رفتن به محتوای اصلی

مارس 2017

31.03.2017 - 22:55
هادی صوفی زاده
بهر حال بعداز سخنرانی هفتە گذشتە دکتر احمدی نژاد در اهواز تردیدی باقی نماندە کە سخنان او علیە شخص خامنەای بودەاست. واضحتر از همە اینکە در سخنرانی ایشان نامی از خامنەای بعنوان رهبر انقلاب بردە نشد کە معمولا ابتدای سخنرانیها بە توصیف از اوست. محسن رضایی در جریان سفر خود بە مسجد سلیمان کە ظاهرا یک موازی سازی با سفر احمد نژاد است از احمد نژاد خواستە یا صحبتهایش را تکذیب یا اصلاح کند.
31.03.2017 - 14:22
احد قربانی دهناری
دو دختر و پسرم، هر سه یکدنده، خودرای و لجباز هستند. هر سه پنهانکار و پر رمز و راز. اطلاعات و اتفاقات را را باید با مقاش از زیر زبان آنها بیرون بکشم. متخصص کوتاه ترین پاسخ های موجود هستند.



31.03.2017 - 14:18
رئیس جمهور بخش کردستان عراق: انجام همه پرسی حق طبیعی وخداداد ملت کرد است. من فکر نمی کنم که بغداد در قبال حق طبیعی ملت ما بایستد.و در اینصورت نیز موجب ممانعت ما نخواهد گشت.
31.03.2017 - 14:14
مصطفی زهرانی، مدیرکل امور راهبردی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در گفتاری برای دیپلماسی ایرانی می‌گوید: ما در استراتژی خروج از سوریه دچار مشکل شده‌ایم:
31.03.2017 - 11:19
گلمراد مرادی
خوش بختانه دنیای امروز امکانات ارتباطی بس زیادی دراختیار ما گذاشته است و تئوری "جهان درحال تکامل است و انسان نیز تکامل می یابد"، یواش، یواش دارد تحقق می پذیرد. خوب، عوض کردن شیوه تربیتی درجهان نیاز به صبر و حوصله و در نهایت از خود گذشتگی دارد. در این جا هدف ما روشنگری است و ما از خانه خود آعاز می کنیم و باید آن واقعیت را نشان دهیم. در یک کلام آدم باید شهامت به خرج دهد و براساس سند انکار ناپذیرنشان دهد که مثلا پیامبر اسلام، فقط درآن زمان دانا و با ابتکار کم نظیر اش، آورنده وخالق اسلام بوده است.
31.03.2017 - 06:58
محمدرضا لوایی
اين مطلب يك هشدار است راجع به فاجعه اى كه قرار گذاشته اند تا اتفاق بيفتد. شواهد، نشان از عمق نيات پروژه سازان دارد. غرب آزربايجان دارد از بين مى رود.
30.03.2017 - 22:57
اسلامگرایان حاکم پس از 39 سال سیاست اسلامی کردن ایران، اکنون شکست و رسوائی شان آشکارتر شده است. ایران پیشاحکومت اسلامی، به چنان درجه ای از سقوط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی هدایت شده است، که تاریخ هجوم بربرها و سیطره بیابانگردان را دوباره زنده کرده است. دست اندرکاران حکومت با گریز از برخورد به ریشه های دینی- ایدئولوژیک فساد، خشونت و خیانت، سراب های نوینی را بمردم نشان می دهند.
برون رفت از فساد نهادینه کنونی، نمی تواند بدون نفی نقش اسلام و اسلامگرایان در حکومت میسر گردد!
30.03.2017 - 22:53
نادر خلیلی
مردم و روشنفکرانی که تو در میان آنان زیستی و روشنفکران امروزی که ما می‌بینیم، مدام بر همآن طبل بدآهنگ می کوبند و کار را به جایی رسانده‌اند که کم‌کم آشکارتر و در عمل، خرافی بودن خود را به نمایش درآوره‌اند. برای مثال با نماینده‌ی ولی‌فقیه عکس می‌گیرند، رادیو و تلویزیون دست و پا می‌کنند و در خارج از مرزهای به قول خودشان «وطن» به حاکمان وقت خدمت می‌کنند! این روشنفکران در دو اردوگاه راست و چپ، آنچنان در مفاهیم متافیزیکی فرو لغزیده‌اند که بر خود کاملا مشتبه شده و مدام از «حقیقتِ» خویش صحبت به میان می‌
30.03.2017 - 22:17
این اظهارات ساعاتی پس از آن بیان شده است که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، نیز به‌طور تلویحی از تغییر موضع واشینگتن در قبال بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، خبر داد.
