رفتن به محتوای اصلی

ژوئن 2019

01.07.2019 - 00:54
کیانوش توکلی
در این گفت و گوی زنده فیس بوکی ، ابتدا در باره دیدار ترامپ با کیم جونگ اون و همچنین در باره اهمیت مذاکره ایران و آمریکا جهت جلوگیری از جنگ صحبت شد و آنگاه پرسش دوستان و کاربران خوانده شد و مهمان برنامه بدان ها پاسخ گفت که اکنون آمده پخش مجدد است:
01.07.2019 - 00:13
نظام جلالی
ارزیابی از نقاط قوت و ضعف و جایگاه و نقش احزاب و سازمانهای چپ و کمونیست و انقلابی در اپوزیسیون ایران،یک گام اساسی و ضروری در پیشروی و غلبه بر موانع و انحرافات جنبش کارگری و کمونیستی و چپ می باشد.این ارزیابی بایستی نقادانه،از سر راستی و صراحت انجام گیرد
01.07.2019 - 00:07
ما امضاء کنندگان زیر ضمن حمایت از کمپین آزادی بازداشتی‌های هفت‌تپه و زندانیان ترقیخواه اعلام می داریم که بازداشت و پرونده سازی برای کارگران و فعالین کارگری مرتبط با اعتراضات سال گذشته مجتمع نیشکر هفت تپه را محکوم می کنیم.
30.06.2019 - 23:56
شاهدخت هیا بنت حسین دختر ملک حسین پادشاه سابق اردن و همسر محمد بن راشد به همراه فرزندانش به لندن گریخته است. شاهدخت هیا ۴۵ ساله که خواهر ناتنی ملک عبدالله پادشاه فعلی اردن است، به همراه پسر ۷ ساله‌اش زاید و دختر ۱۱ ساله‌اش الجلیله پنهانی به اروپا گریخته است.
30.06.2019 - 23:51
اداره کل امور مالیاتی شمیرانات سه‌شنبه هفته گذشته حساب‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را به خاطر قصور در پرداخت مالیات عملکردشان مسدود کرد. با این حساب پول‌های این دو بخش اداره کننده فوتبال بلوکه شده است.
30.06.2019 - 23:46
محسن افشانی بازیگر سینما با توجه به رفتارهای خارج از عرف و انتشار تصاویر حاوی مطالب ترویج کننده خشونت در فضای مجازی به دستور مقام قضایی روز گذشته دستگیر و روانه زندان اوین شد. محسن افشانی و همسرش در ویدیویی منتشره در فصای مجازی از اسلحه و چاقو استفاده کرده بودند.
30.06.2019 - 23:08
مخربترین مساله برای یک کشور در انستکه حکومتی در ان با هر انگیزه و نیتی رسالتی جهانی برای خود جهت تغییر دنیا قایل گردد. رسالتی که جمهوری اسلامی، از بدو تاسیس خود انرا پیشه خود ساخته و وظیفه " رهایی از استکبار جهانی" که سرکرده انرا "امریکای جهانخوار" و نماد منطقه ایی انرا اسراییل و "وابستگان" انرا کشورهای عربی و بویژه عربستان سعودی می پندارد در سرلوحه تمامی سیاست های خود قرار داده و رژیم خود را در مبارزه دایمی با این "دشمنان" می پندارد!
30.06.2019 - 23:03
هیراد رستمی
انسانیت ریشه عمیق خود را از زنان گرفته شاید این بزرگ ترین اشتباه باشد اگر فکر کنیم با محدود کردن و در انزوا قرار دادن ریشه ها شاخه ها به رشد خود ادامه می‌دهند ،اما هر اندازه که ریشه ها ‌پژمرده و ضعیف و ناتوان شوند شاخه ها نیز از دست می روند .
30.06.2019 - 22:19
محمد حسین یحیایی
رژیم ولایت نیازمند ان بود که افکار عمومی را از بحران شدید اقتصادی و گسترش روز افزون آن که قادر به زمینه سازی خروش و خیزش همگانی بود به خارج از مرز ها بکشاند که ...
30.06.2019 - 17:56
ائتلاف به رهبری عربستان در یمن از رهگیری دو هواپیمای بدون سرنشین متعلق به حوثی‌ها که این کشور را هدف قرار داده، خبر دادند.

خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از نیروهای ائتلاف گفته است که هدف یکی از این پهپادها یک منطقه مسکونی در منطقه عسیر در جنوب غرب و هدف پهپاد دوم فرودگاه جیزان در نزدیکی مرز یمن بود.

