رفتن به محتوای اصلی

اکتبر 2022

31.10.2022 - 22:12
رستم قاسمی (زاده ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۳ سرگاه) نظامی و سیاست‌مدار اصولگرای ایرانی است، که هم‌اکنون در دولت سیزدهم به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی فعالیت می‌کند. وی در دولت دهم از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ وزیر نفت بود.

قاسمی فعالیت نظامی را از سال ۱۳۶۰ در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد[ و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود. او در فاصله سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بود و پیش‌تر به‌عنوان معاون اقتصادی نیروی قدس فعالیت می‌کرد
31.10.2022 - 21:31
میاندوآب : بیش از ۲۰۰ نفر دستگیر شدند
31.10.2022 - 21:26
پیام: اکباتان باورنکردنی جنگه
هرنوع بمب و گازی بود زدن
نمیشه رفت دم پینجره به همه‌چی‌دارن تیر میزنن
31.10.2022 - 15:02
ما خواهان اعمال قانون مگنینتسکی برعلیه دولت جمهوری اسلامی ایران  و عوامل آن در بریتانیا هستیم!
رژیم جمهوری اسلامی ایران و افراد مرتبط با آن در بریتانیا باید پاسخگوی قتل معترضان در کشور باشند. اعتراضات در ایران اکنون هفته هاست ادامه دارد.
31.10.2022 - 14:49
فایل تصویری از مادر محمد قبادلو،‌ ازمعترضان بازداشت شده منتشر شده است که در آن می‌گوید که وکلای پسرش را عزل کردند و بدون حضور آنها در جلسه محاکمه،‌ «در اولین جلسه حکم اعدام به او دادند.»

روز شنبه ۷ آبان ماه، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۶ شهروند معترض بازداشتی به نام های محمد قبادلو، محمد بروغنی، سامان صیدی، ابوالفضل مهری حسین حاجی لو، محسن رضازاده قراقلو و سعید شیرازی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.
31.10.2022 - 10:54
دنا احمدی
لوئیز ایناسیولولا داسیلوا با بیش از ۵۹میلیون رای در مقابل ۵۷میلیون رای رئیس جمهور راست گرا بولسونارو، پیروز میدان انتخابات ریاست جمهوری شد.به جرات می توان گفت این یکی از مهم‌ترین انتخابات در این کشور بود و آینده ای همراه با امید را برای مردم برزیل رقم زد.
31.10.2022 - 10:42
گروهی از دانشجویان دانشگاه الزهرای تهران در اعتراض به تعلیق و منع ورود برخی دیگر از دانشجویان تحصن کردند و از رفتن به سر کلاس‌ها خودداری کردند.

بر یکی از پلاکاردهای آنها نوشته شده: «دانشجو تعلیق کنید، دانشگاه تعطیل می‌کنیم».

امروز در دانشگاه‌های علامه طباطبایی و امیرکبیر تهران هم تصحن بوده و دیروز در چند دانشگاه دیگر دانشجویان از رفتن به کلاس‌ خودداری کردند.
31.10.2022 - 09:58
مو پروین
دختران جوان، دانشجویان و بتدریج همه آزادی خواهانی که از رژیم اسلامی و سالها قانون حجاب اجباری زنان به تنگ آمده اند به خیابان ها ریخته اند و شعارهای بسیاری را و به ویژه "زن، زندگی، آزادی" را سر داده اند. زنان روسری و چادر را برداشته و می سوزانند و شجاعانه با نیروهای سرکوب که دستور شلیک گلوله را دارند، مقابله میکنند و فریاد مرگ بر دیکتاتورشان بلند است .
31.10.2022 - 09:50
عباد عموزاد
جبهه ای که موازنه عدمی را اصل راهنما و استقلال و آزادی را هدف و قلمرو فعالیت خویش را مردم می کند، مصلحت بیرون از حق را قدرت فرموده می داند. دلیل اینکه عمل به آن، نیاز به بکار بردن زور دارد. بنابراین، هر بار که مصلحتی روش عمل به حق نشد، حکم زور است و به حکم اخلاق، می باید از اجرای آن جلوگیری شود. یادآور می شود که عمل به حق نیاز به زور ندارد. نیاز به نبود زور دارد. بنابراین، هر مصلحتی که عملی کردنش نیاز به زور پیدا کند و یا رابطه قوائی برقرار کند، بیگانه از حق، یگانه با قدرت = (زور) و فساد و فساد
31.10.2022 - 09:29
اظهارات بی‌شرمانه یک آخوند در برنامه زنده درباره مهسا امینی همزمان با ادامه خیزش سراسری
31.10.2022 - 09:21
کنفرانس دو روزه «ققنوس برای ایران» با هدف بررسی آسیب‌ها و مشکلات ایران و راهکارهای پژوهشی و عملی برای بازسازی ایران بعد از فروپاشی در دانشگاه ایالتی سن‌دیه‌گو در کالیفرنیا برگزار ش
31.10.2022 - 08:41
اسطوره فوتبال ایران در اینستاگرام با انتشار عکسی از توماج صالحی نوشت: «به جرم حقیقت گویی جانش در خطر است» و هشتگ زد «توماج صالحی را آزاد کنید». خبر بازداشت توماج صالحی در روستایی در چهارمحال و بختیاری دیروز منتشر شد.
31.10.2022 - 08:17
رامین احمدی
یکی از نکات جالب این انقلاب رویارویی نسل انقلاب ۵۷ با نسل امروزست. نسل ۵۷، انقلاب «زن،زندگی، آزادی» را ادامه انقلاب شکست خورده (ناتمام، دزدیده شده و غیره) خود می داند. اما انقلابیون امروز خود را ادامه آن نسل نمی دانند. یکی پیوستگی می بیند و دیگری گسست.
31.10.2022 - 08:05
ابوالفضل محققی
کدام بسیجی مزدور سلاح برکف ؟کدام سپاهی خالی از عشق !خالی از شکوه آزادگی ،بری ازهمراهی مردم! مردمی که با نفرت در او می نگرند توان ایستادن طولانی مدتش درچنین میدان نبردیست؟