30.03.2017 - 21:33
مصطفی پورمحمدی، یکی از جلادان شناخته شده نظام اسلامی اعلام کرده است که "به هر مخالف نظام که راضی به ترک کشور شود مبلغ بیست هزار دلار آمریکا و کلی تسهیلات دیگر تعلق خواهد گرفت". جلاد نظام، مخالفین نظام را تهدید کرد که "عدم ترک کشور شاید برای آنان عاقبت خوشی به همراه نداشته باشد". این آدمکش حکومت اسلامی در شرایطی چنین بیشرمانه ایرانیان را تهدید می کند که زیر پوست جامعه ایرانی وفاقی همگانی برای به زباله دان تاریخ فرستادن اوباشان حاکم در حال تکوین است.
این آخرین گنده گوئی های مردگان 1400 ساله است
30.03.2017 - 21:21
حسن جداری
در اوضاع آشفته کنونی که نا آرامی و اغتشاش بی سابقه بر جهان حاکم است، با گذشت زمان هر روز بر ابعاد تضاد و کشمکش بین قدرت های امپریالیستی بر سر مناطق نفوذ و تقسیم مجدد جهان، افزوده میشود . این تضاد ها و کشمکش ها ی روز افزون ، که مدت هاست سبب جنگ های خانمانسوز منطقه ای در نقاط مختلف جهان شده است، خطر وقوع جنگ جهانی را هرچه بیشتر می سازد...
30.03.2017 - 15:39
ارکان قدرت در جمهوری اسلامی از سه پایگاه اجتماعی شکل گرفته است: بازاریان، سپاهیان و روحانیان. این سه به ترتیب نماد زر، زور و تزویر هستند. محمود احمدی‌نژاد در حالی به سطح یکی از مقامات عالی جمهوری اسلامی ارتقا داده شد که از اساس فاقد حتی یکی از این سه پایگاه اجتماعی بود. او تنها به لطف تعارض دو جریان اصلی حاکمیت در انتخابات ۸۴ قرعه به نامش افتاد تا با تقلب به ریاست دولت برگزیده شود.
30.03.2017 - 15:33
مهرنوش هاتفی
احسان طبری چهره اصلی نظری حزب توده ایران بود. در مقاله‌ای با عنوان “احسان طبری چگونه شکسته شد؟” به چگونگی تسلیم شدن احسان طبری در دوران اسارتش پرداختیم. گفتیم که او در زیر شکنجه دچار سکته مغزی شده بود. یکسال پس از دیگر رهبران حزب توده ایران او را هم به تلویزیون آوردند تا “اعتراف” کند.
30.03.2017 - 15:26
کاوه قریشی
جشن‌های آغاز سال نو امسال در بسیاری از نقاط کردستان ایران در حال و هوایی متفاوت در میان رقص و آواز و انبوهی از رنگ‌ها، نشانه‌ها و نمادها برگزار شدند. مردم به ویژه در روستاها با حضور در اماکن عمومی و فضای باز به صورت جمعی و گروهی مناسک مربوط به جشن تاریخی نوروز را برگزار کردند.
30.03.2017 - 14:28
گفتگوي پري عسگري با اقايان: دكتر مسعود نقره كار، حسن اعتمادي و جهانشاه رشيديان در رابطه با اپوزيسيون ايران و بررسي مثائلي مانند: نقش تحريمهاي بين المللي، موضوع لابيگري سياسي، بررسي گرفتن كمكهاي بين المللي در زاوياي مختلف براي گذار از جمهوري اسلامي و موضوعات از اين دست را در برنامه ي اين هفته ي " حقايقي از ايران" را در لينك زير پيگيري كنيد
30.03.2017 - 14:23
در افتتاحیه بیست‌‎وهشتمین نشست سران اتحادیه عرب که روز چهارشنبه 29 مارس در اردن برگزار شد، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، دین اسلام و تمدن اسلامی را مورد تقدیر قرار داد و با اسناد به یک آیه قرآن گفت که دین اسلام بر ضرورت حمایت از پناجویان از هر دینی باشند، تاکید دارد. او به متن ترجمه شده آیده ششم سوره «التوبه» به زبان انگلیسی استناد کرد.
