رفتن به محتوای اصلی

سپتامبر 2010

30.09.2010 - 19:01
سخنگوی کمپین، هادی قائمی در این زمینه گفت: “اعضا جامعه جهانی باید بدین وسیله کسانی را که در سرکوب و نقض حقوق مردم ایران نقش دارند هدف قرار دهد. این پیامی صریح به مقامات جمهوری اسلامی است که اگر درون کشور از مصونیت نامحدود در قبال جنایات خود برخوردارند اما در سطح بین المللی جنایات آنان شناسایی شده است و افرادی منفور به شمار می روند.”
30.09.2010 - 18:09
ناصر مستشار
جریانات بنیاد گرا و توسعه طلب اسلامی مانند القاعده و ایدولوگ های رژیم ولایت فقیه ایران ،اینرا بخوبی می دانند که هرگز نخواهند توانست تا امریکا را درقلمرو جغرافیائی خودش شکست دهند!اقدام 11 سپتامبر در سال 2001 از جانب القاعده تنها تلنگوری تحریک آمیز به قلب امپراتوری سرمایه داری در نیورک بود تا پای امریکا برای همیشه به منطقه خاورمیانه و خاور نزدیک کشانده شود تا جنگی بی انتها با امریکا آغاز گردد!مصاف جدی اسلام با امپریالیزم خواست قلبی نیروهای اسلامی است.
30.09.2010 - 18:01
در نشست ث ژ ت گزارش‌هایی نیز از موقعیت سندیکای واحد، نیشکر هفت‌تپه و تشدید فشار بر اعضای هیات مدیره این دو تشکل ارائه شد. فرهاد شعبانی از راهکارهایی پیشنهادی در این سمینار برای حمایت از فعالان کارگری می‌گوید: « پیشنهاد محوری به نشست این بود که جمهوری اسلامی ملزم به رعایت مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار باشد. ایران مقاوله‌نامه‌های مربوط به ممنوعیت کار کودکان، قراردادهای دسته‌جمعی یا تشکل‌های مستقل کارگری را امضا کرده است.»
30.09.2010 - 17:09
شیرین عبادی
این را می‌شود یک نقطه عطف در تاریخ حقوق بشر در جهان دانست. زیرا همان طور که گفتم این مسأله یک مسأله‌بین‌المللی است و همه‌ی کشورها باید نسبت به آن حساس باشند. بله، نقطه‌ی عطف است. نه فقط برای ایران، بلکه در تاریخ حقوق بشر.
30.09.2010 - 17:01
موضوع بودن در جهان فردی خویش و قبول مسئولیت آن است که همان قبول قانون است، زیرا قانون، فردیت و تمنای مرزدار همپیوند با یکدیگرند. آرزومندی و قانون دو روی یک سکه اند و دست یابی به آرزومندی بشری، به عشق و قدرت و خلاقیت بشری با عبور از بیگناهی اولیه و رهایی از توهم بهشت اولیه بدست می آید و قبول گناهکار بودن خویش به عنوان فرد، عاشق و خردمند. باری موضوع این است. عاشق یا خردمند و خلاق بودن، قاتل جهان کهن بودن و یا کودک بودن، بیگناه بودن و اسیر توهم یک بهشت مطلق بودن.
30.09.2010 - 16:01
تقی روزبه
نفس اعترافِ ولوناقص ومحدود زهرا رهنورد درگفتگو بایکی ازسایتها( خودنویس) پیرامون جنایات دهه 60، کشتارزندانیان 67 ومحکوم کردن آن به عنوان یکی ازچهره های سرشناس جنبش سبز درنوع خود تازه است.ازهمین رو آن را باید یک پیروزی برای جنبش دادخواهی وضداستبدادی درجهت دست یابی به یکی از اهداف خود، شکستن دیوارسکوت وفراگیرکردن محکومیت وانزجارعمومی ازاین جنایت، به شمارآورد.
30.09.2010 - 15:01
اقبال اقبالی
نهادهای اطلاعاتی امنیتی حکومت اسلامی شدیدا نگران افشاء سازماندهی مافیائی شان در کشور و آشکار شدن نقش آنها در شاخه های مختلف سیاسی،نظامی،اقتصادی و قتل و کشتار دگراندیشان هستند. اخیرا چهره های اطلاعاتی امنیتی پس پرده جوان آنلاین، نسبت به شکایت 7 تن از زندانیان از سربازان گمنام امام زمان واکنش نشان داده و این حرکت را پروژه ای هدفمند نامیده اند.
