رفتن به محتوای اصلی

نوامبر 2009

30.11.2009 - 19:27
مریم حسین خواه
پرستو الهیاری، سوسن طهماسبی،نفیسه آزاد، مریم مالک،فرشته شیرازی، جلوه جواهری و کاوه مظفری از جمله اعضای کمپین هستند که نیروهای امنیتی با تفتیش منزل انها ،کامپیوتر، مدارک و وسائل شخصی شان را توقیف کرده است. نجمه زارع، بهناز شکاریار و نسرین فرهومند نیز به خاطر تشکیل جلسات کمپین در منازل شخصی شان از سوی پلیس امنیت دعوتنامه یا احضاریه دریافت کرده و مورد بازجویی قرار گرفته اند.
30.11.2009 - 18:27
حبیب تبریزیان
جنگ نرم، پوششی برای فرایند سرکوب غیر فیزیکی شهروندان است. یکی از انواع سرکوب غیر فیزیکی، کاهش اعتماد اجتماعی و رواج بدبینی است. در شرایطی که حکومت اکثریت قاطع شهروندان را دشمن خود میداند، تلاشی برای ترمیم وجهه خود در افکار عمومی انجام نمیدهد، بلکه برعکس از بی آبرویی و منفور بودن در همه حوزه ها استقبال میکند.دولت کودتا رفتنی است و چگونگی وضعیت اجتماعی ما در فردای پس از سقوط این دولت، به رفتار فعلی ما بستگی دارد.
30.11.2009 - 17:27
بهاره هدایت
بار جنبش از این به بعد بر دوش همه مردم است نه فقط دانشجویان.این باعث می‌شود با این که فشار سرکوب حاکمیت به طور مشخص و از قبل طراحی شده بازهم روی همین چهره‌های شناخته شده اعمال می‌شود، ولی تداوم این راه را همان مردمی پیگیری خواهند کرد و ادامه خواهند داد که الان درگیر قضیه شده‌اند و شاید چهره‌های شناخته‌شده‌ای هم نباشند.
30.11.2009 - 16:27
مجید محمدی
آنچه «مقابله با کودتاى نرم» را با ديکتاتورى نظامى مساوى قرار مى دهد نقش همه جانبه‌ى نيروهاى نظامى و انتظامى در آن است. حکومت آیت‌الله خامنه‌اى فاقد هر گونه راه حل سياسى براى خروج از بحران سياسى موجود است. سپاه پاسداران، نيروى انتظامى و لباس شخصى‌ها نقش انحصارى و اصلى را در مقابله با اين بحران بر عهده دارند و بخش‌هاى مختلف وزارت اطلاعات و قوه‌ى قضاييه يا بايد همکارى کنند يا سکوت.کيفر خواست توسط دفتر سياسى سپاه نوشته مى‌شود و نماينده‌ى قوه‌ى قضاييه آن را روخوانى مى‌کند.
30.11.2009 - 15:27
بابک داد
ممد دوربين را در عكس ببينيد. كمي فكر كنيد او را مي شناسيد؟ حتما بارها او را در فيلمهاي خبري داخلي و خارجي ديده ايد! او در اكثر فيلمهاي خبري حضور دارد. خبرنگارهاي راستي و چپي، همه ممد آقا دوربين را خوب مي شناسند. او آدم بامزه و خوش برخورد و بسيار بسيار ساده اي است كه عاشق اين است در تلويزيونها ديده شود.
30.11.2009 - 15:19
ناصر مستشار
لجبازی های رهبران نابخرد جمهوری اسلامی در مورد مسائل اتمی ، مردم و موجودیت ایران رابه بازی گرفته است.وضعیت ناهنجار می تواند بسرعت شکل بگیرد بی آنکه مردم ایران خواستار و تعین کننده آن باشند بلکه یک حکومت کودتائی و زور گو برای بر آورده ساختن شهوات قدرت طلبی خود حاضر شده است تا سرنوشت یک سرزمین و ملت تاریخی به بازی بگیرد.
30.11.2009 - 14:27
محمد البرادعی، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پس از ۱۲ سال از صحنه سیاست اتمی خداحافظی کرد. برآوردها از عملکرد وی چیست؟ آیا با رفتن او عرصه بر ایران تنگ‌تر می‌شود؟ دویچه‌‌وله نظر ۵ کارشناس را جویا شده است.
