رفتن به محتوای اصلی

اوت 2012

31.08.2012 - 23:14
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنگ طلب اسرائیل در پی شعار های تو خالی خامنه ای گفت که در اجلاس سالیانه سازمان ملل متحد در نیویورک، درباره خطر برنامه هسته‌ای ایران سخن خواهد گفت. وی حضور رهبران برخی کشورها را در اجلاس "نم" در تهران تقبیح کرد.به گزارش خبرگزاری رویترز بنیامین نتانیاهو تصریح کرده است که در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل "به کشورهای جهان حقایق روشنی را درباره رژیم تروریستی ایران که خطری بزرگ برای صلح جهانی است گوش‌زد خواهد کرد."
31.08.2012 - 23:03
شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، شامگاه جمعه، ۱۰ شهريور ماه، با صدور بيانيه‌ای در ۱۱ بند به کار خود پايان داد. در بيانيه پايانی از استفاده صلح جويانه از انرژی هسته ای حمايت شده ولی به رغم گزارش‌های اوليه، هيچ اشاره‌ای به بحران سوريه ديده نمی‌شود.
31.08.2012 - 22:46
در گوشه ای از این جهـان بی در و پیکـر، مـدرسـه ای بود که بهش می گفتند ایـران، در این مدرسه بـزرگ همه جور شاگرد از همه نوع اش پیدا می شد از لهجـه و زبـان های مختلف گرفتـه تا دین، مـرام، مسلک و ایدئولوژی های متفاوت اما، ویـژه گی این مدرسه این بود که مُدیر، ناظم، معلم، فراش و خلاصه اینکه همه کاره این مدرسه یک نفر بـود! بقیه نخودی بودند، او از چنان قدرتی برخوردار بود که برای مثال، صبـح که از خـواب بلند می شـدیـد می دیدید این فـرد که بهش می گفتند شـاه لباس بزرگ ارتش داران نیروی دریایی را پوشیده است!
31.08.2012 - 18:10
رضا کاظم‌زاده
آيا با افزودن محتوايی ويژه بر شکل نظام جمهوری (جمهوری دمکراتيک، جمهوری لائيک) است که می‌توان خصوصيت دمکراتيک آن را حفظ کرد و يا درست برعکس با نامتعين نگاه داشتن جمهوريت (يعنی حفظ آن تنها به مثابه شکل حکومت) و در نتيجه نيفزودن هر گونه پس يا پيشوندی به آن است که می‌توان آينده‌ی دمکراتيک‌اش را تضمين نمود؟ از نظر من تنها در حالت دوم است که نظام جمهوری، نظامی دمکراتيک خواهد بود
31.08.2012 - 18:05
برای تیراندازی با تپانچه بادی از فاصله ده متر زنان امروز رکوردهای تازه‌ای برقرار شد.ساره جوانمردی در تیراندازی با تپانچه بادی زنان موفق شد با کسب رتبه سوم، کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک لندن را صاحب نخستین مدال خود کند.
او در مرحله مقدماتی با کسب ۳۷۶ امتیاز در مکان سوم قرار گرفت و به مرحله نهایی راه یافت.
31.08.2012 - 15:39
هیچ کاری بلد نیستند، هیچ هنری ندارند، به هیچ موضوعی علاقه نشون نمی‌دهند جز خانم‌ها.
خانم باز‌ها، حتی راجع به خانم‌ها هم موفق نیستند.
همه چیز ادا و اطوار است و شو و نمایش. آنها بلدند خوب نقش یک مرد را باز کنند، خوب حرف بزنند و خود را بی‌تفاوت یا مغرور و یا علاقمند و عاشق نشان دهند. آنها بر اثر تجربه، با زنهای مختلف می‌دانند، چطور رفتار کنند می‌دانند کی اصرار کنند، کی منت کشی و یا کم محلی کنند و چه موقع خود را بی‌تفاوت و یا حسود نشان دهند.
31.08.2012 - 15:35
مریم صالحی، ۲۵ ساله، دانشجوی تهران از اعضای فعال گروه حامیان حقوق بشر در ایران و از اعضای چندین کمپین حقوق بشری ، سحرگاه روز چهارشنبه ۲۵ / مرداد /۹۱ در خانه پدری خود در اراک توسظ ماموران لباس شخصی دستگیر شده است.
از زمان دستگیری تا زمان تهیه این خبر، به رغم تلاش های فراوان خانواده و دوستان مریم، هیچ گونه اطلاعاتی از محل نگه داری وی در دست نیست.
خانواده ی مریم بسیار نگران سلامتی و چگونگی وضعیت او هستند.
31.08.2012 - 15:09
همایون نادری فر
در روزهایی که گذشت ، شاهد تفاهمنامه و بیانیه مشترکی از سوی دو حزب مطرحِ کرد ایرانی بودیم،تفاهمنامه میان حزب دمکرات کردستان ایران به رهبری مصطفی هجری و حزب کومله کردستان ایران به رهبری عبدالله مهتدی .
