رفتن به محتوای اصلی

گفت و گو با فردی که مردم می‌گویند به سمتشان شلیک کرده بود
31.05.2022 - 01:18

ماجرا از جایی شروع شد که سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم با وجود هشدار شماری از اقتصاددان مطرح کشور، تصمیم به حذف ارز ترجیحی گرفت!

سردار احمد وحیدی، وزیر کشور دولت هم مقابل دوربین صداوسیمای حامی رئیسی نشست و دستور داد! که تنها چهر قلم از اقلام ضروری مردم حق دارند قیمت خود را افزایش دهند. اما هنوز 24 ساعت از این ادعای مضحک فرمانده ای که حالا اقتصاد دان شده نگذشته بود که گزارشات مردمی حاکی از افزایش قیمت افسار گسیخته اقلام ضروری و غیرضروری مردم داشت. این افزایش قیمت تا امروز تا جایی پیش رفته است که به طور متوسط روزانه لیست بلندبالایی از افزایش قیمت ها در رسانه ها منتشر می شود.

همزمان با این اقدام دولت مدعی حامی محرومان، برخی مردم در اقصی نقاط کشور ضمن اعتراض به این گرانی ها خواستار توضیح مسئولان در رابطه با این افزایش قیمت ها شدند.

اما ماجرای اصلی از جایی شروع شد که هنوز چند روز از کوبیده شدن داغ گرانی بر دل مردم نگذشته بود که با ریزش ساختمان متروپل آبادان و کشته شدن ده‌ها هموطن آبادانی، این بار به غیر از درد «نان» داغ «مرگ» هم به دل مردم ایران نشست!

اما با توجه به اینکه رسانه های نزدیک به دولت این اعتراضات را به اراذل و اوباش مرتبط دانستند اما با این وجود؛ نیروهای امنیتی و انتظامی کما فی سابق «سرکوب» را چاره کار دانستند.

 

در این بین اما آن چیزی که بیش از پیش نظر مردم و همچنین کاربران در شبکه های اجتماعی را به خودش جلب کرد حضور مامورانی بود که مستقیم مقابل مردم قرار گرفته و اسلحه خود را به سمت آنها نشانه گرفتند.

برخی از کاربران در فضای مجازی، براساس ویدیویی که از نحوه برخورد با این اعتراضات در آبادان منتشر شده بود، مدعی شدند که یکی از این افرادی که دو شب قبل مقابل مردم و در پاسخ به مردی که می گوید «تیر نزن!» در ابتدا برو عقب می گوید و سپس با یک دست شلیک می کند، فردی‌ست به نام «رسول دهقان» حدوداً چهل ساله که در اعتراضات مردمی در سال‌های 96 و 98 هم نقش موثری را ایفا کرده است.

این فرد در گفت وگو با خبرنگار دیده بان ایران درباره این ادعا می گوید که او هم این اخبار و تصاویر را دیده است و برای او هم فیلم لحظه شلیک را فرستاده اند اما در ادامه می گوید که فرد مورد اشاره هیچ نسبتی با او ندارد و اصلاً او در آبادان نیست که بخواهد در سرکوب اعتراضات نقش داشته باشد.

وی در ادامه تاکید می کند: "شخصی که در این ویدیو به مردم شلیک می‌کند، من نیستم."

آقای دهقان این اظهارات را در حالی مطرح کرد که وقتی خبرنگار دیده‌بان ایران از او می خواهد توضیح بیشتری درباره اطلاعات منتشر شده در اینترنت با اسم «رسول دهقان، نیروی بسیجی» بدهد گفت: "برای ارائه توضیحات بیشتر باید هماهنگ کنم و چند ساعت دیگر با تحریریه دیده‌بان ایران تماس خواهم گرفت."

این در حالی است که تا لحظه تنظیم این گزارش نه تنها تماسی از او دریافت نشد بلکه به تماس‌های متعدد خبرنگار ما هم پاسخی داده نشد.

با این وجود دیده‌بان ایران مستقلاً نمی‌تواند آنچه را که در بالا به آن اشاره شده را تایید یا تکذیب کند اما این آمادگی را دارد که هر توضیحی از سوی اسامی که در بالا به آن اشاره شد را انتشار دهد.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.