رفتن به محتوای اصلی

مارس 2018

31.03.2018 - 20:51
علی شاکری زند
رژیم جمهوری اسلامی از همان نخستین روز حیات خود هیچگاه دارای مشروعیت ملی و دموکراتیک نبوده؛ رژیمی است از هر جهت ارتجاعی که مؤسس آن تنها با غصب عنوان انقلاب، که جامعه‌ی تشنه‌ی آزادی سال 57 به آن دل‌سپرده‌بود، توانست ضدِانقلاب خود را، که ادامه‌ی همان ضد‌انقلاب شیخ فضل‌الله نوری و توپچیان لیاخوف بود، آن هم به صورتی مخوف‌تر، در جامعه‌ی منقلب آن روز جا‌بیندازد و انتقام مراد ضدِمشروطه‌ی خود را نیز بگیرد
31.03.2018 - 20:00
جلال رستمی گوران، در پایان برنامه در گفت وگو با دفتر اروپائی شهروند افزود: "به نظر من ایرانی ها تاکنون در زمینه به رسمیت شناساندن نوروز به جامعه میزبان کوتاهی کرده اند. جشن هایی که آن ها به مناسبت نوروز به زبان فارسی برگزار می کنند، اغلب تنها برای خودشان جذابیت دارد و نمی تواند اروپایی ها را جذب کند. تا زمانی که وضعیت چنین است نمی توان از دولت های اروپایی انتظار داشت مراسم نوروزی را به رسمیت بشناسند".
31.03.2018 - 18:07
سفارت روسیه در لندن می‌گوید که دولت روسیه ۲۷ سوال مشخص درباره ماجرای مسمومیت جاسوس سابق از دولت بریتانیا پرسیده است، که دولت بریتانیا به آنها پاسخ نداده است. یکی از سوال‌های روسیه این است که دولت بریتانیا چه آزمایش‌هایی انجام داده و چگونه به سرعت نتیجه گرفته است که مسکو در مسمومیت سرگئی اسکریپال نقش داشته است.
31.03.2018 - 16:09
احمد کریمی حکّاک
فرایند آشتی با غربت، حرکت از بیگانگی به یگانگی، و بازیابی صلح درونی با خودی که می‌دانی نه خودش خود پیشین است و نه آنچه در پیرامون خود می‌بیند همان می‌ماند، یا همان می‌گردد که روزی روزگاری بود.او باید بپذیرد که گذشته به راستی گذشته است، و به گفته‌ی خودش «گذشت آن روزگاران که پیاپی از خود می‌پرسیدم این جا چه کار می‌کنم. گذشت!»
31.03.2018 - 15:05