31.08.2012 - 15:02
دبیرکل سازمان ملل، بان کی‌مون، در سخنرانی خود در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی از او خواسته ضمن آزادی زندانیان سیاسی، به حقوق شهروندی مخالفان احترام بگذارد.
پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملل روز جمعه (۱۰ شهریور / ۳۱ اوت) متن کامل سخنان بان کی‌مون در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی را منتشر کرد. این سخنرانی عصر پنج‌شنبه انجام شده اما رسانه‌های رسمی و نیمه‌رسمی ایران از انتشار مهم‌ترین بخش‌های اظهارات بان کی‌مون خودداری کرده‌اند.
31.08.2012 - 15:00
شهناز غلامی
علیرغم آنکه در دهه‌ی اول حاکمیت فاشیست اسلامی نیز به ظاهر فضا انقلابی بود اما بنا به وجود دلایل و مستندات دیگر تجاوز جنسی تحت عناوین مختلفی در زندان های رژیم اسلامی وجود داشت. و این بیماری رفته رفته با بالاتر رفتن فساد در همه جوانب و زوایای رژیم از شدت بیشتری برخوردار شده است.
31.08.2012 - 12:33
نیره انصاری
در قانون حمورابی که در حدود ۱۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تدوین شده است و شامل ۲۸۲ مادّهٔ قانونی می باشد،در موّاد ۱۳۸و۱۳۹ مقرر می داردکه:« اگر زن عقیم بوده و طلاق داده شود شوهر مکلف است که مهریّه و جهیزیهٔ وی را تسلیم کند ودرصورتی که زن مهر و جهیزیه نداشته باشد،پرداخت مقدار یک «من»نقره به او ضروری است و هرگاه زن مرتکب ترک خانواده ویا اَعمالی ازقبیل آن شود به لحاظ جرم ارتکابیِ وی،شوهر از تأدیهٔ مهروجهیزیه معاف است» و مادّهٔ۱۴۱ قانون مذکور،حقوق مالی زن را از عهدهٔ شوهر ساقط کرده است.
31.08.2012 - 06:11
نظامی که بر مبنای جهالت، تبعیض، تحریف و فریب استوار گردد، نتیجه اش اینست که به هر نهاد آن سرکشی شود، بوی تعفن دروغ، فساد، ریا، تحریف و فریب راههای تنفس را مسدود می کند. حکومت اسلامی با سیاست تحریف و نابودی ایران و ایرانیت ایجاد گردید و تمامی نهادهای نظام بر این اصول بنا نهاده شده اند.
31.08.2012 - 03:23
کامنت های جالب و خواندنی
کیانوش توکلی :الگوی ترکیه _منهای مسئله کرد های این کشور_می تواند سرمشقی برای کشورهای منطقه شود هر چند دکترین داود اوغلو در مسئله سوریه متناقص عمل کرده است
آ.ائلیار: «قدرت نرم ترکیه » جزیی از پروژه خاورمیانه بزرگ است: این پروژه- خاورمیانه بزرگ- برای تأمین منافع اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی آمریکاست. و با منافع واقعی مردمان ستمدیده بیگانه است.
31.08.2012 - 01:02
یکی از اعضای حزب حاکم جمهوری آذربایجان فوریه گذشته از دولت خواست تا نام این کشور را به «آذربایجان شمالی» تغییر دهد. سیاوش نوروزوف، یکی از اعضای پارلمان، پیشنهاد داد که 16 میلیون آذری ساکن در شمال غربی ایران (آذربایجان جنوبی) باید به صورت یک ملت واحد و متحد در بیایند. این سرزمین که آذربایجان جنوبی در نظر گرفته می‌شود، تقریبا دوبرابر جمهوری آذربایجان در شمال دارای جمعیت است. بنا بر گزارشات، این پیشنهاد مورد توجه چندین تن از اعضای پارلمان نیز قرار گرفته است.
30.08.2012 - 22:16
جناب دبیر کل، در پایان ضمن خوش آمد گویی شما به سرزمین پهناور و کهن ایران زمین با اطمینان ناشی از آگاهی و اراده ملت بزرگ ایران به شما اعلام می‌کنیم ملت ایران به زودی به پا خواهد خواست. تشکیل حکومتی ملی، دموکراتیک و پایبند به همه اصول دموکراسی، حقوق بشر و حقوق بین الملل یک بار دیگر ایران را از انزوای جهانی خارج و نقش سازنده خود برای صلح و آزادی در جهان را ایفا خواهد کرد. ملت ایران با هیچ دولت و ملتی سر ناسازگاری و دشمنی ندارد و دست همه دولت‌های عضو سازمان ملل را خواهد فشرد و خواهان از بین رفتن هیچ
30.08.2012 - 21:51
بهروز سورن
بینا داراب زند برای جامعه سیاسی ایرانی در داخل و خارج کشور ( تبعید ) نامی آشناست. سالها در زندان و بعنوان فعال سیاسی چپ تحت فشار و شکنجه قرار داشته است. نشست 25 تشکل چپ در شهر کلن بهانه ای شد تا ضمن تماس مجدد با او گفتگوئی داشته باشیم.

