رفتن به محتوای اصلی

می 2015

31.05.2015 - 22:33
اعتراض مردم بختیاری به تخریب محیط زیست توسط شرکت های اقتصادی سپاه در چغاخور در استان چهارمحال بختیاری، به خشونت کشیده شد. گزارش ها حاکی از حاکم شدن جو امنیتی در چغاخور و بازداشت تعدادی از فعالان اجتماعی توسط اداره اطلاعات بروجن است.
گفتنی است، چغاخور در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
31.05.2015 - 22:01
نخست وزیر عراق رسمن به حکومت آخوندهای ایران لبخند زهرآهگین زد، اما رای خود را به عربستان داد. حیدر عبادی به عربستان سعودی اطمینان داد که کشورش نمی‌خواهد بخشی از تقابل میان عربستان و ایران باشد. او گفت که عراق "دروازه ایران" نیست. کشورهای "عربی" از حکومت آخوندی چون دستمال نظافت استفاده می کنند و هنگام رفع نیاز ترجیح میدهند در سطل آشغال گذاشته شود.حکومت اسلامی هویت و الویت خود را با اسلام و اسلامگرائی تبیین کرده و هستی ایران را برای دین و ائین عرب هزینه کرده، اما همچنان میان اعراب منفور است
31.05.2015 - 21:13
سرداران فرمانده ،از ۶۱ گرفته تا ۲۷۱ و ۶۳۵، با این قبیل اعمال آشکارا قانون اساسی مقدس خود را به فاضلاب می‌اندازند و سیفون را می‌کشند
31.05.2015 - 16:15
حسن جداری
راستی این همه کوشش در جهت از قبر در آوردن نعش پوسیده "زبان آذری" به چه سیاست هائی جز تداوم ستم ملی کمک میکند؟ اگر هم روزی، روزگاری، اهالی آذربایجان به زبان "آذری" کسرویها و احسان یار شاطرها محاوره میکردند، اکنون دیگر از آن دوران که از خاطره ها فراوش شده، خبری نیست. اهالی آذربایجان صد ها سال است به زبان ترکی حرف میزنند. در این زبان نغمه سرائی میکنند ، شعر میسرایند، داستان می نویسند، افکار خود را در این زبان بیان میدارند، مادران در این زبان در گاهواره به اطفال خردسال خود لالائی میگویند .
31.05.2015 - 16:12
فرانک الماسی
یک واقعیت تلخی که در جامعه ما وجود دارد و تا به امروز کمتر به آن پرداخته شده است، معضل «کودکان خیابانی» است. کودکانی که کمتر به آنها توجه می شود و آنها آینه ای برای افراد دیگر جامعه هستند تا فقر را به نمایش بگذارنند و بی عدالتی ها و تبعیض را در جامعه نشان دهند.
31.05.2015 - 15:45
کریم قصیم
مرگ و مير جنگلهاي زاگرس درطول سالهاي اخير، با فشار جمعيت روبه‌افزايش نوارهاي حاشيه، تشديد فقر، و روي‌آوردن بيش‌ازپيش سوداگران منطقه به قطع گونه‌ها، پاك تراشيدن عرصه‌ها و تبديل آنها به مرتع، روندي پيدا كرده كه وخيم‌ترين پيشگويي سابق كارشناسان را به يك واقعيت قابل مشاهده تبديل كرده است. با آن كه بقاي همهٌ گونه‌هاي درختي به‌خطر افتاده، ولي آشكار است كه جامعه‌هاي اصلي جنگلهاي غرب ـ انواع بلوط و بَنه و بادام ـ با زوال تدريجي كه در اين سالها شتاب گرفته‌اند، شديدترين صدمات را ديده‌اند.
31.05.2015 - 15:39
اختر قاسمی
خوشبختانه امروزه دیگر این فرهنگ خیلی کمتر رایج هست که مراجعه به روان‌درمانگر و یا مشاوران زندگی زناشویی و خصوصی نقطه ضعف محسوب شود و یا این تصور را به وجود بیاورد که فرد حتما مشکل روحی و روانی دارد. خصوصا در مورد مسائل زناشویی. در سال‌های اخیر عده زیادی از زوج‌های ایرانی چه در کشورهای اروپایی و یا خودِ ایران به صورت حضوری، یا از طریق اسکایب یا مشاوره تلفنی برای حل مشکلات و یا بالابردن کیفیت زندگی زناشویی‌شان کمک می‌گیرند.
31.05.2015 - 14:42
سازمان دید‌ه‌بان حقوق بشر شواهد و مدارک تازه‌ای را منتشر کرده که نشان می‌دهد عربستان و متحدانش در حملات هوایی خود به یمن همچنان از بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‌کنند.این سازمان در گزارش تازه خود با اشاره به ممنوعیت بین‌المللی بمب‌های خوشه‌ای بار دیگر از عربستان خواسته برای پیشگیری از آسیب رساندن به غیرنظامیان استفاده از این نوع سلاح را متوقف کند .دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش شواهدی از کاربرد سه نوع تسلیحات خوشه‌ای در بمباران یمن توسط جنگنده‌های عربستان و متحدانش ارائه داده است.
31.05.2015 - 09:39
تصاویر زیر مربوط به دقایقی پس از آزادی «محمود صالحی» از بازداشتگاه اطلاعات سنندج است.
وخامت حال این فعال کارگری به حدی بوده است که خانواده وی تصمیم می‌گیرند که سریعا او را جهت درمان فوری به شهرستان ارومیه منتقل کنند؛ گویا در میانه راه «محمود صالحی» تقاضا کرده، وی را به شهرستان سقز منتقل کنند. گفته شده «محمود صالحی» با نارسایی کلیه به تک سلولی منتقل شده است. در آنجا داروهایش به وی داده نشده، کلیه‌اش از کار افتاده و در نهایت به بیمارستان منتقل شده است.
31.05.2015 - 09:16
محمد جلالی چیمه (م. سحر)
غیر عرب هایی که هویت ملی و قومی و فرهنگ کشور خودشان را رها می کنند و اسلام را در صف اول صحنه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور غیر عربی خودشان قرار می دهند (مثل خمینیست ها در ایران) ، نه برای مردم کشور خودشان که برای عنصر عرب می کوشند و گریبان می درند.تقویت اسلام گرایی همانا تقویت عربی گری و استعراب و عرب اندیشی و اسطوره سازی از قوم عرب است. این کار از تاریخ 1357 یعنی از ابتدای به اصطلاح انقلاب اسلامی در ایران با یک برنامه ریزی ایدئولوژیک و سیاسی از کیسه ملت ایران آغاز شد ...
31.05.2015 - 08:48
کسی ما را به شرکت در اين «تظاهر دل گرم کننده» دعوت نمی کند؛ کسی خرج سفر و اقامت ما را نمی دهد؛ ما به خرج جيب های کوچک خود و به شوق برساختن نيروئی که هدفی جز ساختن ايران آزاد و آباد آينده ندارد، رنج سفر را بر خود هموار می کنيم و می رويم تا، دست در دست هم، به وطن رنج کشيده مان بگوئيم که فرزندان اش، با همهء سختی های ناشی از تبعيد و غربت، نه او را و نه دلاوران زندانی و تبعيدی اش و نه جوانان در رنج روزانه اش را فراموش نکرده اند.
31.05.2015 - 03:52
خالد حردانی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر شب گذشته به دلیل دردهای شدید در ناحیه شکم توسط همبندیانش با برنکارد به بهداری منتقل شد
30.05.2015 - 23:58
دمیرتاش مدعی شد که حکومت ترکیه در بسته های داروی ارسالی به سوریه، برای گروههای تروریستی اسلحه فرستاده است. دمیرتاش در ادامه تاکید کرد: هیچ کس نمی تواند ادعا کند کمک های مردمی ترکیه و همچنین سلاح هایی که به صورت پنهانی فرستاده شده است به آن مقصدی که ترکیه در نظر گرفته بود رسیده است یا نه؟ اگر ترکیه خواهان ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه است این کار از راه های قانونی می تواند صورت بگیرد. اگر سلاح را در زیر جعبه های دارو به سوریه می فرستید معلوم است که یک جرم در حال انجام است.
30.05.2015 - 23:46
در درگیری میتینگ انتخاباتی HDP که با سلاح های جنگی رخ داد "عبدالجلال تالایهان" 38 ساله و "مهمت شریف شیمشک" 34 ساله از طرفداران حزب مطالبه آزاد بر اثر برخورد گلوله به شدت زخمی شده که در راه انتقال به بیمارستان ماردین جان خود را از دست دادند.
30.05.2015 - 23:28
فواد محمدی
تاریخ 130 سال اخیر خاورمیانه واقعیتی را بر ما آشکار مینماید و آن نیز دیالکتیک خشونت حکومتهای حاکم و مقاومت ملت کرد در برابر سرکوب و خشونت حاکم بوده. این روند نیز تا زمانیکه حکومتهای دمکراتیکی که به حقوق کردها اذعان نمایند بر سر کار نیایند ادامه خواهد یافت. برای اثبات این مسئله نیز نگاهی میافکنیم به سی و شش سال ترور و اعدام و تیرباران مبارزان کرد از سوی حاکمیت توتالیتر جمهوری اسلامی که به درازای حیات خود از شیوه ترور و اعدام به مثابه سیاست دولتی ایجاد رعب و وحشت استفاده نموده.
30.05.2015 - 23:05
شما ۱۴۰۰ سال است که مسلمان هستید و نمی‌توان این مسئله را با یک کتاب حل کرد ولی می‌شود حدس زد که اگر جنبش‌هایی به وجود آید که بتوانند اسلام را از زندگی عمومی مردم حذف کنند آن وقت شاید بتوان امیدی داشت که البته این هم اولا باید عناصر چنین جنبشی را بشناسند و دوم مرد میدان باشند.
ما این جنس آخوندها را نمی‌شناسیم. اینها جنس خاصی دارند و مثل گربه مرتضی علی می‌مانند. راه ما مدارا یا غیرمدارا با اینها نیست. ما باید راهمان را جدا کنیم، باید راه خودمان را برویم، باید به ریشه آنها زد.
30.05.2015 - 18:27
همه دیده‌اند جلوی سر در اصلی دانشگاه تهران در خیابان انقلاب، دادزن‌ها بلند و رسا فروش انواع مقالات علمی و پایان‌نامه و پروپوزال و تحقیق را فریاد می‌کشند و دیوارهای خیابان انقلاب پر شده است از شماره‌تلفن‌هایی که در ازای پول، برای دانشجویان مقاله علمی چاپ می‌کنند
30.05.2015 - 18:17
آلیستر سوک
غرفه عراق در دوساله ونیز با به نمایش گذاشتن آثاری در مورد گروه موسوم به دولت آسلامی آشکارا به بحران و درگیری‌های اخیر در این کشور پرداخته است.
با توجه به ادامه پیشروی پیکارجویان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) به سمت بغداد، احتمالا کمتر کسی این روزها وقت دارد به هنر معاصر توجه کند. با این همه چندین هنرمند با استعداد عراقی به شیوه ای مصرانه و زیرکانه خشونت و خونریزی شرایط کشور خود را که از زمان سقوط حکومت صدام حسین آغاز شده و هنوز ادامه دارد به چالش کشیده اند.
30.05.2015 - 16:01
محبوبه کوهستانی
جرم اسیدپاشی نه تنها آینده فرد قربانی را از هر حیث تحت تأثیر قرار می دهد که به شدت بر نظم عمومی نیز اثر می گذارد و موجب خدشه دار شدن امنیت و آرامش در سطح جامعه می شود. با در نظر گرفتن آثار هولناک این عمل مجرمانه بر جسم و روح قربانی و با توجه به روند رو به افزایش این جرم در کشورهای آسیایی ـ به ویژه کشور خودمان ـ بررسی ابعاد حقوقی این جرم حائز اهمیت بسیار است.
30.05.2015 - 15:57
مریم نورائی نژاد
كتاب «تحليل جنسيت» تاليف دكتر عباس محمدي اصل كه توسط انتشارات سفير اردهال در سال 93 و در شمارگان 550 نسخه به چاپ رسيده، كتابي است كه گشاينده دريچه هاي جديدي از تامل در زندگي فردي و اجتماعي زنان است
30.05.2015 - 15:04
هاشم خواستار
بدون دموکراسی، معلمان به حقوق مادی و معنوی شان نخواهند رسید.....معلمان با تجمعات چندین هزار نفری در سرتاسر ایران فضای رعب و وحشت را شکسته و کشور را از شرایط پلیسی و امنیتی خارج می کنند
30.05.2015 - 14:48
مسئولیت رها شدن پتانسیل اعتراضی سرکوب شده در جامعه ی معلمان به عهده ی نهادهای به وجود آورنده ی چنین وضعیت ناخواسته ای است
30.05.2015 - 14:34
نمونه ای از ماجراجوئی های پان اسلامیستی اسلامگرایان ایران! غلامحسین غیب‌پرور٬ فرمانده سپاه استان فارس: بازرسان مراکز نظامی را بازداشت می‌کنیم و در گلویشان سرب داغ خواهیم ریخت
30.05.2015 - 10:52
هشدار ایران به ترکیه درباره داعش، موضوعی است که روزنامه لبنانی «السفیر» به آن پرداخته است. لازم بگفتن است که داعش کپی سنی حکومت اسلامی شیعه بوده که چون سیب گندیده نصف شده است.
30.05.2015 - 09:58
در شرایطی که یمن در جنگ فرقه ای سنی و شیعه میسوزد؛ علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن در گفتگو با شبکه المیادین به افشاگری علیه عربستان پرداخت و اظهار داشت که او مانع اجرای "طرح مارشال" در یمن در مقابل ترسیم مرزها باعربستان سعودی شده است.
علی عبدالله صالح تاکید کرد که در زمان ملک فهد چندین بار این طرح بزرگ به وی پیشنهاد شده اما او این پیشنهاد را نپذیرفته است. او گفت: عربستانی‌ها میلیون‌ها دلار به من پیشنهاد دادند تا با آنها علیه حوثی‌ها ائتلاف کنم اما من این پیشنهاد را رد کردم.
30.05.2015 - 06:39
فرشته قاضی
گفتند بسته پستی داری، باید بیائی تحویل بگیری! برگشتم خانه، در را که باز کردم دو نفر پشت سر من وارد شدند! دیدم سه نفر دیگر هم داخل خانه هستند! گفتند حکم دستگیری و تفتیش خانه را داریم! به من چشمبند زدند و سوار ماشین کردند! من همیشه رو به دیوار بازجوئی می شدم، من یک زن متأهل و مادر دو بچه بودم، من خیلی آسیب دیدم .....
29.05.2015 - 23:15
آمارهای ساختگی دست اندرکاران حکومتی هم نمی توانند پیامدهای فاجعه بار حکومت اسلامی را انکار کنند. آمار فقر، فلاکت، فحشاء، بیکاری، رشوه خواری، خشونت، بی فرهنگی زیر سایه حکومت نکبتار اسلامی آنچنان ابعاد فاجعه باری یافته که رسانه حکومتی هم نمی توانند از بازتاب آنها چشم پوشی کنند. در۱۱ شهرستان ایران آمار بیکاری به بیش از ۴۰ درصد رسیده و بدرستی "۹۰ درصد جوانان کشور از اسلام و احکام آن فاصله گرفته اند".
سران حکومت اسلامی با وجود دریافت کارت قرمز از ملت، همچنان به سلطه غیرقانونی خود ادامه می دهند.
29.05.2015 - 22:12
روزنامۀ ترک "جمهوریت"، یک ویدئو و عکس‌هایی را منتشر کرد که حاکی از تحویل سلاح از سوی آنکارا به اسلام‌گرایان افراطی سوریه است. موضوع کمک ترکیه به داعش و سایر گروه‌های اسلام‌گرا بارها مطرح شده اما دولت اردوغان پیوسته این اتهامات را رد کرده است. دولت اردوغان هر نوع انعکاس این موضوع را در رسانه‌ها و حتی روی شبکه‌های اجتماعی ممنوع کرده است.
29.05.2015 - 21:16
به گفته مقامات تاجیکستان حدود ۴۰۰ شهروند این کشور در صفوف "دولت اسلامی" می​جنگند. اخیرا یک سرهنگ تاجیک به داعش پیوست. به نظر کارشناسان فقر و بیکاری تنها عامل پیوستن جوانان تاجیک به داعش نیست.
29.05.2015 - 17:36
پس از نصب دستگاههاي پارازیت در محوطه هواخوري سالن 12 زندانیان سیاسی متاسفانه دچار ناراحتی های مزمن از قبیل تنگی نفس،حالت رخوت و بی حالی، سرگیجه و سردرد شدید شده اند.
29.05.2015 - 15:10
فرانک الماسی
فحشار را می توان به عنوان برآوردن خواهشهای جنسی در برابر پول یا یک منفعت تعریف کرد، در واقع روسپی یا فاحشه به کسی گفته می شود که صرفا برای بدست آوردن یک منفعت از قبیل پول یا موقعیت بدون انتخاب و علاقه جنسی تن به رابطه جنسی می دهد.