هیچگونه خسارت و یا تلفاتی در مورد این حملات گزارش نشده است.
30.06.2019 - 12:09
علی رضا اردبیلی
قدر مسلم اين است که نوشتن صورتحساب انقلاب اسلامي به پاي يک بازيگر از اين مجموعه، منصفانه نخواهد بود. ورود به پروسه بازي با افکار عمومي و شکل دهي افکار عمومي بر اساس اين و آن عکس انتخابي (مثبت يا منفي) از يک دوره طولاني از تاريخ معاصر ايران، کاري بجز وارد کردن سياست و سرنوشت آينده مردمان اين کشور به مجاري احساسي و خارج از حيطه نقد و عقلانيت نيست. هر اندازه که داشتن احساس نوستالژيک نسبت به گذشته امري انساني است، وارد کردن سياست مرتبط با سرنوشت مليونها انسان به دنياي احساسي، امري مذموم و غيراخلاقي.
30.06.2019 - 01:03
نیروی هوایی آمریکا همزمان با افزایش تنش ها بین این کشور و ایران جنگنده های رادارگریز «اف-۲۲» را برای تقویت حضور نظامی خود در خاورمیانه به قطر اعزام کرد. این جنگنده ها برای اولین بار به قطر اعزام شده اند تا از نیروهای آمریکایی و منافع ایالات متحده در محدوده اختیارات ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا دفاع کنند
30.06.2019 - 00:56
بیش از ۴۰ نماینده سنای آمریکا جمعه هفتم تیرماه با طرحی که حمله‌ نظامی احتمالی به ایران بدون مجوز کنگره را منع می‌کرد، رای منفی دادند و این طرح آرا لازم را کسب نکرد. این طرح در چارچوب یک اصلاحیه به لایحه بودجه وزارت دفاع ، پنتاگون، توسط سناتور تیم کین و تاماودال به رای گذاشته شد. این اصلاحیه نیازمند حمایت ۶۰ نماینده از ۱۰۰ نماینده سنا بود.
30.06.2019 - 00:52
طبق آمار فائو ایران از لحاظ مصرف گوشت بین ۱۹۶ کشور جهان در رتبه ۹۸ قرار دارد. سرانه مصرف گوشت قرمز برای هر ایرانی طی یکسال بین ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم است اما سازمان جهانی خواربار و کشاورزی (فائو) در دسامبر ۲۰۱۲ سرانه مصرف گوشت قرمز و سفید در جهان را ۴۱ کیلوگرم اعلام کرد.
29.06.2019 - 22:43
از ایرانیان می خواهیم که برای مقابله با سرطانِ جمهوری اسلامی، رهایی ایران زمین را در کانونِ محوری ترین خواسته های خویش جای دهند و با امضای «نه به جمهوری اسلامی»، به ترسیم فردایی آباد و آزاد خیزش کنند

29.06.2019 - 11:25
حسین امیدیان جانشین قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا استان البرز گفت: ما هرچه زودتر باید شخص آقای ترامپ را تحریم کنیم. واقعا اگر مجلس ما اینکار را نکند نشان از ضعف و کم بصیرتی مجلس است و حتی ممکن است وابسته بودن برخی نماینده های مجلس را به ذهن متبادر کند.
29.06.2019 - 11:15
ایوب رضائی ثمرین دبیرکل جامعه متخصصان مراقبت پرواز ایران با ارسال نامه ای به دبیرکل ایفاتکا اقدام اداره هوانوردی فدرال آمریکا در ممنوعیت پرواز بر فراز آب‎های ایران در خلیج فارس و دریای عمان را سیاسی و غیرقانونی دانست.
29.06.2019 - 11:09
مرد 40 ساله که گچ کار بود و 3فرزند دارد ساعت7صبح زمانی که اعضای خانواده اش در خواب بودند در حیاط خانه اش با استفاده از سیم تلفن خود را حلق آویز کرد. خانواده این مرد علت خودکشی را شرایط بد اقتصادی و بروز مشکلات خانوادگی عنوان کردند. یک منبع آگاه گفته است این مرد به دلیل نداشتن پیش پرداخت و کرایه خانه به زندگی خود پایان داد.
29.06.2019 - 10:50
هایده ترابی
ارزیابی این نگارنده بر این است که پرداخت و ادبیاتِ ژورنالیستیِ "زمانه" با هر خط و خطوطی که دارد، ضعیف و بی کشش است. افولِ تدریجیِ "زمانه" به عنوان یک رسانه ی زنده، پر انرژی و کمابیش خلاق از زمان نیکفر آغاز شد تا به امروز که بنظر می رسد حرکت آن رو به رکود است. مشکل تنها سیاستگذاری، حذف یا کمرنگ کردن "صداهای دیگر" نیست. در دوره های پیشین هم، در بر همین پاشنه می چرخید. ناکارآمدی، نبودِ ایده های نو، کم بضاعتی در امر روزنامه نگاری یک سوی قضیه است. تنگ نظری و خودکامگیِ فردی هم می تواند ...
29.06.2019 - 05:22
با اخذ ۴۱ رای مخالف طرح دموکرات‌های سنای آمریکا برای ممنوع کردن حمله بدون مجوز کنگره به ایران به حد نصاب نرسید. این طرح که بنا بود در صورت تصویب متمم بودجه وزارت دفاع آمریکا شود اختیارات کاخ‌سفید برای استفاده از بودجه پنتاگون برای هر عملیات نظامی علیه ایران محدود را می‌کرد.
29.06.2019 - 05:17

