تیم ملی وزنهبرداری جوانان ایران با کسب ۱۴ مدال (۶ طلا، ۷ نقره و ۱ برنز) به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات رسید.
مسعود پرشکیان، رئیس جمهورایران هم در پیامی قهرمانی تیم ملی وزنهبرداری جوانان کشورش را تبریک گفت.
این مسابقات از شنبه ۱۲ اردیبهشت/ ۲ مه در اسماعیلیه مصر آغاز شد و جمعه ۱۸ اردیبهشت/ ۸ مه پایان گرفت.
تیم ایران با ۸ ورزشکار و با سرمربی گری سهراب مرادی در رده بندی تیمی و با جمع ۵۲۰ امتیاز، بالاتر از مصر با ۴۲۷ امتیاز و ونزوئلا با ۳۸۰ امتیاز به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات رسید و برای هشتمین بار قهرمان جهان شد.
امیرمحمد رحمتی و محمدامین دادوند در دسته ۸۸ کیلوگرم، حمیدرضا زارعی و محمدامین حبیبی در دسته ۹۴ کیلوگرم، ابوالفضل زارع و فرهاد قلی زاده در دسته ۱۱۰ کیلوگرم و حمیدرضا محمدی تنها و طاها نعمتی مقدم در دسته ۱۱۰+ کیلوگرم نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات بودند.
حمیدرضا محمدی در حرکت یکضرب هر سه وزنه ۱۷۱، ۱۷۶ و ۱۸۰ کیلوگرم را با موفقیت مهار کرد و در جایگاه نخست ایستاد.
محمدیتنها در دوضرب با ثبت وزنههای ۲۰۶، ۲۱۴ و ۲۲۱ کیلوگرم و با مجموع ۴۰۱ کیلوگرم، قهرمان جهان شد.
طاها نعمتیمقدم در یکضرب وزنههای ۱۶۶ و ۱۷۲ کیلوگرم را مهار کرد و پس از اینکه در حرکت سوم ۱۷۷ کیلوگرم را از دست داد، نایب قهرمان شد و در رده دوم قرار گرفت.
نعمتیمقدم در دوضرب وزنه های ۲۰۶، ۲۱۳ و ۲۲۰ کیلوگرم را مهار کرد و در این بخش هم دوم شد تا در مجموع روی سکوی نایبقهرمانی بایستد.
این در حالیست که به دلیل شرایط جنگی اردوی تیم ملی تعطیل بود و ویزا هم صادر نشده بود اما سرانجام صبح دوشنبه ویزای ملیپوشان وزنهبرداری برای مصر صادر شد.
دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمیکند.
توجه داشته باشید کامنتهایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!