رفتن به محتوای اصلی

ژانویه 2017

31.01.2017 - 22:35
احسان فتاحی
آيا شما خواستار تجزيه شدن ايران وجدايي بلوچستان ازايران هستيد؟
اگر هستيد چه برنامه هايي براي آينده بلوچستان داريد؟
واگر نيستيد با تغيير حكومت از حكومت جديد چه انتظاراتي داريدبراي ملت بلوچ؟
- ما خواستار تجزیه بلوچستان نیستیم اما می خواهیم همه حقوق شهروندان بلوچ رعایت شود
31.01.2017 - 22:31
هدایت سلطان زاده
لیکن زمان کوتاه چند ساله‌ای، این دنیای فانتزی بیگانه از واقعیت‌های جهان را به کابوسی ترسناک مبدل ساخت. «شاه شاهان» در قایق بی‌لنگری هراسان و سرگردان در جست‌وجوی گریزگاهی برای نجاتٍ جان خود می‌گشت، دزدان دریائی از راه رسیده‌ای به پوزخند بر کشتی سلطنت نشسته بودند و پاره‌ای از نزدیک‌ترین جان‌نثاران دیروزی او، به جرگه جان‌ستانان پیوسته بودند. همه درها به روی او بسته بود و اوهم‌چون شکاری گرفتار در تله، ناامیدانه هر روز به دیاری پناه می‌برد و روز دیگر به تحقیر باز پس رانده می‌شد.
31.01.2017 - 18:58
آ. ائلیار
کلمه ی آذر در نام آذربایجان ریشه از کاسkas سومری و کاس kas زبان کاسبی دارد. که اشاره به قوم کاس یا هاس Has دارد که بعدها نام قوم به هاذHaz و خاذXazیا Xəz تبدیل شده است.
واژه ی کاس تقریبا در چهار زبان خویشاوند گشته به آذر تبدیل شده است. هیچ ربطی به آذر در زبانهای سانسگریتی ندارد.
آذر بایجان از ترکیبات Haz+ər+bay+qan (جان can) درست شده است.
31.01.2017 - 17:01
مازیار شکوری گیل چالان
رئیس جمهور راسیست امریکا در راستای هیاهو های تبلیغاتیش دعوا با آدم و عالم را از سر گرفته و اینبار عملیاتی نموده است. جمعه گذشته پریزیدنت طی دستورالعملی ورود پناهجویان هفت کشور ایران، یمن، سومالی، عراق، سوریه، سودان و لیبی را برای مدت چهار ماه به تعلیق در آورد. بهانه ترامپ حفاظت از امریکا در برابر حملات تروریستی ذکر شده است. اما دم خروس از زیر کت پریزیدنت بزینیسمن بیرون زده است
31.01.2017 - 15:00
برلین/ صنعا – گزارش ویژه: با وجود جنایاتِ دائمِ جنگیِ نیروهای عربستان سعودی در یمن، برلین حمایت از خانواده ی حاکم در ریاض را ادامه می دهد و در حالی که بخاطر جنایاتِ ادعائی یا واقعی جنگی در حلب، خواسته های مبنا بر تشدید اقدامات تحریمی علیه روسیه قوت می گیرند، حتا بمباران یک مجلس سوگواری توسط عربستان سعودی که در آن دستکم 140 تن کشته شده اند نیز با بی تفاوتی مواجه می گردد.
31.01.2017 - 14:56
بهزاد مالکی
تعرض های مستمر دولت و کارفرماها به شرایط کار و زندگی کارگران همراه با سرکوب شدید اعتراضات کارگری طی چهار دهۀ گذشته و نیز انواع فشارها و تضییع حقوق مدنی، اجتماعی و سیاسی کارگران و زحمتکشان و اکثریت قریب به اتفاق مردم نتوانسته اند مبارزات اجتماعی و به ویژه اعتراضات کارگری را خاموش کنند و در سال های اخیر به رغم سرکوب های گوناگون شاهد تداوم و گسترش اعتراضات کارگران، زنان و دانشجویان و روشنفکران هستیم.
31.01.2017 - 14:54
صدیقه جوادی
یک خانه را دز نظر بگیرید ، فردی از دیوار خانه بالا میرود و وارد حیاط میشود و از پنجره وارد یکی از اطاق ها میشود و آنرا اشغال میکند ، به آن کفایت نکرده و با ادعای مالکیت از صاحبخوانه میخواهد تا از خانه بیرون برود (اسد باید برود) و تمام خانه را به او بدهد ،
31.01.2017 - 14:51
«درمان و آموزش همچنان در صدر اقلام تورمي خدمات مصرفي در 12 ماه منتهي به دي‌ 95 قرار دارند.» اين آماري بود که همين چند روز پيش بانک مرکزي از شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در دي‌ 95 اعلام کرد. آن‌چنان که اين گزارش نشان مي‌دهد دو شاخص آموزش و درمان به ترتيب با رقم 11 و 17 درصد، صدرنشينان تورم در دي‌ سال جاري هستند.