نبرد با ملتی که کودک هشت ساله اش شعار "زن ،زندگی ،آزادی" سر میدهد.دختران جوانش پیشاپیش مردان حرکت می کند.سینه در برابر نیزه سپر کرده فریاد می زنند." یا مرگ یا آزادی."

صدائی که در تمامی جهان می پیجد.جهانیان رابه شگفتی وا میدارد .به حمابت و پشتیبانیشان می کشد. آیا روح زنده شده یک ملت را می توان کشت؟ ملتی که می خواهد در فضای آزا
31.10.2022 - 02:04
سارینا اسماعیل‌زاده متولد ۱۱ تیر ۱۳۸۵ بود. سارینا کانالی در یوتیوب داشت و از زندگی و دغدغه‌هایش می‌گفت. در یکی از آنها می‌گوید: «نوجوان ایرانی دیگر نوجوان ۲۰ سال پیش نیست؛ از اوضاع جهان باخبر است و از خودش می‌پرسد چه چیزی کمتر از نوجوان آمریکایی دارد تا دغدغه‌هایشان اینقدر متفاوت باشد.»
31.10.2022 - 01:47
جمعی از زنان سرشناس جهان که در عرصه‌های مختلف سیاست، اقتصاد، حقوق و هنر فعال هستند، در کارزاری با نکوهش سابقه جمهوری اسلامی در نقض حقوق زنان، خواستار حذف فوری حکومت ایران از کمیسیون مقام زن ملل متحد شدند.
31.10.2022 - 01:37
وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران ایران طی بیانیه‌ای مشترک (جمعه ۶ آبان ماه) درباره اعتراضات اخیر، روزنامه‌نگاران ایرانی را که برای تهیه گزارش درباره کشته شدن مهسا امینی و تشییع جنازه او مطالبی منتشر کردند، «وابسته» و «آموزش‌دیده سرویس‌های اطلاعاتی» دانستند. این بیانیه گفته بود که اعتراض‌ها توطئه سرویس‌های خارجی است.
30.10.2022 - 19:05
ضیاء مصباح
*تا انجا که برامده از تنگناهای بگشاده بوسیله نیروی جوان مصمم و اگاهمان با حضور فعال در صحنه ... همین امروز یکی از جماعت اصلاح طلب با تظاهر به اعتماد بنفس گفت :
**راه حل ارام شدن معترضین اینکه در انتخابات مجلس که در پایان سال اینده برگذار میشود -شورای نگهبان دخالت نکند و مطمئن باشد که بی صلاحیت تر از اینان !که هم اکنون کرسی های سبز رنگ ساختمان بهارستان را اشغال نموده اند و مورد تائید این شورا در انتصخابات آخرین سال ....نخواهند بود ( نقل به مضمون )
30.10.2022 - 18:33
کیانوش توکلی
جدا از ذهینت ما 57 دی ها ؛ این شعار ها در ایران زیاد بگوش می رسد ؛ شما می توانید موافق و یا مخالف سر دادن این گونه شعار ها باشید . اما چند نکته مهم: 1- شما نمی توانید و اجازه ندارید بدون مدرک و سند؛ شعار های به اصطلاح رکیک را به نفوذی ها رژیم نسبت دهید 2- من و شما این نسل را نمی شناسیم ولی از بچه ها تان که در غرب بزرگ شده اند بپرسید در همه آهنگ ها ؛ سریال ها و فیلم های غربی چنین فحش هایی به فور یافت می شود و کلمه فاک به باندازه کافی بطور روزمره استفاده می شود .
30.10.2022 - 17:43
ابوالفضل محققی
متولوژی و تاریخ ماانباشته از وجودعاشقانی است که در صور گوناگون،با خواست های گوناگون برصحنه حیات ظاهر می شوند. رسم عاشقی، که جان بازی شرط آول قدم آن است را بجای میاورند. مهر خود بر صحیفه عالم نهاده ومی روند.
30.10.2022 - 16:11
علی قره جه لو
ژنرال حسین محمود اوف، رئیس دایره همکاری های نظامی وزارت دفاع آذربایجان ، در گزارش مفصلی که به وابسته های نظامی خارجی مقیم آذربایجان در مورد تحریکات نظامی ارتش ارمنستان در مناطق داشن کسه ن، لاچین، کلبجر و زنگیلان داد، گفت: " هدف اصلی ارمنستان در به زیر آتش گرفتن مناطق مرزی آذربایجان، به تاخیر انداختن امضای قرارداد صلح، و در عین حال به تاخیر انداختن و اخلال در فعالیت های همه جانبه آذربایجان در احیای زیر ساخت های مناطق آزاد شده است."
30.10.2022 - 15:43
محمد حسین یحیایی
رژیم جمهوری اسلامی برای برون رفت از بحران خود ساخته از تاکتیک های دیرین خود استفاده می کند، کشتار راه می اندازد، خرابکاری در اموال شخصی و عمومی می کند، برای تحریک مردم با استفاده از باور های مذهبی آنان اماکن مذهبی را به خاک و خون می کشد تا نا امنی و ترس را در جامعه گسترش دهد... و در صورت ناکانی برای انحراف افکار عمومی به ماجراجویی در مرز ها با عناوین پر طمطراق رزمایش خیبر و... می پردازد.
30.10.2022 - 15:14
دانشگاه آزاد تهران غرب برای دانشجویان پیامکی فرستاده و در آن از صدور رای کمیته انضباطی برای ۹ دانشجو به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی ۴ آبان ماه خبر داده است.

