رفتن به محتوای اصلی

می 2018

31.05.2018 - 22:01
تمیر پاردو، رئیس سابق سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد)، در مصاحبه‌ای فاش کرده است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در سال ٢٠١١ به نیروهای نظامی اسرائیل دستور داده بود آماده حمله به اهدافی در ایران شوند.

آقای پاردو در یک مصاحبه تلویزیونی، که مشروح آن پنجشنبه شب پخش می‌شود، گفته است آقای نتانیاهو دستور داده بود تا نیروهای نظامی با انجام برنامه‌ریزی لازم، آماده باشند تا در صورت فرمان حمله، ظرف ۱۵ روز به اهدافی در ایران حمله کنند.

رئیس سابق موساد می‌گوید به دنبال این دستور
31.05.2018 - 15:40
عبدالرحمان مهابادی
با نزديك شدن پايان رژيم مذهبي حاكم بر ايران، همچون دريايي متلاطم، امواج تحولات مربوط به ايران در هم مي‌روند و صحنه‌هاي تماشايي آن چشم‌ها را به خود خيره مي‌كند. در اين ميان دست و پا زدن‌هاي مقامات رژيم ايران از همه تماشايي‌تر است!
31.05.2018 - 15:38
شب ادبی باران و شب یادبود رضا دانشور نشریه باران
31.05.2018 - 09:11
بهنام منصوری
آیاپروژه جدید وزارت اطلاعات در میان اپوزیسیون حول بازیابی نیروهای نفوذی تنظیم و طراحی شده و دیگر مانند گذشته (پروژه مدحی) قرار نیست افراد پس از بازگشت به خانه، تبدیل به مهره سوخته شوند؟ چند نفر دیگر مانند مدحی و آریاسب باوند در میان اپوزیسیون نفوذ کرده و در روند مبارزه علیه رژیم ایجاد اختلال می کنند؟ دیگر تاکتیک های وزارت اطلاعات برای نفوذ میان اپوزیسیون چه خواهد بود؟
31.05.2018 - 06:46
:
کانون کارگردانان سینمای ایران و همچنین ۱۰۰ فیلم‌ساز و اهل فرهنگ ایران با ارسال نامه، از مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی خواستند، به محدودیت‌ها و محرومیت‌های سینماگران ایرانی ساکن ایران یا خارج از کشور خاتمه دهند.
31.05.2018 - 06:38
در ایران مسئولان حکومتی‌‌ای که با توافق هسته‌ای مخالف‌اند نشست برگزار می‌کنند تا مواضع رهبر جمهوری اسلامی در قبال مذاکرات با قدرت‌های اروپایی را ترویج کنند. آن‌ها ضمن حمله به برجام برای آینده راه و چاه نشان می‌دهند و همچنان خواهان ایستادگی و مقاومت از سوی مردم‌اند. علی‌اکبر ولایتی برای مقابله با خروج آمریکا از برجام «پیشنهادهای هسته‌ای» ارائه کرده و نزدیکی به روسیه و چین را از راه‌های «خلاصی از شر اروپا» خوانده است. سعید جلیلی نیز توقف برجام را حق ایران می‌داند و می‌گوید اروپا اجازه ندارد
31.05.2018 - 06:20
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر آزار جنسی دانش‌آموزان یک دبیرستان پسرانه در تهران، خبرگزاری‌ها پر است از واکنش و توصیه کارشناسانی که می‌گویند باید به کودکان در مدرسه آموزش جنسی داد تا جلوی فاجعه گرفته شود. سند ۲۰۳۰ یونسکو، سندی که پیوستن ایران به آن واکنش تند رهبر جمهوری اسلامی و محافظه‌کاران در ایران را برانگیخت، بر ضرورت آموزش جنسی در مدارس تاکید می‌کند، اما این سند در ایران لغو شده است. با این حال حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده اصولگرای مجلس روز چهارشنبه ۹ خرداد گفته است
30.05.2018 - 23:51
درباره حدود و ثغور ارضی مناطق ملی در ایران
30.05.2018 - 22:55
زرتشت احمدی راغب
قاضی پرونده با رفتارهای غیرقانونی از پذیرفتن وثیقه ی آزادی محمد حبیبی خوداری کرد و با بهانه های گوناگون برای ایشان قرار بازداشت موقت صادر کرد، تا این معلم مبارز در زندان تهران بزرگ بماند
30.05.2018 - 17:41
رضا وضعی
اگر پاییه حمایتِ ایالت متحده را مشروط به پذیرفتن شرطِ آنها بگذاریم، باید در مرحله اول به صورت شفاف توضیح داده شود که آیا این رژیم دست به تغییر رفتار خواهد زد یا خیر؟ تعریف از پذیرش تغییر رفتار چیست؟ کسانی که این تئوری را در رژیم دنبال میکنند چه کسانی هستند؟ چه مواردی را میخواهند تغییر دهند؟ آیا اصلا این رژیم قابلیت آن را دارد؟
30.05.2018 - 15:15
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از روز سه‌شنبه اول خردادماه کامیون‌داران بسیاری در شهرهای ایران در اعتراض به ثابت بودن کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، افزایش عوارض اتوبان‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی دست به اعتصاب زده و خواستار عملی شدن مطالبات صنفی خود شدند.

