رفتن به محتوای اصلی

آوریل 2022

30.04.2022 - 21:17
نیره انصاری
از دیگر قوانینِ ناقص همانا جامع و روشن نبودن قانون کار، به ویژه در خصوص بی توجهی نسبت به دختران خودسرپرست است که در قانون مسکوت مانده و هیچ گونه برنامۀ ویژه ای در این زمینه وجود ندارد و اساساً برای این گروه خاص یعنی «دختران متکفل» هیچ حمایت قانونی در نظر گرفته نشده و تنها در صورت فوت آنان، حقوق و درآمدشان قطع نشده و پدرومادرشان می‌توانند آن را دریافت نمایند.
30.04.2022 - 20:26
م. روان‌شید
این‌که چه قضاوت کنید به من هیچ ربطی پیدا نمی‌کند، اگرچه قضاوت نه، که برداشت و نتیجه‌گیری، یا تعبیر و تفسیرِ شما می‌تواند در بازتابِ ذهنیِ من تاثیرگذار باشد، اما در این دیالوگِ یک‌نفره، «من» با «من» است که دوسوی میز نشسته‌ایم و شما شنوندگانِ خواسته یا نا‌خواسته‌ای خواهید بود که به ناچار در انتها به قضاوت خواهید نشست، قضاوتی که مهم است اما نه برای من.
30.04.2022 - 19:11
ایران اینترنشنال یک روز پیشتر در گزارشی اختصاصی خبر داده بود که یک عضو یگان ۸۴۰ نیروی قدس که در یک کشور اروپایی در بازداشت به سر می‌برد، به ماموریت خود برای انجام سه ترور در ترکیه، آلمان و فرانسه اذعان کرده است. شبکه خبری وای‌نت با اشاره به این گزارش ایران اینترنشنال، روز شنبه از قول منابع اسرائیلی خبر داد که سازمان موساد طرح نیروی قدس برای ترور یکی از اعضای کنسولگری اسرائیل در استانبول را خنثی کرده است.
30.04.2022 - 18:41
اعتراض به پرویز پرستویی، بازیگر ایرانی در لس‌آنجلس درباره رابطه‌اش با قاسم سلیمانی مناظره عرفان ثابتی، جامعه‌شناس و داریوش سجادی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی
30.04.2022 - 14:38
اعتصاب غذای زندانی سیاسی لیلا چگینی، ۴۳ ساله در زندان نوشهر
30.04.2022 - 14:17
جلیل روشندل
فساد در خفا ظهور می‌کند و برای گسترش از کمک و حمایت متخصصان در همان زمینه‌ بهره می‌گیرد. بعد از آلوده کردن فرد همچون سلول‌های سرطانی، جامعه را نیز بیمار و معتاد به فساد می‌کند. در این راستا مقام‌های بانکی، وکلا، مقام‌های قضایی، حسابداران و حسابرسان، قانون‌گذاران، نمایندگان بنگاه‌های معاملات ملکی، نظام‌های مالی غیر شفاف یا شرکت‌هایی که بی‌نام‌ونشان کار می‌کنند و در زد‌و‌بندهای مالی دست دارند تبدیل به همکارانی می‌شوند که شبکه‌های فاسد را هدایت یا با آن‌ها همکاری می‌کنند.
30.04.2022 - 12:58
دنیز ایشچی
با این مقدمه، نیروهای اردوگاه سوسیالیستی در ایران، نه از طریق دریوزگی از درگاه لیبرال دموکراسی برای اینکه به آنها فرصت نفس کشیدن، یا امکان فعایت ازاد را در نظام سکولار دموکراتیک آینده فراهم نماید، بلکه با بدست گرفتن سکّان کشتی تحول گذار سوسیالیستی در کشور به همراه تمامی نیروهای آزادیخواه و رهایی طلب دیگر خواهد توانست این کاروان را به سرمنزل مقصود سوسیالیستی هدایت نماید.
30.04.2022 - 10:45
اتهامات علیه مجارستان در حالی مطرح شده است که برخی از شرکت‌های اروپایی واردکننده گاز طبیعی از روش پرداخت بهای گاز به روبل که توسط روسیه تعیین شده است، پیروی می‌کنند، ولی این مسئله به‌طور علنی اعلام نمی‌شود.