در این اطلاعیه که کپی از آن به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده ‌آمده: «بررسی پرونده باقی افراد شناسایی شده در تجمعات اخیر در حال انجام است و از افراد برای حضور درجلسات کمیته انضباطی دعوت می‌شود.»
30.10.2022 - 14:25
کانون حقوق بشر ایران، به نقل از میزان؛ روز شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات شش تن از معترضان بازداشتی به نام های محمد قبادلو، سامان صیدی، محسن رضازاده قراقلو، سعید شیرازی، محمد بروغنی و ابوالفضل مهری حسین حاجی لو در شعبه ۱۵ دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی بصورت علنی برگزار شد. در این جلسه دو نفر به «محاربه» و سه نفر به «افساد فی الارض» متهم شدند.
30.10.2022 - 13:37
ویژگی دیگر جنبش زن، زندگی، آزادی، خودراهبری و نوعی هماهنگی شبکه‌ای در مضمون حرکت و جلب نحله‌های مختلف سیاسی به همگرایی و دوری جستن از اختلاف است. اختلاف های عقیدتی تا کنون باعث نشده که هیچ‌یک از سازمان‌های سیاسی شناخته شده در برخورد با این جنبش در مقام رد یکدیگر و یا تاکید بر اختلاف‌ها اقدام کنند.
30.10.2022 - 11:24
ما همچون گذشته به اعتراضات مداوم و محله محور خود در تمام محلات تهران و ایران ادامه می دهیم و برای حمایت از پزشکان و کادر فهرمان درمان و دانشجویان شجاع در سرتاسر ایران، از مردم عزیز تهران دعوت می کنیم که ظهر روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۰ و ۱۱ آبان در خیابان جمهوری حدفاصل میدان بهارستان تا میدان جمهوری حضور پیدا کنید و در غروب همین روزها در محلات خود به تظاهرات ادامه دهند. در صورت حضور سنگین سرکوبگران در محل های یاد شده، تمام خیابان های مرکزی شهر می تواند محل مناسبی برای آغاز تجمعات اعتراضی ما باشد
30.10.2022 - 11:12
خیزش سراسری مردم ایران روز شنبه، هفتم آبان هم در شهرها، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی مختلف ادامه یافت. ایرانیان ساکن خارج نیز در بیش از ۸۰ شهر دنیا با تشکیل زنجیره انسانی، پیام خیزش سراسری مردم ایران را به جهانیان رساندند. از طرفی، با وجود هشدارهای حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، که گفته بود «امروز روز پایان اغتشاشات است و جوانان دیگر به خیابان نیایند»، معترضان در ایران همچنان به اعتراض‌های خود ادامه دادند.
30.10.2022 - 10:19
گفتگو با کیانوش توکلی در رابطه با زنجیره ی انسانی علیه جمهوری اسلامی در کپنهاگ روز 29 اکتبر 2022 با رادیو البرز دانمارک
30.10.2022 - 09:16
در حالی که جنبش اعتراضی در حال گسترده‌تر شدن است این پرسش مطرح می‌شود که چرا «گفت‌وگو» امری فصلی است و در زمان اعتراضات عمومی یا آوردن مردم پای صندوق رای مطرح می‌شود و چرا جوانان و نوجوانانی که یک جنبش اعتراضی را چهل روز ادامه داده‌اند، حضور در کف خیابان را برای شنیده شدن انتخاب کرده‌اند و با وجود اینکه آیت‌الله خامنه‌ای اعتراض آنها را «حادثه جزیی» خوانده، چرا اینقدر «کش» پیدا کرده و همچنان دو طرف ماجرا خودشان را بی‌نیاز از گفت‌وگو می‌دانند.
30.10.2022 - 09:13
در ایران تجربه چند دهه گذشته نشان داده است که وقتی صدای اعتراضی بلند می‌شود یا انتخاباتی در پیش است، صحبت از گفت‌وگو بین احزاب، حکومت و مردم داغ می‌شود. زمانی که اعتراضات سرکوب و انتخابات تمام شد، واژه گفت‌وگو بایگانی و از ادبیات گروه‌های سیاسی و حکومت حذف می‌شود.