30.11.2009 - 14:19
ناصر مستشار
من شخصا طرفدار جدائی دین از سیاست و حکومت هستم ودین را یک امر خصوصی و شخصی افراد می شمارم.بنظر من اگر قرار باشد که مسلمانان در کشورهای اروپائی که از اکثریت نفوس مسیحی برخوردارند از آزادی مذهب وساختن اما کن مذهبی خود را داشته باشند به همان اندازه باید مسیحیان نیز باید در کشورهای اسلامی از آزادی مذهب و بر پا ساختن اماکن مذهبی خود برخوردار باشند!
29.11.2009 - 19:27
میرحمید سالک
با نزدیک شدن 10 دسامبر روز جهانی حقوق بشر، فرصتی پیش آمده تا بار دیگر حامیان حقوق بشر، نقض وسیع حقوق بشر را در ایران به چالش بکشند. به همین دلیل در روز 12 دسامبر تشکل سراسری اتحاد برای ایران اعلام کرده که مراسمی را تحت عنوان عمومی هنر و حقوق بشر در ده ها شهر جهان برگزار خواهد کرد.
29.11.2009 - 15:26
نمایندگان محافظه کار و لیبرال پارلمان هلند در جلسه اخیر خود به قطعنامه ای رای دادند که طی آن از اتحادیه اروپا خواسته شده است نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد!
29.11.2009 - 14:26
در چهارچوب پیشرفت های تکنولوژی و سرعت روز افزون پدید آمدن فن آوری های نوین ، پدیده ای جدید با عنوان کتاب الکترونیکی انقلابی را در صنعت نشر و چاپ پدید آورده است. برای بررسی دقیقتر این پدیده با آرش درمبخش مدیر بخش سیاسی انتشارات cherche midi در پاریس به گفتگو پرداختم.
29.11.2009 - 14:12
شاهین فاطمی
افکار عمومی مردم آمریکا و اروپا قادر نیست بدرستی میان رفتار و گفتار سران نظام جمهوری اسلامی و منویات واقعی ملت ایران تفاوتی قائل شود و دلیل آنهم بسیار واضح است. ذهن و تصور هر انسانی تحت تأثیر محیط زندگیش پرورده می‌شود. مردم آمریکا و اروپا که در دمکراسی‌های مدرن زندگی می‌کنند، حکومتها را منبعث از مردم و بنابراین مجری خواسته‌های آنها می‌شناسند. و از آنجا که خود می‌توانند هرگاه اراده کنند و لازم باشد حکومتهایشان را عزل و نصب کنند، به نحوی ناخودآگاه این شرایط را به دیگر نقاط دنیا هم تعمیم می‌دهند
29.11.2009 - 08:21
رضا تقی زاده
توان دولت ايران در اجراى اين مصوبه تا حدودى قابل مقايسه با تهديد همزمان مجلس شوراى اسلامى به كاهش سطح همكارى با آژانس و اشاره تلويحى نمايندگان به احتمال خروج ايران از معاهده منع گسترش سلاح هاى اتمى است- گزينه اى كه در عمل به مثابه اعلام جنگ به جامعه جهانى خواهد بود.
29.11.2009 - 07:21
بهزاد نبوی
وى همچنین با اشاره به موضوع «نگهدارى اسناد محرمانه در منزل» به عنوان یکى از موارد اتهامى‌اش اظهار داشت: « مثلا گزارشى را که یکى از مدیران تاسیسات دریایى در دوران مسولیتم درباره پیشرفت کار به من داده بود، اسناد محرمانه مى دانند، خب من باید آن را چه کار مى کردم؟ باید گزارشى که آن شخص داده بود به شخص من، به چه سازمان یا نهادى تحویل مى‌دادم؟ یا برگه خبرى را که خودم کنار آن نوشته بودم محرمانه و به تعدادى از دوستان براى مطالعه داده بودم، مى گویند اسناد محرمانه؛ گفتم این محرمانه نیست...
28.11.2009 - 19:56
جنبش سبز، تا به اینجای کار در لخت کردن و ریزش حامیان کودتا به خوبی عمل کرده است. به همین دلیل، نظریه مظلومیت رهبری، در دستور کار قرار گرفته است و کودتاگران بعد از سه ماه مبارزه فرسایشی ملت، به سختی فرسوده و خسته شده اند و به همین دلیل برای یارکشی و یافتن شرکای جدید در جامعه و عرصه سیاست کشور تلاش میکنند. رهبر تا زمانی که احساس میکرد میتواند با فصل الخطاب و تهدید، از بروز هر گونه اعتراض و ناآرامی پیشگیری کند، با شجاعت مردم بیدفاع را تهدید به کشتار کرد و تهدید خود را نیز عملی نمود...