30.09.2010 - 14:01
احمد صدر حاج سیدجوادی
فردی که نه تنها در عرصه‌ی سیاست‌ورزی منافع ملت ایران را در نظر ندارد که در حوزه‌ی کلام نیز هرگز در شان مقام رسمی خود رفتار نکرده و با به کارگرفتن ادبیاتی که همواره از آن بوی تهدید و خودکامگی به گوش می‌رسد و با طرح مباحث بی‌فایده و فاقد مبانی تاریخی و حتی دینی مانند انکار کلی هولوکاست و یا مدیریت جهانی، صرفاً در پی طرح نام و چهره‌‌ی خود در افکار عمومی جهان می‌باشد، موضوعاتی که افزون بر نادرست بودن، عزت و شان ملتی با تاریخ هفت‌هزار ساله را نادیده می‌گیرد.
29.09.2010 - 18:01
اورا روتسن
ایالات متحده به شدت به ترویج حقوق بشر در سراسر جهان ، از جمله در جمهوری اسلامی ایران متعهد ، سخنگوی کاخ سفید رابرت گیبس گفت : باراک اوباما رئیس جمهور فرمان اجرایی اجازه امور خارجه و وزارت خزانه داری را امضاء کرده استبه نمایش و تحمیل تحریم در هشت مقامات دولت ایران علیه مردم ایران به نقض جدی حقوق بشر گره خورده است.
29.09.2010 - 17:01
رضا حسین بر
‫این فرهنگ در تمام ممالک محروسه که تحت تسلط شاهان صفوی بود، چنان رایج شد که قبح بچه بازی، زنا، فساد، رشوه و دروغ بکلی از بین رفت. جالب است وقتی کسی شکایت میکرد که اموال او را گرفته و یا بناموس او تجاوز کرده اند، شاه سلطان حسین همیشه از روحانیت میپرسید که چه باید کرد و انها معمولا جواب میدادند که شاه نباید وقت خود را صرف کار های جزیی بکند. والیان و سرهنگان انها که غالبا قزلباش بودند، در ایالت ها هم همین کار ها را میکردند.
29.09.2010 - 16:09
شادی صدر
از سوی یک انجمن حقوقدان هلندی به نام “وکلا برای وکلا” ( advocaten voor advocaten) تشکیل شده بود، به طور کامل به تهدیدهای مختلف علیه وکلای حقوق بشری ایرانی اختصاص داشت.متاسفانه تماسهای این وکلای با کانون وکلای ایران درباره نسرین ستوده تا امروز بی نتیجه مانده است. بدبخت کانون وکلای مدافعی که از اعضایش نمی تواند دفاع کند!
29.09.2010 - 16:01
محمد پروین
دورانی که در اَن بسر میبریم از حساس ترین دوران تاریخ مملکت ماست. شرایط خاصی در زمینه های مختلف ایجاد شده است که میتواند اَینده مردم ما و سرزمین ما را در دو جهت کاملا متفاوت رقم بزند. بیائیدد یکبار دیگر به این بحث بپردازیم که چگونه میتوانیم در این شرایط حیاتی اثر گذار باشیم و به بیانی دیگر چه باید بکنیم که در نبرد با حامیان رژیم اسلامی که در پی برون رفت از این بحران هستند، پیروزی با ما باشد.
29.09.2010 - 15:09
اقبال اقبالی
بنا به گزارش خبرگزاری مهر خانواده 3 جانباخته قتل و تجاوز در کهریزک، بدرستی با اعدام دو تن از سربازان امام زمان که محکوم به اعدام شدند مخالفت کردند و خواستند که آمران پشت میز محاکمه بیایند. در بیانیه خانواده 3 جانباخته، از عامل اصلی قتل ها و تجاوزات به فرزندانشان (رهبر معظم انقلاب سید علی خامنه ای) قدردانی شده است. آنها اگر براستی خواهان محاکمه آمران اصلی جنایت کهریزک هستند،بایستی به آدرس بیت رهبری، ستاد فرماندهی سرکوب، قتل ، تجاوز و کشتار دگراندیشان مراجعه کنند
29.09.2010 - 15:01
محمد ملکی
در این گفتگو ایشان ضمن تقدیر از مقاومت و ایستادگی دانشجویان و اساتید در زندان ها در یک سال اخیر و پس از آغاز اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات، پروژه اسلامی کردن دانشگاه ها و علوم انسانی را پیشاپیش شکست خورده ارزیابی نمودند و مهم ترین و اساسی ترین اولویت حرکت های امروز دانشجوئی را حول محور استقلال دانشگاه از حاکمیت و ساختار قدرت معرفی نمودند.
