رفتن به محتوای اصلی

دوشنبه ۱۴ آذر ؛ اعتصابات عمومی دربیش از یکصد شهر ایران آغاز شد
اخبار کوتاه جنبش انقلابی
05.12.2022 - 09:04

اعتصابات در ۸۲ شهر ، دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ یکجا در ۲۷دقیقه ببینید

اعتصابات در 63 شهر ، دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ یکجا در 22 دقیقه ببینید

رشت، گوهردشت، شاهین‌شهر، فردیس، صدرا شیراز، قروه، ایلام، مرودشت، تهران، شهرکرد
مهاباد، بانه، اشنویه، بوکان، همدان، بندرعباس، دزفول، آبدانان، چابهار، مشهد، بهبهان، اوز، سرابله، شیراز، پاوه،‌ کامیاران، سقز، کامیاران، نجف آباد اصفهان، اراک، تبریز، یزدانشهر، جم، شهریار، ساری ، گرمسار، موچش کردستان، نوبندیان، کازرون، جوانرود، اصفهان، روانسر،‌ زرین‌شهر، لاهیجان، سنندج، کرمانشاه، کرمان، مریوان، ارومیه، دهگلان، دیواندره، گیلانغرب، بندرانزلی، بجنورد، اردبیل، زرین دشت، سبزوار، بوشهر،جم و ...
همچنین بسیاری از دانشگاهها، کارخانجات و مدارس در اعتصاب هستند

بر اساس گزارش‌های رسیده به ایرانگلوبال ، بازاریان و کسبه در روز دوشنبه ۱۴ آذر، در شهرهایی از جمله تهران، اراک، کرمان، شیراز و کازرون (استان فارس)، ایلام، کرمانشاه، پاوه (استان کرمانشاه)، اصفهان و یزدانشهر (استان اصفهان)، دشتیاری (سیستان و بلوچستان)، سنندج، سقز، کامیاران و قروه (استان کردستان)، ارومیه و بوکان (آذربایجان غربی) و بجنورد (خراسان شمالی) اعتصاب کردند.، اکنون 27  ویدئو  از تعطیلی کسب‌وکارها در27  شهر  در زیر مشاهده می کنید.

در تهران، ویدیوهای ارسالی به ایرانگلوبال نشان می‌دهد کسبه لاله‌زار و بازار چراغ‌برق دست به اعتصاب زده و مغازه‌های خود را بسته نگه داشتند. همچنین فروشگاه‌ها و مغازه‌داران در ستارخان و همچنین منطقه نازی‌آباد تهران اعتصاب کردند.

در دانشگاه‌ها نیز که از همان روزهای آغاز خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، دانشجویان اعتصاب‌ها را آغاز کرده بودند، آنان اکنون به این اعتصاب سه روزه پیوسته‌اند.

دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران ضمن اعلام اعتصاب در ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر، این اعتصاب را « اعتراضی قاطعانه» به آن اساتیدی خواندند که نه تنهااز مردم، دانشجویان‌ و حتی همکارانشان حمایت نکردند، «که گاه با تهدید و ارعاب دانشجویان، در کنار سرکو‌بگر ایستادند».

سپاه از اعدام چهار نفر تقدیر کرد

سپاه پاسداران در بیانیه‌ای از قوه قضاییه برای اعدام چهار نفر قدردانی کرد و گفت «نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و بسیجی» در «برخورد قاطعانه با اغتشاشگران» لحظه‌ای «درنگ و مماشات» نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، دیروز چهار نفر به نام‌های حسین اردوخانزاده، شاهین ایمانی محمودآباد، میلاد اشرفی آتباتان و منوچهر شهبندی بجندی به جرم «همکاری اطلاعاتی» با اسرائیل و «آدم ربایی» اعدام شدند.

این چهار نفر خرداد امسال بازداشت شدند و پیش از اعدام «اعترافات اجباری» آنها پخش شده بود.

سه متهم دیگر این پرونده نیز به جرم اقدام «علیه امنیت کشور، معاونت در آدم‌ربایی و نگهداری سلاح به ۵ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند».