28.11.2009 - 19:27
منصور امان
تاکتیک آقای خامنه ای یک شاهد دیگر از سرگیجه ای است که ضربه های کوبنده خیزش مردُم وی را بدان دُچار کرده است. ولی فقیه نظام هنوز در توهُم دوران پیشین سیر می کُند؛ زمانی که قادر بود منافع و اهداف خویش را در پوشش ملکوتی فرا جناحی بسته بندی کُند. این بدلکاری را دیگر کسی از او قبول نمی کند و نام وی با نقش واقعی اش به عُنوان سرکرده یک باند مُتقلب، شرور و مُتجاوز بر آفیش همه ی رویدادهای پس از خُرداد ثبت گردیده است.
28.11.2009 - 18:26
گروهی از فعالان مدنی با راه‌اندازی کمپین من عاطفه‌ام قصد دارند توجه تمامی نهادهای بین المللی و حقوق بشری را نسبت به صدور احکام سنگین علیه فعالان سیاسی و به خصوص عاطفه نبوی جلب کنند.
28.11.2009 - 17:26
عباس میلانی
جنبش سبز دمکراتیک و قدرتمند است. رهبری واحد ندارد، بلکه یک جریان چند ضلعی و ریشه‌دار است. در چنین شرایطی راهمان به سوی دموکراسی را تسهیل کرده‌ایم. در عین حال باید بپذیریم که رژیم و دستگاه‌های تبلیغاتی و اطلاعاتی‌اش همه در کارند تا در این جنبش تفرقه ایجاد کنند، نیروها را در مبارزه‌ای بی‌فایده و بی‌اصول علیه یکدیگر قرار دهند. می‌خواهد به جهان و ایرانیان نشان دهند که اپوزسیونی جدی و درخور تامل در کار نیست. لاجرم هر گفته و نوشته هر یک از ما، به عنوان آب باریکه‌ای از این رود پرشکوه...
28.11.2009 - 16:26
مزدک لیماکشی
عمل گرايی بدون در نظر داشت تئوری های ناظر بر عمل همواره موجب سرگردانی و دنباله روی بوده است. جنبش سبز مردم ايران باعدم در پيش گرفتن روش ها و منش های گذشته که همواره پيروزی به هر قيمتی را هدف قرار می داد ، در صورتی می تواند برای استقرار دمکراسی در ايران با گذر از راه های پر پيچ و خم، به اهداف خود برسد که تئوری های لازم برای نيل به هدف را در دست داشته باشد. تنها راه رسيدن به اين تئوری ها مشارکت همه جانبه انديش مندان در مباحث ، بدون پيش داوری های ايدئولژيک می باشد.
28.11.2009 - 15:26
ابوالحسن بنی صدر
جنبشی که در واکنش فرو کاسته شود، محکوم به شکست است. جنبش پیروز جنبشی است که استقلال عمل دارد. یعنی کنش است و واکنش نیست. جنبشی که در واکنش فرو کاسته شود، محکوم به شکست است. چرا که ابتکار عمل از آن قدرتی است که جنبش عکس العمل آنست.
28.11.2009 - 14:26
خشونت نقض غيرقانونی قواعد و مقررات حاكم بر جامعه است. شاید این تعریف جامع و کاملی نباشد از آن‌چه در خیابان‌های ایران در پی حضور مردم توسط ماموران دولتی و حکومتی انجام شد. اما در واقع نیروهای نظامی رسمی و غیر رسمی و امنیتی دولت با نقض قانون و قواعد مشخص و کنار زدن آن‌ها دست به این کار زدند. خشونتی که روز به روز در این پنج ماه گذشته گسترده شد و در ١٣ آبان با حضور مردم در خیابان‌ها به اوج خود رسید. خشونتی «افسار گریخته» و البته «عریان». خشونتی که دولت و دستگاه قضایی و رسانه‌های دولتی نه تنها آن را
28.11.2009 - 13:26
علیرضا علوی تبار
دکتر علیرضا علوی‌تبار در گفت‌وگویی که در زیر می‌خوانید، ملاحظات تامل‌برانگیزی را در مورد جنبش سبز، مختصات و ویژگی‌های آن، کارویژه‌ها و بضاعت‌های نمادهای راهبری آن، نحوه‌مواجهه‌حکومت با جنبش اعتراضی مردم ایران، عملکرد راهبران نمادین جنبش، و مقوله‌های هم حوزه، مطرح کرده است. این نخستین گفت‌وگوی این صاحب‌نظر سیاسی، پس از سکوتی چند ماهه است.