29.09.2010 - 14:09
د. ج
ما را چه می شود كه رئیس جمهورمان از 33 دقیقه سخنرانی شاید 3 دقیقه آن هم در پایان سخنرانی به ایران و ایرانی اشاره می كند آن هم برای پیش برد مقاصد شوم خود و آن گاه برخی در ایران كه با چشم خود تبعیض را می نگرند سینه سپر می كنند و از او دفاع می كنند؟ البته كه حق و حقوق شان محفوظ است.
28.09.2010 - 14:09
علی امینی نجفی
فصلنامه مارکسیستی تاریخ انقلابی دومین سری از دهمین شماره خود را به موضوع چپ در ایران اختصاص داده، که نزدیک دو سوم از صفحات نشریه را فرا گرفته است. سردبیری این ویژه‌نامه به عهده خسرو شاکری است، پژوهشگری که در بررسی و گزارش تاریخ جنش کارگری و کمونیستی در ایران کارهای بی‌شماری ارائه داده است. این ویژه‌نامه شامل پنج مقاله و دهها سند، خواننده را دست کم با خطوط اصلی جنبش چپ و افت و خیزهای مهم آن آشنا می‌کند.
27.09.2010 - 14:09
ناصر مستشار
چرا که اپوزیسیون برانداز نیز از پرنسیب های معین و مشخصی تبعیت می کند که اسرائیل بدانها پایبند نیست!ایران در تمام 30 ساله گذشته قربانی فلسطین گرائی ابزاری توسط حکومت اسلامی گردیده است و هرچقدر اسرائیل با لجاجت سرسختانه تاکنون با فلسطینی ها به توافق نرسیده است ،جمهوری اسلامی نیز هرچه بیشتر از منجلاب و اختلافات اسرائیل با فلسطین برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می برد!اینکه دولت اسلامی ایران قیم فلسطین شده است واز پایمال شدن حقوق انسانی در فلسطینی ها اشک تمساح می ریزد
27.09.2010 - 14:01
چند روز پیش بهزاد کردستانی، شاعر و فعال فرهنگی کرد بر اثر یک اعتصاب غذای چند روزه دچار ضعف شده به بیمارستان منتقل شده است. تا انتشار این خبر از وضعیت جسمانی و محل نگهداری وی پس از انتقال به بیمارستان اطلاعی در دست نیست .
27.09.2010 - 13:01
از اصناف اعتصابی حمایت کنیم. دادن حتی یک ریال مالیات به این رژیم کمک به ادامه سرکوب است.در پی اعتصاب گسترده صنف طلا فروش دربازارهای دهها شهر کشور و پیوستن اصناف آهن، فرش و پارچه به آنان، سایتهای وابسته به رژیم تبلیغات وسیعی را برای ایجاد تفرقه بین اقشار مختلف جامعه آغاز کردند
27.09.2010 - 12:01
علی سالاری
براي استقبال درست از مدرنيته و دموکراسي، بايد به سنت ها و اشکال سنتي حيات اجتماعي کشور، پاسخي در خور، مدرن و دموکراتيک داد. پاسخي که مطالبات قومي، زباني، فرهنگي، مذهبي و ايدئولوژيک تمام شهروندان ايراني را پاسخگو باشد، تبعيض ها را ازميان بردارد و فرصت هاي برابر را براي همهً شهروندان کشور تضمين کند.
27.09.2010 - 11:01
بابک داد
براي ملت ايران هم كه دستانش زير ساطور حكومتي خونريز گير كرده، اين نعمت بزرگي است كه احمدي نژاد را به كژنمايي درباره اتفاقي مثل 11 سپتامبر و يا سنگسار زنان ناگزير مي كند. زيرا اين ملت عمري است دروغ شنيده و فريبكاري ديده، ولي همچنان نيازمند هوشياري بيشتر براي مقابله با فرهنگ دروغ است. اكنون بزرگترين گروگان حكومت كودتايي را نه فقط ملت ايران و يا زندانيان، بلكه بايد گوهر حقيقت دانست. حكومت حقايق بسياري از اين دوران سي ساله را با قلب و فريب دستكاري كرده و تلاش دارد اين دروغها را...
