رفتن به محتوای اصلی

اوت 2014

31.08.2014 - 23:36
ارتشی های ترکیه هنوز در حال و هوای چند دهه قبل سیر و سیاحت می کنند و نتوانسته اند شرایط نوین جنبش خلق کرد در منطقه، تغییر معادلات سیاسی، توازن قوا و ضرورت اجتناب ناپذیر عقب نشینی در برابر اراده ملت کرد را درک کنند. موقعیت ترکیه شکننده تر از آنست که فرمانده ارتش ترکیه هشدار داده؛ "در صورتی‌ که در مذاکرات صلح این کشور با کردها خطوط قرمز رعایت نشود ارتش هرکاری که لازم باشد انجام خواهد داد."
31.08.2014 - 21:48
معاون بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت حوادث کشور، مسیر شهرنشینی در ایران را نسبت به دیگر کشورها سریع تر دانست و افزود: 93 درصد کشور ما در معرض زلزله بیش از 7 ریشتر قرار دارد.
وی با بیان اینکه ما هر سال شاهد لرزشهای زلزله هستیم افزود: ما در حادثه زلزله رودبار 47 هزار در زرند 1600 و در بم 27 هزار نفر را از دست دادیم.
31.08.2014 - 21:41
محمدعلی طالبی معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد با اشاره به حضور ماموران یگان ویژه پلیس در بافق در روزهای ابتدایی تحصن کارگران معدن سنگ آهن گفت: یگان ویژه پلیس برای مسائل احتیاطی و جلوگیری از بی‌نظمی به معدن وارد شد اما هنگام اعزام این نیرو به آن‌ها تاکید کردیم با مردم مواجهه‌ای نداشته باشند و‌‌ همان طور که دیدید مواجهه‌ای میان آنان و کارگران اتفاق نیفتاد.
طالبی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از دلیل بازداشت کارگران معدن سنگ آهن بافق و اتهامات وارد شده به آن‌ها اظهار بی اطلاعی کرد
31.08.2014 - 19:43
کامنت های جالب و خواندنی
ما نه تنها اینیم، بلکه ما (کامنت گذاران ) نخبه جامعه خودیم که سوادکی داشته , علاقمند بخواندن ( روزنامه ) و در پی چاره ایم؛ یعنی پی سفته بازی و سپاهیگری و جا نماز آبکشیدن و دزدی و اعتیاد و صد ها و دیگر نیستیم. از زبان مستهجن هم پرهیز میکنیم. با همه اینها ما اینیم و باید با آن بسازیم و باندازه همت خود بکوشیم. از خود نمیتوانیم بگریزیم.** بله، براستی هم «ما اینیم». اما چرا؟ چرا چنین هستیم و نه جور دیگر و بهتر؟
31.08.2014 - 16:53
شمس الله شریعت نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس: در بحث تغییر کاربری اراضی یک گروه افرادی هستند که با دریافت مجوزهای غیرقانونی با استفاده از کانالها و روابط خاص کار خود را پیش می برند.
این افراد سوءاستفاده گر زمین را با قیمت ارزان می خرند و باقیمت بسیار بالایی می فروشند، تاکید کرد: دولت باید با این افراد به صورت جدی برخورد کند و این کار را باید از خودش شروع کند.
31.08.2014 - 16:33
در پی تلاش‌های بسيار از جانب نيروهای مشارکت کننده، پروژه "شکل‌دهی تشکل بزرگ چپ" از يکسال پيش وارد مرحله اجرائی شده است. از آنجا که اجرای هرچه سريعتر و نقشه‌مند اين پروژه، يکی از عوامل مهم موفقيت اين پروژه محسوب می شود، لازم است تا بر پايه منشور "فراخوان" اين پروژه، در مهلت تنظيم شده در "نقشه راه" پيش رفته و سرانجام آن روشن شود.
کميته مرکزی موظف است تا اين روند را پيگيری کند.
31.08.2014 - 13:12
منابع عراقی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی عربی با تایید خبر شکست محاصره آمرلی از به اسارت گرفتن 15 پیکارجوی داعش خبر داده‌اند.
