رفتن به محتوای اصلی

آوریل 2019

30.04.2019 - 23:59
وحید مرادی٬ هانی کرده٬ یزدان کرده٬ امین فرزانه٬ بهروز حاجیلو٬ و افرادی از این دست از جمله لات‌هایی بودند که طی چند سال اخیر در فضای مجازی٬ بخصوص اینستاگرام بال و پر گرفتند.
30.04.2019 - 23:51
دکستر‎ ‎فیلکینز در ‎نیویورکر نوشت: ترامپ‎ ‎در‎ ‎ابتدای‎ ‎امسال‎ ‎زمانی‎ ‎که‎ ‎قصد‎ ‎داشت‎ ‎به‎ ‎ویتنام‎ ‎برود‎ ‎تا‎ ‎با‎ ‎رهبر‎ ‎کره‎ ‎شمالی،‎ ‎کیم‎ ‎جونگ‎ ‎اون‎ ‎دیدار‎ ‎کند،‎ ‎طی‎ ‎نطقی‎ ‎که‎ ‎پیش‎ ‎از‎ ‎ترک‎ ‎کشور‎ ‎ترتیب‎ ‎داد،‎ ‎از‎ ‎خودش‎ ‎برای‎ ‎این‎ ‎دستاورد‎ ‎بزرگ‎ ‎سیاسی‎ ‎تقدیر‎ ‎کرد‎. ‎
30.04.2019 - 23:43
دولت ونزوئلا می‌گوید توانسته یک کودتای "مختصر" را سرکوب کند. اما خوان گوآیدو، رهر مخالفان از مردم خواسته در خیابان‌ها بمانند.
دولت نیکلاس مادورو این ادعا را پس از آن طرح کرد که امروز خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان در حالی که در کنار چند نیروی نظامی دیده می‌شد ادعا کرد توانسته حمایت بخشی از نظامیان را جلب کند و از مردم خواست به خیابان‌ها بیایند.
30.04.2019 - 22:36
«میزگرد جمهوری خواهی» برنامه ای از هژیر عطاری
جنبش کارگری ایران و مواضع جمهوری خواهان ایران، به مناسبت روز جهانی کارگر
مهمانان: همایون مهمنش از سازمان های جبهه ملی ایران خارج کشور
صادق کارگر عضور شورای مرکزی و مسئول شعبه کارگری حزب چپ
بهروز ستوده از همبستگی جمهوری خواهان ایران
مزدک لیماکشی اتحاد جمهوری خواهان ایران

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می ۲۰۱۹
تهیه شده توسط تلویزیون اینترنتی رنگین کمان, بنیاد آزادی اندیشه و بیان
30.04.2019 - 17:17
کیانوش توکلی
خانم بقراط در تویت خود نوشت: "حتی اگر ظریف با ترامپ در دفتر کار وی در کاخ سفید مذاکره کند، و به پای دولت آمریکا بیفتد، دو ران جمهوری اسلامی بسر آمده و باید برود تا مسیر خود را از پهلوی ها بسوی آینده ادامه دهد" من در این" باید ها" مکثی کوتاه می کنم تا تفاوت تحلیل با پروپاگاندا را نشان داده باشم و همین طور ،نقدی بر چگونگی نگاه به شاهزاده رضا پهلوی و جایگاه او در دوران گذار و آینده ایران
30.04.2019 - 07:14
مهدی بیگی
این روزها در شبکه‌های اجتماعی خبرهایی در مورد ممنوع شدن کار، تصویر و صدای بعضی از خوانندگان سرشناس ایرانی منتشر شده است. از جمله حامد همایون، مهدی یراحی، حمید عسگری، حمید حامی و رحیم شهریاری. ممنوعیت هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسماً اعلام نکرده و در مواردی حتی خود خواننده هم از ممنوع شدن فعالیتش اطلاع ندارد.
30.04.2019 - 00:46
خوانندگی اندی در مراسم عروسی پسر محمود خاوری یکی از خبرهای عجیبی است که در فضای مجازی در حال نشر است. اندی خواننده ارمنی تبار ایرانی که سالهاست در لس آنجلس اقامت دارد در مراسم عروسی یکی از پسران محمود خاوری، اختلاسگر معروف حضور پیدا کرده و در آن به خوانندگی پرداخته است!
30.04.2019 - 00:35
دکتر حاج علی قربانی یکی از نمایندگان مردم بجنورد در مجلس طی جلسه‌ شورای هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خراسان شمالی به خواسته یک روستایی بابت تأمین چکمه اشاره کرد و گفت: اگر تو خودت نمی‌توانی چکمه بگیری باید بروی و بمیری!
