رفتن به محتوای اصلی

سپتامبر 2017

30.09.2017 - 22:23
جمعی از وکلای دادگستری در ایران در بیانیه‌ای برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق را «حق اساسی و منطبق بر اصول حقوق بین‌الملل» دانسته و تاکید کردند که «کشور کردستان» برای ایران «آثار زیانبار نخواهد داشت».
30.09.2017 - 21:16
پارسی گو گرچه تازی خوشتر است
عشق را خود صد زبان دیگر است
بگذر از گفت ترکی و رومی
که از این اصطلاح محرومی
آثار مولانا به علاوه مناطق فارسی زبان، تأثیر فراوانی در هند و پاکستان و ترکیه و آسیای میانه گذاشته است.
30.09.2017 - 21:13
سازاخ
مردم مصلحت گرا و معیشت گرا بعد از سالها خود فریبی و دیگران فریبی متوجه نشده اند و یا متوجه شدند و خود فریب دادند، از اینکه تمام راهها به بیت رهبری ختم می شود، که همانند سیاه چاله های فضایی همه چیز را در خود می بلعد،
30.09.2017 - 19:30
"جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران -شاخه بلژیک" به منظور یادبود و گرامی داشت جانباختگان راه آزادی، مراسمی در بلژیک برگزار می کند. نسیم خاکسار نویسنده سرشناس میهن مان و بانو مرسده محسنی در باره فاجعه ملی قتل عام دگراندیشان در حکومت اسلامی سخن خواهند گفت.
30.09.2017 - 19:25
ویژه ایران گلوبال
زرتشت احمدی راغب، کنشگر سیاسی و مدنی در ایران، می گوید: دخالت ها و جنگ افروزی های رژیم جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه ابزاری است برای اختلاس ها و رانت خواری های سرداران سپاه و دیگر وابستگان حکومت.
زرتشت احمدی راغب، که با تارنمای ایران گلوبال گفتگو می کرد، همچنین اظهار نظر کرد که نیروی سیاسی جایگزین در ایران، از دل اعتراضات اجتماعی مردم ایران پدیدار خواهد شد.



30.09.2017 - 19:08
همه پرسی ایرانی تباران عراق، خشم جبهه اسلام سیاسی را در ایران، ترکیه و عراق برانگیخت. حکومت اسلامی ایران در راستای قدرت گیری اسلامگرایان همواره مانند دستمال نظافت از سوی ترکیه، لبنان، فلسطین، عراق و .. مورد استفاده قرار گرفته است و همچنان بدین منظور در منطقه حضور دارد. اکنون اسلامگرایان ایران آماده اند تا همسو با عثمانی گراها و حکومت وارفته عراق نمایش "اقتدار" برگزار کند.
غافل از اینکه ماهیت نظام اسلامی برای ایرانیان آشکار گشته و اجازه نخواهند داد، بنام ایران، ایرانی تباران حق طلب سرکوب شوند.
30.09.2017 - 16:46
در حالی که کنش های سندیکایی در کشور ما پیشینه ی صد و ده ساله دارد، امروز نمایندگان معلمین، کارگران و کارمندان را به اتهام خواستن حقوق خود در شکنجه گاه های حکومتی به بند کشیده اند.ـ
در اعتراض به این ستم ها، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به همراه تشکل های صنفی بازنشستگان کشوری و لشکری، برای روز سیزدهم مهر، روز جهانی معلم، به برگزاری اجتماعاتی در سراسر ایران فراخوان داده اند
30.09.2017 - 15:54
هاشم خواستار، مخالف سرشناس رژیم جمهوری اسلامی در ایران، در گفتگویی از همه ی معلمان ایران خواست در همایش های دادخواهانه ی روز 13 مهر 1396، که در سراسر ایران برگزار خواهد شد، شرکت کنند.
هاشم خواستار، ریشه ی همه ی دشواری های جامعه ی ایران را شخص علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، معرفی کرد و راهکار رهایی از تیره روزی را رویارویی هماهنگ ملت ایران با ستم رژیم دانست.
30.09.2017 - 15:26
ابراهیم فرشی
مردم اقلیم کوردستان با اعلام برگزاری رفراندوم استقلال کوردستان، گامی تاریخی برداشتەاند و همە هست و نیست خود را در گرو آزمایشی گذاشتەاند، کە فقط می تواند از یک پیشمرگ سر بزند، آنها پیشمرگان دمکراسی در این منطقە دیکتاتور زدە باقی خواهند ماند. هر فرد صلح خواە، حق خواە، دمکراسی طلب و نیک اندیش می بایست در کنار این پیشمرگان قرار گیرد!
