رفتن به محتوای اصلی

نوامبر 2014

30.11.2014 - 20:49
خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که مصوبه دولت برای افزایش سی درصدی قیمت نان از فردا دوشنبه ۱۰ آذر اجرا می‌شود.
محسن بهرامی ارض اقدس، مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور به خبرگزاری تسنیم گفته است که این افزایش قیمت "در راستای ارتقای کیفیت نان" صورت می‌گیرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت به زودی درباره گران شدن نان اطلاع رسانی خواهد کرد.
30.11.2014 - 17:50
این نیز تائید دیگری است که ترکیه خواهان سقوط کوبانی است. ترکیه در سه ماه گذشته نظامیان و تسلیحات سنگین خود در را در مرز مستقر کرده و از ورود هر نوع کمکی به کوبانی جلوگیری می کند. اما در سطح وسیعی به داعش اجازه داده است از مرزهای آن برای اهدافش استفاده کند.
30.11.2014 - 17:46
رحیم نورالله‌زاده نوجوان متهم به قتل که در سن 14 سالگی به صورت غیرعمد مرتکب قتل دوست خود شده بود بعد از تحمل سالها شکنجه و فشارهای روحی اعدام شد.
30.11.2014 - 17:23
سرنخ ضاربین دختران جهرم به بسیج تحت فرماندهی سیدعلی خامنه ای رسید! آخوندها نتوانستند مانند اسیدپاشان اصفهان، محمد بهشتی فرعضو بسیج «قطب آباد»، که پسر سرهنگ پاسدارجلیل بهشتی فر(جلیل اسفریزی) است را زیر عبای رهبر پنهان کنند. پدر این بسیجی درحال حاضرفرمانده بسیج قطب آباد(روستایی در فاصله ۱۰ کیلومتری جهرم) می باشد. تهاجم به دختران جهرم در راستای امر به معروف (بخوانید تحمیل دین و فرهنگ عرب به ایرانیان) زنجیره ای و تیمی بوده است که فرد دستگیر شده در مورد مجرمین دیگر و فرماندهانشان سخن نگفته است.
30.11.2014 - 17:23
ما امضاکنندگان این اطلاعیه مشترک، ضمن حمایت از خواسته‌های عادلانه و بر حق اعتصاب‌کنندگان در زندان ارومیه، تمامی سازمان‌ها، احزاب و فعالین مدنی و سیاسی را به دفاع و حمایت فعال از زندانیان سیاسی و مدنی فرامی‌خوانیم.
ما خواهان اعزام نمایندگان مجامع بین‌المللی حقوق بشر برای رسیدگی به وضع اعتصاب‌کنندگان و تمامی زندانیان سیاسی در ایران هستیم.
30.11.2014 - 16:44
چرا نان گران تر شد؟ روحانیت شیعه با سیاست ترجیح منافع اسلام و اسلامگرایان بر ایران و ایرانیان، کشور را در فقر، فلاکت، گرانی، فساد و فحشاء و آستانه انفجار کشانده است. کمر ملت ایران زیر بار هزینه های نجومی روحانیت شیعه خم شده است. حکومت با مشی تحمیق سیاسی - دینی مردم، ایجاد قشر گدامنش و مزدور در لایه های عقب مانده جامعه، تحقیر و توهین ملی را نهادینه کرده و بر آنست تا بر ویرانه اقتصاد، فرهنگ و سیاست گرسنه گذاشتن مردم، پرچم سلطه دین و فرهنگ بیابانگردان عربستان را برافراشته نگه دارد.
30.11.2014 - 16:29
علی کشتگر
جنايات اخير جهرم عليه دختران دانشجو به‌طور قطع همان پيامی را برای زنان از نظر حاکميت "بدحجاب" در بر دارد که اسيدپاشی‌های اصفهان داشت. ولايت مطلقه فقيه و انصار او در پوشاندن چهره زن ايرانی با حجاب اسلامی و "حجاب برتر" مطلقا شکست خورده‌اند. اين اقدامات هولناک هم اعتراف به اين شکست تاريخی است و هم آخرين تلاش‌های نوميدانه دستگاه ولايت برای پيشبرد پروژه حجاب اسلامی از طريق ارعاب است
30.11.2014 - 16:14
محمود واعظی گفت: «به هر حال پارازیت‌ها اگر از حد مشخصی بیشتر شوند می‌توانند مضراتی به دنبال داشته باشند که البته برخی از بخش‌های این پارازیت‌ها تحت نظارت ما نیست و برای آن که بتوان آنها را کنترل کرد لازم است که این بخش‌ها هم تحت نظارت ما در بیایند.» برکسی پوشیده نیست که از آنجا صدا و سیمای رزیم تحت نظارت علی خامنه ای قرار دارد و پارازیت‌ها هم تحت نظارت مستقیم رهبر قراردارد.
30.11.2014 - 16:12
خبرگزاری فرانسه روز يکشنبه در گزارشی از تمايل خودروسازان بزرگ خارجی برای ورود به بازار ايران خبر داد.