 

آغاز اعتصابات در ۱۳ شهر ، دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ یکجا در 4 دقیقه ببینید

پریا فرامرزی ١٧ ساله از ١٩ مهرماه از سوی مزدوران خامنه ای خائن دستگیر شده. او در زندان عادل آباد شیراز محبوس است.

تصویر

رستوران و جواهر فروشی علی دایی «پلمپ شد»

به گزارش رسانه‌های وابسته به حکومت ایران، رستوران و مغازه جواهرفروشی علی دایی، پیشکسوت فوتبال ایران به دلیل همراهی با اعتصابات سه روزه در ایران پلمپ شده است.

این مغازه‌ها در روزهای اخیر اعلام کرده بودند که در روزهای ۱۴تا ۱۶ آذرماه همزمان با فراخوان اعتصابات سراسری تعطیل خواهند بود.

علی دایی از زمان آغاز اعتراضات پس از کشته شدن مهسا امینی، از معترضان حمایت کرده است.

در مهر ماه او در واکنش به گزارش‌ها از مرگ یک دانش‌آموز دختر در اردبیل و ضرب و شتم و دستگیری دانش‌آموزان در این شهر گفته بود «سکوت خیانت است.»

 

هشدار وکیل لیلا حسین‌زاده درباره تشدید بیماری خودایمنی او

امیررئیسیان وکیل لیلا حسین‌زاده زندانی سیاسی درباره تشدید بیماری خود ایمنی او هشدار داد و در توئیتی نوشت «پزشکی قانونی تاکنون دو بار احتمال داده که بیماری تشدید شود و دو گواهی عدم تحمل کیفر حبس صادر کرده است بیش از سه ماه است که به دستور شعبه ۱۴ بازپرسی شیراز علیرغم پایان تحقیقات پرونده و با وجود نظر پزشکی قانونی، بازداشت موقت لیلا در شیراز ادامه دارد.»

پیشتر برادر خانم حسین‌زاده هم درباره وضعیت او هشدار داده بود.

لیلا حسین‌زاده زندانی سیاسی و دبیر پیشین انجمن صنفی دانشگاه تهران تا کنون چندین مرتبه بازداشت شده است.

این زندانی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز، چندی پیش در جریان ملاقات با پدرش در زندان، از رعایت قاعده‌ حجاب اجباری زندان سرباز زد.

همراهی کیهان کلهر با اعتراض‌ها در ایران

کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده، با انتشار اجرایی از گروه موسیقی خود که همگی پیراهنی با نوشته «زن، زندگی، آزادی» به تن دارند، از معترضان در ایران حمایت کرد.

او در استوری اینستاگرام خود همچنین با انتشار هشتگ‌هایی از جمله تاریخ‌های ۱۴،۱۵ و ۱۶ آذر از اعتراضات حمایت کرده است.

آقای کلهر پیش از این هم با انتشار پست‌های اینستاگرامی از معترضان حمایت کرده بود. در آخرین پست او آمده است: «می‌شناسندت به صد نقش و نشان مردم.... می‌درخشد زیر برق چکمه‌های تو... لکه‌های خونِ دامنگیر....»

وزیر امور خارجه آمریکا درباره «تعطیلی گشت ارشاد»: نظر مردم ایران را جویا شوید

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به انتشار خبر «تعطیلی گشت ارشاد» می‌گوید باید جویای نظر مردم ایران در این‌باره بود.آقای بلینکن که یکشنبه با شبکه سی‌بی‌اس مصاحبه می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره امکان پایان دادن اعتراض‌ها گفت:‌ «این تصمیم با مردم ایران است. موضوع به آنها ربط دارد و نه ما.»او که درباره سخنان دادستان کل ایران درباره تعطیل شدن گشت ارشاد صحبت می‌کرد، گفت:‌ «اگر رژیم ایران به نحوی به اعتراض‌های مردم پاسخ داده باشد، می‌تواند اقدام مثبتی باشد اما در عمل باید منتظر نحوه اجرای آن بود و نظر مردم ایران را جویا شد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.