30.05.2018 - 15:00
بیش از صد تن از فعالان جنبش زنان، پژوهشگران و چهره های آکادمیک حوزه جنسیت، فعالان سیاسی، زندانیان سیاسی دهه 60 و اعضای خانواده‌های جان باختگان دهه 60، چهره های فرهنگی و هنری و مدافعان حقوق ال‌جی‌بی‌تی، با امضای بیانیه‌ای، اعتراض خود را نسبت به تصمیم کنفرانس بنیاد پژوهش‌های زنان در دعوت از شخصی که در کمپین خشونت سایبری و افترا نقش داشته است اعلام کردند.
30.05.2018 - 14:57
بسیاری از دوستان چپ گرچه امروز از لنینیسم و مشخصاً تئوری دولت لنین نقد می کنند، اما همچنان از تئوری دولت مارکس دفاع کرده و آنرا دموکراتیک می دانند. متأسفانه حقیقت چنین نیست. همانطور که در نوشتار دیگری مفصل توضیح داده شد (1) مارکس از همان سال 1843 دولت را در "نقد فلسفه حقوق هگل" دیگر نه مانند هگل بعنوان داور در اختلافات اقتصادی و اجتماعی (2)، بلکه بمثابه نماینده طبقه سرمایه دار قلمداد می کند و در نتیجه دولت مدرن را جدا از آنکه دموکراتیک باشد یا استبدادی، دیکتاتوری بوژوازی می داند.
30.05.2018 - 14:52
عبدالرحمان مهابادی
با خروج امريكا از برجام و شتاب گرفتن تحولاتٍ متعاقب آن، جهان و بالاخص منطقة خاورميانه وارد دريايي شده‌اند كه از هر نظر متلاطم است. آيا ساحل نجاتي براي اين وضعيت متصور است و ناجي آن كي مي‌تواند باشد!
30.05.2018 - 13:41
ميللى گؤروش




روباه ها و كلاغ ها ديگر حتى گنجشك هم نيستند!
30.05.2018 - 10:59
ویژه ایران گلوبال
گفتگو با مرتضي صادقي در باره ترور محمد رضا صمدي كلاهي در هلند ،اكنون مشخص شد كه او عامل انفجار دفتر رياست جمهور اسلامي در سال60 بود.
دادگاهی که پرونده قتل علی معتمد یک ایرانی ۵۶ ساله در شهر آلمیره هلند را بررسی می‌کرد، جمعه گذشته اعلام کرد که او به احتمال قریب به یقین، همان محمد رضا کلاهی است. کلاهی متهم اول پرونده انفجار دفتر جمهوری اسلامی در ۷ تیر سال ۶۰ است. در این حادثه بنا بر آمار رسمی، ۷۳ نفر از مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی از جمله محمد بهشتی کشته شدند.
30.05.2018 - 10:43
محمدرضا لوایی




در گريز از خوانش هاى غلط:
30.05.2018 - 07:45
مریم زهدی
فهرست مهمانانی که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، امسال به ضیافت افطاری مرسوم هرساله دعوت کرده، فهرست بلند بالایی است؛ از احمد ایراندوست، غول دوست‌داشتنی برره تا پرویز پرستویی که همین چند روز پیش در مراسم تشییع ناصر ملک‌مطیعی همه توجه‌ها را به خودش جلب کرد.