30.04.2019 - 00:28
برخی خبرهای غیر رسمی حاکی از ممنوع‌الخروجی مهناز افشار است. این بازیگر پس از بازنشر توییتی از یک حساب کاربری که بعداً رژیم ایران جعلی اعلام کرد، مورد انتقادات شدید قرار گرفت. البته برخی رسانه های داخلی، خبری دال بر ممنوع الخروجی وی بهنگام فرار به آلمان را منتشر نموده اند
29.04.2019 - 18:55
وزیر خارجه آمریکا ابراز اطمینان کرد که بازار جهانی نفت همزمان با لغو معافیت خریداران نفت ایران در روز دوم مه (۱۲ اردیبهشت) به خوبی آماده خواهد بود.

مایک پومپئو که روز دوشنبه ۹ اردیبهشت در واشینگتن سخنرانی می‌کرد، در عین حال تاکید کرد که گفت‌وگوهای تجاری بین ایالات متحده و چین تحت تاثیر لغو معافیت خریداران نفت ایران قرار نخواهد گرفت.
29.04.2019 - 17:20
هواداران امیر تتلو، خواننده ایرانی، در تهران تجمع کرده و خواهان آن شده‌اند که او بتواند به ایران بازگردد. تتلو، که در ستایش برنامه هسته‌ای ایران آهنگ خوانده بود و یکی از حامیان ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری بود، پس از خروج از ایران صحبت‌هایی کرده که انتقاد تند حامیان حکومت را به دنبال داشته است
29.04.2019 - 16:18
محمود پَرگو
محمود پَرگو، پژوهشگر با اشاره به اینکه برخی از بنیادین‌ترین مواضع ایران انقلابی (همچون مبارزه با آمریکا و اسرائیل) که تا امروز نیز با قدرت ادامه داشته مرهون جایگاه کانونی دوگانه اسلام/غرب است (گرچه تحت تاثیر گرایشات مارکسیستی) در یادداشتی برای صفحه ناظران ایده "وحدت اسلامی" را نقد کرده استاگر پروژه "وحدت اسلامی" به نتیجه نینجامیده است، پس جمهوری اسلامی چه اصراری بر زنده نگاه داشتن این ایده دارد؟
29.04.2019 - 14:57
نیره انصاری
بدین اعتبار جامعه بین الملل اکنون بر مبنای توجه و تبعیت از اسناد بین‌المللی که ابتناء دارد براحترام به انسان و حقوق بنیادین او، نمی تواند دولتهایی که دولت- ملت نیستند همچون کشورهایی در خاورمیانه و ایضاً جمهوری اسلامی در ایران که همواره مدعی حاکمیت برنه تنها ایران، بل،دیگر کشورهای اسلامی [ در هر نقطه‌ای از جهان] است وغیراز این‌ها را خودی نمی داند، مشمول عهدنامه وستفالیا تلقی نماید.
29.04.2019 - 13:33
جهانشاه رشیدیان
29.04.2019 - 13:25
مصاحبه داریوش مجلسی با مهندس کورش زعیم عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران، سامان ششم،درباره دو سئوال کلیدی در رابطه با علل و ریشه های تاریخی تاسیس جبهه ملی ششم از گذشته های دور تاکنون و روند ائتلاف ملی نیروهای درونمرز
29.04.2019 - 13:08
شیدان وثیق
امروز در ایران بدون استمرار و پایداری جنبش‌های اعتراضی مردمی، و البته نه تنها در بخش کارگری و زحمتکشی بلکه با شرکت فعال دیگر قشرهای اجتماعی، بدون گسترش اعتصابات عمومی به بخش‌های کلیدیِ اقتصادی از جمله صنعت نفت و صنایع بزرگ و سرانجام بدون پیوند و هم‌سویی و هم‌کاری بین جنبش‌ها از راه شکل‌های جدید و ابداعی همبستگی و مشارکتِ جمعی، تغییرات بنیادین امکان‌پذیر نخواهند شد. چگونگی انجام این امور نیز تنها از توان‌ و ابتکار عملِ خودِ فعالان اجتماعیِ درون کشور بر می‌آید.
