رفتن به محتوای اصلی

فوریه 2022

28.02.2022 - 22:12
صدراعظم آلمان 48 ساعت پس از ورود ارتش روسیه به اوکراین اعلام کر که یکصد میلیارد یورو به صنایع نظامی آلمان اختصاص میدهد و معاقب آن نیز لیست موشک و تانک هائی که برای دولت اوکراین فرستاد را اعلام کرد. از جمله هزار سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک زمین به هوا.
28.02.2022 - 22:08
میثاق ملی با مشارکت همه واحد های ملی و با پیشبرد مذاکرات طولانی و راهبردی تهیه و تنظیم می شود تا منافع همگان با آن تامین شود و مسیر راه ترقی و پیشرفت هموار گردد. بار دیگر یاآور می شود که مرکزگرایی به استبداد...
28.02.2022 - 22:06
دوشنبه ۹ اسفند؛ هک بلندگوهای بازار تهران و پخش شعار مرگ بر خامنه‌ای رئیسی - ویدئو
28.02.2022 - 21:30

به هیچ وجه در دریا و طبیعت آشغال و پلاستیک نریزید… نجات یک پرنده دریایی در هوای بسیار سرد و یخبندان اسلو که در پلاستیک گیر کرده بود توسط یک دختر نروژی.
28.02.2022 - 21:05
نروژ با تغییر تصمیم پیشین خود به اوکراین سلاح می‌فرستد. این کشور در ابتدا گفته بود چون اوکراین عضو ناتو نیست به آن سلاح نمی‌فرستد. اما وزارت دفاع نروژ در شامگاه دوشنبه اعلام کرد به زودی ۲۰۰۰ فروند تسلیحات ضد تانک ام ۷۲ به این کشور می‌فرستد.
اود راجر انوکسن، وزیر دفاع نروژ، اعلام کرد این تسلیحات برای پشتیبانی از اوکراین در مقابل حمله روسیه هستند.
28.02.2022 - 20:51
انجمن خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی خبر داد که ماموران به تجمع این خانواده‌ها در مقابل سفارت اوکراین در تهران حمله و تعدادی از تجمع کنندگان را ضرب و شتم کردند. این انجمن نوشت که دو نفر از اعضای خانواده جان‌باختگان بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شدند.حامد اسماعیلیون سخنگوی این انجمن نیز در توییتر نوشت: «صبح دوشنبه اراذل و اوباش حکومت ایران به تجمع خانواده‌های هواپیمای اوکراینی جلوی سفارت اوکراین با اسپری فلفل حمله و آنها را ضرب و شتم کردند.»

28.02.2022 - 18:33
در رابطه با فرقه فاشیست باندرا و تشدید روس هراسی، یک جمله از پوتین به ویژه قابل توجه است: «ما برای غیرنظامی کردن و غیر فاشیستی کردن اوکراین تلاش خواهیم کرد.»
28.02.2022 - 18:25
خیابان را جلوی تیر برق کاشتند؟؟!!
این هم از عجائب روزگار است تا نبینید باور نخواهید کرد. آدم می‌ماند چی بگه واقعا ازاین آخوندها هر چی بگی برمیاد!
28.02.2022 - 17:56
مسعود امیدی
با طبقه کارگر ، طبقه‌ی کارگر گفتن و برجسته کردن رگ های گردن ، کسی نماینده‌ی جنبش کارگری ایران نخواهد شد، سخنگویان جنبش کارگری علاوه بر کنش‌گری ، باید دارای توان تحلیل و درک رآل و علمی و دیالکتیکی از پدیده های اجتماعی و سیاسی هم باشند.
28.02.2022 - 17:09
نیره انصاری
اعطا نشدن مرخصی به زندانیان سیاسی، امنیتی و عقیدتی، روزنامه‌نگاران، نویسندگان و شاعران مخالف با سیاست‌های نظام اسلامی در این سال‌ها همواره اعتراضات بسیاری در پی داشته است. حال آنکه اعطا نکردن مرخصی و عدم موافقت با عفو مشروط برای برخی از این زندانیان از مصادیق شکنجه است.
در دوران امروز، قانونِ مبتنی بر «حق» پیشی گرفته است و دیگر نگاه فایده‌گرایانه وجود ندارد و «امتیاز» منسوخ شده است.
28.02.2022 - 16:32