30.09.2017 - 14:22
ابراهیم فرشی

در اوائل قرن بیستم پدیدە ناسیونالیسم و تجدد، کە انعکاسی از تفکرات غرب بود، در میان اعراب، ترک و فارس نضج گرفت، کە تشکیل حکومت " ترکیە"و "ایران" نمادی از آن تلقی می شود. تمامی حکومتهای برآمدە از این ناسیونالیسم، در دولتهای سکولار بازتاب یافتند، کە لاجرم دمکراسی و عدالتخواە نبودند و دیکتاتوری فردی- نظامی- پلیسی وجە عمدە آنان بود.
30.09.2017 - 14:07
تی یری میسان
در حالی که ارتش عرب سوریه، نیروی هوائی روسیه و حزب الله آمادۀ پایان بخشیدن به داعش شده اند،پنتاگون جنگ جدید دیگری را علیه سوریه طراحی کرده، و این بار با گروه های کُرد. به همان گونه کهمأموریت خلیفه ایجاد سنی–ستان (کشور سنی مذهبان) به شکل نعل اسبی روی عراق و سوریه، امروزمأموریت «روژاوا» ایجاد کردستان نعل اسبی ست که باید روی عراق و سوریه قرار بگیرد. پنتاگون این طرحرا از چهار سال پیش رسماً پیشبینی کرده بود.
30.09.2017 - 14:05
وفیق ابراهیم
تعجب آور نیست که اینروزها مسعود بارزانی جایگاه مهمی را در رسانه ها وروزنامه نگاران عربستان واسرائیل اشغال کرده است بطوریکه دائما ملاقاتهای پی در با تلویزیونهای گوناکون این کشورها دارد .
30.09.2017 - 14:02
خاورمیانه به یک بشکه‌ باروت تمام‌عیار بدل شده است؛ مثل بالکان قبل از جنگ جهانی اول، و حتی بدتر از آن؛ هیچ منطقه‌ای در تاریخ تا این میزان آبستنِ تضاد و تعارض انفجاری نبوده است. این تضادها و تعارضات کدام اند و از کجا می‌آیند؟
30.09.2017 - 14:01
وزیر دفاع روسیه عکس های ماهواره ای از حضور نیروهای ایالات متحده مستقر در منطقۀ زیر کنترل داعش منتشر کرد
30.09.2017 - 13:58
جنگ در سوریه اگر چه به اعتقاد ناظران امور این کشور فصول پایانی خود را طی می کند اما این به منزله تمام شدن توطئه ها و تحرکات آمریکا در منطقه خاورمیانه نخواهد بود.
30.09.2017 - 13:56
وقتی از طلسم اختناق صحبت می کنیم یعنی این که راه نفس مردم و توده ها و روشنفکران ترقیخواه بسته شده و مطالبات اونا در زمینه های اجتماعی و سیاسی، سرکوب می شه و فرصت تجمع و یکدست کردن و سازماندهی برای ابراز عقاید به اونا داده نمی شه. یعنی سیستم حاکم یک دستگاه عریض و طویل برای سرکوب هرگونه حرکت اعتراضی به وجود اورده.
30.09.2017 - 12:12
اکنون که وصیت‌نامه می‌نویسم و ثروتی برای بخشیدن ندارم، از روی‌تان شرمسارم. مرا ببخشید که تنهای‌تان می‌گذارم. ۱۳۸۸ روز محبوس بودن، به خصوص این ۸ روز آخر که [...] کردم، بسیار دشوار بود.
اما شب‌های طاقت‌فرسا را به این امید به روز رسانده‌ام که وجدان قاضی‌ها و بازجوها بیدار شود که اگر بیدار می‌شد من را تبرئه می‌کردند و خلاف‌کارها و مجرمان واقعی را به زندان می‌انداختند و می‌گذاشتند دوباره در کنار یکدیگر زندگی کنیم؛ برای روژانا قصه بگویم و تو را در آغوش بگیرم.