30.04.2022 - 10:42
لاوروف شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه گفت: «اکنون شاهد تجلی استانداردهای دوگانه کلاسیک و نفاق نظام غربی هستیم. کشورهای ناتو با ابراز حمایت علنی از کی‌یف، هر کاری را انجام می‌دهند تا از دستیابی به توافق سیاسی برای پایان جنگ جلوگیری کنند. سلاح‌های مختلف از طریق لهستان و سایر کشورهای ناتو در یک جریان بی‌پایان به اوکراین ارسال می‌شود، همه اینها به‌بهانه "مبارزه با تهاجم روسیه" انجام می‌شود، ولی در واقع ایالات متحده و اتحادیه اروپا قصد دارند "تا آخرین نفر اوکراینی" با روسیه بجنگد،
30.04.2022 - 10:39
یک نوع نگاه دوستانه و نقادانه به انسانها داشتن، که من آن را لطف خفی تعبیر می‌کنم. یعنی در عین اینکه من تو را دوست دارم، پرخاش هم به تو می‌کنم، اصلاً از این جهت که تو را دوست دارم به تو پرخاش می‌کنم، همان که من گاهی از آن به خشونت عشق تعبیر کرده‌ام. آدم به جهت عشقی که به معشوق دارد خیلی وقت‌ها نسبت به معشوق خودش خشونت می‌ورزد. چرا؟
30.04.2022 - 10:35
ایران تاکید می‌کند که در میدان گازی آرش سهم دارد
30.04.2022 - 10:33
در شرایطی که حمله روسیه به اوکراین باعث تنش در بازار های انرژی ( نفت و گاز) شده است، رئیس جمهور آمریکا با رهبر سیاسی کشوری که تا چند روز پیش به رسمیت نمی شناخت تماس گرفته و حتی لغو تحریمها علیه ونزوئلا را هم در نظرمیگیرد.
30.04.2022 - 09:41
در افغانستان معمولا در کنار مساجد، خانقاه‌هایی هست که اهل طریقت در مواقع خاص برای ذکرگویی گردهم جمع می‌شوند. شماری از گروه‌های تندرو از جمله داعش، القاعده و گروه سلفی‌ها این طرز عبادت صوفیانه را بدعت و قابل تکفیر می‌خوانند.

هفته پیش در یک انفجار مشابه در یک خانقاه در ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز ۳۳ نفر به شمول کودکان کشته و ۴۳ نفر هم مجروح شدند.
30.04.2022 - 09:30
منابع خبری مختلف در ایران گفته‌اند که امروز نیروهای امنیتی اقدام به دستگیری و احضار چندین تن از فعالان صنفی معلمان در آستانه روز معلم در ایران و تجمع اعتراضی معلمان کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها علی‌ اکبرباغانی، رسول بداقی، محمد حبیبی و جعفر ابراهیمی از اعضای کانون صنفی معلمان ایران در تهران "بازداشت" شده‌اند.
30.04.2022 - 09:24
مقتدی صدر، روحانی بانفوذ شیعه در عراق، از عربستان سعودی خواسته مقبره "اهل بیت" در مدینه را بازسازی کند. او گفته عربستان می‌تواند با این اقدام به برادران مسلمان شیعه حسن نیت خود را در جهت وحدت مسلمانان نشان دهد. او در توییترش گفته است:‌ "ما امیدواریم که برادران در پادشاهی عربستان سعودی مقبره‌های اهل بیت را در قبرستان بقیع بازسازی کنند، مخصوصا بعد از آنکه برادر، شاهزاده سعودی، یک سیاست متعادل پیش گرفته است."
30.04.2022 - 03:49
وزرای ناتو دو هفته پیش در بروکسل گردهم آمدند تا در مورد اینکه تا چه حد باید در تأمین تجهیزات نظامی به اوکراین پیش بروند، گفتگو کنند. چالش ناتو در طول این دو ماه گذشته این بوده است که بدون اینکه وارد درگیری شود و خود را گرفتار جنگ با روسیه کند، چگونه به متحد خود، اوکراین، حمایت نظامی کافی برای دفاع از خود بدهد.