منوچهر وثوق یکی از پرکارترین بازیگران سینمای قبل از انقلاب یکشنبه ۸ اسفند بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان در لندن درگذشت. او طی ۱۵ سال در حدود ۹۰ فیلم سینمایی بازی کرد اما چهار دهه اخیر را دور از ایران گذراند.

منوچهر وثوق متولد سال ۱۳۲۲ در تهران، ابتدا به دلیل ظاهر و چهره‌اش با محمدعلی فردین ستاره سرشناس مقایسه می‌شد اما او در دهه ۱۳۵۰ خودش را به عنوان بازیگر سینما تثبیت کرد.
28.02.2022 - 16:13
مئیر بن شبات مشاور پیشین امنیت ملی اسرائیل و رئیس شورای امنیت ملی این کشور گفته است: متحدان آمریکا در خاورمیانه هم اینک شاهد رویدادهای اروپا هستند که لزوماً تصویر خوبی از موقعیت و نقش آمریکا ترسیم نمی‌کنند. مئیر بن شبات معتقد است که ایالات متحد آمریکا هم اکنون از خلال مذاکرات وین از فرصت استثنایی برای ترمیم این تصویر برخوردار است و می‌تواند از طریق مسئلۀ ایران تغییر رویکرد خود را نشان بدهد.
28.02.2022 - 15:56
اقبال اقبالی
شرایط تازه که با بازی با کارت سلاح هسته ای توسط پوتین به جهانیان تحمیل شده، آحاد ساکنان زمین را موظف به همبستگی برای صلح پایدار و کنترل قطار ترمز بریده حامل سلاح های هسته ای آقای پوتین می کند.
28.02.2022 - 13:35


