رفتن به محتوای اصلی

خدمتی که جمهوری اسلامی به ادبیات سیاسی جهان کرد
13.10.2022 - 10:24

 رادیوی سوئد پخش کرده و اون کلمه رو به Hallik ترجمه کرده که عبارت مودبانه برای ک... کش هست. دلال محبت و واسطه یا به عبارت اهل شهر نو قدیم میگفتن جاکش! اما از اینها گذشته فحش رکیک از طریق این تظاهرات اخیر ایران وارد کلام تظاهرات در جهان هم شده. شب گذشته یک شخصیت هنری جهانی رو یادم نیست اسمش چی بود که انگشت وسطش رو به طرف خامنه ای حواله داده بود و بنظر میرسه که از این فراورده بچه های جوادیه و نازی آباد استقبال جهانی و ترند شده! در یک ویدیو که اینجا هم گذاشته شد ملاحظه کردید که بچه های جوادیه شعار میدادند «بسیجی ... ننت».

مشکل در ادبیاتی است که جمهوری اسلامی در این سالها بر جامعه ایرانی حاکم کرده است. حتا مجریان رادیو و تلویزیون و نیز شوهای تلویزیونی نیز لحن های لات های اطراف آخوندها را دارند و از این طریق کودکانی که در این رژیم با این الفاظ آشنا شده اند از زشتی آن خبر ندارند و برای شان عادی شده. اگه بخوایم یه نتیجه گیری کلی کرده باشیم در کنار صدماتی که آخوندها در این 40 سال به ایران وارد کردند یکیش هم همین «بی تربیت و بی ادب» بار آوردن نسل های تازه است.

ناصرالدین شاه بروانی فحش رکیک میداد. درباریان هم که پیرو فرمایشات ملوکانه بودند هرگاه خاطر مبارک بر طیبات بود در الفاظ رکیک کم نمی گذاشتند. یکی از درباریان اما آنقدر چپ و راست و راه و بیراه فحش رکیک میداد که بالاخره صدای ناصرالدین شاه هم در آمد که «فلان الدوله از بس فحش رکیک میدهد شان فحش را از میان برده». حالا حکایت جمهوری اسلامی است. اینقدر در این رژیم زشتی شده است که دیگر زشتی ها و بدرفتاری ها و کلمات رکیک زشتی سابق را ندارند و کار به جایی می کشد که در رادیوی سراسری سوئد روی آن بحث میشود، و سلبریتی های بین المللی بکار می گیرند بر ادبیات سیاسی جهان هم تاثیر میگذارد! سالها بعد وقتی سیاستمداران در سازمان ملل یک دیگر را با فحش ناموس مورد انتقاد قرار میدهند یادشان نرود که این را از برکات جمهوری اسلامی دارند که اگر در هیچ کاری موفق نشد در بی ادب کردن جهان موفق شد.

این بخش از برنامه رادیو سوئد را در لینک اینستاگرام زیر بشنوید:

https://www.instagram.com/reel/CjoNecwskMp/?igshi…

 

 اصل لینک در رادیو سوئد اگر سوئدی وارد هستید

 

https://sverigesradio.se/avsnitt/slagord-som-prot…

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

محسن کردی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.