28.11.2009 - 12:26
خانواده کیانوش آسا با انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به مسئولان قوای قضائیه و مقننه، و کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی خواستار «رسيدگی و پاسخ صريح، روشن و دقيق» به زوایای پنهان چگونگی کشته شدن این دانشجوی کارشناسی ارشد شدند.
28.11.2009 - 11:26
اتحاد، مبارزه، پیروزی(شعاردیرینه جنبش دانشجویی)، برادرسپاهی چرا برادرکشی و ارتشی وسپاهی دولشکرالهی یاورملت ما درجنگ با تباهی به اضافه سایرشعارها، پیشنهاد جنبش سبزدانشجویی برای مراسم امسال است .
28.11.2009 - 11:21
کورش زعیم
برای تصویب لایحه دروغ زدایی... ما ایرانیان بخوبی می دانیم که سرچشمه همه پلیدی ها دروغ است. دروغ عامل فساد، عامل خشونت و نیز عامل خیانت به ملت و خیانت به کشور است. ایرانیان راستین دروغ را بزرگترین گناه می دانستند و کسانی که امور کشور را بدست داشتند هرگز به ملت دروغ نمی گفتند. ما ایرانیان امروز که صدها سال است از این آیین نیکو دور افتاده ایم،
28.11.2009 - 10:26
جمشید طاهری پور
اکنون در آستانه ۱۶ آذر – روز دانشجو – قرار داریم. ۱۶ آذر در هر مقطع زمانی، جلوه گاه خودآگاهی تاریخی – اجتماعی بوده که جنبش دانشجوئی ایران خود را حامل آن احساس می کرده و بیان آنرا رسالت خود می شناخته است. این آگاهی در زمان، همیشه و همواره، تبلور خود را در مطالبه آزادی و عدالت باز می یافته است، چرا که دانشگاه؛ استوار ترین سنگر آزادیخواهی و تجدد طلبی ایرانیان در نبرد علیه دیکتاتوری و استبداد، و تبعیض و غارتگری و بی عدالتی ها و نیز انحطاط و عقب ماندگی ها بوده است.
28.11.2009 - 10:21
امید پارسانژاد
با توجه به حوادث چند روز اخیر، به نظر می رسد که ایران در مناقشه هسته ای با غرب در وضعیتی بسیار دشوار گرفتار آمده است: مذاکره در مورد مبادله سوخت هسته ای بی نتیجه رها شده، مدیرکل آژانس گفته است که تحقیقات در مورد فعالیت های اتمی ایران به بن بست رسیده و شورای حکام آژانس هم پس از ۴ سال علیه ایران قطعنامه صادر کرده است.
28.11.2009 - 09:26
حبیب تبریزیان
در فردای پیروزی جنبش سبز، همه ما میتوانیم هر پرچمی را که مایلیم برافرازیم و هر کس را که میخواهیم رهبر خویش بدانیم و تا آن روز این جنبش یکرنگِ سبز، رهبری بجز میر حسین موسوی و شیخ مهدی کروبی ندارد. تضعیف و تخریب ایندو هدف رژیم است پس بر ماست در تله ی این تخریب گری نیفتیم. با امید به شرکت وسیع ایرانیان سبز در اکسیون کپنهاگ!
28.11.2009 - 08:26
مادران عزادار از ساعت 17:00 ۷ آذر در پارک حضور داشتند و هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شد.که با برخورد وحشیانه نیروهای ولی فقیه مواجه شدند آنها با روشن کردن شمع و خواندن سرود ای ایران و یاردبستانی در خیابانها به اعتراضات خود ادامه دادند.
28.11.2009 - 07:26
تعیین خطمشی جدید در افغانستان، با سرنوشت سیاسی خود باراک اوباما گره خورده است.چگونگی روند اوضاع در افغانستان در انتخاب مجدد اوباما در سال ۲۰۱۲ و نیز داوری نسل‌های آینده درباره وی تعیین‌کننده خواهد بود. در مورد چگونگی روند اوضاع در افغانستان، اوباما شخصا مسئول شناخته خواهد شد.
