رفتن به محتوای اصلی

می 2019

31.05.2019 - 23:26
مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا امروز در جریان دیدارش از آلمان اعلام کرد مادامی که معامله با ایران شامل کمک‌های انسان دوستانه و اجناس دارای مجوز باشد، ایالات متحده ممانعتی برای تجارت کشورهای اروپایی با ایران نمی‌بیند.

آقای پومپئو در دیدار با وزیر خارجه آلمان گفت که آمریکا مشکلی با راه‌اندازی سیستم مالی اینستکس که توسط کشورهای اروپایی برای انجام تجارت با ایران راه‌اندازی شده ندارد.
31.05.2019 - 23:02
اصغر نصرتی (چهره)
سیستماتیک به مخالفین این رژیم حمله و توهین می‌کنند، بی شک همراه و همکار رژیم هستند و شرط عقل است که از این جماعت باید دوری کنیم. حال اینها در تجمعات هنری، سیاسی و فرهنگی باشند یا در "رادیو و تلویزیون آشپزخانه‌ای"! چرا که اینها مدام مستقیم یا غیر مستقیم به مخالفین رژیم توهین می‌کنند. حالا اینها زنان زیبا روی باشند یا
31.05.2019 - 22:19
31.05.2019 - 15:27
نجفی وارد جشن تولد میشه، همه چیز طبیعی هست. آقای نجفی یه لیوان آب میخوره که ظاهراً فقط آب نیست و چند دقیقه بعد مهمونایی وارد مجلس میشن که مهمون نیستن؛ چند تا خانم با لباسهای نامتعارف و شرایط غیر طبیعی. آقای نجفی هم شرایطش طبیعی نیست چون یه لیوان آب خورده که آب نیست؛ و اینجاست که دوربین‌های گوشی‌ها این لحظات رو ثبت و ضبط می‌کنن تا بفرستن برای امین فردین که ادعا می‌کنه با یه سرچ ساده‌ی ژورنالیستی به این فیلم دست پیدا کرده. امین فردین از گلوی اپوزیسیون صحبت می‌کنه و در ظاهر نظام رو فاسد معرفی میکنه
31.05.2019 - 11:10
دو نشست اضطراری «شورای همکاری خلیج فارس» و «اتحادیه عرب» در بیانیه‌های پایانی خود اقدامات ایران در منطقه را «بی‌ثبات‌کننده» خواندند و به‌شدت آن را محکوم کردند؛ در مقابل عراق از برخی اظهارات این‌چنینی انتقاد کرده و ایران نیز اتهام‌های مطرح‌شده در این بیانیه‌ها را «بی‌اساس» خواند.

نشست‌های اضطراری این دو نهاد عربی و منطقه‌ای روز پنج‌شنبه، نهم خرداد، در مکه برگزار شد و نشست «سازمان همکاری اسلامی» که ایران نیز هیئتی به آن اعزام کرده قرار است روز جمعه در همان شهر برگزار شود.
31.05.2019 - 09:24
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به خسارت ۱۰۰میلیون‌دلاری آتش‌سوزی کارخانه کاله در کربلا و خوشحالی رقبای این برند ایرانی در بازار لبنیات عراق گفت: نباید اجازه دهیم سهم کاله از بازار لبنیات عراق حذف شود.
31.05.2019 - 09:17
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۲۶.۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲.۵ و ۱۱۲.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
31.05.2019 - 09:08
گزارش‌های منتشره حاکی است که بارگیری نفت ایران در ماه مه به حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرده است. ایران تا قبل از تحریم‌های آبان‌ پارسال آمریکا روزانه ۲.۵ میلیون بشکه صادرات نفت داشت، اما این رقم در شش ماه دوران معافیت‌ها به یک میلیون بشکه افت کرد و از دوم ماه مه نیز معافیت‌ها لغو شد.
31.05.2019 - 07:08
فردای روزی که میترا استاد به قتل رسید، قرار بود مصاحبه ای با انصاف نیوز، یکی از پایگاه های خبری امنیتی ها انجام شود.

31.05.2019 - 06:50
دنیای اقتصاد: بازار ارز و سکه در خردادماه روند کاهشی را در پیش گرفته است؛ در ادامه این روند کاهشی، دیروز در مقطعی قیمت دلار تا ابتدای محدوده ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومانی عقب‌نشینی کرد و بهای سکه نیز تا محدوده ۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان عقبگرد کرد. با این حال، پس از برخورد به نقاط یاد شده، هر دو دارایی تغییر مسیر دادند و در نهایت، حدود ساعت ۴ بعدازظهر دیروز قیمت شاخص ارزی روی عدد ۱۳ هزار و ۵۹۰ تومان قرار گرفت و سکه تمام بهار آزادی نیز تا قیمت ۴میلیون و ۶۱۰ هزار تومان بالا آمد.
31.05.2019 - 06:29
ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی می گوید "ایران خطری برای امنیت جهانی" است و از کشورهای عرب خلیج فارس خواسته است "مانع از فعالیت های مجرمانه این کشور شوند."

