رفتن به محتوای اصلی
چهارشنبه 20 خرداد 1405 - Wednesday, 10 June 2026

شارمین میمندی نژاد، بنیان گذار جمعیت امام علی: حکومت از آشوب وبحران لذت می‌برد

شارمین میمندی نژاد، بنیان گذار جمعیت امام علی: حکومت از آشوب وبحران لذت می‌برد


طی چند دهه که جامعه ایران روند پیوسته فقیر شدن را طی کرده، شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی، در متن زندگی فقرا فعالیت کرده است. او اواخر دهه هفتاد شمسی، در دوره رونق نهادهای مدنی در ایران، جمعیت امام علی را راه اندازی کرد و به گفته خودش، هدفش این بود که کرامت را به کودکان کار و کودکانِ محروم برگرداند. دو دهه بعد، حملات روزنامه کیهان به این نهاد شدت گرفت و در نهایت، با اتهاماتی مانند توهین به رهبر و اقدام علیه امنیت ملی، اعضای جمعیت بازداشت شدند و رأی به انحلال آن داده شد. او حالا در گفت و گو با فرناز قاضی زاده درباره سرکوب فقرا می گوید: « وضعیت بچه های من دردناک است. بچه های من از تحصیل محرومند. بچه‌های من تحت شکنجه قانونی والدی هستند که سال‌ها فعالان حقوق بشری نتوانستند از این نظام برای...قوانین بدسرپرستی یک فضایی بگیرند. بچه‌های من تحت مواد مخدر‌‎‌‌‌‌‌‌‌، تحت گدایی در خیابان،‌ تحت تحقیر هستند» اوسپس به تیغ دو لبه زندگی تحت این شرایط اشاره و اضافه می کند: «بچه‌های من در خیابان اعتراض می‌کنند و کشته می‌شوند... وقتی به نقطه شکست رسیدند، توسط حکومت برای سرکوب اجیر می‌شوند».
آقای میمندی نژاد، معتقد است جامعه باید از اعانه دهی به فقرا فاصله بگیرد و آنها را توانمند کند، کاری که حکومت با آن مخالف است، او می‌گوید حکومت همواره از فقر به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کند: «جمهوری اسلامی از آشوب و بحران لذت می برد». شارمین میمندی نژاد در گفت و گوی ویژه این هفته.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

ایران گلوبال

تصویر

تصویر

تصویر