30.08.2012 - 20:24
آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود که منتشر کرده، نوشته است که مجتمع پارچین در شرق تهران به قدری "پاکسازی" شده است که بررسی و ارزیابی دقیق کارشناسان آژانس را با مشکل مواجه می کند.
در این گزارش همچنان گفته شده که سال جاری میلادی دستاوردی چندان برای حل موضوع هسته ای ایران برای آژانس در پی نداشته و اختلافات همچنان پابرجاست.
30.08.2012 - 18:03
دانمارک در سه ماهه دوم سال دو هزار و دوازده به علت کاهش تقاضای داخلی و سرمایه گذاری بوده است.این سازمان خاطر نشان شد اقتصاد دانمارک در سه سه ماهه از چهار سه ماهه گذشته، رشد منفی را تجربه کرده است.به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از کپنهاگ، تنها رشد اقتصادی مثبت دانمارک در این مدت در سه ماهه نخست سال دو هزار و دوازده بود که اقتصاد این کشور سه دهم درصد رشد داشت
30.08.2012 - 17:58
مرسی در سخنرانی خود حملات تندی به بشار اسد و حکومت سوریه کرد و از مخالفین سوریه حمایت کرد. به گزارش الجزیره نماینده سوریه هنگام صحبتهای مرسی اجلاس را ترک کرد.
رییس جمهور مصر در سخنان خود با حمله به حکومت اسد، خواستار توقف خشونت در سوریه با "دخالت فعال" شد. وی اظهار داشت: "ما نمی توانیم خونریزی در سوریه را متوقف کنیم جز اینکه همه ما دخالت فعالی در این زمینه داشته باشیم."
30.08.2012 - 17:11
– کسری نوری، از دراویش گنابادی که از اسفند سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد، به دلیل بیماری تنفسی و عفونت داخلی برای دومین بار به بیمارستان منتقل شد. وی که هم اکنون ششمین ماه بازداشت خود را پشت سر می‌گذارد، به دلیل وضعیت بد زندان دچار بیماری‌های متعددی شده است که مسئولین زندان از رسیدگی به مشکلات وی خودداری می‌کنند.
برادر کسری نوری زندانی عقیدتی و از دراویش گنابادی به بامدادخبر گفت...
30.08.2012 - 15:55
ماموران سانسور جمهوری اسلامی آن بخش از سخنان مرسی رئیس جمهوری مصر را زمانی که رزیم سوریه را ظالم معرفی می کرد و خواهان سرنگونی بشار اسد می شد ، در ترجمه فارسی سانسور کردند . مرسی با این سخنان آب پاک برروی دست خامنه ای ریخت و بدون شک، مصر با این سخنان در کنار ترکیه ، عربستان و قطر قرار گرفت که در جهت سرنگونی اسد تلاش می کنند این موضع مرسی در اجلاس تهران جو ضد ایرانی را در کشورهای عربی را شدت بخشید .
30.08.2012 - 14:36
یکی از زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در جریان یورش وحشیانه 17 مرداد یکی از چشمان خود را دست داده است.
30.08.2012 - 14:28
محمد صدیق کبودوند، زندانی عقیدتی که در تاریخ ۶ مرداد ماه به اعتصاب غذای تر خود پس از ۶۰ روز پایان داد، روز دوشنبه در ملاقات با خانواده اش گفته است اگر به درخواست های او توجهی نشود او دوباره دست به اعتصاب غذا خواهد زد و این بار اعتصابش را نخواهد شکست. این زندانی پس از آنکه مسولان به او وعده داده بودند که به شرط شکستن اعتصابش به درخواست مرخصی او برای دیدار فرزند بیمارش رسیدگی خواهند کرد در تاریخ ۶ مرداد ماه اعتصابش را شکست.
30.08.2012 - 14:09
اعتصاب غذای زندانیان کرد در زندان قروه ادامه دارد و خبرهای رسیده‌ حاکی از وضعیت وخیم جسمانی آنهاست.
30.08.2012 - 13:43
ایران آباد
بازگرداندن نظامیان به مراکز نظامی که حضور آنها در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بزرگترین انحراف از مدنیت و "قانون اساسی" فعلاً جاری است، دومین اولویت ملی است که می تواند و باید با حمایت افکار عمومی مردم ایران و توسط پرسنل و فرماندهان سپاه پاسداران، که شرایط خطیر کشور را درک می کنند، درخواست و بصورت"فوری" عملی گردد.
30.08.2012 - 13:18
محمد مرسی، رييس جمهوری مصر،امروز در اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران از حکومت سوريه انتقاد کرد و رژيم بشار اسد را نظامی «سرکوبگر» دانست. در اعتراض به این سخنان، هیات سوری اجلاس را ترک کرد.