31.08.2014 - 12:33
مهرانگیز کار
باری، داعش های ما فقط نمی زنند. فقط نمی کشند، غنیمت هم بسیار گرفته اند و می گیرند. وزیر نفت به راحتی می گوید میلیارد ها دلار گم شده. رقم ها در حافظه ی ریاضی ما دیگر جا نمی گیرد. وزیر دادگستری که در هدم و حذف شهره است می گوید بابک زنجانی همکاری نمی کند تا بفهمیم پولها را کجا قایم کرده است. مانده ایم حیران، این وزیر که اگر رستم دستان هم به تورش می خورد، از او اقرار می گرفت، هشت ماهی هست که با بابک زنجانی سروکار دارد و هنوز دست خالی است. راستی چرا؟
31.08.2014 - 12:22
زندانی خالد حردانی از بیماری حاد گوارشی رنج می برد و مدتها است که بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند و روز به روز وضعیت جسمی او حادتر می شود.اکنون بازجویان وزارت اطلاعات به جای رسیدگی به وضعیت و شرایط جسمی او ، قصد دارند وی را به نقطه ای نامعلوم منتقل کنند تا تحت فشارهای غیر انسانی قرار دهند.
31.08.2014 - 12:14
پیام یزدانجو
ستیزه‌جویان خاورمیانه‌ای عملاً مفتون یک قصه اند و، به رغم تمام شواهد، از ادبیاتی افسانه‌ای الهام گرفته‌اند: روایتی از یک حکومت دینی آن‌چنان که، «روزی، روزگاری»، سده‌ها پیش‌تر، برای برقراری عدل الاهی به وجود آمده بود و در سایه‌ آن بدان به مجازات و مکافات و خوبان به سعادت و منزلت می‌رسیدند."
31.08.2014 - 11:48
پلیس سوئد نیز با استفاده از باتوم و سگ های تربیت شده به دنبال متفرق کردن تظاهرات کنندگان بودند. سخنگوی پلیس سوئد در این باره تاکید کرد: نیروهای ما تحت فشار زیادی قرار گرفتند. اکثر این تظاهرات در فضایی آرام برگزار شد ولی برخی از تظاهرات کنندگان سعی کردند تا محدوده ایجاد شده توسط پلیس را در هم بشکنند.
31.08.2014 - 11:46
مقام های عراقی می گويند، دست کم ۱۰ روستا در مسير آمرلی از نيروهای گروه خلافت اسلامی پس گرفته شده است.
31.08.2014 - 11:40
اعمالی که در زمینه حذف نویسندگانی چون صادق هدایت در ایران انجام می‌شود، اعتبار فرهنگی ما را در دنیا متزلزل کرده است. ایران اعتبار فرهنگی‌ ستبری در شاخه فرهنگی داشته، اما با نوع برخورد و رفتارهایی که در قبال آن‌ها صورت می‌گیرد، این اعتبار در حال تزلزل است. این موضوع هم فقط در مورد افرادی مثل صادق هدایت، احمد شاملو و دیگر نویسندگان معاصر اتفاق نمی‌افتد، بلکه حتی درباره فردوسی، خیام و حافظ نیز چنین نگاهی وجود دارد.
31.08.2014 - 11:39
بحث «ممنوعیت» اشتغال زنان در کافی‌شپا‌ها و قهوه‌خانه‌ها در حالی مطرح می‌شود که به تازگی مسئله تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران، موضوع اختلاف بین مسئولین دولت حسن روحانی و مدیران شهرداری تهران شده است.
31.08.2014 - 11:20
در صورتی که روند مصرف به همین صورت بوده و شاهد کاهش جدی مصرف آب در تهران نباشیم و بارش مناسبی در بالادست سدها رخ ندهد پایتخت در پاییز به وضعیت قرمز می‌رسد.
31.08.2014 - 11:13
داعش طبق بخشنامه ای اعلام کرد: به جای کلمات وطن، ملت یا سوریه، کلماتی همچون دولت اسلامی، جهان اسلام یا ولایت شام درج شود.
هرگونه مثال در درس ریاضیات که دال بر ربا باشد باید حذف شود. همچنین هر آنچه مرتبط با دموکراسی و انتخاب باشد باید حذف شود. هر آنچه در ماده علوم به نظریه داروین ربط داشته باشد و آفرینش طبیعیت را از عدم رد کند، باید حذف شود.
31.08.2014 - 10:56
رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه " دولت اسلامی" (داعش) شهر "البوکمال" سوریه، " القائم" عراق و روستاهای مجاور این دو را ادغام کرده و یک ایالت با نام "ولایت فرات" را در اراضی میان سوریه و عراق ایجاد کرده است. این دو شهر در مرز میان سوریه و عراق در اطراف رود فرات هستند.
31.08.2014 - 10:50
بخش دیگری از پرونده مرتضوی در رابطه با کهریزک است که از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران منجر به صدور حکم شد و با اعتراض اصحاب دعوا به دیوان عالی کشور رفت و هنوز تصمیمی در ارتباط با آن گرفته نشده است.
