رفتن به محتوای اصلی

اطلاعیه شماره ۲۳ جوانان محلات تهران، مروری بر یک بیانیه!
04.12.2022 - 13:31

اطلاعیه شماره ۲۳ جوانان محلات تهران
مروری بر یک بیانیه!

بی‌شک در این مسیر یکی از مهمترین عوامل برای پیروزی، اتحاد است. چونان که با وجود برخی تفاوت نظرها، از برخی اعلامیه‌ها حمایت کرده‌ایم.
تاکنون ما هیچ‌کس را تخریب نکرده‌ایم و قصدی هم برای آن نداریم اما تفاوت نگاه ما به تاکتیک‌ها و تکنیک‌های مبارزه، باعث برخی موضع‌گیری‌ها شده که لازم می‌دانیم مروری بر اطلاعیه پیشین داشته باشیم!
چرا ۱۴ آذر تنها به اعتصابات اختصاص داده شد؟
به دو دلیل. اول این‌که به وضوح مشاهده شد که در سه‌گانه قبلی، تنها در روز اول بود که اعتصاب سراسری به صورت جدی در تهران شکل گرفت و شهر از روزهای ابتدایی نوروز هم خلوت‌تر بود! ضمن اینکه با تعطیلی بازارها، نیروهای سرکوب با بهانه این‌که تمام افراد در خیابان، معترض هستند، با خیال راحت سرکوب می‌کردند و با توجه به خلوتی شهر به راحتی عبور و مرور صورت می‌گرفت!
دوم: قبول داریم که بخشی از مردم هنوز به دلایل مختلف (سرکوب، ترس، ممانعت خانواده و...) به اعتراضات خیابانی نپیوسته‌اند اما آماده هستند در حد توان خود با این انقلاب همراهی کنند. اگر این همراهی، بستن یک روزه کسب‌وکار آن‌ها باشد و آن‌ها بتوانند با این کار، پیام حمایت خود را به‌طور حداکثری به گوش ما و رژیم برسانند و خالی شدن شهر، به چشم تمام رسانه‌های جهان برسد، چرا که نه؟!
چرا تجمع ۱۵ آذر محله‌محور است؟
تجربه این سه ماه نشان داده که تجمعات محله‌محور همچنان ریل اصلی اعتراضات است و عدم تمرکز رژیم برای سرکوب را نیز در پی دارد. ما از انرژی‌ای که از اعتصابات روز قبل می‌گیریم و با اعتراض عظیم و پرتعداد در روز ۱۵ آذر به سبک ماه‌های گذشته، با خسته کردن نیروهای سرکوب تا نیمه‌های شب، به استقبال ۱۶ آذر می‌رویم.
چرا تجمع ۱۶ آذر یک‌پارچه و دارای مسیر و ساعت اعلام شده؟
قرار نیست یک قدم به جلو برویم؟!
وقتی به خوبی هر چه تمام‌تر، اعتصاب و اعتراضات کف خیابانی را به نتیجه رساندیم، نوبت به راهپیمایی عظیم و متشکل می‌رسد. ما که تجمعات محله‌محور را به خوبی انجام دادیم، حال نوبت تمرین برای نهایی کردن انقلاب و حضور یک‌پارچه در شریان‌های اصلی شهر است.
پر واضح است که تمرکز بر هر کاری، کیفیت و پیام حاصل از آن را صدچندان خواهد کرد. منطق اصلی تفکیک قدم‌های انقلابی در این سه روز، همین تمرکز بر کیفیت بخشی بیشتر به رویدادهای انقلابی بود.
برنامه‌مان بعد از ۱۶ آذر چیست؟
وارد کردن ضربه‌های محکم و مداوم بر بدنه این سیستم فاسد راه پیروزی ماست. اعتصابات صنایع مادر و کامیون‌داران شریف و فعالیت‌های دانشجویان مبارز، هر روز قوی‌تر از قبل باید استمرار یابد.
تظاهرات محله‌محور که از برگ‌های برنده و بُرنده انقلاب‌مان بوده، ادامه خواهد داشت.
درنهایت حرکت‌های سیاسی فعالین اپوزیسیون را دنبال میکنیم تا هرچه سریعتر همبستگی و اتحادشان را نمایان سازند.
در پایان از دوستانی که در خارج از مرزهای وطن برای این انقلاب تلاش می‌کنند سپاسگزاریم اما دعوت می‌کنیم که حداقل، بازخورد انجام ایده‌های خود را در دعوت‌های بعدی لحاظ کنند.

پاینده ایران

TWITTER : @javanane_t
: javanane_teh INSTAGRAM:
TELEGRAM: t.me/teh_javanan

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.