طبق اين گزارش، ايران اعلام کرده که در قراردادهای جديد بايد ۴۰ درصد توليد در ايران انجام بگيرد و پس از ۵ سال، اين ميزان به ۸۵ درصد برسد.
30.11.2014 - 16:10
اپ فرانسیس، چهارمین پاپ تاریخ است که پایش را در ترکیه گذاشته است. پیش از او پاپ بندیکت در سال ۲۰۰۶، پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۷۹ و پاپ پل ششم در سال ۱۹۶۷ میلادی به این کشور سفر کردند و هر کدام از این سفرها، نقطه‌عطفی جدید را در روابط مسیحیان و مسلمانان رقم زد.

حالا نوبت پاپ فرانسیس است. او زمانی به ترکیه سفر کرده که مسیحیان در برخی کشورهای اسلامی، بیش از هر زمان دیگری تحت فشارند و ظهور پدیده‌‌ای مانند گروه «خلافت اسلامی»، زندگی آنها را زیر و رو کرده است.
30.11.2014 - 16:01
قتل معلم به‌دست شاگرد؛ نشانه‌ای از بحران در آموزش و پرورش ایران؟
30.11.2014 - 15:48
به نوشته منابع ایرانی، یک خواننده "لس‌آنجلسی" پیش از پرواز در فرودگاه بین‌المللی تهران متوجه شده که ممنوع‌الخروج است. خبر حضور این خواننده در ایران تقریبا همزمان با مهاجرت حبیب محبیان منتشر شده بود.
30.11.2014 - 15:19
زندانیان سیاسی رجایی شهر، زاهدان، سنندج و زندان‌های جنوب ایران به اعتصاب زندانیان ارومیه پیوستند
30.11.2014 - 14:54
شایان ذکر است که امروز یکشنبه نهم آذرماه، ١٠ روز از اعتصاب غذای ٢٩ زندانی سیاسی کُرد در زندان مرکزی ارومیه می‌گذرد که به نشانه اعتراض به انتقال زندانیان سیاسی به بندها دیگر زندان و انتقال زندانیان متهم به جرائم عمومی به بند زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
30.11.2014 - 14:52
از ظهر دیروز کليه تلفن‌های زندان ارومیه برای عدم اطلاع‌رسانی در مورد اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کرد قطع شده است.
30.11.2014 - 14:49
ما زندانیان سیاسی تبعیدی کرد در زندانهای جنوب ایران، ضمن محکوم کردن این عمل غیرانسانی که‌ همه‌ زندانیان در تبعید، همه‌ی این دردها را به‌ سخت‌ترین شیوه‌ تجربه‌ کرده‌ایم، پشتیبانی خود را از اعتصاب کنندگان زندان ارومیه‌ اعلام داشته‌ و از همه‌ی مجامع بین‌المللی پشتیبان حقوق بشر، می‌خواهیم که‌ از هر راهی که‌ میسر است از این زندانیان پشتیبانی کرده‌ و از هر فرصتی جهت ایجاد فشار بر این رژیم می‌باشیم.
زندانيان سياسی كرد در تبعيد در زندانهای جنوب ايران
30.11.2014 - 10:17
دادگاه جنایی قاهره «حسنی مبارک» رئیس جمهوری مخلوع مصر را از اتهام‌های قتل تظاهركنندگان و فساد تبرئه كرد.به نظر می رسد حکم دادگاه اساسن بار سیاسی داشته و در شرایطی که اسلامگرایان بربریت و توهش 1400 پیش را چون اخوان المسلمین در مصر، داعش درعراق سوریه، حکومت اسلامی شیعه در ایران، طالبان در افغانستان... بعنوان آلترناتیو در برابر مردم قرار می دهند، طبیعی است که مبارک ها، محمدرضا پهلوی ها و ...تبرئه شوند و در صفوف جبهه مقاومت علیه سیاست بازگرداندن کشورها به عصر شترچرانی قرار گیرند.
30.11.2014 - 09:23
