنوع وتفاوتها، فارغ ازهرمرام وعقیده‌ای، در کنار هم بایسیتم تا صدای مردم ایران باشیم.

سوم. این فراخوان همه ما را به احترام به آزادی بیان، عقاید شخصی، گرایش سیاسی و قومی یکدیگر به عنوان حقوق اساسی هر انسان آزاد دعوت میکند، تا بدین ترتیب واژه دموکراسی را درعمل تمرین کنیم. طبق اصول شناخته شده دموکراتیک و بیانیه جهانی حقوق بشر، هیچ شخص و گروهی نمیتواند یک شخص یا جریان سیاسی، اجتماعی یا قومی دیگر را از این حقوق محروم و یا مورد اهانت قرار دهد، انتقاد آری اما برخورد شخصی و تخریب خیر.

چهارم.این فراخوان بر این باور است که: “انقلاب” به معنای به صحنه آمدن همه اقشار یک جامعه با همه گرایشها و طرزفکرهای مختلف ازطیف‌ها وقومهای مختلف میباشد و “اتحاد” نه به معنای همسویی با طرز فکر یکدیگر، بلکه به معنای همسویی با یک هدف مشترک است که معنای آن امروز، پشتیبانی از انقلاب زن، زندگی، آزادی، برای آزادی ایران و پی ریزی یک جامعه آزاد،آباد،دموکراتیک و سکولار می‌باشد.

پنجم. در شرایط حساس کنونی، بجزپشتیبانی ازانقلاب مردم ایران، پرداختن به هرموضوعی دیگر، که باعث بروزاختلاف وحاشیه بین طیف های مختلف سیاسی و قومی و اجتماعی شود، اشتباه تاکتیکی و مخرب میباشد.

ششم. با توجه به متکثر بودن جامعه ایران، شکل وساختار حکومتی و شیوه اداره کشور وجزییاتی مانند نمادهای یک دولت و کشوراز قبیل: شکل پرچم، سرود ملی و جزییات قانون اساسی و همه اختلافات موجود، پس از سرنگونی جمهوری اسلامی، دریک ایران آزاد، دموکراتیک و سکولار، از طریق برگزاری انتخابات آزاد برای مجلس موسسان، صندوق‌های رای و با خواست اکثریت مردم ایران، تایید و تصویب خواهد شد.

هفتم. این تشکل بر این باور است که در برنامه‌های فرا گروهی و مشترک، تمرکزمان باید بر روی مشترکاتمان ومطالبات مردم کف خیابان باشد و نه دیدگاه‌های شخصی و یا گروهی خاص، لذا امروز باید تنوع، تفاوت و کثرت گرایی در بین ما به رسمیت شناخته شود چرا که این جنبش انقلابی خصلتی رنگین کمانی دارد.

هشتم. در برنامه‌های مشترک، آوردن هرنوع پرچم، مانند جوامع دموکراتیک، آزاد میباشد واز موزیک و سرودهایی که تمام طیف‌های سیاسی وقومی را نمایندگی میکنند، مانند موزیک وسرودهای خلقهای کرد، بلوچ، عرب و... و سرود ‌ای ایران و سرود جریانهای چپ وسوسیالیست،استفاده خواهد شد. جایگاه سخنرانی طیف خاصی را نمایندگی نخواهد کرد. مسولیت اجرای برنامه‌های مشترک، بصورت چرخشی با توافق جمعی بین گروهها تقسیم خواهد شد. تلاش بر این است که برنامه ها با نیروهای جوان و با استفاده بیشتر از زبان دانمارکی، اجرا شود. همچنین در برنامه ها افراد میتوانند با هماهنگی از امکان تریبون آزاد استفاده کنند.

نهم. اتحادعمل زمانی محقق میشود که هرکس بین طرز فکر سیاسی خود از یک سو و منافع مردم ایران از سوی دیگر، منافع مردم را انتخاب کند. درمورد همه امور، این مردم داخل ایران هستند که عامل اصلی در تصمیم گیری های کلان جامعه هستند و ما در حال حاضر صرفا پشتیبان این انقلاب هستیم.

دهم. ما دست اتحاد و همیاری به سوی همه انسان‌های آزادی خواه دراز میکنیم تا در کنارهم، صدای مردمی باشیم که امروز درکف خیابان‌های ایران، سقوط جمهوری اسلامی با همه جناح‌هایش را فریاد میزنند.

کمیته پشتیبانی ازانقلاب ایران در دانمارک – ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.