رفتن به محتوای اصلی

سپتامبر 2018

30.09.2018 - 23:41
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، تهدید کرد «در صورتی که سازوکار ویژه ایجادشده از سوی اروپایی‌ها کارایی نداشته باشد»، ایران احتمالا از برجام خارج خواهد شد. به گزارش ایرنا، وزیر خارجه ایران این سخنان را شامگاه شنبه، هفتم مهر، در میزگردی در محل نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل ایراد کرد و در پاسخ به این پرسش که خروج ایران از برجام ممکن است باب حمله نظامی به ایران را بگشاید، گفت: «فکر می‌کنم اگر آمریکا باور داشت می‌تواند در چنین حمله‌ای به ایران موفق شود، این کار را انجام می‌داد».
30.09.2018 - 23:36
معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه خبر داد که در دادگاه‌های «ویژه مبارزه با فساد اقتصادی» سه نفر به «عنوان مفسد فی‌الارض» به اعدام و ۳۲ نفر به زندان تا ۲۰ سال و پایین‌تر محکوم شده‌اند. غلامحسین محسنی اژه‌ای روز یکشنبه هشتم مهر گفت که حکم این سه نفر باید برای تایید نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شود.
30.09.2018 - 23:30
رئیس کل دادگستری استان فارس حمایت از بهائیان و «جرائم عمومی» را اتهام‌های مهدی حاجتی، عضو بازداشت شده شورای شهر شیراز، ذکر کرد و گفت که «اجازه دخالت در این پرونده را نخواهیم داد». علی القاصی روز یکشنبه هشتم مهر در مصاحبه با خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، گفت که «جوسازی‌ها هیچ تاثیری در روند رسیدگی به این پرونده نخواهد داشت».
30.09.2018 - 20:51
م. روان‌شید
ما جنوبی‌ها...
30.09.2018 - 20:41
ویژه ایران گلوبال
اوضاع جامعه وخیم تر و۱۳ آبان دور جدید تحریم نزدیکتر وموج اعتراضات همچنان ادامه داشته ودر برآمدها ی تازه جنبش شکل های خشونت نیز افزایش یافته است در داخل کشور فعالان بطور گسترده دستگیر می‌شوند ودر خارج از کشور نیز هنو ز درامر اتحاد وهماهنگی ها پیشرفتی به چشم نمی خورد در روزهای اخیر فاز جدیدی از گفتگو در باره مدیریت گذار شروع شده است نظر شما را در این باره چیست ؟
30.09.2018 - 19:32
آرام بختیاری
فلسفه سیاسی افلاتون روی نظریه “دولت” متمرکز است. طرفداران فلسفه تجزیه و تحلیل، به تیزبینی و دقت افلاتون اشاره میکنند. هوبرت درایفوس، عقلگرایی او را میستاید. افلاتون پایه گذار آکادمی در سال 387 پیش از میلاد در آتن است که بشکل نخستین دانشگاه اروپایی تا سال 529 بعد از میلاد در اشاعه فلسفه و علم و سیاست فعال بود. با بسته شدن آن، فرهنگ یونان باستان وارد مرحله مذهبی مسیحی قرون وسطایی گردید
30.09.2018 - 17:52
تی یری میسان‬
با اینکه جنگ سوریه پایان گرفته ، و تنها آزاد سازی ادلب از دست تروریستها باقی مانده ، کشورهای غربی باردیگر روانه ی میدان جنگ شدند . آنها خواسته ی خود را تقدیم فرستاده ی مخصوص سازمان ملل ، استفان دو میستورا نمودند . طبیعی است ، ایالات متحده فرایند برقراری صلح روسیه را نمی پذیرد ، زیرا نقشی در آن نداشته ، اما انگلستان ،‌فرانسه قصد دارند موسساتی را در سوریه تحمیل نمایند تا کنترل این کشور را توسط عناصر زیر دست خود حفظ کنند .
30.09.2018 - 17:49
آرن اشترومایر
«دائرۃ‌المعارف جامع ویکی‌پدیا» نه تنها زیر سؤال رفته، بلکه حتا متهم به جعل واقعیت است و آن‌هم در یک بخش بسیار مهم سیاسی یعنی در مناقشه بین اسرائیل و مردم فلسطین. البته از مدت‌ها پیش مشخص شده بود که «وزارت امور استراتژیک» اسرائیل یک «ارتش» خوب مجهز را (به قول خودشان «جمعی از مبارزان») مسؤول رسیدگی به ویکی‌پدیا کرده بود تا هر نوع انتقاد به سیاست اسرائیل را در گذشته و حال پاک کند و آن را با محتوای مثبت و به سود اسرائیل جایگزین نماید.