26.09.2010 - 18:01
اقبال اقبالی
ما هنوز از ابعاد اقدام جنایتکارانه رژیم اسلامی و هویت 30 نفری که به بهانه انفجار مهاباد بقتل رسیده اند خبر موثقی نداریم ولی ملت ایران و جهانیان آگاه اند که سازمان ها و احزاب کرد اقدام بمب گذاری را محکوم کرده اند و این تاکتیکهای شرم آور با فرهنگ و سیاست های ارتجاعی گروهای اسلامگرا انطباق دارد تا نیروهای پیشرو، دمکرات و آزادیخواه کردستان!
26.09.2010 - 17:01
ژیلا بنی یعقوب
روزنامه نگاری یعنی اینکه حرفه اصلی ات روزنامه نگاری باشد و معیشت ات هم از همین طریق بگذرد یا سالها از این طریق گذشته باشد .حالا اگر هم با تعطیلی اجباری روزنامه ها چند صباحی بیکار شده باشد ،او را تبدیل به روزنامه نگار بیکار شده اند روزنامه نگار بودن را دوست دارم اما چندان چیز عجیب و غریبی و شاهکاری هم نیست که خیلی ها دوست دارند روزنامه نگار شناخته شوند .
26.09.2010 - 16:01
پلیس پرونده جنایت خانودگی در شهر اسلو: در یک جنایت بی سابقه خانوادگی در میان پناهندگان کشور نروژ، یک فعال سیاسی کمونیست ایرانی اهل کردستان؛ همسر و سه فرزندش را کشت و به زندگی خود نیز پایان داد!
26.09.2010 - 15:01
عباس میلانی
هویت در سطح فردی و در فراخنای تاریخ داغ و درفش را بر نمیتابد. آنانکه میکوشند هویت جامعه را به زور و زر ، یا تهدید و تحبیب یک شبه دگرگون کنند، گره بر باد میزنند. در عین حال با چنین تلاشی جنم و جنس استبدادی فکر خود را بر ملا میکنند
26.09.2010 - 14:09
کاوه امیدوار
ده روز بعد از آنکه ایران اعلام کرد با تولید بنزین در شش شرکت پتروشیمی توانسته در تولید بنزین به خودکفایی برسد، گزارشها نشان می دهد که برخی تولیدات پتروشیمی در بازار ایران به شدت کمیاب شده است. این مشکل به حدی بوده که تولید بنزین در پتروشیمی بوعلی سینا متوقف شده است. چند روز پیش انجمن صنایع رنگ و رزین با هشدار نسبت به کمبود مواد پتروشیمی در بازار اعلام کرده بود که این مسئله مشکلاتی را در زمینه تامین مواد اولیه برای تولید کنندگان بوجود آورده است.
26.09.2010 - 14:01
ونداد اولادعظیمی
در بازار پر رقابت امروز خدمات به مشتري و رضايت مشتري حرف اول را ميزند ولي ما شاهد هستيم که فروشندگان ديني درايران با انحصار و زور و .. چطور مشغول ادامه توليد و فروش محصولات نامرغوب فلسفي خود هستند و ... کار به جايي رسيده که توجيح رفتار و اعمال خودشان براي خودشان هم سخت شده واعمال نامعقولانه سالهاي اخير که با استفاده از نام دين انجام ميدهند‘ شاهدي بر اين مدعاست
26.09.2010 - 13:09
مینو مرتاضی لنگرودی
در یک ماه گذشته با طرح مجدد لایحه حمایت از خانواده در30 مرداد 1389 در مجلس و حمایت ها و توجیهات برخی نمایندگان از این لایحه، در یک ماه گذشته دامنه اعتراضات مردمی علیه لایحه و به ویژه مواد مناقشه برانگیز آن (مثل مواد 23 و 25 و 22) بار دیگر شعله ور شد و گروه های مختلف زنان هر یک به نوعی اعتراض خود را به این لایحه نشان دادند. در 28 مرداد با درج خبر بررسی لایحه در صحن علنی مجلس جرقه این اعتراضات آغاز شد و در روز 30 مرداد همزمان با شروع بررسی لایحه در مجلس «ائتلاف اسلامی زنان» نشست مطبوعاتی خود را...
26.09.2010 - 13:01
زندانی سیاسی ارژنگ داودی پس از 74 روز اعتصاب غذای جانکاه ولی با اراده ای فولادین بر خواسته های به حق و اولیه خود و سایر زندانیان سیاسی پافشاری نمود و بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبانان را وادار به تن دادن به خواسته های خود نمود.
