رفتن به محتوای اصلی

ژوئن 2015

30.06.2015 - 21:50
یونس شاملی
رشد جنبش هویت طلب در آذربایجان چه تاثیری بر چشم انداز سیاسی ایران دارد؟ دلایل رشد هویت طلبی در مناطق ملی غیرفارس در ایران چیست؟ ایران بعد از جمهوری اسلامی میتواند با یک دولت مرکزگرای و تمامیت خواه به حیات خود ادامه دهد؟ پرسشهایی از این نوع در برنامه پرگار دیروز مورد بررسی قرار گرفت. در این نوشته من نگاه کوتاهی به این برنامه دارم.
30.06.2015 - 21:34
احمد تاج الدینی
بزودی، در روزهای چهارم و پنجم جولای، کنگرهء سوم سکولار دمکرات های ایران در هتل رلکسای فرانکفورت برگزار خواهد شد. تا کنون تعداد قابل توجهی از شخصیت های سیاسی و اجتماعی آمادگی خود را برای حضور در این کنگره اعلام کرده اند. بعض از دعوت شدگان نیز به دلایل یا معاذیر مختلف عدم شرکت خود را در کنگره اعلام کرده اند. اما بنا به روال و سنت گذشته بسیاری نیز بدون اعلام قبلی در کنگره حضور خواهند یافت.
30.06.2015 - 20:15
کتایون آذرلی
این لاشه‌های بویناکِ آغشته به مرگ
در حفره دهان‌هاشان جز دشنام و ستایش مفرط نیست
و در میانه ما
امید و ناامیدی جلوه می‌کند
و عاقبت سرتاپای زندگی را در قابی خلاصه می‌کنیم که تصویری ندارد.
30.06.2015 - 19:01
آرسن نظریان
مسکو ممکن است این اشتباه خطیر را مرتکب شود که رویدادهای ایروان را از منظر تحولات "میدان" اوکراین نگاه کند، جایی که عوامل و عناصر آن وجود ندارند. نارضایتی از تعرفه های برق هنوز بسیار با نارضایتی از مسکو فاصله دارد. اما در شرایط خاصی این "ارتباط" ممکن است ایجاد شود. به ویژه زمانیکه سیاستمداران روسی از اعتراضات ارمنیان این نتیجه گیری غلط را بکنندکه تظاهرات بخشی از توطئه وزارت خارجه ایالات متحده علیه روسیه است و لذا حمایت بی چون و چرا از هیات حاکمه فعلی یک فوریت مطلق برای روسیه می باشد
30.06.2015 - 18:39
ناصر پاک نژاد
فراموش نکنید، بیش‎ترین مسئولیت تأمین منافع ملی به عهده کنش‎گران سیاسی است. از این رو، ارجح قرار دادن تأمین منافع ملی نسبت به باورهای شخصی و گروهی‎خود، دراتخاذ تصمیمات و اقدامات هر یک از کنش‎گران، اصلی بسیار مهم می‎باشد که عدول از آن هم‎چون سال ۵۷ می‎تواند فاجعه‌بار باشد.
با شرح ایرادات ایجاد آلترناتیو سکولاردمکراسی انتظاردارم در صورتی که ایرادات ذکر شده، بر خلاف اصول و مبانی کار است، پاسخ صریح و روشنی در ردّ آنها ارائه دهند.