به گزارش ایرنا علاء الدین بروجردی روز شنبه در گفت و گو با رادیو شهری بروجرد افزود: تصمیم خارج شدن تلگرام از دسترس در بالاترین سطح اتخاذ شده است.
31.03.2018 - 14:44
حمید جباری
دقیقا در تخصص رسانه میلی و برخی سینماگران بی هنر است که یک مجموعه که در یک نوبت با اقبال خوب مخاطب روبرو شده است!به اثر گند زده و با ساخت سری های بعدی موجب ریزش مخاطب شوند.
اصطلاح معروفی در سینماست بنام شلنگ در فیلمنامه که در این سری هم بخوبی نمود دارد،متاسفانه بغیر یکی از هنرمندان که می دانست حضور در این سری از محبوبیت و اعتبار کاری اش می کاهد ،انصراف خود را اعلام کرد.
دلیل نمی شود چون پایتخت یک خوب بود تا سری ده ساخته شود!مجموعه ایی که امسال بدلیل نبود سوژه و خلاقیت نویسندگان
31.03.2018 - 14:29
شاهزاده محمد بن‌سلمان افزود که حضور آمریکا در سوریه، تنها راه جلوگیری از توسعه نفود ایران در منطقه است.
بنا به گفته وی:« حضور آمریکا در سوریه، به آمریکا اجازه خواهد داد نظر خود را درباره آینده سوریه، بیان کند».
31.03.2018 - 13:12
داریوش افشار
دادگاه ایالت پنجاب پاکستان، یک گروه ۲۰ نفره از اوباش محلی مسلمان که در سال ۲۰۱۴ یک زن و مرد مسیحی پاکستانی را زنده زنده در آتش سوزاندند و موجب مرگ فجیع آنها شدند را تبرئه کرد.
31.03.2018 - 13:08
در پی کشته شدن شانزده فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی یک روز عزای عمومی اعلام کرده است.سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه دیدبان حقوق بشر آمار کشته شدگان را تکان‌دهنده خوانده است.
خانم ویتسون گفته است این آمار، "پرسش‌های جدی درباره استفاده سابقه‌دار اسرائیل از گلوله‌های واقعی برای کنترل اعتراض‌ها ایجاد می‌کند."
31.03.2018 - 12:47
منوچهر تقوی بیات
آنچه از نوشته های چنین افرادی برمی آید، منظورشان ملیت های ایرانی در افغانستان، تاجیکستان، هند، پاکستان، عراق، آذربایجان یا خلیج فارس نیست. چون اگر نیروهای اقتصادی و اجتماعی این کشورها با ساروج فرهنگ ایران به هم بپیوندد قدرت بزرگی در برابر تجاوزات جهانخواران میشود. آن ها سخنی از فدراسیون کشورهایی با فرهنگ ایرانی به میان نمی آورند، لهجه ها و گویش های فارسیِ ایرانی، فارسیِ افغانی یا فارسی تاجیکی را دلیل یک پارچگی ملی و قومی ایرانیان نمی دانند، با بهانه ی فدرالیسم می خواهند این گربه را تکه تکه کنند
31.03.2018 - 10:42
خانم «نخستین» ادامه داده «امیدوارم این اتفاق خوب برای دیگر بانوان استان نیز رقم بخورد. فکر می‌کنم ادامه چنین انتصاب هایی به عملکرد نفر اول بازمی‌گردد.
«مریم نخستین» هم گفته «در راستای اطلاع‌رسانی با رسانه‌ها تعامل و از ظرفیت آن‌ها استفاده خواهم کرد.»
31.03.2018 - 09:11
حسین علیزاده (دیپلمات پیشین)
پاسخ را باید در تل آویو و ریاض جست، کره شمالی تهدیدی علیه این دو نیست. کافی است به این دو لابی نیرومند توجه داشته باشیم تا بفهمیم «پروژه ایران» در کاخ سفید چرا و به چه منظور شکل گرفته و به کدام سو در حرکت است. بی دلیل نبود که دونالد ترامپ در دیدار اخیرش با «محمد بن سلمان»، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، به او توصیه کرد از تمرکز بر سوریه، قطر و گروه «حوثی» بکاهد و تمرکز خود را بر ایران بگذارد. این همان «مشت گره کرده» ترامپ است که موجب شد مشاوری هم‏چون جان بولتون را به حلقه یاران خود بیافزاید
31.03.2018 - 06:14
شهریار هندی
شواهد و قرائن از شتاب‌گیری تلاش‌های ایالات متحده در تغییر (و یا حداقل تغییر در رفتار ) نظام جمهوری اسلامی و استقرار رژیمی در ایران حکایت دارند که بتواند منافع غرب را در یکی از حساس‌ترین مناطق جهان به لحاظ ژئو استرتژیک، تامین نماید. از نظر رئیس جمهور آمریکا «زمان برای تغییر در ایران فرارسیده». این در شرایطی است که ترامپ طرفداران اعمال فشار حداکثر بر رژیم ایران را یکی پس از دیگری جایگزین مجریان و مشاورین میانه‌رو خود در حیطه‌های اطلاعاتی، امنیتی، سیاست خارجی و دفاعی می‌کند
31.03.2018 - 06:05
شهرکلن در آلمان پایان هفته ی جاری میزبان همایش جمعی از فعالان چپی است که همه ریشه در جنبش فدایی دارند. اعضای فدائیان خلق ایران (اکثریت)، اتحاد فدائیان خلق ایران- طرفدار وحدت و جمعی از کنشگران چپ می خواهند در این همایش حزب چپ واحدی را ایجاد کنند
31.03.2018 - 05:58
در پی کشته‌شدن چندین فلسطینی و زخمی‌شدن صدها نفر از آنها در اعتراض‌های مرز غزه و اسرائیل، شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه گذاشت و خواستار تحقیقات شد. دیدبان حقوق بشر گفته این آمار کشته‌شدگان تکان‌دهنده است. آمریکا بدون نام‌بردن از اسرائیل، خواستار کاهش تنش شده است.

منابع بیمارستانی در غزه می‌گویند در این حمله‌های نیروهای اسرائیل دست‌کم ۱۶ فلسطینی کشته و ۷۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

هزاران نفر از فلسطینیان در آستانه سالگرد تاسیس اسرائیل، با شعار "راهپیمایی بازگشت"،
31.03.2018 - 03:40
اقای احمد رافت، خبرنگار با سابقه کیهان لندن در خصوص قیام اخیر مردم عرب ایران که به دلیل توهین به انان و نادیده گرفتن هویت انان از سوی تلویزیون حکومتی، دست به تظاهرات گسترده زده اند، مصاحبه ایی با یاسین اهوازی داشته که حاوی نکات مهمی است.
31.03.2018 - 03:01
فرامرز بختیار
کسانی که با فدرالیسم دشمنی میورزند ؛ در حقیقت نگران از دست دادن ثروت و قدرت خود در مرکز هستند . اگر هم مخالفتی با رژیم متمرکز کنونی دارند به خاطر عدم دموکراسی
31.03.2018 - 00:11
امیرحسین فطانت
اما یهودا کیست و چرا عنوان این مقاله در ستایش اوست؟ در انجیل ها در مورد او میخوانیم که یکی از اولین شاگردان مسیح بود که عیسی او را برگزیده بود او نیز همچون دیگران شاهد موعظات و معجزات مسیح بود و نیز مسیح به او همچون سایر حواریون کرامات عطا کرده بود تا بیماران را شفا دهد و جذامیان را تطهیر کند . یهودا نزدیکترین و مورد اعتماد ترین یاران مسیح بود آنچنانکه خزانه دار و انبار دار مسیح و یارانش بود. و بالاخره مشهورترین و راز آلود ترین بوسه تاریخ، بوسه یهودا به مسیح تا رومیان او را بشناسند. علیرغم اینکه
30.03.2018 - 20:16
هادی صوفی زاده
بسیاری ورود مایک پمپئو مسئول سابق سیای امریکا در مقام وزیر خارجە و جان بولتن از چهرەهای تندرو جمهوری خواە را بادبزنهای شعلەهای آتش میدانند. با توجە بە سوابق و سخنان آن دو میتوان تخمین زد کە ماموریت بولتن در ارتباط با ایران و پمپئو مرتبط با سوریە است. با اشغال عفرین توسط تورکها بهانەهای ترکیە خاتمە یافتە و اینک دور دیگری از تحرکات دیپلماتیک آغاز شدەاست. دیمیستورا نمایندە سازمان ملل در امور سوریە بە روسیە سفر کردە و خواهان از سرگیری مذاکرات ژنف هستند. امریکا و اروپا خواستار انحلال توافقات آستانە و
30.03.2018 - 17:03
اعترضان که اعتراض خود را از چهارشنبه با تجمع در برابر مرکز صدا و سیمای خوزستان در اهواز آغاز کردند، به پخش برنامه ای از یکی از شبکه های صدا و سیمای ایران اعتراض دارند که در آن عروسک هایی با لباس محلی شهروندان مناطق مختلف ایران بر روی نقشه این کشور نصب می شود.

تصاویر منتشر شده از این برنامه در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که عروسک نصب شده بر روی منطقه خوزستان، لباس عربی به تن ندارد و معترضان می گویند با توجه به جمعیت بالای عرب های محلی، این عروسک باید لباس محلی عرب های خوزستان را به تن می داشت
30.03.2018 - 16:25

رییس‌جمهوری ترکیه امروز (جمعه) در انتقادی شدیداللحن از پیشنهاد امانوئل ماکرون،همتای فرانسوی خود برای میانجیگری میان ترکیه و کردهای سوریه گفت: تو که هستی که می‌خواهی میانجیگری کنی؟!
رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه از آنچه اقدامات مداخله‌جویانه فرانسه خواند، از امانوئل ماکرون انتقاد کرد.
30.03.2018 - 15:02
https://m.facebook.com/kar.fadaei.aksariat/?refsrc=http%3A%2F%2Fkar-online.com%2F
30.03.2018 - 13:18
رسانه های منطقه از ورود دو فروند هواپیمای رادارگریز اف-۳۵ اسرائیل به آسمان ایران خبر می دهند. این رسانه ها گزارش داده اند که دو فروند هواپیمای اف-۳۵ نیروی هوایی اسرائیل، ماه گذشته با عبور از آسمان سوریه و عراق وارد حریم هوایی ایران شدند، تا اصفهان و بندرعباس پرواز کردند و رادارهای نظامی جمهوری اسلامی نیز از شناسایی آنها عاجز بودند.

30.03.2018 - 13:15
یورونیوز، اتحادیه اروپا قصد دارد تحریم‌های جدیدی علیه برنامه‌ موشکی ایران در ماه فروردین وضع کند. مقام‌های اروپایی می‌گویند دلیل اصلی این کار آن‌ها راضی نگاه داشتن دونالد ترامپ و حفظ آمریکا در برجام است. خبرنگار یورونیوز در بروکسل با کرنلیا ارنست نماینده پارلمان اروپا و نایب رییس کمیسیون مربوط به مذکرات ایران درباره سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران گفتگو کرده است.

30.03.2018 - 13:12
در واکنش به اخراج ۶۰ دیپلمات روس از آمریکا، وزارت خارجه روسیه سرانجام اعلام کرد که ۶۰ دیپلمات آمریکایی را از روسیه اخراج می‌کند. علاوه بر این کنسولگری آمریکا در سن‌پترزبورگ هم تعطیل شد. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: فعلاً همین‌قدر کفایت می‌کند.
30.03.2018 - 13:07
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که پاریس از نیروهای سوریه دموکراتیک حمایت می‌کند، اما مشروط بر آنکه از پ ک ک اعلام برائت کنند. کردهای شمال سوریه می‌گویند فرانسه متعهد شده که نیروی نظامی به منبیج اعزام کند. در همان‌حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بیش و کم همزمان با این تحولات اعلام کرده که آمریکا از سوریه خارج می‌شود.

30.03.2018 - 13:06
صادق لاریجانی که در مرداد ۸۸ به حکم رهبر جمهوری اسلامی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد، قاعدتاً می‌بایست تا سال ۹۸ در این سمت باقی بماند. با این‌حال با بالا گرفتن انتقادات از عملکرد قوه قضائیه، به ویژه اختلاف محمود احمدی‌نژاد با صادق لاریجانی بر سر اجرای حکم زندان حمید بقایی سبب شده که شایعه برکناری او از ریاست قوه قضائیه قوت بگیرد. تضعیف یکی از «ارکان نظام» یا تلاش خامنه‌ای برای تسکین بحران و برکنار نگه داشتن قاسم سلیمانی از پرونده بقایی؟
30.03.2018 - 12:45
منابع خبری می گویند که سیستم های پیشرفته راداری و پدافند هوایی روسیه که در ایران و سوریه قرار دارند، از شناسایی این دو هواپیما و رهگیری آنها عاجز ماندند.آنها نه تنها بدون مشکل به حریم هوایی ایران نفوذ کرده و شناسایی و رهگیری نشدند بلکه روی اهدافی در شهرهای اصفهان، شیراز و بندرعباس، نشانه گیری کردند.
30.03.2018 - 10:21

آخرین گفتگوی تلفنی ترامپ و پوتین روز 20 مارس به پیشنهاد واشنگتن انجام شد.
30.03.2018 - 08:57

موج دستگیری‌ها در ترکیه همچنان ادامه دارد. گزارش شده که در ۳۹ منطقه این کشور ۷۰ افسر ارتش به اتهام هواداری از فتح‌الله گولن، واعظ و مدرس علوم دینی دستگیر شده‌اند.
30.03.2018 - 08:46
طاهره بارئی