30.09.2018 - 17:31
مهناز همدانیان
امروز هفتمین روز از دور جدید و سومین دور اعتصابات رانندگان کامیون در سراسر کشور است. این دور از اعتصابات از اول مهرماه آغاز شد. اما برخی گزارش‎های رسیده حاکی از آن است که در برخی از شهرها اعتصابات از روز شنبه آغاز شده بود.
30.09.2018 - 17:29
در دهه‌های بعد، منطقه خوزستان، بخشی به‌خاطر ذخایر نفتی‌اش، شاهد پیشرفت بود اما حمله عراق شرایط را تغییر داد. در این میان دولت‌های عرب منطقه از جمله صدام حسین در عراق، فرقه‌گرایی را در این منطقه دامن زدند و جبهه‌هایی را برای تجزیه خوزستان از ایران ایجاد کردند. برخی دولت‌های عرب هم به‌طور علنی از تجزیه ایران حمایت می‌کردند. طارق عزیز وزیر خارجهصدام حسین در اظهارنظری معروف اعلام کرد که پنج ایران کوچک بسیار بهتر از یک ایران واحد و بزرگ است.
30.09.2018 - 13:37
عبدالستار دوشوكی
حمله تروریستی داعش در رژه نظامی اهواز و عکس العمل آسیمه سازمانهای اتنیکی ایران یکبار دیگر گسل عمیق سیاسی بین جریانات اتنیکی و بقیه نحله های سیاسی کشور را نمایان ساخت که به باور نگارنده برای استقرار دمکراسی و عملی شدن میثاق جهانی حقوق بشر و رفع تبعیض و نابرابری در ایران آینده بسیار زیانبار خواهد بود. به همین دلیل در راستای همگرایی نیروهای دمکراتیک و آزادیخواه باید آن را زیر تیغ نقد مورد کالبدشکافی و فروگشایی تحلیلی قرار داد. اکثریت قاطع جریانات سیاسی ایران از جمله گروه های چپ و جمهوریخواه که
30.09.2018 - 11:57
گفت‌وگو میان نخبگان هم در شرایط فعلی کانالی است که می‌تواند آغاز روندی باشد که دو کشور را با واقعیت‌های یکدیگر آشنا کند. می‌توانیم در این گفت‌وگوها مطرح کنیم که خواست ما از شما و خواست شما از ما چیست. بنده معتقد بودم حتی در زمانی که ترامپ گفت‌و‌گو با ایران را در همه سطوح مطرح کرد ما هم باید می‌گفتیم که با این شروط حاضر به گفت‌وگو با هستیم؛ نباید در این مواقع عقب بمانیم. اتحادیه اروپا می‌خواهد همزمان با حفظ برجام خودنمایی کرده، پرستیژ خاصی را در مقابل آمریکا به نمایش بگذارد و بازار ایران را ..
30.09.2018 - 11:20
اقبال اقبالی
طیف گسترده جمهوریخواهان از سه سو به ویروس های مرگ آفرین سیاسی آلوده شده اند. هسته مرکزی این طیف که به اعتبار وفاداری به آزادی، دمکراسی و لائیسیته سالم مانده است، باید بخود آید و با متشکل شدن در جبهه (جنبش) لائیک دمکراتیک ملی، درمانگاهی برای بخش های بیمار ایجاد کرده و با روشنگری، سازماندهی و اقدام، چشم انداز سیاسی تازه در برابر کنشگران سیاسی و جامعه ایرانی قرار دهد.
30.09.2018 - 10:41
"در آن زمان من واقعا سرسخت بودم، او هم همینطور و سخنان تندی بین ما رد و بدل می‌شد."و نامه‌های زیبایی برای من نوشت و این نامه‌ها واقعا عالی بود."در حالیکه حاضران در این سخنرانی می‌خندیدند و برای او دست می‌زدند، دونالد ترامپ گفت که حتما مفسران ستایش پرطمطراق او از رهبر کره شمالی را "مناسب شئونات ریاست جمهوری" نمی‌دانند اما افزود: "او از من خوشش می‌آید و من هم از او خوشم می‌اید، گمانم این دیگر اشکالی نداشته باشد. آیا اجازه دارم این را بگویم؟"
30.09.2018 - 08:26
یدالله موقن
در دوره نازيسم، آلماني‌ها دچار اين پندار شده بودند كه بايد دنيا را بگيرند. خود هيتلر هم دچار چنين توهمي بود. تسخير جهان در توانايي آلماني‌ها نبود. اما دست كشيدن از چنين اسطوره‌اي نيز براي باورمندانش غيرممكن بود. هيتلر هميشه از سرنوشت حرف مي‌زد. مفهوم «سرنوشت» كهن‌ترين مفهوم اسطوره‌اي است. شايد هيتلر مي‌پنداشت كه سرنوشت اين‌طور رقم خورده باشد كه آلمان جهان را تسخير كند. خداي نازي‌ها «سرنوشت» بود و خداي كمونيست‌ها «تاريخ»
29.09.2018 - 23:44
بهروز سورن
داستان امروز اما داستان دیگری است. نه تنها این طیف خرده بورژوا سیاسی شده اند که تشر آنها به حکومتیان نیز آتشین تر است. نافرمانی ها و اعتصابات مکرر بازاریان و صرافان و بخش هایی از سپرده گزاران نمونه ای از رفتار سیاسی کنونی آنهاست. روند پر شتاب فروپاشی اقتصادی نظام سرمایه داری حکومتی نه تنها تاکیدی بر فاسد بودن و گندیدگی نظام است بلکه گامی بلند بر حقانیت اندیشه سوسیالیستی برای مبارزه با فقر و فلاکت و استبداد نیز میباشد.