برایم درد آورست پرداختن به مسئله اوکرائین محکوم کردن حمله پوتین با ده ها اما واگر . "حمله پوتین محکوم است! اما نقش ناتو را فراموش نکنیم .!جای گزین شدن ناتو در حیاط خلوت روسیه باعث این واکنش شده .. ووو."
چنین نوشتن ومحکوم کردن پوتین با اما واگر! که همراه است با برجسته کردن نقش ناتو، در سایه بردن و توجیه سیاسی جنایت بزرگ انسانی که امروز در مقابل چشمان میلیارد ها انسان در حق مل
28.02.2022 - 12:57
سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت) به عنوان سازمانی صلح‌دوست، با تقبیح این جنگ خانمان‌سوز، آن را محکوم می‌کند و خواهان توقف بلاوقفهٔ همهٔ عملیات جنگی و خروج نیروهای روسیه از خاک اوکراین است. هم‌چنین ما در راستای تنش‌زدایی در جهان بر این باوریم که زیاده‌خواهی کشورهای غربی برای گسترش حیطهٔ نفوذ و سلطهٔ آنان به قیمت هستی و جان مردم اوکراین باید بی‌درنگ متوقف شود.
28.02.2022 - 09:13
اقبال اقبالی
ما نگران جان فرزندان مان هستیم و به جهانیان اعلام می کنیم که مسئولیت مستقیم جان زندانیان، دستگیر شده گان، مفقودشدگان، شبکه مافیائی سیدعلی خامنه ای و نهادهای سازمان یافته ازاذل و اوباش زیر مجموعه او هستند.
ما توجه سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و تمامی نهادهای مدافع حقوق بشر را نسبت به تداوم قتل های عمد حکومتی در ایران، جلب می کنیم. ما خواهان حمایت بیدریغ از مبارزات جامعه ایرانی برای نجات جان فرزندان خود و برچیدن استبداد، توحش و بربریت اسلامگرایان در ایران هستیم.
28.02.2022 - 09:04
فرودگاه مهرآباد، یک فرودگاه بین‌المللی و از بزرگترین فرودگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۱۷ در منطقه غرب تهران ساخته شد. فرودگاه مهرآباد نام خود را از روستای مهرآباد جنوبی که پیشتر در آن منطقه قرار داشت
28.02.2022 - 08:21
بابک آزاد
به تاریخ ۲۵ فوریه سال ۲۰۲۲ نمایشگاه عکسی در مرکز شهر استکهلم برپا شد این نمایشگاه در رابطه با مناطق آزاد شده آذربایجان پس از جنگ دوم قره باغ بود.
28.02.2022 - 08:07
یک تحلیلگر روابط بین‌الملل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این حمله چه تاثیر بر ایران دارد، گفت: «روس‌ها قرار بود به گونه‌ای شرایط را شکل دهند که برجام پیش از حمله به اوکراین امضا نشود. اگر قبل از این ایران در ماه‌های گذشته به توافقی رسیده بود، حتما در شرایط کنونی که قیمت هر بشکه نفت به حدود 105 دلار رسیده و دنیا با بحران انرژی مواجه است، همچنین تحریم انرژی روسیه در دستور کار قرار دارد، ایران به راحتی می‌توانست بازار انرژی در دنیا را بازیابی کند
28.02.2022 - 08:02
بازگشت به امپراطوری روس، نشان دادن اقتدار به اجزاء سابق شوروی، در دست گرفتن نبض اقتصاد منطقه، در اختیار گرفتن شاغول سیاست خاورمیانه و احیاء مرکزیت اردوگاه شرق برای روسیه، ازجمله اهداف ولادیمیر پوتین هستند. رفتار پوتین با اجزاء جدا شده شوروی در 15 سال گذشته همین روحیه را نشان می‌دهد و ماجراهای آبخازیا، اوستیای جنوبی، کریمه و اوکراین نمونه‌هائی از این واقعیت هستند. کارنامه پوتین در سوریه و روابطش با رژیم صهیونیستی هم بخش دیگری از رویاهای او را به نمایش می‌گذارد. این روحیه،
28.02.2022 - 07:54
حبیب فرج‌‌الله چعب موسوم به "حبیب اسیود" رهبر سابق "جنبش نضال" از گروه‌های مخالف حکومت ایران است که با اتهاماتی نظیر "فساد فی‌الارض" از طریق تشکیل و اداره جنبش نضال و همچنین "طراحی و اجرای عملیات‌های تروریستی در خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام" روبروست.

نماینده دادستان گفته:"متهم در بخشی از اقاریر خود به ربایش تکنسین چینی شرکت نفت اقرار کرده است."
28.02.2022 - 07:48
شش سال پس از سقوط شوروی در سال ۱۹۹۱ لوکاشنکو دیکتاتور بلاروس که اقتصادش از وابستگی به شوروی خارج شده بود و کشورش در یک تنگنای اقتصادی بن بست گونه ای قرار گرفت, در سال ۱۹۹۷ یک موافقتنامه با دولت روسیه امضاء نمود که دو کشور میتوانند هر زمان بخواهند در قالب یک اتحادیه (Union) قرار گیرند و از نظر سیاسی و اقتصادی مشترک باشند, سپس در سال ۱۹۹۹ اسنادی به امضاء دو کشور رسید که اگر هر دو کشور بصورت فدراتیو درآیند دارای یک واحد پول, یک سیستم قضائی, و پرچم و علامت سمبولیک مشترک باشند.
28.02.2022 - 07:33
اخرین اخبار اوکراین روزپنجم :
حملات هوایی به کیف باردیگر آغاز شده است و به نظر می‌رسد روسیه حملات موشکی خود را به این شهر از سر گرفته است. مردم این شهر که بعد از چند روز از پناهگاه‌های خود خارج شده بودند مجبور به بازگشت به زیرزمین شده‌اند. کلایو میری خبرنگار بی‌بی‌سی در کیف می‌گوید به نظر می‌رسد درگیری‌های به مرکز کیف، پایتخت اوکراین نزدیک‌تر شده‌اند.

