رفتن به محتوای اصلی

نوامبر 2016

30.11.2016 - 22:35
محمد ملکی، مخالف سرشناس رژیم جمهوری اسلامی در ایران، بر آن است که فساد و آشفتگی درون این رژیم و ناخوشنودی مردم از آن، جمهوری اسلامی را به پایان کارش نزدیک کرده است.
30.11.2016 - 18:38
سازمان تحقیقاتی گفته که شواهدی به دست آورده که نشان می‌دهد تسلیحات متعلق به ایران به طور قاچاق و از طریق بنادر سومالی برای شورشیان حوثی در یمن ارسال شده، اما مشخص نیست چه نهادی مسئول ارسال این تسلیحات بوده است.
30.11.2016 - 18:27
در مقابل پیشروی نیروهای رژیم دمشق، بیش از ۵٠ هزار نفر از ساکنان محلاتِ زیر آتش حلب فرار کرده‌اند. بیش از ٢٠ هزار نفر از فراریان به قسمتی از حلب پناه برده‌اند که تحت اختیار رژیم است اما نزدیک به ٣٠ هزار نفر هم به بخشی از حلب رفته‌اند که شیخ مقصود نام دارد و در دست نیروهای کرد است.
30.11.2016 - 18:17
یک سازمان تحقیقاتی گفته که شواهدی به دست آورده که نشان می‌دهد تسلیحات متعلق به ایران به طور قاچاق و از طریق بنادر سومالی برای شورشیان حوثی در یمن ارسال شده، اما مشخص نیست چه نهادی مسئول ارسال این تسلیحات بوده است.
30.11.2016 - 18:14
اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای اولین بار در هشت سال اخیر، بر سر کاهش صادرات نفت به توافق رسیدند.

خبرگزاری رویترز از وین گزارش داده که عربستان سعودی در نهایت پذیرفت تا تولید روزانه خود را از ۱۰ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه به ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد
30.11.2016 - 05:36
احمد منتظری، فرزند آیت الله حسینعلی منتظری به علت انتشار فایل صوتی پدرش در باره اعدام‌های سال ۶۷ به ۲۱ سال زندان محکوم شده است. حسین قویمی در گفت‌وگو با احمد منتظری در قم، ابتدا از او پرسیده که آیا در نظر دارد تا تقاضای تجدید نظر خود را به دادگاه ارائه کند.
30.11.2016 - 05:34
احمد منتظری حکم ۲۱ سال زندان خود را «غیر منطقی» و «نامربوط» خواند و گفت که هدف از صدور این حکم تحت فشار قرار دادن او برای تحویل اسناد و فایل‌های صوتی منتشر نشده از آیت‌الله منتظری به نهادهای امنیتی است.
30.11.2016 - 05:30
بحث بر سر مفهومی است که اگرچه برای بسیاری یک «ارزش» عرفی و فرهنگی و مذهبی به شمار می رود، اما در آن سوی ماجرا هم کمتر پیش می آید که صحبت از خشونت علیه زنان باشد و پای این مفهوم به میان کشیده نشود: «غیرت»

غیرت و تعصب نسبت به جنس مخالف ارزش است یا ضد ارزش؟ آیا مرد حق دارد شریک عاطفی و جنسی خود را کنترل کند؟
30.11.2016 - 05:26
آرش افشار
همه چیز از تکذیب یک «شایعه» در صفحه اینستاگرام ترانه علیدوستی، بازیگر سریال شهرزاد شروع شد. او بی‌آنکه اشاره‌ای به موضوع «شایعه» کرده باشد، از مخاطبانش خواسته بود به شایعات درباره آن‌چه که پروژه «شهرزاد ۲» نامیده بود، توجه نکنند.
30.11.2016 - 05:22
کامبیز فتاحی
داستان انقلاب ایران روایت‌های ناگفته زیادی دارد، گوشه‌های تاریکی که بعد از گذشت حدود چهار دهه با انتشار اسناد طبقه بندی شده دولت آمریکا به تدریج در حال روشن‌تر شدن است.
پیام های دیپلماتیک جدیدی که سایت افشاگر ویکی‌لیکس منتشر کرده حاوی اطلاعات بحث برانگیزیست و تصویری تازه ای از وقایع پشت پرده انقلاب ارائه می دهد.
30.11.2016 - 04:59
نسرین پرواز
وقتی از کنار حمام می گذرم که به دستشوئی برسم می بینم که نگهبانان در کنار حمام ایستاده اند، اجازه نمی دهند کسی وارد حمام شود! از یکی از زندانیان که آنجا ایستاده می پرسم چه اتفاقی افتاده است؟ می گوید شمسی خانم دیشب در حمام خودکشی کرده است! با چادرش خودش را از لوله های سقف دار زده است!