30.06.2015 - 16:04
هادی صوفی زاده
آقای عبداللە رمضانزادە استاندار سابق استان کوردستان بمناسبت سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت بە نقش کوردها ( احزاب کورد ) و یا سکوتشان در مورد فجایع یادشدە سوالاتی را در صفحە فیسبوکی خود مطرح کە بە بحث دامنەداری بدل شدە است. ایشان سکوت احزاب و جریانهای کوردی در مورد جنایات رژیم عراق همچون فاجعە حلبچە، سردشت، انفال را زیر سوال قراردادە و این ذهنیت را بە خوانندە القا مینماید کە آنان همدست رژیم صدام بودەاند. در اینجا از مباحث تکراری کە در صفحە ایشان انجام گرفتە خودداری میکنم و کسانیکە مایلن
30.06.2015 - 14:27
پس از اعدام وکلا، زندانی کردن وکلا و اعضای هیأت مدیره، سه بار «تصفیه و پاکسازی قانونی»، اشغال غیرقانونی به مدت ۱۷ سال و بالاخره تبدیل کانون به یک دایره ی ایدئولوژیک ، اکنون مجلس شورای اسلامی ماده ی ۴۸ قانون اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری را با یک تبصره به نحوی تزیین می‌کند که خیال خامنه ای و امید جدید او، صادق لاریجانی، راحت باشد
30.06.2015 - 13:42
خالد حردانی
مسئله اصلی آن است که بخش عظیمی از لایه های اجتماعی و مدنی مردم تشنه عدالت برابری و آزادی هستند و گارد سیاه پشت پرده " نیروهای امنیتی خامنه ای، و دشمنان مردم با تصویر کاریکاتوری و مضحک اپوزسیون "طبل توخالی روحانی، رفسنجانی، خاتمی" پس از چند سال فریبکاری، تزویر با بازی نقش چماق و هویج به بن بست تاریخی داخلی و منطقه ای رسیده است، تنها راه رسیدن به آزادی و دموکراسی پایه ریزی مبارزات انقلابی، حمایت از گروه های مردمی و گذار از جمهوری اسلامی است
30.06.2015 - 13:14
جمشید تفریشی
بالام جان کتده نه خبر ؟ اششک لر دوغوب ؟ فامیل لرچوخالیپ ؟ ترجمه : چه خبر از روستا ؟ خرها زائیده اند ؟ اعضاء فامیل زیاد شده ؟ تصور میکنید این شنیع ترین بصطلاح شوخی از چه کسی هست ؟ نه اشتباه نکنید این جلف بازی منصوب به سید کریم دلقک دربار پهلوی نیست . بلکه نزدیکترین فرد به رهبر فرقه یعنی مهدی ابریشم چی ؛ کسی که خود فرزند ناخلف آذربایجان هست و حتی روزگاری افتخار همنشینی با یکی از سرداران نامی ایران زمین موسی خیابانی را هم داشت ؛ این جفنگیات را می پرسید .
30.06.2015 - 12:14
سعید بهبهانی در برنامه روزانه خود در تلویزیون میهن گفت و گوئی دارد با اقبال اقبالی در مورد حضورش در کنگره سکولار دموکرات های ایران
30.06.2015 - 12:09
چرا احساسات هویت‌طلبانه در آذربایجان ایران بالا گرفته است؟ رفتار صحیح در برخورد با حرکت‌های قوم‌گرایانه و هویت‌طلبانه چیست؟
مهمان‌های برنامه: سیمین صبری، فعال حقوق قومی، صالح کامرانی، فعال حقوق قومی، و فرهنگ جهانپور، پژوهشگر تاریخ خاورمیانه.
30.06.2015 - 10:15
آ. ائلیار
جز درد چیزی نیست-Dərddən suvay bir şey dəyil»
30.06.2015 - 09:36
شهلا فروزانفر
بعد از ظهرهای جمعه چنان سقف آسمان پایین می آید که انسان حس می کند نفس کشیدن دشوار است و هرگز از این تلخی رها نخواهد شد. برای زنان معتاد، هر روز غروب جمعه است.
30.06.2015 - 06:07
اجرای پروتکل الحاقی به معاهده منع گسترش سلاح های اتمی که قرار است ایران بر اساس توافق جامع اتمی، اجرای آن را بپذیرد، در هفته های اخیر محل بحث و اختلاف نظر و در مواردی حتی اشتباه در تفسیر از مفاد این پروتکل بوده است.این پروتکل بازرسی یا درخواست دسترسی آژانس را به تمام بخشی های مرتبط با برنامه اتمی تسهیل می کند. جزئیات بحث برانگیز این پروتکل در پرسش و پاسخ حاضر بررسی شده است.
29.06.2015 - 20:38
کوین کانلی
ستون های بلند ویرانه معبد بعلبک که از دوران روم به جا مانده یکی از یادگارهای باشکوه دوران باستان است ولی در این ایام گردشگران زیادی به دیدن آن نمی آیند.جنگ داخلی لبنان که حدود ۲۵ سال طول کشید هنوز هم زیر پوسته زندگی روزمره این کشور تنش خود را به جا گذاشته است. و سوریه با فاصله چند کیلومتری از دره بقاع در آتش جنگ داخلی می‌سوزد.قله‌‌های برفی کوهستانهای این شهر را در آغوش گرفته و دشت‌های سرسبز منطقه زیر آسمان کبود مثل زمرد می درخشند.
29.06.2015 - 20:36
کاوه جویا
با کاهش مدت محرومیت نسرین ستوده از 3 سال به 9 ماه، این وکیل دادگستری قانوناً خواهد توانست از چند روز دیگر کار خود را در دفاع از حقوق مدنی و سیاسی ایرانیان از سر گیرد. از این نگاه، تحصن نسرین ستوده و همراهانش در برابر رژیم دیکتاتوری جمهوری اسلامی به پیروزی مهمی دست یافته است
29.06.2015 - 20:33
وزیر کشور فرانسه، امروز گفت که حدود ١٠ تن از امامان جمعه مساجدی که خشونت و نفرت را تبلیغ و ترویج می کردند از این کشور اخراج شده‌اند و مساجدی که در آنها نیز این گونه تبلیغات صورت بپذیرد نیز از این پس منحل خواهند شد.
براستی تناقضات سیاستهای فرانسه چگونه قابل توجیه می باشد که از یکسو سیاست تسلیح هسته ای یکی از مراکز فتنه را دنبال می کند، از سوی دیگر "مساجد مرّوج خشونت در فرانسه منحل می‌شوند"؟!
پرسش اینست که واقعن غرب هنوز نمی داند که ستاد فرماندهی ترور و خشونت در ریاض، آنکارا و قم است؟
29.06.2015 - 19:59
ایران گلوبال
برای دستیابی به ظاهری هماهنگ در سایت، لازم است که برخی موارد را به هنگام انتشار مطالب رعایت کنیم. رعایت این موارد به زیبایی و جذابیت سایت می‌افزاید و خواندن مطالب را برای خوانندگان نیز، راحت‌تر می کند.
به همین دلیل از دوستان تقاضا داریم تا آنجایی که می‌توانند، مطالب را با توجه با راهنمایی‌های آتی منتشر کنند.



29.06.2015 - 19:35
کریم قصیم
آزادراه تهران-شمال اشتباه بزرگ سازمان حفاظت محیط زیست کشور بود، اقدامی که در آن شش شهر کشور حذف شد تا این جاده و این بزرگراه در کشور احداث شود، درست مثل این بود که یک انسان کلیه اش را بفروشد تا برای خانه اش ویدئو بخرد.
29.06.2015 - 16:53
حمید رحمانی، مهدی بهلولی
مشایعت کنندگان اسماعیل عبدی بادردست داشتن نوشته هایی بااین عنوان که ماهمه عبدی هستیم درمقابل زندان اوین تجمع کرده بودندومی گفتندتا همکارمان راآزادنکنیدازاین جا نخواهیم رفت...تا پیرامون ساعت 7 بعدازظهر در اوین ماندیم و پس از آن به خانه ی عبدی در کرج رفتیم
29.06.2015 - 10:12
صادق شکیب
با تعمقی بر سیر اوضاع کاملا مشخص می شود کار احمدی نژاد تمام است . پرسشی در اینجا به جد مطرح است آیا پایان کار شخص احمدی نژاد ، توام با تمام یافتن پدیده احمدی نژاد است ؟. این تصور کمال ساده انگاری است . پدیده احمدی نژاد و احمدی نژادی هنوز هم در جامعه ما خطر بزرگی است . هرچند در در شکل ها و سیماهای متفاوتی پای در عرصه گذارد . یا دقیق تر گفته شود این پدیده شوم با سیمای دگرگونه ای هنوز هم بر میهن ما حکمرانی می کند. وظیفه نیروهای ترقی خواه بالاخص آگاه ترین بخش اپوزیسیون روشنگری در این زمینه است.
29.06.2015 - 08:10
شماری از استادان دانشگاه‌ و پژوهشگران حوزه علوم انسانی در خارج از ايران به منظور آنچه «دفاع از حيثيت علوم انسانی و اجتماعی٬ ضرورت مقاومت جمعی مقابل سياست‌های ضدعلم حکومتی در ايران و تقويت پايه‌های اين علوم» در کشور اعلام شده٬ اقدام به تاسيس انجمنی به نام «آزادی انديشه» کرده‌اند.
29.06.2015 - 07:47
یک هواپیمای خورشیدی دومین تلاش برای پرواز بر فراز اقیانوس آرام که یک رکورد تازه خواهد بود را شروع کرده است.هواپیمای موسوم به "سولار ایمپالس" ساعت ۱۸:۰۳ گرینویچ از پایگاه ناگویا در ژاپن راه افتاد و قرار است حدود ۱۲۰ ساعت بعد در ایالت هاوایی آمریکا به زمین بنشیند.
تیم پرواز تقریبا ۲ ماه منتظر صاف شدن هوا برای عبور از فراز این اقیانوس بوده است.
29.06.2015 - 03:13
افشای باند مواد مخدر «معاونت زندان رجائی شهر» برای ورود مواد مخدر به درون زندان از زبان یکی از زندانیان.
29.06.2015 - 03:13
ژولین بریگو
جنگ هایی که در پی این حادثه (11 سپتامبر) بروز کردند، هزینه ای بالغ بر ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیارد دلار به بار آوردند و رسانه هایی که حاضر نیستند این پرونده را باز کنند، همگی در دست صاحبان صنایع اسلحه سازی، بانک ها، شرکتهای بیمه و نفت هستند؛ بخش هایی که به طور گسترده از ۱۱ سپتامبر بهره برداری کرده اند
29.06.2015 - 02:29
مصاحبه یاسین اهوازی در تاریخ 23 ژوئن 2015 در برنامه تفسیر خبر تلویزیون ایران فردا در مورد مسائل سیاسی و حقوق بشر اقلیم اهواز
و تغییر دیموگرافی در استان به ضرر بومیان عرب ایران بدست رژیم ایران و اعمال قوه قضائیه نظام ایران
29.06.2015 - 02:11
سازمان حقوق بشر اهواز اعلام میکند که این عملیات تروریستی در جهت ایجاد اختلاف دینی و دامن زدن به کینه و نفرت بین پیروان ادیان مختلف است.
29.06.2015 - 00:56
ما خود را بخشی از اعتراضات بر حق معلمان کشور میدانیم...سرکوب اعتراضات کارگران و معلمان آنان را ذره ای وادار به عقب نشینی نخواهد کرد، بلکه شرایط را بیش از پیش برای بروز مصافی تعیین کننده بر سر زندگی و معیشت اکثریت عظیم مردم ایران مهیا خواهد نمود
29.06.2015 - 00:10
محمد مستوفی
در کشور دموکراتیک، بر خلاف رژیم جمهوری اسلامی، هیچکس سایه ی خدا و بالاتر از قانون نیست ...تنها با دموکراسی است که مردم یک کشور به رفاه و آزادی و عدالت اجتماعی می رسند...ملت های پیشرفته به این نتیجه ی درست رسیده اند که اعتماد به دولت مردان کافی نیست، باید آن ها را کنترل کرد!
28.06.2015 - 23:25
محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: ‌اکنون شاهد حضور بسیاری از میوه‌های وارداتی در بازار هستیم که عمده آنها از راه‌های غیرقانونی وارد کشور شده‌اند. قاچاق جزء لاینفک جامعه شده و شکی در این موضوع نیست. آشکارا شده، که این حجم از محصولات را نمی‌شود‌ غیر قانونی و با روش‌های سنتی قاچاق وارد کرد و به گفته مسئولان، بسیاری از این محصولات، قانونی وارد میشوند. ایشان بیشرمانه قاچاقچی گری نظام را به جامعه (مردم) نسبت داده است؟! واقعیت اینست که در حکومت اسلام ناب محمدی، قاچاق جزء لاینفک نظام است.
28.06.2015 - 22:44
کاظم موافق
سیاهی لشکر نیاید بکار / یکی‌ مرد جنگی به از صدهزار
این نسل جدید که تا به امروز در سکوت و حاشیه به تماشا ایستاده بود و شما آنها را نمیدید‌, میاید و زمام امور را چه بخواهید و چه نخواهید‌, از شما خواهد گرفت, پس چه بهتر که خود راه را برایش بگشاییم و به احترامش کلاه از سر برداریم.
آنها بغض های من و شما را ندارند‌, زبان همدیگر را بهتر می‌فهمند و نگاهشان به فرداست‌.
28.06.2015 - 21:39
رژیم جمهوری اسلامی، دشمن معلمان، کارگران و پرستاران
28.06.2015 - 21:24
یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد همه طرف های شرکت کننده در مذاکرات اتمی با ایران، در نظر دارند که گفتگوها را پس از پایان ضرب الاجل ۳۰ ژوئن ادامه دهند. این مقام آمریکایی اضافه کرد واشنگتن با بازگشت کوتاه جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران به تهران برای مشاوره با مقامات ایرانی مشکلی ندارد.
وزیر خارجه آلمان از احتمال ادامه مذاکرات پس از مهلت تعیین شده خبر داد. او گفت اگر توافقی صورت نگیرد، همه می‌بازند و ایران در انزوا باقی می‌ماند. وزیر خارجه ایران نیز برای مشورت با رهبری به تهران بازمی‌گردد.