ملک سلمان در سخنانش از جامعه بین المللی خواست که برای متوقف کردن آنچه مداخله ایران در کشورهای دیگر خواند، از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
31.05.2019 - 06:24
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا می گوید ایران در پی مذاکره است و او برای گفت و گو با این کشور آمادگی دارد.

آقای ترامپ که پنجشنبه در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: ''من حتی می خواهم با ایران راه بیایم. ایران در پی مذاکره است و اگر آنها بخواهند با ما گفت و گو کنند، من برای مذاکره حاضرم. ''

دونالد ترامپ همچنین گفت:‌ ایران هم (مانند چین) بسیار ضعیف شده و در پی توافق با ماست.
30.05.2019 - 23:13
سرتیپ علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، می‌گوید ایران هر چه قدر که بتواند به شبه‌نظامیان حوثی در یمن کمک می‌کند، اما با توجه به محاصره یمن، "نمی شود با دست باز این کار را کرد".

آقای فدوی در مصاحبه‌ای با شبکه ۳ تلویزیون ایران گفت: "اگر انقلاب اسلامی می‌توانست به آنجا رفت و آمد داشته باشد، فکر کنید ما می‌توانستیم مثل سوریه به یمن برویم، وضعیت جنگ این طوری بود؟ این طور نبود."
30.05.2019 - 22:18
حسن جداری
در هر درگیری و جنگی بین امپریالیسم امریکا و رژیم ضد مردمی جمهوری اسلامی، نیروهای انقلابی درعین حال که قاطعانه علیه تهاجم امپریالیستی اتخاذ موضع می کنند، هرگز دست دوستی و مودت به سوی رژیم ، دراز نمیکنند. ......
30.05.2019 - 22:01
دکتر حسن بلوری
تصورِ دوران باستان از جهان بس ساده بود. در این تصور زمین، و همراه با آن انسان، مرکز یک کیهانِ قابلِ تجسم و هم‌آهنگ بشمار می‌رفت و کره‌ی ماه رب‌‌النوع الهی بسیاری از اقوام و ملل محسوب می‌شد. در چنین جهانی همه چیز پیشاپیش تعیین شده بود و چیز غیرجبری، غیردترمینیستی، وجود نداشت.
30.05.2019 - 21:56
پس از حمله راكتي به منطقه سبز در نزديكي سفارت آمريكا در بغداد، رئيس جمهور آمريكا در توئيتر خود خطاب به سردمداران "جمهوري" اسلامي نوشت ؛ بار ديگر آمريكا را تهديد نكنيد وگرنه پايان رسمي ایران فرا خواهد رسيد! اين توئيت نشان دیگری از سياست های غلط و ماجراجویانه رژيم "جمهوري" اسلامي است. اين چندمين بار است كه پس از تنگتر شدن حلقه تحريم ها توسط آمريكا، چنين حركتهاي تروريستي و خرابكارانه صورت می‌گیرد.
30.05.2019 - 20:26
بهنام چنگائی
بندبازی چندش انگیز آقای مظهر اسلام شیعی "خامنه ای" با غده ی چرکین فاشیسمِ سرمایه سالاری"ترامپ" چندی ست با ده ها اگر و مگر ادامه دارد و همچنان جان و مال کارگران و توده های بجان آمده ما را پیگیر به گرداب های تباهی و گرسنگی جانکاه روزانه کشانده و می کشاند.
30.05.2019 - 18:43
دیشب آخرین تلاش‌های حزب لیکود حتی توسل به حزب کارگر برای اعطای چهار وزارتخانۀ مهم به آن، برای تشکیل ائتلاف به نتیجه نرسید و پارلمان به انحلال خود رأی داد تا انتخابات مجدد در آخر شهریور ماه برگزار شود.

گرچه حزب لیکود و متحدان آن، عدم تشکیل دولت و انحلال پارلمان را به سرسختی آویگدور لیبرمن بر سر لایحۀ مربوط به سربازی طلاب علوم تلمودی و اختلاف او با احزاب مذهبی ارتدوکس بر سر این موضوع نسبت می‌دهند، اما در حقیقت شخص نتانیاهو و دوستان نزدیک‌اش در حزب لیکود، این سرنوشت را برای پارلمان رقم زدند.
30.05.2019 - 16:46
حمید جباری
فن بیان در قانون تجارت همیشه حرف نخست را می زند و افرادی در این حرفه موفق هستند که از موقعیت های زمان و مکان برای پیش برد اهداف خود بهره برداری کنند.
آخرین مصاحبه ترامپ و اینکه رژیم حاکم ایران اگر در راستای اهداف تعیین شده شخص خودش حرکت کنند بهترین گزینه حاکمیت بر ایران هستند نشان داد هیچ مقوله ایی مهمتر از موقعیت شخصی و منافع آمریکا برای این بیزینس من مهمتر نبوده
30.05.2019 - 12:51
کتاب علف،داستان های شگفت و ناگفته درباره سه آمریکایی ماجراجو به نام های " مریان سی کوپر"، " ارنست شودساک" و " مارگریت هریسن" است و چگونه گی اشنایی آن ها با هم و سفر شکوه مندشان به ایران در سال 1924 است که به ساخته شدن فلیم انجامیده است.
این اثر شامل پیشگفتار و مقدمه و دوازده فصل است
نویسنده، که خود فیلمساز و منتقد فیلم است و بیش از چهل سال در این زمینه فعالیت داشته است، فیلم "علف" برایش به صورت یک معما در
30.05.2019 - 12:51
شهناز غلامی
خود را می‌جویم- تا از کوچه های کاهگلی تردید بگذرم- و‏ به اعتماد روشن آئینه ها بیاویزم...
در مجموع، من به عنوان یک ژورنالیست و فعّال سیاسی در طی دو دهه گذشته تاکنون، به 16 سال و شش ماه حبس و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده‌ام...

