رفتن به محتوای اصلی

دادگاه نوری،شارلی ابدو،قتل صلواتی، شعارهای انحرافی، قتل فرمانده سپاه، انتخاب رادان، چرا فائزه؟
12.01.2023 - 08:29

اکانت #ژوپیتر در توئیتر که خبر کشته شدن #قاضی_صلواتی رو داده بود و در تمام این مدت با لفظ خنثی‌سازی از کشتن مامورها توسط گروهش آمار می‌داده و پانته‌آ مدیری و توانا مرتب ازش فکت می‌آوردن ظاهرا سایبری‌ست و با دولت همکاری می‌کرده.
از روز شایعه کشتن صلواتی مردم برای دست‌خوش سی‌هزار دلار به حسابش واریز کرده بودن. اکانتش ساسپند شد و حالا اکانت دیگری باز کرده. حواستون باشه.

 

 

همزمانی معنادار شایعه ترور صلواتی با تصمیم به قتل دو جوان

ایرج مصداقی

تصویر

به نقل از دویچه وله فارسی : هنگامی که نظام اسلامی تصمیم به قتل محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو جوان بی‌گناه به اتهام قتل روح‌الله عجمیان، عضو بسیج، در مراسم چهلم حدیث نجفی گرفت، ناگهان خبر ترور قاضی صلواتی در ورودی خانه‌اش از سوی کانال ناشناس "ژوپیتر" (Jupiter) انتشار یافت که در فضای مجازی مورد استقبال شدیدی قرار گرفت. هم‌زمانی این دو واقعه اتفاقی نیست و با صلاحدیدهای امنیتی صورت گرفته است.

خبر منتشرشده توسط "ژوپیتر" بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بار دیده شده است. بسیاری با دیدن تیک آبی فریب خورده تصور می‌کنند که این کانال موثق است و گرداننده آن شناخته‌شده. در حالی که اینطور نیست؛ بعد از آن که ایلان ماسک توئیتر را خرید، تیک آبی را می‌توان با پرداخت هزینه‌ای در ماه خریداری کرد. داشتن تیک آبی بیانگر اعتبار کانال نیست. صاحب این کانال با پرداخت هزینه ماهانه دارای تیک آبی شده است.

از جمله دلایلی که می‌توان بر جعلی بودن این خبر به آن اشاره کرد، اطلاع‌رسانی دقیق در مورد تعداد گلوله‌هایی است که ادعا شده بود به قسمت‌های مختلف بدن صلواتی از جمله آلت تناسلی وی اصابت کرده است. روشن است که سازنده خبر با توجه به شناختی که از فرهنگ مردم دارد، در صدد مهیج کردن هرچه بیشتر خبر و در نتیجه دهان به دهان شدن آن است. گویی پزشکی قانونی پس از معاینه دقیق جسد در مورد تعداد گلوله‌ها و محل اصابت آن‌ها گزارش می‌دهد و نه تیمی که چند ثانیه فرصت برای عملیاتی مهیج داشته است و سخنگویی هم دارد که لحظه به لحظه در فضای مجازی گزارش می‌دهد.

در گزارش مربوطه هیچ خبری از محافظان صلواتی نیست و تنها به این نکته اکتفا شده است که وی در ساعت ده شب با شلیک پنج گلوله به قتل رسید. در مورد محل قتل وی نیز دو خبر متفاوت همان کانال انتشار داد: ۱- "در حیاط خانه‌مخفی همسر دومش" ۲- "در حال ورود به پارکینگ تا قبل از بسته‌شدن در پارکینگ".

همچنین این کانال از چگونگی سوگواری دختر و همسر صلواتی نیز خبر می‌داد گویا در خانه صلواتی حضور دارد و همه زنان را می‌شناسد و نسبت به رابطه آن‌ها با صلواتی اشراف دارد. نکته بعدی اطلاع از تصمیم‌گیری در مورد محل برگزاری مراسم بزرگداشت صلواتی و روز آن بود.

پس از میدان‌داری کانال امنیتی فوق، در پرده دیگر این سناریو نظام اسلامی بدون آن که صلواتی را به صحنه بیاورد از طریق رسانه‌های امنیتی همچون تسنیم و... به تکذیب خبر پرداخت.

در ادامه، همین سناریو، پس از مدتی که آب‌ها از آسیاب بیافتد به گونه‌ای قاضی صلواتی را به صحنه می‌آورد تا هم به مردمی که خوشحالی کرده بودند دهن‌کجی کند و هم رسانه‌های خود را ناشر اخبار واقعی جلوه دهد و هم مهری بزند بر بی‌‌اهمیت بودن اخبار منتشرشده پیرامون قتل صلواتی.

این همان کاری است که در سال ۹۵ با انتشار خبر زخمی شدن قاسم سلیمانی در سوریه و انتقالش به ایران انجام شد و بسیاری هم در دام آن افتادند.

 

تصویر

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.