گزارش سازمان امنیت داخلی آلمان حاوی مشاهدات و ارزیابی‌های این نهاد درباره فعالیت‌های اطلاعاتی ایران در آلمان است؛ زیر نظر گرفتن اپوزیسیون ایران و در مواردی حمله به آن‌ها و حمله‌های سایبری از جمله این فعالیت‌ها هستند.
29.06.2019 - 05:08
مهسا محمدی
بعد از گذشت نزدیک به ۴ دهه از ترور ناموفق رهبر فعلی جمهوری اسلامی همچنان این سوال برقرار است که چه گروهی و یا حتی دقیقا چه کسی قصد کشتن او را کرده بود.
در رابطه با این ترور مشخصا ۳ نفر اعدام شدند که دو تن از آنان مستقیما مسئولیت انجام آن را به عهده گرفته بودند.
28.06.2019 - 22:27
جهانشاه رشیدیان
28.06.2019 - 22:19
جلال ایجادی
شیعه چگونه ساخته شد؟ بطور مسلم، شیعه محصول تاریخ است، ریشه در اختلافات ایدئولوژیک و سیاسی و دینی اقوام قریش دارد، با کوشش ایرانیان مخالف خلافت عرب عجین گشته است و با باورهای عامیانه مردم درهم تنیده است. ولی شیعه، شیعه میگردد زیرا از یکسو با ماشین جعلسازی دائم همراه است و از سوی دیگر پادشاه و سلطان و حکمران قدرتمند با ملاها و شیخ ها و مجتهدان و فقیهان و آخوندها و آیت الله ها، دست به دست یکدیگر میدهند تا آنرا بسازند.
28.06.2019 - 21:58
کیوان حسینی
اگرچه در نشست‌های سالانه گروه جی‌۲۰، هرازگاهی نام ایران در لابه‌لای گزارش‌ها و ملاقات‌های رهبران این گروه شنیده می‌شود، اما هرگز اثری از نمایندگان ایران در این نشست نیست؛ نه دعوتی و نه دیداری در حاشیه.

حتی هیجان ناشی از گزارش یک روزنامه ژاپنی از احتمال دعوت شینزو آبه از حسن روحانی برای حضور در حاشیه نشست گروه جی ۲۰ هم به جایی نرسید و کماکان دست ایران از این کلوب خبرساز رهبران مهم جهان کوتاه ماند.
28.06.2019 - 21:51
امیرعلی متولی
بیاد آوردیم چند سال پیش دکتر حاج سید بیژن سر نمازش، داشت با یه حوری راز و نیاز میکرد و میفرمود: اِلی جون این انحراف ِ ملایم چشمت، جا افتادگی و غمزه هات، قد بلند و خنده ی مستانه ات، تیرمژگان و تیغ عشقت، پاسپورت بریتانیاییت، بورسیه شرکت شل و لهجه ی بریتیشت و .....
28.06.2019 - 21:03
جواد کاشی
دریچه‌های گشوده دیروز کم کم بسته می‌شوند اما نیرویی هست که همگان را به گشودن دریچه‌های تازه فراخوان می‌کند. صف‌بندی‌های تازه ظهور می‌کند. در نقطه‌های پایان، فرهنگ و دین و سیاست و جامعه، آبستن می‌شوند. آبستن دنیایی تازه. آنچه دوره‌های پایان را آبستن می‌کند، شور محصور شده زندگی است. احساس حبس شدن هر کس را به نحوی وسوسه می‌کند. آنگاه می‌بینی که در زمین و دیوار و سنگ و چوب، فضاهای تازه گشوده می‌شود. هر کس از جایی سر بیرون می‌آورد و از امکان رهایی سخن می‌گوید.