31.01.2017 - 12:17
بهزاد خوشحالی
ایرانی ها زندگی می کردند، شعار می دادند، از انقلاب کبیرشان حمایت می کردند، عکس رهبرشان را در ماه می دیدند و برای رفتن به بهشت، از کردستان، جهنمی ساختند از آتش و دود و مرگ و خون. آنها هیچ نگفتند.
31.01.2017 - 10:30
​​​​​​​اپل، گوگل، لیفت و چند کمپانی تکنولوژیک دیگر در کنار معترضان ایستاده‌اند تا در برابر سیاست تبعیض‌آمیز دولت ترامپ علیه مهاجران و پناهجویان مقاومت کنند. اوبر بدلیل نزدیکی به ترامپ توسط گروه بزرگی از کاربران تحریم شد
31.01.2017 - 10:27
دولت ترکیه اظهار امیدواری کرده است که در دوران ریاست جمهوری ترامپ تحویل فتح‌الله گولن به ترکیه به سرعت انجام شود و دولت ترکیه بتواند او را در این کشور محاکمه کند. دولت ترکیه روز دوشنبه (۱۱ بهمن / ۳۰ ژانویه) پرونده دیگری علیه این واعظ و مدرس علوم دینی به آمریکا فرستاد تا امکان تحویل او به ترکیه افزایش یابد.
31.01.2017 - 10:20
مقامات آمریکایی گفتند که ایران در روز یکشنبه به انجام آزمایش موشکی مبادرت کرده ولازم است شورای امنیت این اقدام را در ارتباط با تعهدات این کشور در چارچوب مصوبات قبلی شورا مورد مذاکره قرار دهد
31.01.2017 - 10:15
پیش از این امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفته بود که امکان بالایی متصور هستیم که رئیس جمهور جدید آمریکا به عنوان سیاستمداری جدید، وضعیت را بازبینی کند و دریابد که برای ایجاد اشتغال و احیای صنعت نفت و گاز در آمریکا، برای همکاری و مشارکت شرکت‌های آمریکایی در ایران ظرفیت بالایی وجود دارد
31.01.2017 - 10:12
سلی ییتز که منصوب باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا بود در یادداشتی نوشت که مطمئن نیست دستور آقای ترامپ قانونی باشد و شاید دفاع از آن با وظیفه دادگستری دایر بر "اجرای عدالت" در هر شرایط" همخوانی نداشته باشد
30.01.2017 - 21:19
آیین بدرود با پیکر آتش نشانان جانباخته در آتش سوزی "پلاسکو"ی تهران، به نمایش بیزاری مردم ایران از رژیم تبهکار جمهوری اسلامی تبدیل شد و به درگیری مزدوران امنیتی با مردم انجامید.
در این آیین پرشور، که امروز، 11 بهمن 1395، با همراهی صدها هزار تن از ایرانیان از مصلای تهران تا میدان 7 تیر این شهر برگزار شد، مردم با شعار هایی علیه مدیران رژیم ـ بویژه محمدباقر قالیباف، شهردار فاسد تهران ـ بیزاری خود را از رژیم به نمایش گذاشتند.
شماری از همایشگران امروز، به دست مزدوران امنیتی رژیم مضروب و دستگیر شدند.
30.01.2017 - 19:56
بهنام چنگائی
قرن هاست که انسان از طریق فروش کار خود زندگی اش را با رنج و نارسائی می چرخاند. قرن هاست که نظام انباشت سرمایه و نمایندگان خدا بر روی زمین بهره کشی انسان از انسان را دیده و شنیده و با آنوجود هردو دست در دست خون و حلقوم نوع انسان کار کرده و چپانده،
30.01.2017 - 14:42
کامنت های جالب و خواندنی
جناب چیمه, این لاف و گزاف ها را برای کی میزنید ؟ ما که خود را میشناسیم . آیا ما اخلاف رستم و کیکاوس اسطوره ای یعنی افسانه ای هستیم یا فرزندان حقیقی ۱۴۰۰ سال تاریخ مستند که در این مدت عرب و فارس ترک - و نه کرد - این سرزمین بر آن حکومت کرده و میکنند و هیچ یک بر دیگری برتری ندارند. همین. زمانی که دل شما برای تاریخ پیش از اسلام ایران تنگ شد سری به اینترنت زده و فیلم مراسم مسخره و کودکانه تاجگذاری و جشنهای شیراز با کالسکه و سرباز های هخامنشی و سرنوشت آن ابله مگالومانیاک خدا بیامرز....
