رفتن به محتوای اصلی

اکتبر 2013

31.10.2013 - 17:38
جمشید تفریشی
ولی ترکها چه کردند که امروز جزء 20 کشور بزرگ اقتصادی شدند و روزانه دهها طرح عمرانی و رفاهی افتتاح می کنند ولی معاون رئیس جمهور ایران با درآمد میلیاردی نفتی می گوید : ما پول کافی برای پرداخت یارانه ها نداریم . مگر حکومت ترکیه اسلامگرا نیست و حکومت اسلامی خود را محور اسلام و ام القراء اسلام نمی نامد ؟
31.10.2013 - 17:03
برای اولین بار پس از 14 سال ؛ چهار زن ترک با پوشش اسلامی در مجلس ترکیه حضور یافتند.روسری نماد حساسی در ترکیه است . مخالفان ان را سد راه بیشرفت یک جامعه دمکراتیک می دانند که کمال اتاتورک هم پشت این ایده ایستاده بود. یکی از اعضای پارلمان که در سال 1999 با روسری وارد مجلس ترکیه شده بود با اعتراض دیگر سیاستمداران ترکیه مواجه شد. این نماینده زن پارلمان ترکیه پست نمایندگی مجلس را از دست داد و سپس حتی تابعیت ترکی خودش راهم از دست داد.
31.10.2013 - 16:32
تجمع کنندگان از پارلمان کوردستان به سمت مقر سازمان ملل متحد در اربیل راهپیمایی کرده و شعارهای ضد اعدام سر دادند. تظاهر کنندگان خواستار برچیده شدن سیستم اعدام در ایران بصورت کلی و خصوصا کردستان شده و قطعنامه کمپین را به مقر سازمان ملل متحد در اربیل و پارلمان کوردستان تقدیم نمودند.
31.10.2013 - 15:42
وی در پیامی که امروز پنجشنبه ۸ آبان ماه، در همایش "تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه" در شهر قم خوانده شد،تاکید کرد که سیاست کلی ایران باید به سمت افزایش جمعیت برود و جمعیت ایران باید به جای هفتاد و پنج میلیون نفر، دستکم صد و پنجاه میلیون نفر باشد.
31.10.2013 - 14:31
حسین امیرتیموری اعلام کرد معتادانی که آنها را پر خطر لقب داده است در استان هرمزگان جمع اوری شده اند، که پیش از آن این افراد در شیراز بوده و به جای درمان و حل مشکل اعتیاد آنها، این افراد را به استان هرمزگان منتقل کرده اند!
31.10.2013 - 12:47
کاوه احمدی علی آبادی
آمريكا براي شناخت و تأثير بر مناطقي از جهان كه هدف شمرده مي شدند، برنامه هاي متعددي داشت. براي اقوام و مليت هاي و اديان و مذاهب مختلف نيز به متحداني تكيه مي كرد كه در مناطق مورد نظر نفوذ داشتند و چه بسا تحليلگراني كه از همان اقوام و مليت ها بودند و علاوه بر شناخت علمي، به اطلاعات محلي دسترسي مكفي داشتند. يهوديان در تمام دوران جنگ سرد، بهترين منبع غرب براي شناخت شرايط حاكم بر جوامع بلوك شرق بودند
31.10.2013 - 12:29
ماشین اعدام جمهوری اسلامی در پی انتخابات ریاست جمهوری، با قدرت و شدت بیشتری در حال کار است. خوب دقت کنید که جان زندانیان سیاسی مشمول حکم اعدام همچنان در خطری جدی است.
31.10.2013 - 12:28
حسین باقرزاده
آقای روحانی در سه ماهه اول حکومت خود در روابط خارجی می‌تواند از «موفقیت‌هایی» یاد کند، ولی در مورد ایجاد فضای باز سیاسی، تنها از نمونه‌های محدودی می‌تواند نام ببرد. بسیاری بر این عقیده‌اند که او در این زمینه به اندازه کافی تلاش نکرده و در برابر خامنه‌ای کوتاه آمده است. در زمینه حقوق بشر، اما، نقطه سفید چندانی در کارنامه او نمی‌توان یافت...
31.10.2013 - 10:55
خبرهای مبنی بر خطر اجرای حکم اعدام دو تن دیگر از زندانیان سیاسی و مدنی کرد بنامهای زانیار و لقمان مرادی که هر لحظه امکان اعدامشان وجود دارد.
این در حالیست که پدر این دو زندانی به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت که امام جمعه مریوان با کمک نهادهای امنیتی در تلاش است تا حکم اعدام زانیار و لقمان مرادی را به اجرا درآورد، از طرفی دیگر بنا به منابع خبری این حکم به احتمال زیاد ظرف روزهای آینده اجرا خواهد شد. که گویا زانیار و لقمان مرادی در خطر قریب الوقوع اجرای حکم اعدام قرار دارند.
31.10.2013 - 10:46
شریفا ظهور
انقلاب حامل ابهامات بسیار و دو دلی های چندگانه ای است. به نظر می‌رسد زنان برای انجام اقدامات خاصی در حمایت از انقلاب متحد شده‌اند اما تلاش برای نابودی رژیم به هیچ طریقی باعث اتحاد زنان نشده ‌است. حمایت‌کنندگان انقلاب درگیر جنگ رسانه‌ای و انواع دیگر درگیری با نیروهای رژیم، حامیانشان و مخالفان بین‌المللی انقلاب هستند. رسانه‌های بین‌المللی تصویری مشابه مردم مصر از سوری‌ها ارائه می‌دهند. مردمی که در سال 2011 علی رغم تفاوت در اهداف، آمال و آرزوها علیه رژیم مبارک با یکدیگر متحد شدند. اما در میان گروه‌
31.10.2013 - 08:52
یک نظر سنجی در کشور ایسلند نشان می دهد که تقریبا همه کسانی که به اینترنت وصل اند بنوعی لینک های صحفات پورنو را کلیک کرده اند. چهل در صد از پرسش شوندگان می گویند البته علاقه ای به پورنو ندارند
31.10.2013 - 08:27
رژیم زن ستیز جمهوری اسلامی میترا شهنوازی را بجرم دفاع از خود در برابر تجاوز یکی از مزدوران نظام، اعدام کرد. "سحرگاه امروز ساعت ۶ زندانیانی که بند آن‌ها نزدیک حیاط بهداری است از صدای جیغ زنی که قرار بود اعدام شود (میترا شهنوازی) بیدار شدند. زندانیان همه از این صدا‌ها دچار افسردگی روحی شده‌اند.