30.04.2022 - 03:37
نانسی فزر، وزیر کشور آلمان در مصاحبه‌ای با شبکه ntv آلمان از بازگشت پناهجویان اوکراینی به کشورشان خبر داد و گفت: «در حال حاضر حدود ۲۰ هزار اوکراینی هر روز از لهستان به کشور خود بازمی‌گردند.» وزیر کشور آلمان در این مصاحبه گفته است، علی رغم اخبار و تصاویر وحشتناکی که هر روز از اوکراین منتشر می‌شود، عده بسیاری برای مثال برای همراهی با خانواده‌هایشان که در اوکراین حضور دارند، خواهان بازگشت هستند.
30.04.2022 - 03:06
نادر طالب‌زاده از چهره‌های رسانه‌ای طرفدار حکومت ایران بود که علاوه بر فیلمسازی، مجری‌گری در تلویزیون، مسئولیت به عنوان دبیر جشنواره عمار و راه‌اندازی شبکه افق تلویزیون، بارها به دلیل اظهارات جنجالی درباره سیاست، رسانه و سینما خبرساز شده بود.
30.04.2022 - 02:59
واژن و آلت تناسلی بخش مهمی از بدن زنان است اما بسیاری از مردم در مورد آن اطلاعات بسیار کمی دارند. تابوهای فرهنگی، مذهبی و عدم آموزش در مدارس و خانواده باعث شده است زنان دانش اندکی درباره آلت تناسلی خود و به دنبال آن بهداشت و سلامت آن داشته باشند. پزشکان نگران هستند عدم آگاهی و مراجعه نکردن به پزشک به بالاتر رفتن آمار بیماران در این بخش و تبدیل مشکلات ساده به بیماری‌های مزمن شود.
30.04.2022 - 00:12
تاملی بر تغییرو تحول جنبش های اجتماعی
پرویز صداقت ، مهرداد درویش پور و صادق کار : ، در اتاق زوم
شنبه ۳۰آوریل
ساعت ۱۸:۳۰به وقت ایران و ساعت ۱۶:۰۰ به وقت اروپای مرکزی
ساعت ۱۰:۰۰ به وقت شرق امریکا
29.04.2022 - 19:00
«از یک سو این برای من وحشتناک است، اما از دیگر سو همین است که هست. ما به بهشت می‌رویم، درحالی‌که آن‌ها فقط غر می‌زنند... بالاخره همه ما یک روزی می‌میریم.»
29.04.2022 - 17:41
تقی رحمانی
مکتب‌ها و نگاه‌های گوناگون باید در جامعه وجود داشته باشند تا یکدیگر را تبیین و تعدیل کنند و بعد از آن می‌توان نگاه ارزشی خود را بر آن ها گذاشت و توضیح قالب‌بندی شده داد. ولی اگر ابتدابه‌ساکن یک‌ رویکرد قالب‌بندی شده را اتخاذ کنیم،قطعاً دچار بدفهمی از آن می‌شویم و این نوع قالب‌بندی بیشتر شکل عقیدتی و ایدئولوژیک می‌گیرد که می‌تواند برای تحولات به کار گرفته شود ولی دقت علمی آن چندان مؤثر نیست.
29.04.2022 - 16:10
امیر امیری
سیاست نیاز به روایت ندارد، بلکه به واقعیت بیشتری نیاز دارد و با رسانه ای شدن سیاست بدست نخواهد آمد. اگر نتوان با گسترش گفتمان عقلایی و ایجاد یک مجموعه از مفاهیم کمابیش منسجم در حوزه سیاسی به یک منطق همگرایی بر سر اشتراکات حداقلی دست یافت، علیرغم همه ادعای تکثرگرایی همچنان در تناقضات و دشمن سازی ها درجا خواهیم زد.
29.04.2022 - 15:32
ست فرنتزمن، ستون‌نویس روزنامه «اورشلیم پست»، در مقاله‌ای در روز دوشنبه نوشت:‌ «حتی اگر این پهپاد در پرواز واقعی به چنین بردی نرسیده باشد (که برای رسیدن از تهران به ریکیاویک کافی است)، ایران با این کار دارد به اسرائیل هشدار می‌دهد که می‌تواند با این سلاح به آن حمله کند.»

فرنتزمن به سخنان حسین سلامی، فرمانده سپاه‌ پاسداران، اشاره کرد که در گفته‌های خود در روز یکشنبه ادعایی در مورد توانایی پهپادی ایران مطرح کرده بود.