29.09.2018 - 23:30
تقی روزبه
اگر منتظری با گذشتن از موقعیت قائم مقامی خود به افشاگری آن جنایت پرداخت، موسوی اما برای نجات موقعیت خود به توجیه آن پرداخته است. در حقیقت تمام سرمایه سیاسی و اجتماعی میرحسین موسوی مدیون حمایت خمییی از او به مثابه نخست وزیرمحبوب امام و سودای بازگشت به دوران عصرطلائی امام و قانون اساسی بی تنازل جمهوری اسلامی بوده است.
29.09.2018 - 22:54
دیروز در کانال تلگرامی عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نامه ای منتشر شد که طی آن بدون آنکه نامی از کسی برده شده باشد، با جعلی خوانده شدن دانشنامه ی وی دستور لغو پروانه مهندسی این فرد از سوی معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی را صادر کرد.
از آنجایی که بر اساس برخی گمانه زنی های رسانه ای و تطبیق مشخصات عنوان شده در نامه، بیشترین نامی که در ذهن ها متبادر می شد سید مهدی هاشمی رییس کمیسون عمران مجلس نهم است، خبرنگار جماران در تماسی نظرات وی در مورد نامه اخیر را جویا شد.
29.09.2018 - 22:48
رئیس ایستگاه هواپیمایی آسمان در رابطه با خبر منتشره مبنی بر اینکه در پرواز هواپیمایی دیروز(جمعه) تهران به ایلام درب اضطرازی هواپیما به ناگهان باز و توسط احدی از مسافران بسته و جان دهها مسافر این پرواز نجات داده شده است اظهار داشت: از لحاظ فنی و به دلیل اختلاف فشار هوای بیرونی با فشار هوای داخل هواپیما و طراحی فنی درب‌ها؛ به هیچ عنوان امکان باز شدن درب اضطراری هواپیما در هوا( آسمان ) وجود ندارد.
29.09.2018 - 22:37
بانک مرکزی در راستای شفاف سازی و اطلاع رسانی عمومی لیست دریافت کنندگان ارز دولتی و سامانه نیما را منتشر کرد. به گزارش نامه نیوز، لیست انتشار یافته حاوی دریافت کنندگان ارز دولتی و نیمایی در باز ه. زمانی ۲۱ فروردین ماه تا امروز است. گفتنی است این فهرست شامل اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی به همراه میزان و نرخ ارز دریافتی است که از طریق سامانه نیما ارز دریافت کرده اند. هفته گذشته رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود از روز شنبه هفته جاری لیست دریافت کنندگان ارز اطلاع رسانی خواهد شد.
29.09.2018 - 22:30
سپاه پاسداران از درگیری با افراد مسلح در منطقه مرزی سراوان در استان سیستان و بلوچستان و کشته و زخمی شدن ۶ تن از افراد این تیم مسلح خبر داد. قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه روز جمعه ۶ مهر طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این قرارگاه در پی اطلاع از قصد حمله یک تیم تروریستی به پاسگاه مرزی ایران از داخل خاک پاکستان، در یک کمین به اعضای این تیم حمله کردند.
29.09.2018 - 22:25
فرستاده ویژه آمریکا برای حل بحران سوریه، جیمز جفری، روز گذشته ۲۷ سپتامبر/۵ مهر اعلام کرد که آمریکائیان تا خروج تمام نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران از سوریه در این کشور باقی خواهند ماند. جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا برای حل بحران سوریه، در طی یک کنفرانس خبری در نیویورک اعلام کرد که آمریکا مادامی که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و شبه نظامیان وابسته به آن سوریه را ترک نکنند، در این کشور خواهد ماند.
