رفتن به محتوای اصلی

فوریه 2013

28.02.2013 - 21:46
مهدی هاشمی
لشکرکشی رضاخان به اهواز و ورود وی به این اقلیم در ۲۰ آوریل ۱۹۲۵ یک اتفاق تاریخی مهمی برای ایرانیان است. این اقدام نظامی دولت مرکزی سبب شد تا اقلیم اهواز با ثروت های عظیم نفت وگاز وزمین های حاصلخیزش تابع مرکز و ایران شود.
28.02.2013 - 19:05
امید دانا
همه ما باید آگاه باشیم فلسفه ایرانیت نه تنها با دمکراسی مغایرت ندارد، بلکه خود دمکراسی است، بنابراین دمکراسی بخش کوچکی است در دل میهن سالاری ایرانی و گزافه گویان تلاش دارند تنها با واژه دمکراسی ما را فریب دهند، اینان نمیگویند اگر در دمکراسی مورد نظرشان در فردای ایران عده ای خواستان تکیه ای از کشورمان را تجزیه کنند، میهن پرستان بایستی چه کنند؟؟

28.02.2013 - 18:53
انصافعلی هدایت
چرا وقتی ملت تورک آذربایجان جنوبی می خواست یک روزنامه و کتاب به زبان خودش داشته باشند، بر می آشفتیدید؟
چرا وقتی ملت تورک آذربایجان جنوبی خواستار اجرای اصول قانون اساسی در باره آموزش زبان تورکی آذربایجانی در کشور و خاک خودشان بودند، با آنان هم صدا نبودید؟
چرا وقتی تنها به خاطر دفاع از زبان مادریشان و در سرزمین های خودشان دستگیر و زندانی می شدند، دلتان خونین نمی شد؟
28.02.2013 - 17:55
فرنگیس حبیبی
وقتی موجود عزیزی آدم را بکلی ترک می کند، ترکی بی بازگشت، انگار عصارۀ زندگیش مثل شهاب هایی رنگارنگ از پهنۀ آسمان ذهن گذر می کنند. فریدۀ لاشایی در این چند روز که از مرگش می گذرد با شهاب زندگیش یک آتش بازی جانانه در نگاه من بر پا کرده است. شاید یک نقاش این آتش بازی را یک کولاژ بنامد. و شاید زندگی فریده لاشایی خود یک کولاژ باشد. کولاژی که قطعاتش از لحظات تاریخ معاصر ایران رنگ گرفته است و دانایی و صمیمیت یک زن آن را به ثمر رسانده است.
28.02.2013 - 14:59
دنیز ایشچی
در سرتاسر سرزمین ایران، مذهب عقب مانده تری جای مذهب قبلی را در کنار حاکمیت ارتجاعی طایفه ای دیگری را می گرفت که در جنین خود حاکمیت امامان، سادات و ملایان را دست در دست سران قبایل بر مردم تحمیل می کرد. آخوند هایی مثل ملا صدرا، ملا حیدر آملی و یا شیخ صفی الدین اردبیلی، جای فارابی، خوارزمی و ابن سینا ها را می گرفت.
28.02.2013 - 14:29
کاوه احمدی علی آبادی
چنان كه كار روزنامه نگار نيز گزارش مستند وقايع است و وقتي كشور از مقامات و مسئولاني رنج مي برد، كه هرزه گو و هرزه پسند هستند، خبرنگار همان ها را به عنوان بخشي از كار حرفه اي اش عيناً منعكس مي سازد.
28.02.2013 - 13:58
پس از دوسال بحران در سوریه ، ایالات متحده آمریکا بالاخره مواضع خود را نسبت به مخالفان بشار اسد تغییر داده و با ارسال اسلحه به ارتش آزاد سوریه موافقت کرد.
28.02.2013 - 11:25
پیمان کاووسی
سوال اینجاست،که این گروه که نمایندگی‌ اصلاح‌طلبان را در خارج از کشور رهبری میکنند،و به خاطر ترس از جان خود مجبور به ترک ایران شده اند،چگونه به این صراحت از منافع رژیم اسلامی و شخص خامنه‌ای دفاع میکنند، کسب چنین فرصت و جایگاهی در خاک آمریکا برای دفاع از اعمال و مقاصد تروریستی حکومت اسلامی،بدون صرف هزینه های گزاف و پشتیبانی نظام و مشخصاً ولایت فقیه امکان پذیر نیست، کاملا مشهود است که دستهای آلوده در پشت پرده یکی بوده ،و یکدیگر را در جهت حفظ این نظام اسلامی میفشارند.
28.02.2013 - 09:33
جمهوری اسلامی با سرکوب، شکنجه، قتل و کشتار زنده است. موجودیت ننگین این رژیم باعث ایجاد ناهنجاری ها در جامعه، تشدید خشونت، بی فرهنگی و ... گردیده که تمامی ناشی از آموزه های مخرب، ویرانگرانه و ارتجاعی ایدئولوژیک، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی اسلامگرایان در ایران است. به اعتراف رسانه حکومتی فارس: «بر اساس مطالعات و تحقیقات علمی، تجاوز به عنف محصول نوعی اختلال شخصیت ناشی از دوران کودکی و نوجوانی بوده و مشکلات فرهنگی، روحی، روانی و اقتصادی نیز در بروز این جرائم کاملا مشهود است."
