در یک گفتوگوی بحثبرانگیز، جان کاریاکو، افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، مدعی شد که اسرائیل از میان پناهجویان غیرقانونی افغان در ایران نیرو جذب کرده و از وضعیت سخت و ناامیدکننده آنها برای جاسوسی استفاده کرده است.
به گفته کاریاکو:
«این افراد هیچوقت شهروندی ایران را به دست نمیآورند... آنها در وضعیت بسیار سختی بودند و همین باعث شد اسرائیلیها بتوانند آنها را جذب کنند. به آنها میگفتند: در این خیابان بایست، وقتی ماشین فلان فرمانده عبور کرد یادداشت کن و برای ما بفرست. این هم ۱۰۰ دلار. اسرائیلیها هزاران نفر از این افراد را به همین شکل بهکار گرفتند.»
این اظهارات هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده و میتواند واکنشهای گستردهای در پی داشته باشد
.
دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمیکند.
توجه داشته باشید کامنتهایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!