27.11.2009 - 19:46
مدتی است که تدارکات وسیعی از جانب گروه «ایران ازاد » برای استقبال از ورود رئیس کودتاچیان در شهر کپنهاک آغاز شده و محل بزرگی نیز برای اسکان طرفداران دمکراسی و مخالفین تبعیض تهیه شده است تا دوستداران جنبش سبز که از سراسر اروپا برای نشان دادن اعتراض خود وارد این شهر زیبا می شوند ؛ساعاتی در کنار هم باشیم. شما دوستان با کرایه کردن اتوبوس و یا هر وسیله ای که در اختیار دارید به کپنهاک بیائید محل خواب و خوراک از ما . در زیر شماره تلفن ها برای تماس را می توانید یادداشت نمائید
27.11.2009 - 19:41
شیوا نظرآهاری
خبر 4 سال محكومیت دختری كه نه نامی بزرگ داشت و نه منصبی. قاضی دادگاه هم در جواب اعتراضش كه گفته بود، چرا سایرین را بعد از صدور حكم با قرار وثیقه آ‍زاد می‌كنید و من را نه، به او گفته بود كه خودش را با آن‌ها مقایسه نكند. و عاطفه مقایسه نكرد،‌ نه با آن‌ها و نه با هیچ كس دیگر. اما آن‌جا كه صحبت از زندانی كشیدن و حبس به میان می‌آید. عاطفه، هم‌پای همان كسانی حكم می‌گیرد كه نباید خودش را با آن‌ها مقایسه كند.
27.11.2009 - 19:26
وحیده مولوی
دولت با هدفمند کردن یارانه ها طبقه متوسط را می چلاند. شیره ی اقتصاد ِ جانش را تا انتها بالا می کشد. به نظر می آید نوبت بازی ِ نرم با فعالان اجتماعی رسیده باشد. پس از قلع و قمع سران بزرگ اصلاحات،.پرونده ی بخش فرهنگی طبقه ی متوسط با تغییر کارکرد دانشگاه و مدرسه، سانسور خبری، انحصار رسانه ی تاثیرگذار غیر ملی، توقیف روزنامه ها، فیلترینگ سایت ها و وبلاگ ها و .... بسته می شود.
27.11.2009 - 18:26
حشمت اله طبرزدی
اجازه دهید تا من به خامنه ای و نیرو های تحت امر او بسیار شفاف سخن بگویم.پیش از این هم گفته ام و یک باردیگر نیز تکرار می کنم. زن و بچه ی من ،ابروی من ،جان من و هر انچه دارم فدای ایران و مردم ایران.
27.11.2009 - 17:26
بیش از یک قرن ونیم است ، سرنوشت ملت ایران ،به خاطر موقعیت جغرافیائی اش به رقابت های امپراطوری انگلیس،با روسیه تزاری ،و بعد از جنگ دوم جهانی ، به رقابت های دو ابر قدرت آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی گره خورده بود.امروز با فروپاشی نظام کمونیستی در شوروی ، این رقابت ها نه تنها از بین نرفته است ، بلکه رقیب تازه ای بنام چین هم بر این رقابت ها اضافه شده است.اگر درتظاهرات جنبش سبز در ایران، شعار مرگ بر روسیه به گوش ملت می رسید، بی جهت نبود ونیست.
27.11.2009 - 16:26
ناصر مستشار
جمهوری اسلامی آنچنان در جهان منزوی شده است که دست به دامان کشورهای ضعیفی مانند گامبیا وبولیوی شده است که هیچ نقشی درعرصه های گوناگون جهانی ندارند.یهود ستیزی تقریبا در اروپا مهار شده است و آخرین رهبران سیاسی یهود ستیز از میان رفته اند.جمهوری اسلامی موقعی آغاز به یهود ستیزی نمود که جهان دیگر پذیرای چنین فرهنگ منحط و ضد انسانی نبود.رژیم جمهوری اسلامی برای تحکیم پایه نظام خود اینک بسوی سرکوب هرچه بیشتر مردم روی خواهد آورد که این نیز مانند پاشیدن بنزین بر شعله خروشان اعتراضات مردم خواهد شد.