مهمانی افطار رئیس جمهور بر اساس یک رسم معهود و یک قرار نانوشته هرسال برگزار می‌شود، اما امسال برای اولین بار برخی از مدعوین، علنا و در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که در این مراسم شرکت نمی‌کنند.
30.05.2018 - 00:00
درگذشت این ایرانی پاک نهاد و پیرو آزاده ی راه مصدق بزرگ را به خانواده ی ارجمند وی، به همرزمان سازمان سوسیالیست های ایران ــ سوسیالیست های طرفدار راه مصدق ـ، به همه ی یاران وی در نهضت ملی ایران و به ملت ایران تسلیت می گوییم
29.05.2018 - 20:59
بهنام چنگائی
پس از چهاردهه اسارت همگانی، بهره کشی مذهبی از باورمندان، تاوانِ خوابرفتگی، طوفان اشکال فساد، ستم، فقر، شکنجه و مرگ های مذهبزدگی که توانست دمار از روزگار کار، نان، آزادی و حرمت انسانیت خود شیعیان
29.05.2018 - 20:35
سید محمدحسن حسینی
In the backdrop of the horrifying circumstance THEY have brought about for my family and I in order to coerce me into stopping my penning against dictatorship and their corrupt leader, the below storm of thought provoking questions have been attacking my mind since recent years, which must be addressed by Khamenei and other major stakeholders in Iran who are on the delusion that THEY are God's own representatives.
29.05.2018 - 20:28
بولتن کارگری

برای نظام سرمایه داری حاکم بر ایران که رنگ و لوای اسلامی همراه با محتوای مافیایی دارد و ریشه گرفته از حاکمیت آیت الله های مختلف در حوزه های گوناگون اقتصادی است، آن قدر جایگاه کارگران و زحمتکشان در آن بی ارزش تلقی می شود که مدتی است اعتراض صنفی کارگران، برای صاحبان سرمایه گران آمده.
راه تشکل یابی را نباید صرفا از کانال ثبت دولتی جویا شد، چون این حاکمیت عمل کرد 40 ساله اش به خوبی نشان داده است که هیچ کارگری نمی تواند به برنامه ها و سیستم آن باور کند.
29.05.2018 - 18:23
مرتضی صادقی:علی معتمد که اکنون روشن شده همان محمد رضا کلاهی است، اوایل دهه ۹۰ میلادی در هلند پناهندگی گرفت و همراه خانواده خود در آلمیره، شهری در نزدیکی آمستردام ، زندگی می‌کرد. بعد از ظهر ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ زمانی که از کار به خانه بازمی‌گشت، مقابل خانه‌اش توسط سرنشینان اتومبیلی که نقاب بر چهره داشتند به قتل رسید. یکی از همسایگانش که مشاهده کرده بود اتومبیلی با دو سرنشین پس از شلیلک به او بسرعت محل را ترک کرد، پلیس را در جریان گذاشت.
29.05.2018 - 15:58
دادگاهی که پرونده قتل علی معتمد یک ایرانی ۵۶ ساله در شهر آلمیره هلند را بررسی می‌کرد، جمعه گذشته اعلام کرد که او به احتمال قریب به یقین، همان محمد رضا کلاهی است. کلاهی متهم اول پرونده انفجار دفتر جمهوری اسلامی در ۷ تیر سال ۶۰ است. در این حادثه بنا بر آمار رسمی، ۷۳ نفر از مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی از جمله محمد بهشتی کشته شدند.
29.05.2018 - 15:23
حکومت اسلامی ایران، موجود ناقص الخلقه ای است که از بدو تولد، نافش را با کژی و درندگی و نیست کردن هستی انسان‌ها و تمامی موجودات آزاده گره زده‌اند و هر چه بزرگ‌تر شد، زشت ترین و پلیدترین های مانند خود را تکثیر کرد و هر چه فرتوت تر می شود، وحشی تر و خون خوارتر شده و تنها با اتحاد و همبستگی مستقل انسانی است که می‌توان از شر این دیو پلید و اقمارش رهایی یافت و در فضایی آزاد و رها از بیداد قدم زد و نفس کشید.
29.05.2018 - 15:02
جهانشاه رشیدیان
29.05.2018 - 07:10
عسگر اکبرزاده
آری با مطالعه این متن و نگاه به رسانه ها و اشخاص مبلغ آن هر چه بهتر درک خواهیم کرد که فرزندان آذربایجان چرا فاصله خویش را به گونه ای که برای افکار عمومی قابل تشخیص باشد حفظ کرده است. و برای مثال در اعتراضات دی 1396 با آنان هم آوا نشده و مخالفت خویش را با شعارهای ارتجاعی همچون رضا شاه روحت شاد و ... نشان دادند. فرزندان آذربایجان، صاحبنظران و نخبگان این سرزمین نیک می دانند که دیگر زمان طرح شعارهای سلبی به سمت آینده ی مبهم، گذشته است و آذربایجان خواست های بحق خویش را در هر زمان با رساترین صدا
29.05.2018 - 06:59
در دیدار گروهی به اصطلاح دانشجویان ایرانی با رهبر این کشور یک نماینده نشریات دانشگاهی با شکایت از اوضاع نابسامان اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایران خواستار پاسخگویی رهبران این کشور از جمله آیت الله خامنه ای شده است.

