رفتن به محتوای اصلی

آفتاب آمد دلیل آفتاب,
27.06.2022 - 07:35

 

آیت اله خامنه ای در سخنرانی اخیرش اظهار داشته که "میخواهند به مردم القاء کنند که مسئولین مملکت لیاقت اداره کشور را ندارند". به ایشان باید گفت دقیقا نکته همینجاست که مسئولین مملکت از بالاترین مقام کشور تا پائین ترینشان لیاقت اداره کشور را ندارند, در واقع در طول تمام این ۴۳ سال هیچگاه و هیچکدامشان لیاقت آنرا نداشته اند. شرایط اسفناک اقتصادی, بن بستهای موجود در روابط بین المللی و نارضایتی های عمیق مردم از شرایط طاقت فرسای زندگی, محدودیتهای بیمعنی اجتماعی و فشارهای روحی فاشیستی, همه خود بزرگترین نشانه های عدم لیاقت مسئولین دولتی در اداره کشور میباشد.

کوتاه زمانی پس از پیروزی انقلاب, وقتی روحانیت انقلاب را مصادره نمود و به انحصار خود در آورد و همه نخبگان را در هر زمینه ای بکنار راند تا تهدیدی برای پایگیری قدرت روحانیت نباشند فاجعه آغاز شد, و متعاقب آن روحانیت خود رأسا مقامات کلیدی را قبضه نمود و یاران و خدمه خود را بر همه مناصب کشوری نشاند و برای اینکه آنها را عنوان دار کند با ایجاد سهمیه بندی در دانشگاه های کشور, عواملش را بدون کنکور وارد دانشگاه ها نمود و سرآخر هم براحتی به آنها مدرک پایانیشان را داد تا دکتر و مهندسین اسلامی را که چیزی از دانش آکادمیک نیاموخته بودند در همه امور دولتی بکار گمارد. تصور روحانیت بر این بود که بصرف داشتن عناوین علمی و با گفتن لنگش کن میتوان کشور را اداره نمود, لذا تنها به چیدن مهره ها و پرکردن مناصب دولتی و حکومتی با افراد دست چین شده بدون توجه به صلاحیت فنی و علمی آنها پرداخت و پنداشت که همان عناوین اهدا شده برای تائید صلاحیت آنها کافیست. در طول ۴۳ سال هر که در رأس اموری در کشور قرار گرفته فقط تخریب ببار آورده و نفرهای بعدی که جای او را گرفتند تخریب بیشتری نسبت به سلف خود بوجود آوردند و این روند مخرب همچنان ادامه دارد.

هیچگاه در هیچ دولتی برنامه ریزی مدت دار و هدفمند انجام نگرفت, اصولا هیچگاه به برنامه ریزی بها داده نشده است و هیچگاه از متخصصین و مدیران واجد شرایط علمی و فنی استفاده نشد, تمام امور کشور نه بر اساس اصول مدیریت بلکه بر اساس سلایق شخصی و استخاره صورت گرفت و علاوه بر صدمات عمیق اجتماعی, فرهنگی و اقتصادی, بافت محیط زیست را نیز بشدت تخریب نمود که کم آبی مفرط امروز یکی از نتایج آنست. آرمانگرائیهای بیمعنی در صدر امور قرار داده شد که آنهم به شکست انجامید و بهای سنگین جانی و مالی آنرا ملت پرداخت, ندیده گرفتن ریشه اعتراضات مردمی و صرفا سرکوب آنها, وجود بیش از هفت ملیون کودک کار, گرانی, بیکاری, بی خانمانی, افزایش فساد و فحشا, اختلاسهای نجومی, گسترش یأس و نومیدی در مردم و آمار بالای خودکشی, همه آنها جامعه را از پا انداخته و نتیجه اش شده است امروز. حال آیت اله خامنه ای انتظار دارد که کسی نگوید مسئولین مملکت لیاقت اداره کشور را ندارند. دیگر چه باید بشود که نشده است, آفتاب آمد دلیل آفتاب.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
برگرفته از:
امیل رسیده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.