29.09.2018 - 22:19
دادستان شیراز روز جمعه ۲۸ سپتامبر/۶ مهر از بازداشت سه نفر در ارتباط با بنری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در شیراز نصب شده بود، خبر داد. در تصویر این بنر که در شهر شیراز نصب شده بود، سه سرباز اسرائیلی مشاهده می شود، ولی زیر نوشته بنر سربازان اسرائیلی را به عنوان سه رزمنده ایرانی معرفی می کند. این موضوع طی روزهای اخیر در فضای مجازی جنجال برانگیز شد و دست به دست می‌شد و واکنش‌های زیادی به همراه داشت.
29.09.2018 - 21:02
پس از روزها گمانه زنی و اخبار تایید نشده درباره وضعیت مدیر سایت سکه ثامن، یک مقام عالی رتبه قضایی ایران، خروج این فرد از کشور را تایید کرده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز هفتم مهرماه (بیست و نهم سپتامبر) گفت: "متاسفانه یک روز قبل از تشکیل پرونده قضایی متهم از کشور خارج شده و چند روز قبل از آن نیز همسرش را از کشور خارج کرد".
29.09.2018 - 18:49
ابراهیم هرندی
هیچ جامعه ای خودبخود به دموکراسی نمی رسد، زیرا که نه پدیده ای طبیعی ست و نه سرنوشتِ ناگزیرِ جامعه. در حقیقت می توان گفت که دموکراسی بهترین شیوۀ اداره حکومت در فهرستِ بدترین شیوه های موجود برای ادارۀ امور جامعه است. اما هیمن شیوه نیز در هرجا که هست، نیاز به پاسبانی دارد و نهادهای چندی برای نگهبانی و نگهداریِ آن پدید می آورند، زیرا که بزرگترین دشمنان دموکراسی در هرکشور، دارندگانِ زر و زور در آن کشور هستند که راه و رسم دموکراتیک را سدّی در راه آرزوها و آزمندی های بی پایان نمای خود می پندارند.
29.09.2018 - 18:37
رویداد «رهبران رشد» برای پاسخگویی به سوالات کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در مورد رشد کسب‌وکار در۲۶ مهرماه ۹۷ برگزار می‌شود. در نتیجه این رویداد برای صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، افرادی که به دنبال ایجاد یک کسب‌وکار هستند، علاقه‌مندان حوزه کارآفرینی و مارکتینگ، دانشجویان MBA، کامپیوتر و صنایع که مسئولیت رشد و مدیریت شرکت‌هایی که در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند را برعهده خواهند داشت و کارکنان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک برای توسعه مهارت‌ها خود در زمینه مارکتینگ توصیه می‌شود.
29.09.2018 - 18:21
خبرگزاری آلمان به نقل از گزارشی که شنبه هفتم مهرماه (۲۹ سپتامبر) در هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" منتشر شد می‌گوید یک زوج ایرانی، که به ظن مشارکت در برنامه‌ریزی یک حمله تروریستی در فرانسه بازداشت شدند، سال‌ها با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی همکاری می‌کردند. اشپیگل می‌گوید به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد دستگاه اطلاعاتی ایران از حدود ده سال پیش زوج ایرانی بازداشت شده در بلژیک را برای خبرچینی در میان ایرانیان تبعیدی مخالف حکومت نفوذ داده است.
29.09.2018 - 18:21
برزین آذرمهر
می شود تیهوی ایران نیز
بریان بر اجاق!
29.09.2018 - 17:54

گلشیفته فراهانی در یک مصاحبه مطبوعاتی در باره‌ی زندگی در تبعید می‌گوید و از تابوی جنسی و باکرگی در ایران و اینکه جمهوری اسلامی تا چه حد بر اعتقادات دینی او تاثیر گذاشته است.
29.09.2018 - 17:44
وزیر خارجه روسیه روز جمعه با تأکید بر این که ایران و اسرائیل باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند گفت کشورش حاضر است میزبان چنین مذاکره‌ای باشد و از این امر خوشحال می‌شود.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز جمعه، ششم مهر، در نشستی خبری که پس از سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد گفت: «اگر دو طرف [ایران و اسرائیل] روسیه را محلی مناسب [برای مذاکرات] بدانند، ما واقعا خوشحال می‌شویم.»
29.09.2018 - 16:11
با وجود تهدید و بازداشت رانندگان اعتصابی، اعتصاب رانندگان کامیون برای ششمین روز پیاپی ادامه یافت. شمار رانندگان بازداشت شده تا در ششمین روز اعتصاب سراسری رانندگان کامیون به ۵۳ تن رسید
29.09.2018 - 13:19
دنیز ایشچی
امروزه در ایران حاکمیت جمهوری اسلامی ایران از یک طرف اعتبار خویش را در میان مردم کشور و روان سیاسی انها کاملا از دست داده است، جنبش های توده ای هر از چند ماه یکبار اکثریت شهرهای کشور را فرا میگیرند،