28.02.2022 - 07:30
مت فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک گفت: «این انتخابی است که هر کسی می‌تواند انجام دهد. این شامل همه اوکراینی‌هایی است که اینجا زندگی می‌کنند و هر کس دیگری که گمان می‌کند می‌تواند به طور مستقیم در این بحران نقش‌آفرینی کند.» نخست‌وزیر دانمارک تاکید کرد که از نظر قانونی برای افرادی که می‌خواهند به جبهه نبرد اوکراین علیه روسیه کمک کنند، مانعی وجود ندارد.
28.02.2022 - 00:22
امیر ممبینی
جنگ اوکراین، اگر پایان یکه‌تازی پوتین نباشد، حداقل آغاز بی اعتباری برافکنانه‌ی وی نزد مردم روس خواهد بود، چرا که از این بدخیم تر نمیشد به دفاع از حرف درست مخالفت با گسترش ناتو پرداخت. آنچه پوتین کوشید دفاع از روسیه معرفی کند به صورت یک تعرض و تجاوز خشن در آمده است، چیزی که حتی سربازان روس هم انتظار آن را نداشتند و احتمالا با ناباوری نگاه میکنند که با برادران و خواهران همزبان خود در اوکراین درگیر شده اند.
28.02.2022 - 00:18
فریدون احمدی
در یورش همه جانبه نظامی روسیه به اوکراین که از مدت ها پیش تدارک نظامی،سیاسی، تبلیغاتی شده بود، پوتین و سایر رهبران روسیه با چند عامل پیش بینی نشده و خلاف انتظار مواحه شدند .1- آنها گویا این حمله نظامی را یک گردش و مانور نظامی تصور می کردند و به هیچ وجه انتظار چنین مقاومت جانانه ای را ازسوی اوکرانی ها و ارتش اوکراین نداشتند.
28.02.2022 - 00:07

منوچهر وثوق، یکی از آخرین بازماندگان سینمای قدیم ایران، امروز بعد از ماه ها مبارزه با بیماری سرطان، در بیمارستانی در شهر لندن درگذشت. او نزدیک به چهل سال بود که در لندن اقامت داشت.
28.02.2022 - 00:02


فریدون خاوند، اقتصاددان در برنامه #چشم‌انداز می‌گوید: پوتین، سرنوشتش را به اوکراین گره زده و شکست او می‌تواند به پایان زندگی سیاسی‌اش منجر شود. این در شرایطی است که وسیع‌ترین کشور جهان با هزاران کلاهک هسته‌ای و سیستم بالستیک پیشرفته در اختیار یک دیکتاتور قرار گرفته است
27.02.2022 - 23:59
باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران از برکناری "۳۷ سفیر" از جمله محسن بهاروند سفیر ایران در لندن خبر داده است. این خبر را منابع دیگر تایید نکرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از "انتشار تصاویری از برپایی جشن سالگرد پیروزی انقلاب در محل سفارت ایران در لندن"، برخی رسانه‌های داخلی گزارش کردند آقای بهاروند به "دستور وزیر امور خارجه برکنار و به تهران فراخوانده شده است."
27.02.2022 - 20:54
پیش از این تصاویر کمرهای خم شده در سطل زباله‌ها را شاهد بودیم، اکنون و در سایه فساد سیستماتیک و گسترش فقر فراگیر، شاهد فاضلاب‌گردی شهروندان برای پیدا کردن مواد بازیافتی هستیم.