30.11.2016 - 03:55
اسلامگرایان حاکم هیچ پیوند عاطفی، روحی، فرهنگی و سیاسی با مردمان ایرانزمین ندارند و از خاستگاه اسلام و اسلامگرایان ارزش های جامعه ایرانی را به سخره گرفته و می گیرند. استادان جهالت، خرافات و ایران ستیزی نمی توانند ماهیت انسان ستیزانه خود را همیشه پنهان کنند.
صادق زيباكلام در برنامه خشت خام در گفتگو با حسين دهباشي حرفي را بر زبان آورد كه به غايت شنيع و اهانت آميز بود.
29.11.2016 - 18:12
اين سمينار در تاریخ 26 و27 نوامبر 2016 به ابتکار مرکز مطالعاتی تبریز در استکهلم برگزار شد و فعالان ملیت های فارس، ترک آزربایجانی، ترک قشقایی، ترکمن، کرد، عرب و بلوچ در آن سخنرانی کردند. سخنرانان و موضوع سخنرانی ها: 1- حسن اعتمادی، دبیرکل حزب سکولار دموکرات ایران در باره "سکولار دموکراسی و مسایل مربوط به اقوام ایرانی" 2- مجید جوادی در باره " اصول جنبش های مردمی تاریخ معاصر آذربایجان و تبلور آن ها در مرحله نوین حرکت ملی آذربایجان" 3- عبدالرحمان دوه جی در باره " وضعیت فرهنگی و اجتماعی ترکمن صحرا"
29.11.2016 - 15:06
ایرنا به نقل از بلومبرک: آلمان با گشایش خط اعتباری۱.۲ میلیارد یورویی بانک kfw به ایران با هدف سرمایه گذاری در پروژه ریلی موافقت کرد
29.11.2016 - 14:57
سازمان دیده‌بان حقوق بشر دولت ترکیه را متهم کرده که از زمان کودتای اخیر در این کشور زندانیان را شکنجه می‌کند. دفتر سازمان ملل متحد در آنکارا اعلام کرد که این سازمان جهانی به موضوع شکنجه در ترکیه رسیدگی خواهد کرد.
29.11.2016 - 14:54
فرماندهی عملیات موصل اعلام کرد که منطقه دشت نینوا در چارچوب عملیات آزادسازی موصل از تصرف گروه داعش، به طور کامل آزاد شد.
29.11.2016 - 14:52
کویت در دومین قرارداد تسلیحاتی خود با کشورهای غربی طی سال جاری میلادی، برای نوسازی نیروی هوایی ارتش خود، ۲۸ فروند هواپیمای جنگنده اف-۱۸ سوپر هورنت از آمریکا خرید.
29.11.2016 - 11:12
احد قربانی دهناری
با مرگ فیدل کاسترو، یک بحث داغ و اغراق آمیز راجع به شخصیت کاسترو و زندگی در کوبا، از سوی موافقان و مخالفان، در گرفت. بدون وارد شدن در جزئیات موضوع بحث ها، شکل و روش این بحث ها ویژگی ناامید کننده ای دارند.
29.11.2016 - 08:24
بهمن کلباسی
اول انتصاب ها به پست های مهمی که از نزدیک با رئیس جمهوری کار می کنند و نیازی به رای اعتماد مجلس سنا ندارند انجام شد. از رئیس دفتر یا ریس کارمندان کاخ سفید تا مشاور امنیت ملی و استراتژیست ارشد. سپس نوبت به وزارتخانه های دادگستری، آموزش پرورش و سفیر آمریکا در سازمان ملل رسید
29.11.2016 - 00:01
تقی روزبه
ظاهرا بی گدار به آب زده بود و دونفری را به عنوان مخالف و موافق گزین کرده بود که هردو دارای یک نظربودند و هم چون مهاجمان تیمی مشترک علیه هدفی مشترک عمل کردند. "ظاهرا" بی بی سی گول کتاب "کوبا جزیره امید" را خورده بود که بابک امیر خسروی چندین دهه پیش نگاشته بود.
28.11.2016 - 22:08
حسن جداری
ز شیح و واعظ و ملای بدکار
عموم خلق، بیزار است اینجا
مصمم، پر توان، خلق مبارز
علیه دشمن هار است اینجا
ز یک سو، لشکر جهل و چپاول
ز یک سو، لشکر کار است اینجا
28.11.2016 - 21:53
گلرخ ابراهیمی ایرایی زندانی بند زنان زندان اوین، نامه ای سرگشاده خطاب به همسرش آرش صادقی و همچنین نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر نوشته است. خانم ایرایی در این نامه از همسرش که در سی‌ششمین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برد خواسته است تا «زنده بماند». وی همچنین با ارایه توضیحاتی در مورد علت اعتصاب غذای همسرش از مجامع بین المللی خواسته است تا نسبت به «مرگ خاموش» او سکوت نکنند.
