پس از آن که قرارگاه خاتم الانبیاء از درگیری با نیروهای آمریکایی در تنگه هرمز خبر داد و مدعی خسارت وارد کردن به نیروهای آمریکایی شد، فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی هم با تایید این درگیریها مدعی شد که در پاسخ به حملات پهپادی و موشکی ایران آتش گشوده است اما آسیبی به سه ناو این کشور وارد نشده است. دونالد ترامپ گفته این درگیری به معنای پایان آتشبس نیست. ایران علت اغاز حملات را تلاش نیروهای آمریکایی برای تصرف یک نفتکش این کشور اعلام کرده است. در حالی که ایران نیروهای آمریکایی را به «نقض آتشبس» متهم کرده، مقام های ایالات متحده به رسانه ها گفته اند این حملات به معنای از سرگیری جنگ با ایران نیست. همه اینها در میانه تلاشها برای توافق میان تهران و واشنگتن صورت گرفته که پاکستان از نزدیک بودن به آن ابراز امیدواری کرده است.
خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، در خبری اختصاصی اعلام کرد که صداهای انفجار که پنجشنبهشب، ۱۷ اردیبهشت در حوالی بندرعباس شنیده شد، مربوط به «تبادل آتش» میان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و ایالات متحده بوده است. به گفته فارس، در جریان این تبادل آتش، بخشهایی از اسکله بهمن در جزیره قشم هدف قرار گرفته است.
دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمیکند.
توجه داشته باشید کامنتهایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!