30.09.2017 - 11:35
چه «ما»ی ايرانی بخواهيم و چه نه، عاقبت، رفراندوم برای بوجود آمدن کشوری به نام کردستان انجام شد؛ در سرزمينی ساختهء دست پيروزمندان جنگ اول جهانی به نام عراق - که مردمانی ستم ديده اما ناهمگون را گرد هم آورده و حتی پس از حملهء امريکا هم هرگز بصورت فدرال اداره نشد و بيشتر تبديل به اتحاديه ای کنفدرال، با خطوط زلزلهء واقعی آمادهء تجزيه، گرديد؛ و اکثريت رأی دهندگان به جدا شدن «اقليم کردستان» و (مآلاً تبديل شدن آن به يک کشور مستقل) رأی موافق دادند. پس ما با يک واقعيت ترديد ناپذير روبرو هستيم:
30.09.2017 - 08:56
جان بولتون: ترامپ نباید گول کسانی را بخورد که می‌خواهند برجام را حفظ کنند. این توافق ارزش حفظ کردن را ندارد
30.09.2017 - 08:46
وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای از همکاری با ایران و ترکیه برای اقدام علیه اقلیم کردستان در خصوص به دست گرفتن کنترل گذرگاه های مرزی خبر داد.
30.09.2017 - 05:39
نفیسه کوهنورد
بیانیه آیت‌الله سیستانى بعد از سکوتى طولانى و درست زمانى مطرح مى شود که همه نگاه‌ها در افکار عمومى و رسانه‌ها بیشتر متمرکز پیامدهاى همه پرسى استقلال کردستان عراق و خواست کردها و تهدید بغداد و همسایگان علیه اقلیم کردستان است.
اما یک نکته تا حد زیادى در این مدت نادیده گرفته شده و آن اینکه این مساله جز منطقه کردستان عراق و مردمانش که به گفته هیات نظارت بر همه پرسى ٩٢ درصد راى به استقلال داده اند، طرف دیگرى هم دارد. بخش دیگر عراق و عراقی‌هایى است که کم کم دارند متوجه مى‌شوند کشورشان به گفته
29.09.2017 - 23:58
فرهنگ قاسمی
برخلاف آنچه که تصور می‌شود جدا شدن از سرزمین بزرگ مادری کیمیای سعادت نیست، و به هیچ وجه رشد اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی را تضمین نمی‌کند. مخالفت با جدا شدن شرائطى را طلب میکند که باید از نظر حقوقى عادلانه باشد و دفاع از تمامیت ارضی توسط دولت مادر، صرفا به مفهوم ناسیونالیسم و شوونیسم تلقی نمی شود، وگرنه به قولی متعادل و معقول، "همین صفات را می توان به راحتی به جدایی طلبی ها که در سر سودای سرزمینی تازه را دارند منسوب کرد".
حقوق انسان برترین است
29.09.2017 - 23:40
حمید جباری
شخصی که یک شبه ره صد ساله شهرت را پیمود و در طی 24ساعت با چندین رسانه مصاحبه نمود به هیچ وجه نشانی از مدیر لایق ندارد،در برنامه های متعدد تصویری دائما حرف از حرفه ایی بودن و رفتار حرفه ایی می زند ،و با کمال تاسف در تمام رفتار و کردارش آماتوری موج می زند.در مواجه با هر سوالی منطقی و برای فرار از اصل موضوع خود را به صحرای آریزونا می زند !به مقدار بسیار زیادی دروغ و هیزیان در کلام اش وجود دارد که بیننده احساس می کند ایشان مخدرهای سنتی و صنعتی را مخلوط مصرف می کند!
29.09.2017 - 23:28
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش همه‌پرسی یک‌جانبه دولت اقلیم کردستان را که روز دوشنبه برگزار شد، به رسمیت نمی‌شناسد.
29.09.2017 - 23:21
کردها باید از سرنوشت منطقه درس عبرت بگیرند و هوس همسنگری با رژیم های استعماری و منفعت طلب جهان یعنی اسراییل و آمریکا را از خود دور کرده و به سمت وحدت منطقه ای و همگرایی با موطن اصلی خود یعنی ایران حرکت کنند. کردها در تمامی اسناد تاریخی ایرانی بوده و اسناد تخت جمشید که بر حضور مادها و پارس ها در کنار یکدیگر تاکیید میکند، گواه این ادعا است.
29.09.2017 - 22:19
اسلامگرایان حاکم بر میهن ما در محاصره مردمان کرد اقلیم کردستان، از دولت فاشیستی ترکیه و حکومت کردستیز بغداد سبقت گرفتند. جامعه ایرانی در همه سطوح حمایت خود از جامعه کرد در عراق مطرح کرده و اقدامات جنایتکارانه اسلامگرا در پیشتازی ایرانی ستیزی و علیه جامعه کرد را محکوم می کنند. آینده اقلیم کردستان با سرنوشت ما ایرانیان پیوند ناگسستنی دارد. ما باید در دفاع از برادران و خواهران کرد خود، سیاست های حکومت اسلامی را فلج کرده و اجازه ندهیم جنایات اسلام سیاسی و حکام فاشیست ترک و عرب در کردستان تکرار شوند.