30.05.2019 - 11:13
«میزگرد جمهوری خواهی» برنامه ای از هژیر عطاری
چرا ساختار جمهوری اسلامی معیوب و ناکارآمد است؟
مهمانان: آقایان همایون مهمنش از سازمانهای جبهه ملی ایران خارج از کشور
بهروز ستوده از همبستگی جمهوری خواهان ایران
مزدک لیماکشی اتحاد جمهوری خواهان ایران
حجت نارنجی عضو شورای مرکزی حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

۸ خرداد ۱۳۹۸ برابر با ۲۹ مه ۲۰۱۹
تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان, بنیاد آزادی اندیشه و بیان
30.05.2019 - 11:11
در این گفت و گو تلویزیون "پایش" آقای ناصر بلیدی در باره کشته شدن یک جوان در بلوچستان صحبت می کند و آنگاه کیانوش توکلی در باره سخنان ترامپ در مورد ایران وموضوع بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا و در پایان سعید سندجی در باره وضعیت حقوق بشر در کردستان صحبت کرد:
30.05.2019 - 07:41
فرشته پزشک
در هفته‌‌های اخیر، با بالا رفتن تنش‌ها میان امریکا و ایران، بسیاری از ناظران و کارشناسان نسبت به احتمال وقوع یک درگیری نظامی میان ایران و ایالات متحده هشدار دادند. در مورد دلایل بالارفتن تنش‌ها و احتمال وقوع درگیری نظامی میان این دو کشور بحث‌های زیادی شده است، اما در چه شرایطی ممکن است ترامپ ‌بخواهد وارد یک درگیری نظامی تازه در خاورمیانه شود؟ آیا نزدیک‌تر شدن موسم انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ سبب کاهش تنش‌ها می‌شود و یا احتمال درگیری را بالاتر می‌برد؟‌ چقدر افکار عمومی آمریکا آماده جنگ است؟
30.05.2019 - 07:25
ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان سعودی چهارشنبه نهم خرداد خواستار پاسخ «قاطع» به عملیات خرابکاری علیه نفتکش‌های در سواحل امارات متحده عربی شد.

ابراهیم العساف که در جمع وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جده در عربستان سعودی صحبت می‌کرد، همچنین خواهان مقابله با «دخالت» ایران در منطقه شد
30.05.2019 - 00:29
امیرعلی متولی
بی تفاوتی، محصول فاکتورهای متعددی است از قبیل رشد صنعت و فناوری، توسعه ارتباطات اجتماعی، افزایش سریع جمعیت، جابجایی های بزرگ جمعیتی، گسترش لجام گسیخته شهرنشینی، مجاورت فرهنگ ها و خرده فرهنگ های متفاوت با یکدیگر، گسترش منطق محاسبه گرایانه ِدر زندگی مدرن که تقریبا انعطاف ناپذیر است و...
30.05.2019 - 00:14
حمید آقایی
انتخابات نمایندگان پارلمان اروپا در کشورهای عضو این اتحادیه پایان یافت. میزان شرکت کنندگان در این انتخابات ‏نسبت به دوره‌های گذشته افزایش چشمگیری نشان می‌دهد و بنظر می‌رسد که ملت‌های عضو اتحادیه اروپا با ‏استقبال از این انتخابات بیش از گذشته واقف به اهمیت همکاری دولت-ملت‌ها در چهارچوب این اتحادیه شده‌اند. اما ‏



29.05.2019 - 23:17
یک مهاجم با ضربات چاقو «محمد خرسند» امام جمعه شهر کازرون در استان فارس را به قتل رساند. مقام‌های پلیس ایران بامداد چهارشنبه ۸ خرداد اعلام کرد فرد ضارب در مقابل خانه امام جمعه به او حمله کرد و بعد از انتقال حجت الاسلام خرسند، وی در بیمارستان به دلیل عمق جراحات جان باخت.