29.04.2019 - 06:42
اکبر گنجی
علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و عضو مجلس خبرگان رهبری- در خطبه های نماز جمعه ششم اردیبهشت در مشهد ، سخنان نابخردانه و عوام‌فریبانه‌ای در دفاع از تحریم‌های کامل
29.04.2019 - 05:44
بهروز حاجیلو از دوستان وحید مرادی ساعت ۵ صبح امروز (یکشنبه) در محاصره پلیس کشته شد. بهروز حاجیلو که صبح دیروز با شلیک مرگبار به سوی یک روحانی در همدان وی را کشته بود، تحت تعقیب پلیس بود. برخی منابع عنوان نموده اند که علت قتل طلبه همدانی فتوای نکاح زنان ایرانی با نیروهای حشدالشعبی برای کمک به سیل‌زدگان بوده است
29.04.2019 - 04:59
فساد مالی این بار در آموزش‌وپرورش استان سیستان‌وبلوچستان نمود پیدا کرده اآنهم در حوزه فعالیت‌های سوادآموزی و در یکی از محرومترین شهرهای کشور یعنی شهرستان سرباز رخ داده است. ظاهرا چهار نفر از کارکنان آموزش و پرورش شهرستان سرباز نیز بازداشت شده اند
29.04.2019 - 04:50
وزارت کشور لیبی در بیانیه‌ای از توقیف یک فروند کشتی ایرانی به دستور دادستان در نزدیکی بندر مصراته این کشور خبر داد. در این بیانیه همچنین علت توقیف کشتی ایرانی، اخباری که در برخی رسانه‌ها مبنی بر ورود کشتی ایرانی با محموله ناشناخته به بندر مصراته منتشر شده بود، ذکر شده است.
29.04.2019 - 01:46
علی افشاری
تصمیمات دولت آمریکا در گنجاندن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریست و همچنین عدم تمدید معافیت‌ها برای مشتریان انرژی‌های فسیلی ایران شرایط جدیدی را در مناسبات ایران و آمریکا ایجاد کرده است. ویژگی این دوره که بر گسترش برخورد
29.04.2019 - 00:02
ویژه ایران گلوبال
در اين ویدو كليب ،ابتدا صحبت هاي خانم وفا سلطان سوریه ای ،ساکن امریکا بر اين اعتقاد است كه مشكل خاورميانه خود اسلام است و بجاي مبارز با اسلام سياسي ،اسلام مبارز،اسلام افراطي ويا اسلام وهابي بايستي با خود اسلام مبارز كرد .در ادامه به نتايج قران سوزي و رشد. نژاد پرستي در دانمارك مي پردازم و در پايان. اقاي عليرضا اردبيلي در باره اسلام ستيزي در شرايط مشخص ايران صحبت مي كند:
28.04.2019 - 23:15
هاشم خواستار،معلم بازنشسته و چهره ی سیاسی برجسته ی مخالف رژیم جمهوری اسلامی در ایران، می گوید دیوار ترس و فضای اختناق در ایران فروریخته و زمان آن است که ایرانیان برای به دست آوردن حقوق خود به میدان بیایند و در گردهمایی های اعتراضی شرکت کنند.
هاشم خواستار، به ویژه از فرهنگیان و همه ی مردم ایران خواست که در گردهمایی سراسری ۱۲ اردیبهشت ۹۸ شرکت کرده، خواهان آزادی، دموکراسی و دیگر حقوق از دست رفته ی خویش گردند.
28.04.2019 - 16:13
28.04.2019 - 14:35
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، از فرستادن "پیامک‌های امنیت اخلاقی" برای افرادی که به گفته او دچار خطا یا اشتباه می‌شوند دفاع کرده و آن را "عمل به قانون" خوانده است.
آقای رحمانی فضلی گفته است که در این روش "به جای آن که در کوچه و خیابان با مظاهر علنی برخورد شود، مأموران پلیس ضمن اینکه گشت‌های خود را داشته و اقدام به امر به معروف می‌کنند برای افراد متخلف پیامکی را صادر می‌کنند."
28.04.2019 - 13:21
گروهی از نویسندگان ایرانی و افغان مقیم اروپا و آمریکا این روزها در حال تلاش برای به ثمر رساندن کارزاری هستند که از شرکت آمازون می‌خواهد زبان فارسی را در خدمات انتشار کتابش به رسمیت بشناسد.
آمازون یک فروشگاه بزرگ اینترنتی است که به نویسندگان و ناشران امکانات گسترده‌ای برای انتشار کتاب و رساندن آن به دست مشتری می‌دهد. آمازون کتاب را هم به صورت کاغذی چاپ می‌کند و هم نسخه الکترونیکی آن را می‌تواند بفروشد.
28.04.2019 - 09:26
30اپریل در شهر اسن المان ،جشن بزرگ همیاری و همبستگی برای حمایت از سیل زدگان ایران در سالنی در مرکز شهر اسن بر گزار نماید
28.04.2019 - 09:15
رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا می‌گوید ایالات متحده تمامی امکانات لازم برای مقابله با خطرات احتمالی ایران در منطقه را در اختیار دارد؛ همزمان یکی از سخنگویان سِنتکام گزارش تسنیم درباره «پرواز جدید» پهپادهای سپاه بر فراز ناو آیزنهاور در خلیج فارس را تکذیب کرده است.