30.03.2017 - 14:18
حسین علیزاده (دیپلمات پیشین)
ارکان قدرت در جمهوری اسلامی از سه پایگاه اجتماعی شکل گرفته است: بازاریان، سپاهیان و روحانیان. این سه به ترتیب نماد زر، زور و تزویر هستند. محمود احمدی‌نژاد در حالی به سطح یکی از مقامات عالی جمهوری اسلامی ارتقا داده شد که از اساس فاقد حتی یکی از این سه پایگاه اجتماعی بود. او تنها به لطف تعارض دو جریان اصلی حاکمیت در انتخابات ۸۴ قرعه به نامش افتاد تا با تقلب به ریاست دولت برگزیده شود.
30.03.2017 - 14:16
پشتیبانی ایران از حزب‌الله لبنان و همکاری با شبه‌نظامیان شیعه نگرانی کشورهای منطقه و از جمله اسرائیل را برانگیخته است. حال از استقرار "سپاه جولان" در مرز شمالی اسرائیل سخن می‌رود؛ اقدامی تحریک‌آمیز با پیامدهای بسیار.
30.03.2017 - 14:13
نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در نشستی در «شورای روابط خارجی»، در مورد لزوم تمرکز شورای امنیت سازمان ملل بر «حقوق بشر» سخن گفته است. او در این سخنرانی به اعتراضات پس از انتخابات ۸۸ در ایران نیز اشاره کرده و تاکید کرده آمریکا باید صدای کسانی مانند ندا آقاسلطان باشد.
30.03.2017 - 14:12
روز پنجشنبه ۲۳ ماه مارس جاری، ۱۴ سناتور آمریکایی، منجمله باب منندز و باب کورکر از حزب جمهوریخواه و بن کاردین از حزب دمکرات طرح مشترکی بمنظور اعمال تحریمهای بیشتر علیه ایران عرضه کردند که تصویب آن می تواند علاوه بر توافق اتمی با تهران، آرایش کنونی نیروها در منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.
30.03.2017 - 10:54
حکومت اسلامی هستی ایران و ایرانیان را هزینه اسلام و اسلامگرایان در سراسر جهان کرده و با سیاست های خائنانه و ضد ملی، هر روز کشور ما را زیر سلطه کشورهای دیگر می برد. اسلامگرایان که هیچ تعهد و تعلق سیاسی، تاریخی، آئینی و فرهنگی با ایران و ایرانیت ندارند، به غارت هستی ایرانیان، فروش خاک کشور، واگذاری آسمان ایران به روسیه قناعت نکرده و با عقد قراردادهای ننگین، نسل های آینده را هم مقروض کرده اند. وام بنام ایران، اما بکام اسلامگرایان لبنان، سوریه، فلسطین، عراق و ...

30.03.2017 - 02:14
دختر ایرانی بختیاری تبار، در آرامگاه کورش بزرگ، عواطف شورانگیز میهن پرستانه ی خود را با زبان شعر بازگو می کند.
میلیون ها دختر و پسر از نسل جوان ایران، با روی آوردن به اندیشه ی ایرانگرایی، آرزوی ملت ایران را برای برافکنی رژیم ایرانستیز حاکم و برپاسازی ایران نوین مردم سالار، برآورده خواهند ساخت.
29.03.2017 - 19:37
احمد تاج الدینی
فزونی نقش روسیه در معادلات جدید جهانی، سیاست ترامپیِ«اول آمریکا» و افزایش وزن سیاسی نیروهای راست گرای ناسیونالیست در همه کشورهای اروپایی تا حدودی از استحکام پیوند کشورهای عضو اتحادیه اروپا کاسته است. این عامل ها به سود انگلیس در مذاکرات عمل خواهند کرد. اما مشکلات بریتانیا هم کمتر از رقیبان اروپایی اش نیست. انگلیسی ها در حالی وارد به جدال با اتحادیه اروپا شده اند که زمین زیر پای خودشان در کشورشان سخت سست و شکننده است.