پس از اسیدپاشی در اصفهان، حملات زنجیره ای با چاقو به ۶ خانم (5 دانشجو) در جهرم پرده از ماهیت زن ستیزانه حکومت اسلامی برداشت. تردیدی نیست که حمله کنندگان در دامان اسلام و اسلامگرایان حاکم پرورش یافته و میوه های زهرآگین نظام بربرمنش اسلامی هستند.
اما در ارتباط با چرائی حمله به زنان ایرانی؛
1-ماهیت زن ستیزانه حکومت اسلامی
2-تحمیل پوشش عربی - اسلامی بعنوان نماد سلطه سیاسی- فرهنگی
3-ایجاد رعب و وحشت در جامعه و درهم شکستن مقاومت ملی ایرانیان علیه نظام حاکم
30.11.2014 - 01:34
گفتنی است که از روز پنجشنبه ٢٩ آبان ماه سال جاری ۲۹ تن از زندانیان سیاسی در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه دست به اعتصاب غذا زده‌اند. با گذشت ١٠ روز و وخامت حال چند تن از اين زندانيان کمان در اعتصاب غذا بسر می‌برند. و گ که طی در این مدت ، مدیر داخلی و مسوولان حفاظت تا حالا چند بار به بند ۱۲ مراجعه کرده‌اند که بار اول با وعده به رسیدگی و سپس تهدیداتی از جمله افزایش آمار بند خواهان شکستن اعتصاب زندانیان شدند.
30.11.2014 - 00:04
مهدی فراحی شاندیز زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته در طی مراحل دادرسی خود از داشتن وکیل محروم بوده و اکنون با وجود پایان محکومیت به دلیل پرونده سازیهای جدید، از آزادی وی ممانعت به عمل آمده است.
29.11.2014 - 21:17
به‌ گزارش مرکز خبررسانی کردستان و کرد حزب دمکرات کردستان این تعداد از زندانیان سیاسی زندان مرکزای زاهدان ضمان اعلام حمایت خود از زندانیان سیاسی ارومیه‌ هشدار دادەاند در صورت عدم تحقق خواستهای زندانیان اعتصابی، آنها نیز دست بە اعتصاب غذا خواهند زد.
29.11.2014 - 19:58
"کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد" با انتشار اطلاعیه‌ای بازداشت "فردین میرکی و منیژه صادقی" توسط ماموران امنیتی در سنندج را محکوم نمود.
29.11.2014 - 19:54
افشین سهراب‌زاده، ساکن شهر کرمانشاه در تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۳۸۹، از سوی نیروهای اداره اطلاعات شهر کامیاران بازداشت شد و از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت (کومله)، به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شد. او اوایل اسفندماه ۱۳۹۰، از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شد.
29.11.2014 - 18:44
به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، دست‌کم شش زن در جهرم هدف حمله با چاقو بوده‌اند که پنج نفر از آنها دانشجو هستند،بنظر مي رسد"چاقو كشي "تاكتيك جديد بسيجي ها كه پس از شكست أسيد پاشي توسط خانه هاي أمن سپاه پاسداران در پيش گرفته شده است.
29.11.2014 - 17:16
بودجه سال ۹۳ بر مبنای فروش هر بشکه نفت به بهای صد دلار تنظیم شد. با سقوط قیمت نفت در بازار جهانی، درآمد ارزی دولت یازدهم در سال آینده دست‌کم سی درصد کاهش می‌یابد و تحقق وعده‌های اقتصادی دشوارتر می‌شود.یک هفته پیش از موعد ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی (۱۵ آذر) علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد که دولت قصد دارد در پیش‌بینی بهای نفت محتاطانه عمل کند تا در صورت ادامه روند کنونی سقوط قیمت‌ها دچار مشکل نشود.