30.01.2017 - 13:39
آ. گل
آقایان مبارز ضد تبعیض! خانه از پای بست ویران است، آنگاه شما در خیابانهای آمریکا و اروپا تظاهرات بپا می کنید. بیائید در دست در دست هم حس برادری و دوستی را در داخل گرم کنیم و باهم به مبارزه علیه تمامی نمادهای تبعیض و سلب حقوق شهروندی در هرکجای دنیا بپردازیم.
30.01.2017 - 10:59
کشته‌شدگان بین ۳۵ تا ۷۰ سال داشته‌اند و به گفته پلیس حال تعدادی از مجروحان بسیار وخیم است.
به گفته رئیس این مرکز که هنگام حمله در محل حضور نداشته، تیراندازی در قسمت مردانه مسجد صورت گرفته است.
30.01.2017 - 10:54
سیدصالح حسینی: متهم کردن متوفیان به حمل قاچاق درست نیست و این اتهام‌زنی، نوعی فرار از معرکه از جانب مسئولان است؛ تازه مگر چه قاچاقی این بنده‌های خدا می‌توانند وارد کنند؟!
مشکل اصلی از بیکاری است؛ مسئولان اگر فرصت‌های شغلی ایجاد کنند، اگر گرسنگی و فقر نباشد، کسی سراغ کولبری نمی‌رود.
30.01.2017 - 10:46
پیش از اصغر فرهادی، ترانه علیدوستی، بازیگر فیلم فروشنده نیز اعلام کرده بود که در اعتراض به فرمان رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر محدودیت ورود به شهروندان هفت کشور به آمریکا، در مراسم اسکار حضور نخواهد یافت، هر چند مشخص نبود که مسئولان فیلم فروشنده برنامه ای برای اعزام خانم علیدوستی به مراسم اسکار داشته باشند
30.01.2017 - 05:28
این واقعه حدود ساعت هشت شب به وقت محلی در "مرکز فرهنگ اسلامی" کبک ستی رخ داد؛ حاضران برای اقامه نماز عصر در مسجد جمع شده بودند.
گزارش‌های اولیه حکایت از آن دارد که حداقل دو نفر کشته شده اند.
پلیس کبک به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که دو مظنون دستگیر شده اند
30.01.2017 - 04:36
در روز 10 بهمن 1395، بسیاری از ایرانیان جشن باستانی سده را با وجود فشارهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی برپا داشتند.
در شهرهای کرمان(باغ بوداغ آباد)، تفت(راحت آباد) و یزد(مریم آباد) انبوهی از ایرانیان زرتشتی آیین سده را برگزار کردند.
نیروهای امنیتی رژیم از پیوستن ایرانیان غیر زرتشتی بسیاری، که از سراسر ایران برای شرکت در همایش "سده" به استان یزد آمده بودند، با شدت جلوگیری می کردند.
گزارش هایی، ازدستگیری شماری از مسافران "سده" در استان یزد حکایت می کنند.
30.01.2017 - 00:54
امیر سپهر
تقدیم (اسکار به اصغر) از سوی تصمیم گیران نهایی جایزه اسکار که همگی هم از دونالد تراپ نفرت دارند، در حکم همان (مشت محکم) روضه خوانان بر دهان دونالد ترامپ خواهد بود، من که شانش فرهادی را خیلی بالاتر از دگر فیلم سازان میدانم!
29.01.2017 - 23:41
سیل ویرانگری که از روزهای نخست بهمن 1395 در استان سیستان و بلوچستان روان شده، تاکنون شمار فراوانی کشته و زخمی، هزاران آواره و صدها خانه ی ویران بر جای گذاشته است.
به گفته ی کارشناسان، علت اصلی این رویداد فاجعه بار و تلفات و آسیب های ناشی از آن، نبود زیرساخت های مهار آب در این استان، بی توجهی مدیران فاسد رژیم در این استان به پیشبینی های هواشناسی از وقوع سیل و سستی و ناتوانی نهادهای حکومتی در یاری رسانی به سیل زدگان است.
مردم سیل زده ی سیستان و بلوچستان هم اکنون در وضعیت ناگواری به سر می برند.
