بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر اسرائیل، برای دومین بار از زمان سفر به واشنگتن به کاخ سفید رفت و در جلسهای دو ساعته با دونالد ترامپ پیرامون جنگ در غزه سخن گفت.
این دیدار عصر سهشنبه حدود ساعت ۵ به وقت شرق آمریکا در حالی روی داد که دوشنبه شب هم آقای نتانیاهو در کاخسفید میهمان ضیافت شام با رئیس جمهور آمریکا بود و دو رهبر برای چند ساعت با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
برخلاف دیدار دوشنبه شب که خبرنگاران دقایقی فرصت پرسش از دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو را یافتند، دیدار عصر سهشنبه بدون حضور رسانهها برگزار شد و آقای نتانیاهو بدون حضور در برابر دوربینها کاخسفید را ترک کرد.
دیدار دوم آقای نتانیاهو در کاخسفید همزمان با اظهارات استیو ویتکاف، نماینده ویژه آقای ترامپ در امور خاورمیانه بود که گفته گفتگوها در قطر میان حماس و اسرائیل برای برقراری یک آتشبس ۶۰ روزه تا حدودی پیشرفت کرده است.
آقای ویتکاف روز سهشنبه گفت موارد اختلاف میان دو طرف اکنون از چهار مورد به یک مورد تقلیل یافته و همین امیدواری برای به نتیجه رسیدن مذاکرات را بیشتر کرده و او امیدوار است تا پایان این هفته این مذاکرات به نتیجه برسد.
آقای نتانیاهو پیش از رفتن به کاخسفید، روز سه شنبه با جیدی ونس، معاون رئیس جمهور آمریکا هم دیدار و گفتگو کرد.
او همچنین به کنگره آمریکا رفت و با مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان و ارشدترین جمهوریخواه کنگره آمریکا هم دیدار کرد.
نخستوزیر اسرائیل که یکشنبه شب وارد واشنگتن شده است، شب گذشته و در خلال ضیافت شام با دونالد ترامپ، به رئیس جمهور آمریکا نامه ای را نشان داد که او را برای دریافت جایزه نوبل صلح کاندید و به کمیته نوبل معرفی میکند.
رهبران آمریکا و اسرائیل همچنین از همکاری نظامی در حمله به تاسیسات هستهای ایران سخن گفتند و با ستایش از موفقیت این عملیات از «نظم جدید در خاورمیانه» صحبت کردند.
آنها همچنین ایده جابجا کردن فلسطینیان در غزه را یک بار دیگر طرح کردند که خیلی زود با مخالفت و مقاومت بینالمللی روبرو شد.
دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمیکند.
توجه داشته باشید کامنتهایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد!