رفتن به محتوای اصلی

نوامبر 2017

30.11.2017 - 21:56
رضا وضعی
چندی پیش در تاریخ ۲۲ آبان ماه دفتر حراست آموزش و پرورش استان مازندران،بخشنامه محرمانه ای را برای تمامی مدارس شهرها و روستاها ارسال و آنها را موظف به معرفی دانش آموزان غیر مسلمان کرده است. که البته مسئولین پاسخگو نبوده و بخشناممه برای مدیران مدارس ارسال گردیده است. در این نوشتار سعی دارم به تفتیش عقاید در جمهوری اسلامی نگاهی داشته باشم.
30.11.2017 - 21:14
هاشم خواستار
طاهر احمد زاده همراه با استعفای بازرگان از نخست وزیری از استانداری استعفا داد. وی بعد از کودتای خرداد 60 بار دیگر به زندان افتاد و به سختی شکنجه شد.... احمد زاده تا سن 80 سالگی نزدیک 15 سال در حکومت شاه وشیخ در زندان بود
30.11.2017 - 20:53
در آمریکا بیش از دو قرن است که حزب دموکرات آمریکا وجود دارد، اما هیچگاه هدفش نه متشکل کردن همه دموکراتها در آمریکا بوده، و نه می تواند باشد، و تازه شاید بهترین تئوریزه کنندگان سکولاریسم از بنیانگذاران این حزب در تاریخ آمریکا بوده اند ، در حالیکه در نام حزب دموکرات آمریکا، هیچگاه لغت "سکولار" وجود نداشته و ندارد
30.11.2017 - 20:28
طاهره بارئی
یا شاید
هیچوقت آنان گل سرخ نبوده اند
بلکه بلبل هائی
با بالا پوش صورتی
که پا نهادند به اقلیم فنجان
تا پنجره هائی رو به سوی سرود مرور کنند؟
30.11.2017 - 18:16
دولت جمهوری اسلامی یک دهه است که از اعلام عمومی خط فقر رسمی و جمعیت زیر خط خودداری می‌کند. هر یک از نهادهای حکومتی براساس معیارهای نامشخص آمار متفاوتی از جمعیت زیر خط فقر ارائه می‌دهند. رئیس سازمان امور اجتماعی ایران می‌گوید: ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
30.11.2017 - 18:09

مبارزه علیه داعش به پایان خود نزدیک می‌شود. اسرائیل و عربستان از روسیه خواسته‌اند با عزیمت از منافع بلندمدت خود در منطقه از نفوذ ایران در سوریه بکاهد. آیا پیوند روسیه و ایران شکننده است؟
30.11.2017 - 17:58
دمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه گفته است روابط با آمریکا از زمان جنگ سرد به بدترین وضع خود رسیده است.
نخست‌وزیر روسیه، گفته است دونالد ترامپ مقصر وخیم شدن روابط میان دو کشور نیست و او را فردی صمیمی برای برقراری ارتباطات شخصی خوانده است.
30.11.2017 - 16:41
کاوه آل حمودی
سعید مرتضوی یکی از متهمان اصلی پرونده شکنجه و قتل تعدادی از جوانان فعال سیاسی وابسته به جنبش سبر طی قیام سال 88 در بازداشتگاه کهریزک است.
خانواده‌های قربانیان تاکنون چندین بار علیه این قاضی شکایت کردند لیکن به دلیل نفوذ زیادی که در قوه قضائیه دارد هنوز اهالی قربانیان نتوانستند او را به پای میز محاکمه بکشانند.
به گفته منابع ایرانی چندی پیش خانواده محسن روح الامینی یکی از قربانیان حادثه کهریزک علیه قاضی مرتضوی شکایت کرده و او به دوسال حبس محکوم شده است.
30.11.2017 - 15:25
ما امضا كنندگان این نامه عمیقا بر این گمانیم که نظام جمهوری اسلامی ایران در عملیات ترور فقید احمد مولی نیسی دست دارد. نقش دستگاه های وابسته به این نظام در ترور وکشتار صدها تن از مخالفان ایرانی در کشورهای اروپایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نیز فعالیت عناصر امنیتی و اطلاعاتی و مافیاهای مذهبی وابسته به نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور هلند و دیگر مناطق جهان، این گمانه زنی را تایید می کند. از این رو از دولت محترم هلند تقاضا داریم برای شناسایی جنایتکاران، تحقیقات فراگیری را انجام دهد
30.11.2017 - 14:15
اعتراض به تحقیر و توهین بلوچها در بیمارستان های بلوچستان
بدرفتاری، تحقیر و توهین به زنان و مردان بلوچ که به بیمارستانها و مراکز درمانی در شهرهای مختلف بلوچستان رجوع می کنند؛توسط کادر غیر بومی بیمارستان ها به امری عادی و روزمره تبدیل شده است. بیماران و مراجعین بلوچ علاوه بر محرومیت و تبعیض و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی باید دندان بر روی جگر گذاشته و بالاجبار رفتارهای توهین آمیز بخش قابل توجه ای از کادر بیمارستانی غیر بومی را نیز با شکیبای دردآلود تاب بیاورند کنند. این وضع غیر قابل تحمل باید
30.11.2017 - 12:39
شلاق‌بدستان دهه ۶۰ و بسیاری از مقامات حکومتی طاهر احمدزاده را می‌شناختند و ار رنج و غم آن پدر داغدیده و روشن ضمیر آگاه بودند اما در ستمی که به او و امثال او رفت شرکت کردند.
