رفتن به محتوای اصلی

تهدیدهای اسرائیل در متن انقلاب “زن زندگی آزادی”
28.12.2022 - 12:05

 

هنگامی انقلاب "زن زندگی ازادی" موجودیت حکومت اسلامی را نشانه گرفته، تهدیدهای اسراییل مبنی بر حمله به تاسیسات هسته ای ایران تشدید شده است. به نظر می رسد که دولت اسرائیل هم بموازات حکومت اسلامی می خواهد عامل خارجی را برجسته نماید تا اذهان جامعه ایران از انقلاب و تعیین تکلیف با حکومت اسلامی منصرف شود؟

پیام اسرائیل و حکومت اسلامی، متوجه قشر کمرنگی از جامعه می باشد که آمادگی فریب حکومت اسلامی را دارند و با آغاز جنگ دیگر، برچیدن حکومت اسلامی را به تعویق خواهند انداخت و ترجیح آنها برچیدن اسرائیل گردد، یعنی همان دامی که حکومت اسلامی به درازای عمرش برای انحراف اذهان مردم ایران گسترده بود.

برای روشنی اذهان عموم، شفافیت برخی مسایل سیاسی ضروری می باشد.

1-هرحمله به ایران، تنها حمله به حکومت اسلامی نیست. تاسیسات هسته ای، سرمایه ملی مردم ایران و محصول دستاوردهای جامعه علمی کشور بوده و هرگونه اقدام علیه آنها، اقدام علیه ایران و منافع ملت ایران تلقی می گردد. حکومت مذهبی – فاشیستی حاکم، این سرمایه ملی را تصاحب کرده و باید از اشغال رژیم اسلامی توسط انقلاب "زن زندگی آزادی" آزاد شود.

2-حمله به تاسیسات هسته ای ایران، آغاز جنگی خواهد شد که از جنگ با عراق هم طولانی تر می شود و منطقه خاورمیانه به جهنمی برای همه تبدیل خواهد شد و هیچ کشوری از آتش جنگ در امان نخواهد ماند. یکی از کشورهایی که بیش از هم آسیب خواهد دید، اسراییل است.

3-منافع و مصالح کشورهای خاورمیانه و بویژه اسراییل در عدم پیروی از سیاست ماجراجویانه و تحریک آمیز مشابه حکومت اسلامی می باشد.

4- هر رژیم سیاسی که در فردای حکومت اسلامی بقدرت برسد، حمله خارجی را نتنها بی پاسخ نخواهد گذاشت، بلکه تا اطمینان از رفع خطر و امکان تکرار حمله متجاوز، آرام نخواهد گرفت.

5- تهدیدهای اسرائیل مبنی بر حمله به تاسیسات هسته ای ایران، در این شرایط حساس شکلگیری آغازین انقلاب "زن زندگی آزادی"، حامل کدام پیام هاست؟

6- آیا اسرائیل و متحدین آن در منطقه نمی توانند ایران آزاد، دمکراتیک، لائیک و پایند به حقوق بشر و دوستی با همه کشورها را تحمل کنند که در بحبوحه مرحله آغازین انقلاب "زن زندگی آزادی" بر طبل آغاز یک جنگ می کوبند؟ این درست است که  لولو خورخوره حکومت پان اسلامیستی، بهتر می تواند چرخ کارخانه های اسلحه سازی را به گردش وادارد و شرایط را برای انعقاد قراردادهای سنگین غرب با کشورهای خاورمیانه مهیا کند، اما اگر ما نتوانیم این ریل سیاسی را تغییر دهیم، سیاست های کنونی، همه کشورها را به آتش جنگ غیر قابل کنترل هدایت خواهد کرد.  

اما ملت ایران مصمم می باشد راه خود را از این سیاست های ویرانگرانه، جنگ طلبانه، سلطه جویانه و رقابت های حقیرانه جدا کند. این پیام ها از خیابان های ایران بگوش جهانیان رسیده است.

7- انقلاب "زن زندگی ازادی" ، یک روند سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می باشد که از سه دوره می گذرد. مرحله نخست و آغازین خود، بسان جویبارهایی از چشمه ی زلال، در روح و جان جامعه جاری می شود و پیام خود را سراسری می کند. در دومین مرحله، بلوغ و تعمیق اجزای سیاسی، فرهنگی و رسوخ در تاروپود جامعه شهروندی میسر می گردد. انقلاب در مرحله نهایی، تغییر توازن قوا از طریق جنبش اقدام در خیابان را در دستور قرار خواهد داد. معمولن تمام راه های مسالمت آمیز توسط دیکتاتورها مسدود می شوند و گزینه قیام قهرآمیز به ملت تحمیل می گردد.  

در این شرایط حساس میهن ما، تهدیدهای اسرائیل، شکل دیگری از انحراف اذهان عمومی مردم ایران است. این سیاست، همانند بهانه جویی های حکومت اسلامی جهت انحراف تضاد اصلی ملت و حکومت است. ما بعنوان کسانی که خاستگاه مان؛ دفاع از انقلاب "زن زندگی آزادی"، برچیدن حکومت اسلامی، دوستی با اسرائیل، دوستی با همه کشورهای منطقه و جهان است، الویت نخست مان ، برچیدن حکومت اسلامی می باشد و در عین حال نمی توانیم هیچگونه تهدید علیه منافع و مصالح ایران و مردم را نادیده گیریم و نسبت به مواضع سیاسی متجاوزانه سکوت اختیار کنیم.

با پیوستن نیروهای اجتماعی دانشجویان، معلمین و کارگران به جنبش اقدام در خیابان، انقلاب ایران به دوره دوم گام خواهد گذاشت. جامعه ایران بایستی نسبت به سیاست های حکومت اسلامی برای جایگزینی دشمن دیگر بجای خود و سوء استفاده از احساسات میهن دوستانه مردم هوشیار باشد. از سوی دیگر، هرگونه ماجراجویی و جنگ طلبی در منطقه را محکوم می کنیم.

آینده بهتر ما مردمان منطقه و جهان، زیر سقف صلح، دوستی، همکاری خواهرانه و برادرانه شهروندی در دهکده جهانی مان میسر است. چنین باد!

اقبال اقبالی

28.12.2022

www.tribuneiran.org

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.