*******
31.10.2013 - 08:26
چنگیز قدم خیر زندانی سیاسی کرد واقع در زندان مسجد سلیمان در وضعیت حاد جسمی است اما مسئولان زندان و وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.قدم خیر همکنون در مسجد سلیمان محکومیت 40 سال زندان و تبعید را می گذراند.
31.10.2013 - 08:20
روز 19 نوامبر امسال انتخابات شهرداری ها و استان در دانمارک برگزار می شود تعداد کاندیدا ها برای شرکت در انتخابات کمی کمتر از انتخابات چهار سال پیش است و در این انتخابات تعداد کاندیدهای لیبرالها از سوسیال دمکراتها بیشتر است . در این انتخابات ایرانیان هم شرکت فعال دارند ، مرجان گنججو، سحر اصلانی، رویا مور، امیر تقی بکلو، جلال مرادی ، فاضل یمینی و اندرس پورکمالی بعنوان ایرانی تبار ها خود را کاندید کرده اند که ایران گلوبال تا چند روز دیگر به معرفی انان می پردازد
31.10.2013 - 06:33
روز چهارشنبه (۳۰ اکتبر/ ۸ آبان) فهرست قدرتمند‌ترین افراد جهان مجله "فوربس" منتشر شد. فوربس از ۲۰۰۹ آغاز به انتشار سالانه فهرست قدرتمندترین افراد کرده است. تعداد افراد معرفی شده به نسبت جمعیت جهان معرفی می‌شوند. در سال ۲۰۰۹ ، ۶۷ نفر و امسال ۷۲ نفر معرفی شده‌اند.
امسال ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با اشغال جایی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، سال گذشته از آن خود کرده بود، بر صدر جدول قدرتمند‌ترین افراد جهان نشست.
31.10.2013 - 00:10
آ. ائلیار
بو فوسیل لر قالدیران
قان فیرتاناسی
* توفان خونی که این فسیلان
برانگیخته اند
30.10.2013 - 22:48
ایران از یکی از بالاترین ارقام آمار در جهان برخوردار است منابع محلی در ایران از اعدام ۱۱ نفر، از جمله ۲ زن، در زندان مرکزی ارومیه خبر می دهند. به گزارش آژانس خبری موکریان، این افراد سه شنبه ۷ آبان (۲۹ اکتبر) به دار آویخته شده اند.
30.10.2013 - 21:23
رهبر کنگره ی جامعه ی دموکراتیک اعلام کرد که برخورد بارزانی با صالح مسلم، مصداق تبر بر پای خود زدن بوده و به وحدت کردها ضربه می زند. احمد ترک نماینده ی ماردین و رهبر کنگره ی جامعه ی دموکراتیک همراه با چند سیاستمدار کُرد دیگر در شهر مرزی جیلان پنار ترکیه به مجلس ختم نوجوانی رفت که به خاطر شلیک خمپاره از سرکانی سوریه، جان خود را از دست داده بود.
30.10.2013 - 21:12
در برخی از مناطق جنگ زده سوریه مردم از فرط گرسنگی به خوردن حیوانات خانگی روی آورده اند عکس زیر در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که پختن گربه را نشان می دهد.
30.10.2013 - 19:40
بهروز ستوده
تمام اعدام ها ، شکنجه ها و زندان ها را از ابتدای تأسیس جمهوری اسلامی تا به امروز مرور کنید ، از اعدامهای پشت بام مدرسه علوی که در طبقه زیرین آن "امام راحل" اقامت داشته است تا آخرین اش که اعدام دو جوان هموطن کُرد ، حبیب الله گلپری و رضا اسماعیلی ، که چند روز پیش اعدام شدند ، کدام دادگاه عادلانه ای احکام اعدام ها را صادر کرده اند و پرونده متهمین چه مسیر قانونی را گذرانده است ؟ حتی اگرمعیار جرم شناسی و تعیین مجرم را قوانین جزائی قرون وسطائی جمهوری اسلامی قرار دهیم...
30.10.2013 - 18:12
در حالیکه مذاکرات تیم های کارشناسی ایران و گروه ١+۵ امروز و فردا در وین برگزار می شود، مجلس سنای آمریکا، تصمیم اعمال تحریم‌های جدید علیه نفت ایران را پشت درهای بسته مورد بررسی قرار داده است. گفته میشود هدف از اعمال تحریم‌های جدید، کاهش صادرات نفت ایران تا سقف ۵٠٠ هزار بشکه در روز است.
30.10.2013 - 16:44
خبرگزاری رویترز امروز هشتم آبان‌ماه، در گزارشی از تدارک تحریمی تازه بر برنامه هسته ای ایران «پشت درهای بسته سنای» آمریکا در قالب لایحه‌ای تازه خبر داد.