29.09.2017 - 21:43
برخلاف مخالفت‌های وسیع با همه‌پرسی کردستان عراق، دو کارشناس سیاسی از دو منظر مختلف نگاهی متفاوت به آن دارند. یکی استقلال کردهای عراق را در درازمدت به نفع ایران می‌بیند و دیگری تهدیدهای لفظی کنونی را سطح ماجرا می‌داند.
29.09.2017 - 21:32
ویژه ایران گلوبال
خانم هنا رياحي در اين گفتگوي رو در رو، درباره محل زادگاه خود ابادان كه در يك خانواده عرب إيراني پرورش يافته و شاهد تبعيض ها ومحدويت ها برای دختران و زنان بوده است،ايشان همچنين شرح مي دهد كه چگونه به جاده سكولار دمكراسي رسیده و به آن باورمند شد و خانم ریاحی همواكنون يكي از فعالين حزب سكولار دمكراسي ايرانيان مي باشد.
29.09.2017 - 20:19
محمدرضا لوایی
اگر تفكرى در كار بود
شرق اينهمه سر كار نبود
29.09.2017 - 20:07
گفتگوی تلویزیون اندیشه با کنشگران سیاسی: بهرام بهرامیان و حسن کیانزاد
29.09.2017 - 19:40
پیمان عارف
پیمان بیک این اردوغان ما با احمدی نژاد شما چقدر شباهت بهم دارند!
- بنظرم بحث فراتر از شباهت است ؛ اینها به نوعی مکمل هم در منطقه بودند و خب از ارتباط نزدیک شان هم که خبر داری؟!
+ بله بنظرم نهاد دولت در ترکیه توسط همینها و با استفاده از فرصت تحریم ایران تا خرخره به فساد آلوده شد.
- و البته میلیاردها دلار منابع اقتصادی ایران از بین رفت.
29.09.2017 - 19:36
کوربینی و عدم درک تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین از سوی جمهوری اسلامی ، زیان‌های بسیار بر پیکرِ یگانگی همه‌ی تیره‌های ایرانی‌تبار و همه‌ی سرزمین‌های ایرانی‌نشین وارد کرده است ؛ تا جایی که جمهوری اسلامی ، ناچار شانه به شانه‌ی حکومت‌های کُردکش ترکیه و عراق قرارگرفته است
29.09.2017 - 19:30
پادشاه عربستان سعودی چند روز پیش حکمی صادر کرد که به موجب آن قاعدتا از سال ۲۰۱۸ میلادی زنان سعودی هم می‌توانند رانندگی کنند.
اما در این گزارش می‌خواهیم از کارهایی بگوییم که زنان در عربستان سعودی همچنان نمی‌توانند بکنند - یا به اختیار خود نمی‌توانند بکنند.
بعضی از این کارها که زن بدون اجازه مرد (پدر، همسر، برادر) نمی‌تواند بکند، اینها هستند:
29.09.2017 - 16:32
بنا به گزارش‌ها گذرگاه مرزی خابور مالامال از کردانی‌ست که عراق را ترک می‌کنند. آنها نگران هستند که ترکیه این گذرگاه را مسدود کند و راه عزیمت آنها بسته شود.
از سه روز پیش و پس از اعلام نتایج همه‌پرسی استقلال کردستان، نیروهای نظامی ترکیه و عراق به طور مشترک نوار مرزی دو کشور را زیر نظارت گرفته‌اند.
29.09.2017 - 16:27
مازیار شکوری گیل چالان
نمی دانم مردم ایران از هر قوم و طایفه ای هستیم با هم مشکل نداریم همه با حکومت ها مشکل داشته ایم. چرا هر کردی را میبینیم میگوید ایرانی ها با ما بد هستند؟؟؟ مقصر این جوان ها را نمی دانم. از زمانی که مرحوم "قاسملو" دیار فانی را ترک گفت کار بدست نا اهلانی همچون "مصطفی هجری" و "عبد ا... مهتدی" افتاد. کسانی که به شهادت "علاء الدین سجادی" در کتاب "تاریخ جنبش های آزادی بخش کرد"با حکومت مادها در ایران بنای تمدن و تشکیل فرهنگ ایرانی را نهادند اما اکنون خود به بنا نهاده خود خائن شده اند.