در دور جدید اعتراضات در ایران، غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در هجدهم فررودین‌ماه خطاب به جریان‌های سیاسی، گروه‌ها و مردم فراخوان داد و گفت «هر کس هر ابهام، سوال، انتقاد و یا اعتراضی دارد در خدمت آن‌ها هستم و در مورد مسائلی ک
30.10.2022 - 08:31
خبرگزاری دانشجو که وابسته به بسیج دانشجویی است، خبر از بازداشت توماج صالحی، خواننده رپ داده است.

این رسانه وابسته به بسیج ادعا کرده که آقای صالحی «حین خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور» دستگیر شده است.
30.10.2022 - 07:58
توماج از ساعت دو شب بهنگام اروپا و چهار و نیم بهنگام ایران، خبر از مشاهده موارد مشکوک در اقامتگاه خود داد. پس از آن، ارتباط توماج قطع شد و همسایه ها از دستگیری او و تعدادی از دوستان ایشان خبر دادند. ساعاتی بعد تصویری از توماج توسط رسانه ها بازتاب یافت که فتوشاپ می باشد.
30.10.2022 - 06:51
راشل زرگریان
تظاهرات عظیم در ایران که شخصا آنرا انقلابی افتخار آمیز مینمام با شعار زن زندگی آزادی مرد میهن آبادی تصورات همه جهانیان از جمله کشور اسرائیل را برانگیخته است. دختران و زنان و پسران و مردان شجاع و دلیر ایران زمین در اعتراض آشکار علیه رژیم خشن و خشونت بار در سرتاسر شهرها ی ایران شگفت جهانیان را جلب کرده است. هنگامیکه دختر و زنی که در خیابانها و یا مقابل دوربین ها حجاب خود را بر میدارد شجاعت او را نشان میدهد.
30.10.2022 - 06:14
عادل بریچی ۱۴ ساله و امید نارویی ۱۳ ساله دو کودکی هستند که روز جمعه ۶ آبان به ضرب گلوله‌‌های مزدوران حکومت کودک کش جان خود را در #زاهدان از دست دادند.
یادشان گرامی 
30.10.2022 - 06:04
طبق این گزارش، برآورد جمهوری اسلامی این است که تا اواسط هفته چهارم اعتراضات، دست‌کم ۱۷۵ هزار نفر در تظاهرات مشارکت داشته‌اند و برای ۲۰۰۰ بازداشتی تشکیل پرونده داده شده است.

در این اطلاعات آمده است که ۱۷۰۰ نفر از معترضان پس از بازداشت توسط نیروی انتظامی و چند ساعت نگهداری، آزاد شده‌اند. این آمار منهای بازداشت‌های گسترده زاهدان است.
در این گزارش میانگین سنی معترضان بازداشتی ۱۷ سال ذکر شده است که حدود ۹۰ درصد آن‌ها به هیچ‌وجه سابقه بازداشت نداشته‌اند؛ حتی برای چند ساعت در یک کلانتری.
30.10.2022 - 02:52
سیامک نادری
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
تهیه شده در تلویزیون کانال جدید
موضوع برنامه: قتل مهسا امینی تا سرنگونی جمهوری اسلامی
مهمان برنامه: سیامک نادری مجری و تهیه کننده : نگار نادری ۶آبان ۱۴۰۱ - ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