25.09.2010 - 19:01
فرزان فرامرزی
آیا باید به کسانی که زندگی را بر مردمان خودشان زهر کرده اند، اجازه داده شود آزادانه با استفاده رندانه از آزادی بیان در کشورهای دموکراتیک، هرچه می خواهند بگویند و با افکار عمومی دنیا بازی کنند؟
25.09.2010 - 18:09
سیامک حیدری
یک انفجار تروریستی در شهر مهاباد بیش از 15 کشته‌ و 90 زخمی برجای گذاشت. هر ساله‌ دولت به‌ مناسبت پایان جنگ ایران و عراق مراسمی را برپا میدارد که‌ آن را دفاع مقدس نام نهاده‌ است. این که‌ آیا واقعا جنگ مذکور مقدس بود یا نه‌ مورد بحث و بررسی این نوشته‌ نیست؛ اما رویدادی که‌ به‌ مناسبت این روز در شهر مهاباد روی داد جای تامل و تعمق دارد.
25.09.2010 - 18:01
وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی چون رهبران همه جناح های حکومتی دل نگران نیروی سیاسی و اجتماعی هستند که استقلال آزادی جمهوری ایرانی را در جنبش خیابانی فریاد زدند و جمهوری ایرانی را بعنوان آلترناتیو در برابر جمهوری اسلامی نهاده اند! آنها خوف از رستاخیز ایرانیت دارند؛ رستاخیزی که هدف آن انسان مداری، آزادی، دمکراسی و خاتمه دادن به دخالتگری دین در حکومت است!
25.09.2010 - 17:09
دارا ایرانی
آقای خمینی به جز اینکه آن نظام فاسد شاهنشاهی را ساقط کرد و یک نظام ۱۰۰۰ برابر فاسد‌تر و منحط‌تر از آن را بنیان نهاد، نظامی که به خود آقای موسوی که نخست‌وزیرش بود هم رحم نکرد، چه دست آوردی برای ملت ایران آورد؟حق شهروندی آقای موسوی است که به امام خمینی عزیزشان اعتقاد داشته باشند. ایشان نخست‌وزیری‌شان را از «حضرت امام» دارند ولی نباید علاقه شخصی‌شان به «حضرت امام» را به همه ملت تعمیم بدهند. اگر واقعا نظر ایشان همین است یا آگاهی کافی ندارند و یا با کمال شرمندگی دروغ می‌گویند و یا شایدهم هردو!!
25.09.2010 - 17:01
کامنت های جالب و خواندنی
جهان امروز با سالهای 50 شمسی_ خیلی متفاوت شده است . اردوگاه شرق منهدم شدو ایدئولوژی کمونیستی اعتبار و اتوریته خود را در بین روشنفکران جهان از دست داده است ،جنگ سرد پایان گرفته استو جهان چند قظبی شده است . عصر صنعتصی جای خود را به دوران ارتباطات و دیجتال داده است و فردیت و تفکر رقابت آزاد حقانیت خودش را بیشتر ثابت کرده است و افکار لیبرالی و دمکراسی خواهی حداقل در بین روشنفکران ایرانی رشد چشمگیری داشته است و اسلام سیاسی در بخشی از خاورمیانه به قدرت دولتی دست یافته است و...
25.09.2010 - 16:01
نیلوفر زارع
مطمئنا تصور می کرد که با متهم کردن دولت ایالات متحده به دست داشتن در حملات تروریستی یازدهم سپتامبر جنجالی به راه خواهد انداخت. حربه او همین است. طرح سخنانی جنجالی برای تبدیل شدن به تیتر اول رسانه ها. با این حال او امسال زیاد موفق نبود. مصاحبه هایش با رسانه های سرشناس جهانی به اندازه گذشته خبرساز نشد و به همین دلیل ترجیح داد از فرصت سخن گفتن در اجلاس سران سازمان ملل برای طرح ادعاهای جنجالی بهره ببرد.
25.09.2010 - 15:01
برقع نه تنها در فرانسه که در مصر و عربستان و سوریه هم ممنوع شده است. عبدالموتی البیومی عضو شورای‌عالی روحانیت دانشگاه الازهر قاهره، با صدور یک فتوا، از تصویب قانون ممنوعیت استفاده از برقع در مجامع عمومی فرانسه پشتیبانی کرد. این قانون یک هفته پیش به تصویب سنای فرانسه رسید.