رفتن به محتوای اصلی

دسامبر 2012

31.12.2012 - 23:46
کامنت های جالب و خواندنی
اینده ایران بستگی به تصمیم مشترک خامنه ای و اوباما دارد.رهبری جمهوری اسلامی در صورت ادامه سیاست های پیشین در عرصه داخلی و خارجی ،کشور ایران را نابود و ان را در گیر جنگ های داخلی خواهد کرد و شاید سرنوشت بد تری از سوریه در انتظار مردمان ما باشد. شما با نفرت پراکنی علیه تورک تباران ، اوضاع را پیجیده تر می کنید . این استراتزی شما که همراه با کردها علیه پان ترک ها و پان عرب ها اتحاد استراتزیک و قصد تجزیه کشور ترکیه و ایران را دارید ناشی از نگرانی بیهوده شما دارد.
31.12.2012 - 22:59
اما غوغاي کودکان در روزهاي پنجشنبه که قبرستانها مملو از جمعيتي مي‌شود که به مردگان خود سر مي‌زنند، غير قابل انکار است، از خود سئوال مي‌کنم مگر مي‌شود تاکنون گذر مسئولي که متولي کودکان کار است به قبرستان نيافتاده باشد، و با خود زمزمه مي‌کنم حتما بي توجه به راه خود ادامه داده است.حديث اين کودکان حديث امروز و ديروز نيست.
31.12.2012 - 22:24
بنا بر این گزارش ؛ پس از آزادی اخیر, ایشان بصورت مداوم تحت نظر نیروهای امنیتی بوده و اخیرا نیز طی تماسی مشکوک و تهدید گونه با مادر ایشان گفته شد که این چندمین بار است که اکبر دستگیر میشود و تا چند قدمی اعدام پیش رفته ولی به عللی رهایی یافته ، اگر بخواهد به فعالیت های سیاسی و مبارزاتی خود ادامه دهد عواقب خوبی در انتظارش نیست .
31.12.2012 - 21:31
جنبش دانشجویی آذربایجان طبق وعده‌ای که داده بود گزارش مشروحی از نحوه شهادت ناصر خانزاده در تبریز منتشر کرده و از فشارهای وارده به خانواده وی به عنوان یکی‌ از دلایل اصلی‌ تأخیر در انتشار این جزئیات نام برد ؛در این گزارش تحلیلی و مستند چگونگی دستگیری و قتل ایشان بصورت مشروح ذکر شده است، جنبش دانشجویی آذربایجان از این گزارش با عنوان "نهایی‌" اسم برده است.نظر به اهمیت موضوع عین گزارش بدون دخل و تصرف تقدیم خوانندگان عزیز ایران گلوبال میشود:
31.12.2012 - 21:21
آ. ائلیار
جهان نگری، با مقولات «تبار» و «نژاد» و «عرب» و «ترک»، و مانند آنها شدیداً نژادگریانه است. در نوشته هیچ قلمزن دموکراتی رد پایی از تکیه روی مقولات تبار و نژاد و نسب، نمیتوان یافت مگر اینکه شخص راسیست باشد و از جهان نگری راسیستی بهره جوید. و نویسنده مقاله دقیقاً چنین شخصی ست. چکیده مقاله اینست که، از نظر کرمی «علت همه نگونبختیها- به اصطلاح و تکیه کلام خود نویسنده- دستاورد «ترک تباران و عرب تباران» - بوده است. در صورتی که مشکلات ، همه ، علتهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و تاریخی دارند
31.12.2012 - 19:32
31.12.2012 - 18:52
31.12.2012 - 18:25
جمعی از فعالانِ اجتماعی و فعالانِ عرصه فرهنگ و هنر ایران طی نامه ای به حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان , نگرانیِ خود را نسبت به ردِ صلاحیتِ دکتر حفیظ الله شریعتی جهت تدریس در دانشگاهِ کابل اعلام کردند
31.12.2012 - 18:24
محمدعلی مهرآسا
حکومت موجود در ایران یک حکومت کاملاً نظامی است و تمام وزیران و معاونان و بیشتر وکلای مجلس، همه از افراد سپاه پاسداران برگزیده شده‌اند و همه نظیر همان مأموران زندانها و شکنجه‌گرانی هستند که شهرت جهانی یافته‌اند و شناختی از ترحم و مروت ندارند!
31.12.2012 - 17:38
فریدون جنیدی
زبان پارسی از همگی ویژگی ها برای جهانی شُدن برخوردار است. در بخش نُخستِ این پژوهش اُستاد فریدون جُنیدی به یازده نمونه از این ویژگی ها اشاره میکُند.
جهانيان در اين راستی همگمانند که از دو سده پس از اسلام تا چندی پس از يورش مغولان، ايران کانون دانش جهانی بوده است. و بسی از شاخه هایِ دانش کنونی در آن زمان به نيروی انديشۀِ دانشمندان ايرانی درخشان و به درخت دانش جهانی افزوده گشتند؛ و بسیاری از چيستانهایِ دانش، برای ايرانيان گشوده شد.
31.12.2012 - 15:40
بهنام چنگائی
دوستِ من، تردیدی مدار:
که زمستان شان بر ما خواهد گذشت و
بهاران ما در راه است.
31.12.2012 - 15:11
کاوه احمدی علی آبادی
تنها و تنها راه شما همان است كه خداوند برايتان مقرر كرده است: يعني توبه با پشيماني قلبي و تلاش براي جبران آن
31.12.2012 - 15:10
این هنرمند جوان که طی سه سال گذشته برای سروده های حماسی و اعتراضیش چند بار به زندان رفته است، اینک در آستانه اجرای سه ماه حبس تعزیری آخرین سروده خود را به مردم ایران تقدیم کرده است.
وی که شرایط کودکان کار را بدتر از نسل سوخته می داند در توصیف قاصدک می نویسد: این ترانه ادای دینی است به فرشتگان کوچکی که محصول خانواده های ناتوان وجامعه ای پرتنش هستند. کودکانی که نقشی در آمدنشان نداشتند اما جور “یک زندگی سخت” را می کشند. دوست داشتم صدایشان باشم و به سهم خود قدمی برایشان بردارم تا دیرنشده، تا تمام ک
31.12.2012 - 13:35
امید دانا
بخش بزرگی از شورشیان ۵۷ پس از اینکه مشاهده کردند خمینی رهبر خرابکاران ۵۷ آنان را از امور کشور و قدرت سیاسی کنار گذاشته است و حاضر به مذاکره با آنان نیست ، از همان سال های آغاز حکومت اسلام بر سرزمین اهورایی ما ، تصمیم به تشکیل اپوزسیون بر علیه حکومت جمهوری که بر پایه شورش های خیابانی تشکیل یافته بود گرفتند و از همان آغاز به بدنه اصلی اپوزسیون تبدیل شدند.