28.02.2013 - 08:27
جنبش ملی– مردمی ترکمن هم به دلیل خصلت و خصوصیت ترقیخواهانه، دمکراتیک و عدالت طلبانه‌اش، و هم مورد اقبال قرار گرفتنش توسط اکثریت قاطع مردم ترکمن صحرا، بهیچ رو نمی‌توانست مورد قبول و تحمل حکومتی قرار بگیرد که انحصار طلبی و اعمال دیکتاتوری علیه غیر خود، ذات ایدئولوژیکی آن را رقم می‌زد.
28.02.2013 - 07:53
گروهی از بچه ها در نزدیکی دو ریل راه آهن، مشغول به بازی کردن بودند. یکی از این دو ریل قابل استفاده بود ولی آن دیگری غیرقابل استفاده. تنها یکی از بچه ها روی ریل خراب شروع به بازی کرد و پس از مدتی روی همان ریل غیرقابل استفاده خوابش برد.
28.02.2013 - 04:16
در این بحث ضمن اشاره به کتاب On Bullshit نوشته «هری فرانکفورت» «سقوط گفتار» را بررسی نموده و آنرا در رفتار یک «انقلابی» که «استبداد رأی» او را بر زمین کوبید، نشان می‌دهم و با اشاره به اینکه زبان خودش عمل است، به حدیث جعلی «لا حیاء فی الدین»، می‌پردازم. حرف اصلی این بحث این است: هر فرد یا جنبش یا رژیمی پیش از آنکه در عمل سقوط کند یا ارتفاع گیرد، در گفتار سقوط کرده یا ارتفاع خواهد گرفت.
27.02.2013 - 21:17
گلمراد مرادی
در مناطق جنوبی کردستان ایران ساکن هستند تصمیم گرفته اند که در یک نافرمانی مدنی و به نشانه اعتراض به این فشار اقتصادی و همدردی با خانواده های کم بضاعت از خرید آجیل در مراسم جشن نوروز خود داری کنند. بیانیه جمعی از سازمانها و فعالان کورد در حمایت از تصمیم مردم یارسان
27.02.2013 - 19:51
البته دلهره و هراس من از اینجاست که، الان ایران مانند ِ "گـوشت ِ قـُربـونـی" که گویا قرار است و شاید هم بـایـد، تقسیـم شود، کشورهایی دیگر دست بکار شوند و بقول معروف، حالا که، سنگ مُفت _ گنجشک مُفت، تلاش بکنند و مثلأ یکجورایی به رشت، اصفهـان (فعلأ تا اطلاع ثانوی، شهرهای ایران) نظر بد، بد داشته باشند!
27.02.2013 - 19:12
فضائل عزيزان
برخی‌ تصور میکنند که نوشته‌ها و اخبار هر سایتی که مورد استناد کیهان چاپ تهران و رسانه‌های رژیم قرار گیرد، آن‌ سایت و مسوولانش عامل رژیم هستند،این اتّهام که ایران گلوبال در خدمت کیهان شریعتمداری و نهاد‌های امنیتی قرار گرفته است دقیقأ ناشی‌ از چنین پیشفرض غلطی میباشد.اگر همین پیش فرض غلط را مبنای استدلال‌های خود قرار دهیم پس میتوانیم به راحتی‌ بسیاری از سایت‌ها و خبرگزاریهای جمهوری اسلامی را نیز بدین جهت که اخبارشان هر از چند گاهی‌ مورد استناد نشریات و رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی قرار میگرند
27.02.2013 - 18:52
چرا "قاضی" دادگاه کهریزک تصمیم گرفت دادگاه غیرعلنی برگزار گردد؟ چرا سعید مرتضوی را از چشم خبرنگاران دور نگه می دارند؟ و چرا اسامی همه عاملان و آمران کهریزک علنی نمیشود و نوار مکالمه ی سعید مرتضوی با مجتبی خامنه ای کدام ناگفته های قتل ها، شکنجه ها و تجاوزات را فاش می کند؟
آیا پخش نوار در دادگاه علنی کهریزک و افشاء نقش بیت رهبری در هدایت جنایات، نمی توانست ضربه ای کاری تر از نوار احمدی نژاد در ملاخانه، بر خامنه ای و مافیایش وارد کند؟
27.02.2013 - 17:30
کیانوش توکلی
اعدام های گروهی و مخفیانه در زندان وکیل آباد بعد از چند ماه توقف، از مهر ماه سال ۹۱ از سر گرفته شده است. در این مدت نیز صدها زندانی دیگر اعدام شده اند. برخی منابع تعداد این زندانی ها را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ زندانی تخمین میزنند. در اعدام های انجام شده که اکثرا در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته اجرا میشوند در هر نوبت بین ١٠ تا ۵۰ زندانی به صورت دسته جمعی ، مخفیانه و اعلام نشده اعدام شده اند...