29.11.2014 - 16:31
با یادگیری ویا توسعه یک سرگرمی جدید, مطالعه واز اخبار روز درجهان باخبرشدن, می توانند در ارتباط بین سلولهای عصی مختلف مغز مفید باشند
29.11.2014 - 14:03
گفتنی است ۲۹ زندانی سیاسی بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه از روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه 1393، در اعتراض به انتقال زندانیان سیاسی به بندهای زندانیان عادی و انتقال متهمین قتل و مواد مخدر به بند زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
29.11.2014 - 13:50
حدود ۳۰ زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه (دریا) که از روز پنج‌شنبه دست به اعتصاب غذا زده‌اند. کماکان در اعتصاب غذا بسر می‌برند.
29.11.2014 - 08:10
دور دیگری از ماراتن مذاکرات هسته ای در وین به پایان رسید و در حالی که پیشتر، حصول «توافق جامع»، هدف اصلی گفت و گوها اعلام شده بود، طرفین به توافق برای تمدید مذاکرات به مدت هفت ماه دیگر تن دادند.

این هفته برنامه «ساعت ششم» میزبان مخاطبان رادیو فردا و جلیل روشندل استاد علوم سیاسی در دانشگاه کارولینای شرقی بود تا یک پرسش اصلی را به بحث بگذاریم: آیا توافق برای «ادامه مذاکرات» دستاورد مطلوبی برای مذاکرات است؟
29.11.2014 - 08:07
«نسرین ستوده» وکیل دادگستری ایران و کوشنده حقوق بشر در پایان یک ماه تحصن مقابل کانون وکلا در اعتراض به حکم تعلیق حرفهٔ وکالتش نوشته که امیدوار است که «مدیران کانون طبق منطق و تجربهٔ حاکم بر فعالیت‌های مدنی، از این فرصت برای تقویت استقلال کانون بهره‌برداری نمایند، تا شاهد زندانی شدن وکلایی چون "عبدالفتاح سلطانی"، "محمد سیف‌زاده"، "امیر اسلامی"، "فرشید یداللهی"، "مصطفی دانشجو"، "کسری نوری" و .... که بر سوگند شرافت‌شان پافشاری کردند، نباشیم و مصونیت شغلی وکلا از آنان باز ستانده نشود.»

29.11.2014 - 08:04
مبارزه با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی از جمله موضوع‌هایی بودند که در این نشست سران گروه ۲۰ در استرالیا مطرح شد.

این گروه، ۲۰ قدرت برتر اقتصادی دنیا هستند که در نشست دو روزه‌شان بر رشد اقتصادی جهان متمرکز هستند. اما چند سالی است که این رشد در دل مسائل مرتبط با کاهش گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا و تخریب محیط زیست در کشورها تعریف می‌شود.
29.11.2014 - 07:29
فشار خون 20 درصدی، سونامی سرطان و 7 میلیون دیابتی در سطح کشور ؛زنگ های خطررا به صدا در آورده است و وزیر بهداشت علنا گفته است که : «دولت از درمان مردم ناتوان است» "اگر دولت کل خلیج فارس را تبدیل به پول کند" باز هم از درمان مردم ناتوان خواهد بود. با ورزش و غدای سالم می شود از اینگونه بیماری ها پیش گیری کرد. در کشورهای اروپایی ورزش جز مهمی از زندگی مردم شده است و اکثر مردم در کشورهای اسکاندیناوی عضو کلوپ های ورزشی هستند و روز به روز بر شمار انان افزده می شود
29.11.2014 - 05:42
یوشکا فیشر
خاورمیانه در سد ساله اول این هزاره منبع باروت سیاست جهانی خواهد بود . اینکه خاور میانه دارای ثبات باشد البته بسیار مورد علاقه همه کشور های جهان است ، اما بوجود آوردن چنین ثباتی بسیار دشوار است . تنها امکان بوجود آوردن چنین ثباتی جنگ و دیپلماسی است . و هیچ قدرت جهانی به تنهائی قادر به وجود آوردن چنین ثباتی در خاور میانه نخوهد بود .
29.11.2014 - 04:50
هشتم آذرماه سالگرد اعدام ددمنشانه سیما دریائی ..... نام سیما دریائی و ناهید محمدی (نسرین محمدپور دهکردی) برای اعدام از بلندگو شنیده شد! دخترخاله سیما هم که مانند سیما زندانی بود به سختی گریه می کرد و نمی خواست از او خداحافظی کند ..... از دستگیری سیما در سوم آذرماه تا روز اعدامش تنها پنج روز به درازا کشید! سیما پیش از اعدام نوشته بود: "هر آن چه گفتم درست بود و برایش ایستاده ام، ستاره ای بودم که خاموش نشدم! ....."