29.01.2017 - 20:38
وحید آبان
تنها علت تصمیم رئیس جمهور آمریکا ، دونالد ترامپ ، به منع ویزا دادن به شهروندان کشور های لیست سیاه ، که میتواند اضافه هم بشود ، ترس از ورود نیروهای اسلامگرا با برنامه های اسلامیستی ( از نفوذ تا سلول های ترور ) است. متاسفانه جریانات اسلامی نشان داده اند که هیچگونه احساس همبستگی با مردم و قوانین کشور میزبان ندارند و فعالانه حوزه های نفوذ خود را ایجاد و گسترش میدهند و همگی بدون استثنا در خدمت یکی از حکومت های دیکتاتوری اسلامی هستند و در واقع بخش خارج کشور جریانات اسلامی خاورمیانه و آفریقا هستند.
29.01.2017 - 15:17
یوسف عزیزی بنی طرف
مهاجرانی به جای نقد گذشته استبدادی و جنایتکارانه رفسنجانی، ونقد گذشته خودش به توجیه و هجوم معکوس دست یازیده است. این در باره همه اصلاح طلبان و میانه روانی که زمانی تا آرنج، دست در خون و شریک جنایت های دهه نکبت بوده اند نیز صدق می کند. اینان تا زمانی که به نقد آن گذشته نپردازند همانی هستند که مهاجرانی هست. عنصری حاشاگر و طلبکار؛ اما آسیب دیدگان این رژیم، مسوولیت او وهمگنان اش را در یکی دو دهه اول انقلاب هرگز فراموش نخواهند کرد.
29.01.2017 - 14:28
ترامپ وپوتین در گفتگویی تلفنی بر همکاری دوکشور و توسعه روابط دوجانبه تاکید کرده اند.
29.01.2017 - 14:26
پلاسکو، همچنان خبرسازی می‌کند؛ ایراد‌های عمده‌ای به مدیریت‌بحران و مدیریت عملیات امداد و نجات و سپس آواربرداری وارد است. انتقاداتی که در یک نشست خبری به طور پررنگ مطرح شد.
29.01.2017 - 14:23
باران، برف و «خاک»؛ سالهاست که برای اهالی خوزستان، خاک هم در صف نزولات جوی قرار گرفته، آنقدر که طبیعی جلوه می‌کند و برخی مسئولان از ضرورت کنار آمدن مردم با آن سخن به میان می‌آورند!
29.01.2017 - 12:39
بدون شک ملّت و حکومت آلمان دوران گذار از انرژی هسته ای و فسیلی به انرژی های تجدید پذیر را تا سال 2050م با موفقیّت پشت سر گذاشته اند. آینده را ملّتهایی و کشورهایی در همهء عرصه ها رقم خواهند زد و هدایت میکنند که برتری و تسلط بر تکنولوژی انرژی های تجدید پذیر را به اثبات رسانده و از آن عبور کرده باشند.
29.01.2017 - 11:08
على تبريزلى
جديدترين اخبار ارك تبريز نشان مى دهد كه ارك، قربانى زد و بندهاى كثيف ادارى است. عكسها را به دقت ببينيد.
29.01.2017 - 09:57
بخش مهمی از پرسش هایی که در رسانه ها و افکار عمومی در خصوص فاجعه پلاسکو مطرح شد ناظر بر مدیریت میدانی حادثه از زمان آتش سوزی، فروریختن و سپس آواربرداری و اطلاع رسانی در این باره بود. چرایی ناکامی در فرونشاندن آتش و گرفتار آمدن آتش نشانان در ساختمانِ در حال فروریزی، وضعیت تجهیز و پشتیبانی نیروهای عمل کننده در مراحل گوناگون بروز فاجعه...
29.01.2017 - 09:47
'همایش لیسبون' که ٧ کشور جنوبی اروپا را گردهم آورده است، صبح امروز در پایتخت پرتغال آغاز بکار کرد. غیر از رئیس جمهوری فرانسه، رهبران کشورهای پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، قبرس، مالت و یونان نیز در این همایش حضور دارند.
29.01.2017 - 09:35
اتحادیه آزادی‌های مدنی شهروندان آمریکا می‌گوید که قاضی دستور داده است افراد بازداشت شده از عواقب دستور آقای ترامپ در امان بمانند و به کشورشان باز پس فرستاده نشوند.
اتحادیه آزادی‌های مدنی شهروندان آمریکا تخمین می‌زند که پس از فرمان آقای ترامپ میان ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر در فرودگاه‌های آمریکا یا در بخش ترانزیت بازداشت شده باشند.
29.01.2017 - 08:00
محمدرضا لوایی
اگر تو دوست من هستى حاشيه ها را جهانم نكن كه جهان، متن من است!