اما خامنه ای رهبر ایران با پذیرش بعضی از انتقادها بار دیگر از عملکرد کلی نظام زیر نظر خود دفاع کرده است.

اظهارات سحر مهرابی (که نماینده مدیران مسئول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم معرفی شده) فهرست بلندبالایی از انتقادها و اعتراض هایی بود که بارها
29.05.2018 - 06:40
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست وزرای خارجه این اتحادیه تاکید کرده است که انگیزه آنها برای حفظ توافق اتمی ایران نه مالی بلکه امنیتی است.

او دوشنبه عصر پس از نشست بروکسل گفت: "برای ما، مساله منافع اقتصادی نیست. موضوع منافع امنیتی است."

با این حال خانم موگرینی گفت که وزرای خارجه کشورهای عضو در نشست دوشنبه درحال هماهنگ کردن تلاش هایشان "برای حفاظت از منافع اقتصادی کسب و کارهای اروپایی است که به طور مشروع در ایران سرمایه گذاری و فعالیت کرده اند."

او همچنین اختلاف
28.05.2018 - 23:23
ایرانی که امروز می بینیم یک تابلوی بسیار زشت از کشوری می باشد که شایسته مردمش نیست. ایرانی که بر اساس آمار سازمان های بین المللی، مردمش حتی از مردم جنگ زده ی کشورهای
28.05.2018 - 23:15
با وجود این که رسانه‌های ایران در روزهای گذشته از پایان اعتصاب و اعتراض کامیون‌داران و رانندگان کامیون در شهرهای مختلف ایران خبر داده‌اند، این اعتصاب ادامه یافته و وارد هفتمین روز خود شده است.

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که متصدیان پایانه حمل و نقل تهران هم با تجمع و اعتراض به اعتصاب پیوسته‌اند.

همچنین از پایانه حمل و نقل قزوین هم خبر می‌رسد که شرکت‌های حمل و نقل آن دست از کار کشیده‌اند.

ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی همچنین حاکی است که در برخی شهرها بین
28.05.2018 - 22:52
ویژه ایران گلوبال
در این گفتگو خانم ناهید حسینی ابتدا در باره انتخابات ایرلند و موضوع سقط جنین و مقایسه کاتولیک ها با شیعه ها پرداخت و سپس وضعیت ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و آنگاه به بحث اصلی :"بحران هویت و تناقصات فرهنگی"پرداخت و در پایان به اظهار نظرات و سوآلات ،پاسخ داد:
28.05.2018 - 19:04
ویژه ایران گلوبال
در این گفتگو ابتدا در باره اعتصاب کامیون داران و دیگراعتراضات مردم صحبت شد و سپس در باره روح برجام و خواستهای 12 گانه آمریکا و نیز شروط هفتگانه علی خامنه ای برای اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت و در پایان در مورد جمهوری و یا سلطنت و موضوع ملی -قومی بعنوان دو موضوع مناقشه بر انگیزدر فضای سیاسی اپوزیسیون مورد گفتگو قرار گرفت که اینک آماده پخش است: