رفتن به محتوای اصلی

دسامبر 2014

31.12.2014 - 22:24
همایش روز هفتاد و یکم ،که ضمناً برای همدلی با زندانیان سیاسی بود ، در ساعات نخستین صبح با یورش گماشتگان امنیتی رژیم و پراکندن حاضران همراه شد.
31.12.2014 - 21:45
ماریو دراگی
در ارتباط با تأثیرات دامنه داری که جدیدترین تغییرات قیمت نفت بر تغییرات میان مدت نرخ تورم در حوزه یورو باقی خواهد گذارد، ما بویژه هشیار خواهیم بود.
سیاست پولی [بانک مرکزی اروپا]، تمرکز خود را بر تضمین ثبات قیمتها در میان مدت، و خط و مشی منطبق بر آن این بانک در این جهت عمل میکند، که وضعیت رشد اقتصادی را مورد پشتیبانی قرار دهد. با اینوجود، بمنظور تقویت فعالیتهای سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و رشد بارآوری تولید، نقش تعیین کننده حوزه های دیگر سیاستهای دولتی هم الزامی است.
31.12.2014 - 18:26
استان آذربایجان غربی در معرض ورود ریزگردهای مرتبط با دریاچه ارومیه است و امکان رسوب نمک‌ها بسیار است. این را استاندار این منطقه در نشست مشترک با محققان دانشگاه ارومیه و پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه گفته است. این موضوعی است که این هفته در یک خانه، یک زمین به آن می‌پردازیم؛ در کنار اعتراض‌ها و انتقادها به نشست اعضای سازمان ملل در لیما درباره تغییرات آب‌وهوایی در پرو.
31.12.2014 - 18:23
سیمین فهندژ، سخنگوی جامعه جهانی بهایی در سوییس، در گفت و گو با رادیو فردا می گوید که از سرنوشت اجسادی که از گورهای قبرستان بهاییان شیراز بیرون کشیده شده اند اطلاعی در دست نیست. خانم فهندژ از مهر و موم شدن گورستان بهاییان در اهواز و ماندن جسد یک بهایی در سردخانه این شهر می‌گوید.
31.12.2014 - 17:59
علی مطهری می‌گوید با حصر نامزدان معترض به نتایج انتخابات ۸۸ اصول متعددی از قانون اساسی نقض شده و دولت روحانی در رفع حصر کوتاهی کرده است. صادق لاریجانی در پاسخ به انتقاداتی که در مورد حصر بدون محاکمه رهبران معترضان انتخاباتی گفت که مصوبه شورای عالی امنیت ملی و قصد حصرشدگان برای بیان "حرف‌های خود"، مانع از برگزاری چنین محاکمه‌ای بوده است.
31.12.2014 - 12:20
احمد سخایی
نمایشی که سناریو آن آماده می شود! شامل نشان دادن این موضوع خواهد بود که علیرغم تحریم های مالی و نفتی، دولت پوپولیست، تمامی همّ و غم خود را صرف ایجاد حداقل های رفاه برای مردم کرده و حق دارد از جامعه بخواهد از او حمایت بکنند. (نکته ای که در این فصل نباید از نظر دور داشت، همین نکتۀ اساسی در دولت های رانتیر نفتی است که حدّ سرویسی که از آنها و برای جامعه مورد انتظار است. در همان محدودۀ متوقف نگهداشتن رشد و توسعه در جامع است.)
31.12.2014 - 07:47
مرتضی کاظمیان در مورد اتهام‌هایی که مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رییس سازمان بسیج مستضعفین به مداخله آمریکا و بریتانیا در اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸ می‌گوید:
31.12.2014 - 07:44
حمیدرضا مقدم‌فر،یکی از جنایت کارانی که در سرکوب خواستهای به حق مردم ایران شرکت داشت؛ در همایشی با نام «بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه سال ۸۸» که روز سه شنبه نهم دی برگزار شد، گفت: ۱۱۱ کد در اختیار دارد که نشان می‌دهد آمریکا و بریتانیا در به گفته او «فتنه ۸۸» دخالت مستقیم داشته‌اند. این احمق نا دان فراموش می کند که مدیا مردمی و دمکراتیک ایرانی می تواند هزاران عکس از جنایت سپاه و بسیج را مجددا انتشار دهند که چگونه نیروهای انتظامی که می باید حافظ جان و مال مردم باشند
31.12.2014 - 07:40
شهیر شهیدثالث
این روزها آغاز روند عادی‌سازی روابط بین آمریکا و کوبا، پس از پنج دهه خصومت و قطع رابطه، باعث مطرح شدن گمانه‌زنی‌های وسیع در مطبوعات غربی، به خصوص در آمریکا شده است که امکان یک تغییر راهبردی مشابه در سیاست خارجی آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران هم وجود دارد.
31.12.2014 - 04:02
آخوندهای ایران گوی سبقت خرافه پرستی را حتی از بخش های عقب مانده عربستان سعودی ربوده اند و تصور می کنند روی هر کاغذی عبارات قرآن نوشته شود، آن کاغذ مقدس می گردد و باید چون بت پرستیده شود. براستی باید گفت که ای کاش دست سلمان پارسی می شکست و قران را نمی نوشت. اگر محمد زنده بود و می خواست قرآن گونه ای دیگر باشد، این سلمان پارسی ها (آخوندها) رضایت نمی دادند! اعراب معتقد بودند سلمان پارسی اسلام را به محمد می اموزد و در رد این ادعای مردم، قرآن پاسخ داده است:
31.12.2014 - 00:44
نگاه همه دنیا به آنها خواهد بود که آیا قادر هستند بخاطر نسلهای آینده بر اختلافات سیاسی و اقتصادی به سازش تاریخی برسند؟
30.12.2014 - 23:34
حشمت اله طبرزدی
می دانم خیانت روحانیون سیاسی حاکم به آرمانهای یک ملت به پا خاسته در بهمن سال 57، موجب گردیده تا هیچ فرد و گروهی به دیگری اعتماد نکند. می دانم نهادهای امنیتی – تبلیغی دارو دسته ی حاکم ، روز و شب در حال پاشیدن بذر بی اعتمادی در بین گروههای مختلف اجتماعی بر علیه مخالفین رژیم است. می دانم اصلاح طلب ها (مشخصا ملی – مذهبی ها، نهضت آزادی ها و مشارکتی ها ) به دلیل نفوذی که در بین اپوزسیون و بخش های بزرگی از مردم دارند و نیز به دلیل برخورداری از امکانات فراوان، به مسیری جز چارچوب نظام فعلی باور نداشته
30.12.2014 - 23:03
جلال ایجادی
در طول تاریخ، مفسران شیعی که برای ما تاریخ نوشتند و قرآن تفسیر کردند، همیشه به رویدادهای اسلام محمدی رنگ دیگری بخشیدند. آنها اسلام را آخرین دین الهی تبلیغ کرده و نبوت محمد را تجلی اراده الهی قلمداد نمودند. این افسانه سازی در جامعه ما بی تاثیر نبود. این تبلیغات هزار ساله با کمک دینسازان و مبلغان در قدرت، اذهان را جهت داد و دین زمینی و آئین یک سرزمین عقب مانده را امر قدسی قلمداد نمود و روان ایرانی را وابسته بدان نمودند.
30.12.2014 - 19:48
آتنا فرقدانی، کنشگر مدنی، که به تازگی بطور موقت با وثیقه از زندان آزاد شده، در این ویدئو در باره ی رفتار درنده خویانه ی زندانبانان رژیم جمهوری اسلامی روشنگری می کند.در پی پخش این ویدئو، آتنا فرقدانی دوباره به دادگاه انقلاب فراخوانده شد
30.12.2014 - 19:01
مازیار شکوری گیل چالان
ایستادگی رهبران محصور جنبش اعتراضی سال هشتاد و هشت با مطالبه رفع حصر بی قید و شرط از سوی جریان های سیاسی و روشنفکری منتقد و مخالف سیاست های بیت رهبری در داخل و خارج توأم شده و حاکمیت فقیه به این نتیجه ره یافته که پروژه معترف سازی به شکست انجامیده. از دیگر سو رهبران در حصر و برخی از کنشگران سیاسی همچون علی مطهری بارها به حصر غیر قانونی محصورین معترض و خواستار برپایی محکمه قضایی صالحه جهت رسیدگی به اتهامات رهبران محصور شده اند
30.12.2014 - 13:21
حکومت اسلامی عراق و شام (داعش) پس از ربودن زنان بی پناه ایزدی در مناطق تحت سلطه خود آنها را به عنوان برده در بازار های برده فروشان به حراج گذاشته،از بردگان زن معمولاً برای کار خانگی و ارائهٔ خدمات جنسی به مالکانشان استفاده میشود – که قرآن آن را اجازه داده‌است. واقعیت اینست که البغدادی ها، الخامنه ای ها و .. میوه های درخت زهرآهگینی هستند که تا ماهیت ویرانگرانه و مخرب آن آشکار نگردد، جنایت علیه بشریت توسط اسلامگرایان پایان نمی یابد.
30.12.2014 - 13:01
قریب به اتفاق این پیشنهاد ها با خواست های جامعه مدنی ایران و مدافعان حقوق بشر کشور منطبق هستند.
30.12.2014 - 12:56
مزدک لیماکشی
مساله مرکزی برای ایجاد تغییرات دمکراتیک در آن است که اپوزیسیون ملی و دمکرات بر سر اساسی‌ترین مسایل جامعه و کشور، به طرحی مشترک و مورد قبول همگانی دست یابد.
30.12.2014 - 12:45
مروری کوتاه داریم برزندگی هنری فروغ فرخزاد.
30.12.2014 - 12:41
سال ۲۰۱۴ از نظر دستاوردهای علمی و پزشکی سالی پرهیجان و پربار بوده است و در آن شاهد تحولات زیادی بودیم، از پیشرفت‌هایی نویدبخش در شناخت و درمان دیابت و قطع نخاع گرفته تا نشاندن ربات کاوشگر بر روی یک دنباله‌دار. مروری می کنیم بر برخی از مهمترین دستاوردهای این سال.
30.12.2014 - 12:21
علی شمعخانی دبیر شورای عالی امنیت شبکه های مافیائی روحانیت شیعه به مناسبت کشته شدن پاسدار «حمید تقوی» گفت: اگر تقوی ها در سامرا خون ندهند ما باید در سیستان، آذربایجان، شیراز و اصفهان خون بدهیم. نماینده ولی فقیه نتوانست کینه و نفرت اسلامی - عربی خود را نسبت به ایرانیان پنهان کند و شهروندان سیستان، آذربایجان، شیراز و اصفهان را در کنار داعش قرار داده و اعتراف کرد که خون پاسداران توسط نیروی خارجی یا ایرانیان کارت به استخوان رسیده ریخته خواهد شد.
29.12.2014 - 20:47
پیامد بی فرهنگی، خشونت طلبی و لا ابالیگری اسلامگرایان حاکم و واگذاری پست های تخصصی به مکتبی ها تنها به خارج کردن نیروی لایق و شایسته جامعه از مدار کار، تولید و سازندگی محدود نمی گردد؛ خودی های نظام بعنوان صاحبان ایران و اربابان ایرانیان بخود اجازه می دهند تا نسبت به شهروندان بعنوان انسان های درجه دو هرگونه توهینی روا دارند. این آموزه های اسلام از آغاز تحمیلش به ایرانیان بوده و همچنان هست. فرهنگ اخوندی نه تنها در سپاه و بسیج رسوب کرده، بلکه دامن پزشک نماها را هم گرفته است.
29.12.2014 - 16:58
قائم مقام بانک مرکزی ایران می‌گوید که شش موسسه غیر مجاز مالی و اعتباری بیش از ۱۵ درصد از حجم نقدینگی کشور را در اختیار دارند. دولت در تلاش است که بر موسسات مالی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، نظارت داشته باشد.
29.12.2014 - 16:40
اختر قاسمی
اما برهنه شدن گلشیفته به عنوان یک هنرمند ایرانی یا درست تر بگوییم به عنوان هنرمندی که جمهوری اسلامی را برای دستیابی به هنر آزاد ترک کرده از جنس و جنم دیگری ست. یعنی صرف نظر از سوژه ای به نام گلشیفته٬ ما با سوژه ای به نام زن هنرمند ایرانی رو به رو هستیم.
29.12.2014 - 16:32
کامنت های جالب و خواندنی
انسان دارای هویت منشوری ست. فرد در آذربایجان، هویت خانوادگی، هویت گروه اجتماعی، آذربایجانی، کشوری- منطقه ای-آسیایی،و جهانی دارد. هویت شخص-روحی و رفتاری- در فرهنگ نقاط مذکور از تولد تا مرگ پدید آمده ، پخته شده ، رشد کرده، دگرگون گردیده و شکل میگیرد. نفی هویت آذربایجانی فرد با متضاد قرار دادن هویت « مجرد انسانی» و در پی آن نفی حقوق جمعی و ملی به علت سیاست شونیستی ایرانگرایی و فارسگرایی کاری ست که گروه مذکور انجام میدهد.
هویت انسانی فرد مجرد نیست ، مشخص است. متضاد با هویت ملی نیست بل بخشی آن است.
29.12.2014 - 15:47
رئیس‌جمهوری آمریکا درباره احتمال بازگشایی سفارت این کشور در تهران گفته است که پیش از بهبود روابط دو کشور، باید قدم‌های مختلفی برداشته شود که حل پرونده هسته‌ای مهم‌ترین مرحله آن است.باراک اوباما در عین حال تاکید کرده که برای ایران، با توجه به منابع و توانایی شگفت‌انگیزش، این فرصت وجود دارد که به یک قدرت منطقه‌ای موفق تبدیل شود.
29.12.2014 - 15:16
از طرف شورای تأمین شهر تهران دستور داشتند که از حضور من، نسرین ستوده، نرگس محمدی و محمد نوریزاد به قصد شرکت در مراسم جلوگیری کرده، ما را به اتفاق همراهانمان پراکنده کنند.... نزدیک محل مورد نظر بودیم که یک اتوموبیلی شاسی بلند راه را بر ما بست و سرنشینان آن از ماشین پیاده شدند و از ما درخواست کردند که از خودرو پیاده شده، موبایل‌های خود را تحویل دهیم.... مأمور تنومند اطلاعاتی مچ دست مرا به شیوه ی جودوکار‌ها چنان کشید که احساس کردم استخوان دستم در حال خرد شدن است.