31.08.2014 - 10:01
مهدی احمدیان شیجانی
اگر برابری در اجتماع را به ایجاد امکان زندگی، انتخاب رضایتمندی برای تمامی افراد با توجه به تفاوت در خصوصیات و نیازهای آنها معنی کنیم، در حال حاضر زنان به عنوان نیمی از جامعه انسانی از امکان حضور برابر با مردان در عرصه اجتماع محروم اند. برای تأمین این برابری، جامعه باید با درک تفاوت در نیازها، موقعیت و اهداف افراد، موانع محدود کننده را رفع کند و به آنها امکان حضور و مشارکت اجتماعی برابر را بدهد؛ و شهر نیز به عنوان بستر و تجلی گاه حضور جامعه انسانی هم می تواند به اجتماع انسانی شکل دهد و هم می توا
31.08.2014 - 05:03
همزمان با پیشروی‌های دولت اسلامی (داعش سابق) در عراق، این گروه رسانه‌های اجتماعی را نیز در سطحی بی سابقه به تصرف خود درآورده است.
31.08.2014 - 04:25
آلبر کامو
بالدوچی گفت: " گوش کن، جانم. من از تو خوشم می‌آید برای همین است که اینها را برایت می‌گویم. در العمور ما دوازده نفر بیشتر نیستیم که باید در سراسر این ناحیه نگهبانی بدهیم ومن باید با عجله برگردم. به من گفته اند این مرد را به دست تو بسپارم و بدون تاخیر برگردم. نمی‌شد او را آنجا نگه داریم. مردم روستا خیالهایی به سرشان زده بود، می‌خواستند او را پس بگیرند. تو باید فردا پیش از غروب او را به تنجویت ببری. بیست کیلو متر راه برای آدم نیرومندی مثل تو نگرانی ندارد. بعد هم دیگر کاری نداری. بر می‌گردی پیش شاگر
31.08.2014 - 04:06
محمد بهارلو
روایت داستان، قطع‌نظر از این که راوی در آن چه کسی باشد، از یک مایة اصلی تشکیل می‌شود که هر عمل، یا حادثه، کوچک‌ترین واحد ساختاری آن را می‌سازد، که در یک اثر نوآورانه هر کدام، معمولاَ، یک «ممنوعیت» را نقض می‌کند. نقض «ممنوعیت» یعنی تضاد و توازی با مضامین و عناصر و شگردهای ادبی گذشتگان، وآفریدن چیزی، عمل یا حادثه‌ای، در روایت داستان که احساس شگفت ما را بر‌انگیزد.
31.08.2014 - 02:18
آسوده بخواب كودك سرزمينم...ﻛﻮﺩﻙ ﺷﻨﮕﺎﻝ ﻛﻪ ﭼﻨﺪﻱ ﭘﻴﺶ ﺑﺎ ﺗﻨﻲ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﻭ ﭼﺸﻤﺎﻧﻲ ﻧﺎﺑﻴﻨﺎ ﻧﺠﺎﺕ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ,ﺟﺎﻥ ﺑﺎﺧﺖ ﻭ ﭘﻴﻜﺮﺵ ﺩﻳﺮﻭﺯ-29 آگوست- ﺗﺸﻴﻴﻊ ﺷﺪ.ﺩﺭﺳﺖ3ﺳﺎﻋﺖ ﭘﻴﺶ ﺍﺯﺭﺳﻴﺪﻥ ﭘﺪﺭﺵ.
30.08.2014 - 21:47
در روز جمعه هفتم شهریور ماه گروهی از کنشگران حقوق بشر در خانه ی مادر زنده یاد ستار بهشتی حضور یافتند تا زادروز این جانباخته ی راه مردم و میهن را گرامی دارند. زنده یاد ستار بهشتی در 9 آبان 1391 به دست پلیس "فتا" دستگیر و به فاصله ی کوتاهی زیر شکنجه های بازجویان امنیتی کشته شد. در این ویدیو نسرین ستوده، وکیل دادگستری و کنشگر حقوق بشر سخن می گوید.
30.08.2014 - 20:37
با گرامیداشت خاطره تمامی مبارزین و عزیزان جانباخته در سیاه چال های جمهوری اسلامی
30.08.2014 - 20:14
جنبش دادخواهی یکی از عرصه هائی است که زنان ایران در آن حضور فعالی داشته و دارند. نقش مادران که با دادخواهی گره خورده است.
آنها مادران و خانواده های اعدام شدگان دهه ٦٠ و کشتار زندانیان سیاسی تابستان ٦٧ هستند. این افراد در جلوی زندان‌ها با هم آشنا شده بودند. در تابستان ٦٧ که ملاقاتها قطع شده بود آنها حس کردند که فاجعه ای شوم در زندانها در حال وقوع است.