سه پسر آن مبارز رنجدیده و والامقام توسط رژیم پیشین و جمهوری اسلامی کشته شدند. مسعود احمدزاده از بنیانگذاران سازمان چریکهای فدایی خلق بود که با برادرش مجید در ۱۱ اسفند ۱۳۵۰ اعدام شد. مجتبی احمدزاده پسر کوچکتر وی را نیز ۸ آبان ۱۳۶۰ در زندان اوین تیرباران کردند.
30.11.2017 - 10:39
گزارش صدای آمریکا از تجمع اعتراضی صیادان چابهار، کنارک، بریس و پسابندر بر علیه عملکرد اداره شیلات استان سیستان و بلوچستان

30.11.2017 - 07:29
کیانوش توکلی
شخصا هم مخالف حمله نظامي يك كشور خارجي به جمهوری اسلامی هستم و بر اين نظر مي باشم كه در حال حاضر، حتي امريكا ، عربستان و اسرائيل هم تمايلي به حمله نظامي به ايران را ندارند واین تهدیدات روزنامه ای ، بیشتر بلوف و بخشی از جنگ روانی است . آنچه امروز مثلث اسراییل ، عربستان و آمریکا در ارتباط با ایران دنبال می کنند، بی خاصیت کردن توافق هسته ای ( برجام )و تحریم های بیشتری علیه جمهوری اسلامی ایران است
30.11.2017 - 03:14
آتوسا نجف لوی
اگر با استبداد به طور ریشه ای مبارزه نشود، در قالب تازه ای سر بر خواهد آورد.
29.11.2017 - 22:31
ویژه ایران گلوبال
آريو شهباني در اين گفتگو توضيح مي دهد :
عضویت من در حزب سکولار دموکرات مشکلاتی که باعث شد از این حزب بیرون بیام حزب سکولار دموکرات سعی میکنه جایی برای همه سکولار دموکراتها باشه و من دلایلی دارم که این کار یک حزب نیست بلکه کار یک دولت هست. مگر اینکه این حزب بدنبال نظامی تک حزبی باشه.
29.11.2017 - 19:31
ویژه ایران گلوبال
فرزين بستجاني از فعالين قديمي جبهه ملي كه. براي مدتي در صحنه سياسي حضور نداشت در اين گفتگو ابتدا در باره افشاگري تيّم احمدي نژاد ،سپس از چهار سوپر پاور خاورميانه و در پايان در باره يكصد سال تجربه شكست مي گويد .
29.11.2017 - 17:39
مسأله مردم ایران نه با خامنه ای است نه با رجوی، مشکل نهادهای ارتجاعی است که آنها رهبری می کنند یعنی رژیم جمهوری اسلامی و سازمان مجاهدین خلق. همانطور که در سوریه هم دیدیم، مشکل نه با بشار اسد یا البغدادی، بلکه با رژیم بعثی سوریه و تشکیلات داعش بود، و در واقع به قدرت رسیدن داعش در مناطقی در سوریه، رژیم بعثی را تقویت کرد، چون عملکرد نهاد تشکیلات داعش، در مواردی حتی وحشیانه تر از نهاد دولت بعثی بود و در پایان نیز مردم، رژیم بعثی را ترجیح دادند
29.11.2017 - 17:20
ویژه ایران گلوبال
در این گفتگو ، کیانوش توکلی در باره افشاگری های احمدی نژاد، بقایی و مشاعی و اینکه چه سیاستی از سوی سکولار ها و مخالفین جمهوری اسلامی ایران بایستی اتخاذ شود .آیا بایستی بخاطر رفتار گذشته شان ، مورد سرزنش قرار گیرند؟ویا نشریات آنان که در نقد دستگاهها ی رهبری رژیم، باز نشر کرد ؟ویا یا سیاست فعال تری در پیشرفت. .....
29.11.2017 - 13:33
بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، سوگند یاد کرد که تروریست ها را از صفحه گیتی محو کند. او قصد دارد برای انجام این کار منابع اتحادیه نظامی – اسلامی، که نوعی » ناتو عربی » است را به کار بگیرد. اما آنچه سلمان نشانه گرفته داعش نیست، ایران است.
29.11.2017 - 13:30
گفته می‌شود سران امنیتی به سرگئی ناریشکین گفته‌اند اسرائيل به آتش‌بس سوریۀ جنوبی، و طرح صلحی که از سوی روسیه، ایران، و ترکیه پیشبرده می‌شود، پایبند نیست.
29.11.2017 - 13:28
بنیامین نتانیاهو به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هشدار داده است که اسرائیل در صورت تاسیس پایگاه نظامی ایران در سوریه، مداخله نظامی خواهد کرد.