28.11.2016 - 21:38
مهدی کروبی رئیس مجلس ششم، بازداشت حسین لقمانیان نماینده وقت همدان، را «تجاوز قوه قضائیه به قوه مقننه» خوانده بود. برپایه همین تعبیر مهدی کروبی، قوه قضائیه و نیروهای امنیتی از همان مجلس اول بارها به مجلس «تجاوز» کرده و نمایندگان را به دلایل نطق‌ها و مواضع سیاسی‌شان بازداشت کرده اند.
28.11.2016 - 21:11
حسین نوین رنگرز
نام "آذربایجان" در نام "آتورپاتن"، ساتراپ (استاندار) هخامنشی ریشه دارد، که به معنی "نگهبان آتش" است. آتورپاتن(آتروپاتن) برای جلوگیری از ورود یونانیان به سرزمین آتش مقدس و حفظ حرمت استان آذرگشسب خود را نه استاندار، بلکه پاسدار آتش مقدس، یعنی «‌آتورپاتن»، خواند و از آن پس عنوان و لقب او «‌آتورپاتن» به صورت نام این استان درآمد....در ادبیات دری، آتورپات به صورت‌های، آذرآبادگان، آذربایگان و آذربایجان آمده است، چنانکه فردوسی نیز «‌آذر آبادگان» به کار برده است
28.11.2016 - 19:49
- پژاک جبهه مشترکی برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران در جهت تشکیل نظامی دمکراتیک را پیشنهاد می‌کند
- زیلان وژین در گفتگو با کیهان لندن هرگونه اتهام تجزیه‌طلبی را رد کرده و پژاک را حزبی صرفا کردستانی نمی‌داند
- پژاک خود را شاخه ایرانی پ.ک.ک. نمی‌داند اگرچه صحبت از رهبری معنوی عبد‌الله اوجالان می‌کند
28.11.2016 - 18:31
محمدرضا لوایی
اين متن را در سوگ وطنم آزربايجان نوشته ام. قبل از هر چيز وفات هم وطنانم را در حادثه ى قطارهاى مرگ به پيشگاه ملت بزرگوارم تسليت مى گويم. اين اولين و آخرين اتفاق نيست و نخواهد بود. براى گريز از جاده هايى كه جان ما را مى گيرند بايد جاده هايى از جنس دموكراسى و آزادى و امنيت و برابرى طرح ريزيم.
28.11.2016 - 11:16
احسان فتاحی
دستگاه بی رحم ولایت فقیه چه میخواهد از این دو زوج جوان
شما بجای اینکه دست جوان ها را بگیرید که به پیشرفت وآزادی بیان وآرامش در زندگی وشغل مناسب هدیه دهید ،فقط سرکوب وجنایت وزمین گیرکردن جوانان از راه مواد مخدر وفساد وبیکاری وبی بندباری را رواج داده اید در جامعه سوخته ایران .
وجدانتان کجاست ریاست های قضائیه ای ملایانی که دردادگاه های فرمایشی همانند قاضی صلواتی ومقیسه در عرض دو دقیقه ده ها نفر را به جوخه اعدام برده اید.
28.11.2016 - 11:11
احسان فتاحی
شرم بر شما بي حياها اين همه جرم وجنايت واختلاس وكلاهبرداري وتجاوز وقتل مي كنيد وانتظار داريد شخصي كه اصلا بر طبق إثبات تاريخ در مورد دفن شدن قبرش اختلاف نظر وجود دارد مي خواهيد با اشك ريختن براي مظلوميت او گناهان خود را بشوييد
چرا اشك براي خود نمي ريزيد با اين همه ارمغان تاريكي وجنايتكارهايتون كه بوي تعفن آن هه جارا فرا گرفته

در عوض نخبگاني كه از جنايات هايتان را افشا كرده اند بايد به زندان بروند كساني كه زهرا کاظمی را كشتند آزاد هستند ودر حال اشك ريختن براي حسين هستند.
28.11.2016 - 11:05
احسان فتاحی
فقط بعضی ها زندانی سیاسی نیستندونبودند .