28.06.2019 - 15:24
بابک تقوایی
در ساعت ۰۴:۰۵ بامداد روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ، یک فروند پهپاد شناسایی و جاسوسی آر کیو-۴ آ (RQ-۴A) گلوبال هاک نیروی دریایی آمریکا با شماره سریال ۱۶۶۵۱۰ در ارتفاع ۵۱ هزار پایی هدف یک موشک زمین به هوا صیاد ۲ سی قرار گرفت که از یک سایت پدافند موشکی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه پاسداران مستقر در منطقه کوه مبارک استان هرمزگان شلیک شده بود. این پهپاد در خلیج عمان سقوط کرد.

در این گزارش ابتدا به ساقط شدن این پهپاد و بعد به بررسی سامانه‌های پدافندی سطح به هوای ایران و بخصوص انواع میان‌برد
28.06.2019 - 14:22

دیده‌بان حقوق بشر امروز گفت قوه‌ی قضاییه‌ی ایران باید سه فعال کارگری زن و یک روزنامه‌نگار را که دو ماه بعد از بازداشت در پی تظاهرات روز کارگر در تهران همچنان در زندان به سر می‌برند آزاد کند. مقامات ایران این چهار زن را فقط به خاطر فعالیت مسالمت‌آمیزشان مجازات می‌کنند
28.06.2019 - 14:12
بوریس جانسون، نامزد و بخت اول نخست‌وزیری بریتانیا می‌گوید با ترامپ درباره ایران و ضرورت محدود کردن آن موافق است.

آقای جانسون در جریان جلسه پرسش و پاسخ حزب محافظه‌کار بریتانیا برای انتخاب رهبر جدید گفت: "ایران همه جور شیطنتی در منطقه می‌کند. یکی از حوزه‌های بسیاری که دونالد ترامپ درباره‌اش حرف درستی می‌زند این است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید برای محدود کردن ایران در منطقه همکاری کنند."
28.06.2019 - 12:23
اقبال اقبالی
اکنون این اندیشه در میان بخشی از کنشگران سیاسی – اجتماعی مردمان جغرافیای لر در شهرهای مختلف طرح شده و گفتگوها می تواند به برنامه سیاسی – تشکیلاتی ارتقاء یابد.
منطقه و ایران در آستانه تحولی بزرگ است، اگر امروز ما به وظایف خود در جغرافیای لر و نیز در سطح ملی عمل نکنیم، فردا دیر است.
ما همانند گذشته تاریخی مان، می توانیم بعنوان عضوی از خانواده بزرگ ملت ایران، هسته سفت مدافع همبستگی ملی جامعه ایرانی باشیم.
28.06.2019 - 11:30
در آستانه نشست نمایندگان ایران و چهار کشور باقی‌مانده در برجام، مقامات جمهوری اسلامی خواستار اقدامات عملی این کشورها برای جبران خسارات ناشی از خروج آمریکا شده‌اند.

روز جمعه، ۷ تیر (۲۸ ژوئن)، کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا، آلمان، بریتانیا، چین، روسیه، فرانسه و ایران برای بررسی تحولات مربوط به توافق هسته‌ای - برجام - در وین تشکیل جلسه می‌دهد. از طرف ایران، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه در این نشست شرکت خواهد کرد.
28.06.2019 - 07:30
سهیلا ستاری
تأکید بر اصل جدایی حکومت از دین و ایدئولوژی همراه با ایجاد شفافیت هرچه بیشتر و جهت تضمین و تأمین ساختار دموکراتیک حکومت آینده صورت می گیرد. اگر حکومت را به عنوان نهاد لازم و ضرور برای اداره عمومی حامعه در نظر بگیریم و نه ابزار اعمال اراده یک طبقه و قشر و گروه اجتماعی، با ارزشهای انحصاری و ویژه آن طبقه و قشر و گروه اجتماعی. در آن صورت چنین حکومتی نه می‌تواند تابع دینی و مسلکی و نه ضد دینی و یا ایدئولوژی و مسلکی و باشد