29.11.2017 - 13:24
سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان از حزب‌الله خواست که از دخالت در بحران‌های خاورمیانه خودداری کند و به سیاست‌های دولت لبنان تن دهد. رهبر حزب المستقبل گفته است اگر حزب‌الله لبنان به دولت وفادار باشد، آماده است استعفایش را پس بگیرد.
29.11.2017 - 13:21
فرمانده جدید نیروی دریایی ایران قول داده است تا کشتی های جنگی این کشور به حیاط خلوت امریکا بروند
29.11.2017 - 13:18
بنا به گزارش‌های رسیده، به گروهی از نیروهای مدافع حرم عضو لشکر «فاطمیون» (یگان متشکل‎ از افغان‎های مورد حمایت رژیم ایران) و گروهی از اعضای «زینبیون» (یگان پاکستانی‎ها) اعلام شده که احتمالاً پس از پایان درگیری‎ها در سوریه در خاک این کشور می‎مانند و اگر مایل باشند می‌توانند اجازه اقامت و پاسپورت سوری دریافت کنند که شامل اعضای خانواده آنها نیز خواهد شد.
29.11.2017 - 13:15
زلزله و ویرانی حاصل از آن به یک فرصت ایده‌آل اقتصادی بنیاد بنگاه‌های مذهبی/ نظامی تبدیل شده است. دولت بازسازی مناطق روستایی و اسکان موقت زلزله‌زدگان را به بنیاد مسکن و بنیاد مسکن هم به قرارگاه سازندگی خاتم واگذار کرده است. دایره‌ای تکراری از خودی‌های نظام که گاه بر سر سهم بیشتر یکدیگر را می‌نوازند اما به وقت تقسیم غنائم بر سر یک سفره می‌نشینند.
29.11.2017 - 08:05
محمود احمدی نژاد در نامه ای سرگشاده به خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، ضمن انتقاد از عملکرد قوای سه گانه نوشت که مقام های قضایی "در افکار عمومی به هر دلیل متهم هستند و مواضع و تکذیب های پی در پی آنان نه تنها کمکی به بهبود شرایط نکرده بلکه وضع را بدتر کرده است".
آقای احمدی نژاد با انتقاد از "اصرار غیر عادی و غیر موجه و غیر قانونی بر مواضع شخصی و سیاسی و دخالت دادن آن مواضع در امر قضا و بهره‌برداری از قدرت قضایی در مناسبات سیاسی، شخصی و خانوادگی" افزود که این رفتار،
29.11.2017 - 05:57
محمود احمدی نژاد بر خلاف اصلاح طلبان اخته شده حکومتی، پاشنه ها را بالا کشیده تا با فرهنگ، منطق و اصول بسیجی (پوپولیستی) آموخته در دل نظام، با رقبای خود تصفیه حساب کند. او و باند همراه، برآنند تا در دیگ حکومت اسلامی را باز کنند و نشان دهند که در منجلاب حکومت اسلامی چه می گذرد و این باند حسابشان از سایرین جدا بوده است. در پی یکی از افشاگری های باند احمدی نژاد، پاسدار جعفری واکنش نشان داده است. اما کیست که نداند، ویروس فساد، دزدی، رشوه خواری در سیستم نهادینه و واگیردار است و استثنائی را محتمل نیست!
29.11.2017 - 04:55
آ. ائلیار
نباید به هیچکس و هیچ ارگانی اجازه داد که به نمایندگی از سوی ما ، چگونگی سرنوشت و زندگی ما را تعیین کند. قدرت جامعه باید برایند مشترک و مستقیم و مشارکتی تصمیمات همه ی افراد جامعه باشد. و این کار ممکن است. و عملی.
29.11.2017 - 00:22
باقر مرتضوی
دکتر گودرز برومند رفت، اما آرمان‌های انساندوستانه‌اش خواهد ماند. او رفت اما یاد و نام او در ذهن یاران و دوستانش خواهد ماند.
تلخ است مرگ. تلخ است شنیدن از مرگ. تلخ است رفتن یاران، یارانی که تو را جان بودند. گودرز هم رفت. بدرود رفیق خولیو. بدرود.
28.11.2017 - 22:48
ویژه ایران گلوبال
اکنون دیگر راز سر به مهری نیست که شیخ دیپلمات، در انتهای کوچه روحانی، بر سر دو راهه سلیمانی ایستاده است. در یک سو قاسم سلیمانی دست به تفنگ، منتظر است تا او را به قعر دره بقاع هدایت و با حماقت «مرگ بر اسرائیل» و ماجراجوئی‌هائی که آنرا «عمق استراتژیک» نامیده‌اند، کشوری را به نابودی کامل بکشاند و در سوی دیگر غلامعلی سلیمانی با چراغی در دست و دعوتی ساده از رئیس دولت که به جای ویرانه‌های سوریه و یمن، عمق استراتژیک را در همینجا، در بیخ گوش تهران و در گود گورخواب‌ها، جائی که بحران اقتصادی