هم اکنون می دانیم که دروبین های اپوزیسون خارج از کشور ازرسانه های ورادیو گرفته تا سایت ها فقط از عده بخصوصی که اصلاح گر نظام جمهوری ولایت فقیه بوده اند وامروزه در زندان هستند صحبت می شود ورسانه ایی می کنند
اما بانو زینب جلالیان که فقط جرم آن دفاع از شرافت وانسانیت وفرهنگ ورسیدن به آزادی کردستان بوده ،خبری آنچنانی نیست ،حتی در اپوزیسون کردها
28.11.2016 - 10:57
احسان فتاحی
امروز حقوق‌بشر اساسی‌ترین حقوقی است که کشورهای مختلف جهان آن را به مثابه اصولی‌ترین قانون انسانی پذیرفته‌اند، اعلامیه حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، نه تنهاتصویر جامع از حقوق انسانی انسان‌ها ارایه داده است، بلکه در فرایند تعاملات فرهنگی و روابط ملت‌ها و کشورها با یک دیگر، یک فرهنگ مشترک جهانی را نیز بوجود آورده است، شعار "جهانی شدن" و "دهکده جهانی" دقیقا تولد یافته از از دامن جهانبینی حقوق‌بشر است.
28.11.2016 - 10:47
احسان فتاحی
اهل سنت ایران در طول انقلاب تا به امروز از رهبران سیاسی خود حمایت کرده اند و مولانا عبدالحمید را رهبر شایسته و دلسوز در همه عرصه ها و بعدهای فکری و دینی و اقتصادی و سیاسی خود دانسته اند و می دانند.
حتی حضور بزرگان اهل سنت همچون مولانا گرگیچ و شیخ سافی قریشی و شیخ امینی از لنگه و مولانا مطهری از خراسان و محمدصالح پردل و کاک حسن امینی، حاکم شرع مردمی کردستان که در محافل دینی اهل تسنن در بلوچستان، ترکمن‌صحرا و دیگر مناطق سنی‌نشین ایران چهره‌ای شناخته شده به حساب می‌آید.
28.11.2016 - 10:35
احسان فتاحی
اکثر این زنان زندانی مادر مي‌باشد و فرزندانی در خارج از زندان دارند. شرایط این زنان زندانی سیاسی در زندانهای ایران بسا بدتر و سخت‌تر از مردان زندانی‌ است و به دلیل زن بودن در نظامی که ضدیت هیستیریک با زنان و بطور خاص زنان مخالف خود دارد، فشارهای مضاعفی را متحمل می‌شوند. کمترین فشار توهین، تحقیر و ناسزاهایی‌ست که هر زندانی زن از طرف تک به تک زندانبان‌ها تا حکام شرع متحمل می‌شود.
28.11.2016 - 07:11
روزنامه اعتماد در شماره ۳۶۸۲ خود که یکشنبه ۷ آذر منتشر شد، خبر داد که دادستانی تهران، محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی را به دادسرا احضار کرده است.[۱] به ظاهر به خاطر گفته‌های او درباره یاشار سلطانی، اما در واقع به دلیل پرسش او در مجلس شورای اسلامی از علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد درباره حساب‌های شخصی صادق لاریجانی. اعتماد گزارش داده که در پرونده‌ای که دادستانی تهران برای محمود صادقی ساخته، ۸ شاکی خصوصی هم وجود دارند. یکی از شکایت‌کنندگان، جواد ساداتی‌نژاد، نماینده کاشان است.
28.11.2016 - 07:07
هفته گذشته همایون هاشمی نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی از قصد شماری از نمایندگان برای تشکیل فراکسیون نمایندگان کرد زبان در مجلس خبر داد. قبلا در ششمین دوره مجلس معروف به مجلس اصلاحات فراکسیونی مشابه شکل گرفته بود که در دوره‌های بعدی اثری از آن نماند.
28.11.2016 - 07:05
پیروزی هفته گذشته دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این پرسش را در محافل مطبوعاتی و سیاسی ایران برانگیخته است که سیاست رییس جمهور منتخب آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران چه خواهد بود؟

مناسبات واشنگتن و تهران در چهار سال آینده دچار دگرگونی بنیادی خواهد شد یا نه؟
28.11.2016 - 07:01
محافظه‌کاران و چپ‌ها در انتخابات آمریکا دشمن مشترکی را کشف کرده‌اند: «راست آلترناتیو»*. طنز روزگار شاید این باشد که پل گوتفریات، از متفکران محافظه‌کار و از مخالفان شدید نئوکان‌ها، برای اولین بار از این واژه (Alternative Right) استفاده کرد و هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب دمکرات، در نبرد انتخاباتی خود آن را بر سر زبان‌ها انداخت و توجه رسانه ها را به این جنبش جلب کرد.