**********************
29.03.2017 - 19:20
داعش در اقدامی کم‌سابقه با انتشار ویدئویی به زبان فارسی، با حمله به رهبر جمهوری اسلامی، ایران را تهدید به حمله کرده است. علی محقق نسب، حبیب حسینی‌فرد و جلیل روشندل تحلیل‌گران روابط بین‌الملل دلیل این حمله تبلیغاتی به ایران را نقش ایران در درگیری‌های منطقه ارزیابی می‌کنند.
29.03.2017 - 19:14
رهبران کشورهای عضور اتحادیه عرب روز چهارشنبه در اردن نشست سالانه خود را آغاز کردند. علی‌رضا نوری‌زاده،تحلیلگر سیاسی مقیم لندن نگاهی دارد به بیانیه مشترک اردن و عربستان سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران.
29.03.2017 - 19:10
زمان بسیار کمی تا انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ ریاست جمهوری باقی مانده است. مانند همیشه این پرسش دوباره جای طرح و تأمل دارد که با این انتخابات چه باید کرد؟ ابتدأ فرض می گیریم که گزاره های زیر صادق و موجه هستند:
29.03.2017 - 19:05

پشتیبانی ایران از حزب‌الله لبنان و همکاری با شبه‌نظامیان شیعه نگرانی کشورهای منطقه و از جمله اسرائیل را برانگیخته است. حال از استقرار "سپاه جولان" در مرز شمالی اسرائیل سخن می‌رود؛ اقدامی تحریک‌آمیز با پیامدهای بسیار.
29.03.2017 - 18:54
حمدی ملک
داعش در ویدئوی خود که اخیرا به زبان فارسی منتشر شده، وعده "فتح ایران" را داده است. در این ویدئو که "سرزمین فارس، از دیروز تا امروز" نام دارد، داعش از روش‌های همیشگی خود برای ایجاد رعب و وحشت در میان دشمنانش، اثبات وجود خود، توجیه کردن و مشروعیت بخشیدن به جنایت های خود و همچنین سرباز گیری استفاده می‌کند.
29.03.2017 - 18:48
حتما شما هم شنیدید که گاهی بزرگترها به جوانی با تاکید بگویند که «گشنگی نکشیدی، عاشقی از سرت بره.» این جمله به ظاهر ساده، بیان ناقص و سردستی نظریه «هرم مزلو» است که آبراهام مزلو، روانشناس آمریکایی، در سال ۱۹۵۴ میلادی منتشر کرد.

29.03.2017 - 18:41
سرعت تغییرات جهان چنان افسارگسیخته است که به‌دشواری می‌توان تصوری از آینده داشت. صحبت از این است که خودآگاهی انسانی را می‌شود بر یک کامپیوتر سوار کرد و اینگونه می‌توان مغز آدمی را بازساخت.
گفته می‌شود بعدها شاهد ماشین‌هایی خواهیم بود که شعور و احساساتی شبیه به احساسات ما دارند. آیا هوش Intelligence و شعور Consciousness در حال جداشدن از یکدیگرند و ماهیت انسان بتدریج دگرگون خواهد شد؟
29.03.2017 - 10:13
حدود یک میلیون نفر از طریق ریل، حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از طریق سفرهای هوایی و حدود چهار میلیون نفر نیز از طریق سفرهای جاده‌ای در نوروز سفر کرده‌اند.
علی‌رغم شرایط جوی و اقلیمی و ناپایداری طی هفته اول فروردین ماه، این شرایط مانع از سفر هم‌وطنانمان نشد.
29.03.2017 - 09:52
این تحقیقات پس از آن آغاز می شود که رسانه های آلمان اعلام کردند که سازمان جاسوسی در ارتباط با صدها نفر از ساکنان ترک به ظن حمایت از فتح الله گولن جاسوسی کرده است.