31.12.2012 - 10:47
ناصر مستشار
عقب نشینی بخش عاقل تر روحانیت به میان توده ها در سایه شکست های پی در پی حکومت اسلامی در همه عرصه ها آغاز شده است.خمینی با اتخاذ سیاست کسب قدرت توسط روحانیت وشکل گیری حکومت اسلا می و با دخالت دادن مستقیم قوانین اسلام در کانون حکومت ـ همه عرصه های سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی ،اقتصاد،قضائی و حقوقی جامعه ایران توسط قوانین شرع با محوریت و نظارت ولایت فقیه تعین گردید!سیاست خمینی در قبا ل روحانیت مساوی بود با همسو و مطیع کردن همه جامعه روحانیت از خود وحکومت اسلامی که هرکس...
31.12.2012 - 09:44
فرانک فرید
هی بهش می‌گفتم، زر نزن، اما می زد. معمولا زیرآبی گریه می‌کرد. بعدها یاد گرفته بود زار هم بزنه. نکنه این کلمه از زر زدن درست شده؟ این دو تا رو با هم قاطی کردن شده، زن! نمی‌دونم این همه اشک از کجاشون می‌آد؟ شاید از دلشون. یا چشماشون به چشمه‌ای چیزی وصله. اما کسی که دلش دریا باشه که گریه نمی‌کنه. من یادم نمی‌آد گریه کرده باشم. شاید سر مزار مادرم چند قطره اشکی ریختم، اما خب جلوی چشم مردم که نمی‌شه گریه کرد. راستش تو خلوت هم گریه نکردم. همون چند قطره اشک روی خاک ریخت و جاش موند.
31.12.2012 - 07:32
پیکر آقای حسن کاظمینی بروجردی در سرد خانه می باشد، که در ساعت نه ونیم صبح امروز یازدهم دی ماه پیکر ایشان را به خانواده جهت دفن تحویل می دهند. برگزاری مراسم خاکسپاری مرحوم در بهشت زهرا قطعه نام آوران امروز برگزار می شود .
31.12.2012 - 07:20
برای فائزه هاشمی رفسنجانی، زندانی سیاسی حوادث پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ۸۸ به جرم توهین به رهبر جمهوری اسلامی پرونده تازه‌ای تشکیل شده است. وی همچنین باید سه هفته را در زندان انفرادی بگذراند. فائزه هاشمی با اتهامات تازه‍ای از جمله توهین به خامنه‌ای و همچنین اخلال در نظم زندان روبرو شده است. وی همچنین ضمن محروم شدن از حق ملاقات باید سه هفته را در انفرادی بند ۲۰۹ اوین بگذراند.