رفتن به محتوای اصلی

سپتامبر 2009

30.09.2009 - 19:17
پستچی
هیچ معلوم نیست که، کله گاو را چگونه این آقایان وارد کالباس کرده اند!؟ به هر روی ملتی که گاه گاهی نیز شریف می شود، بایستی تکلیف خود را با این خانم وزیر بهداشت و درمان روشن کنند. چرا که صداهای بوق و گلوله و باتون غیر استاندارد، کالباس کله گاو و آرسنیک و فلزات سنگین غیر مجازو بی مرجع در برنج، جدا سلامتی روحی و جسمی آنها را تحدید می کند. چند نوع جمهوری دیده ایم، جمهوری اسلامی آیت الله بوق و کله گاو شنیده بودید؟
30.09.2009 - 18:17
جنبش اعتراضی بعد از انتخابات 22 خرداد امسال وسيعترين جنبشي بوده است که در 30 سال اخير در ايران روي داده است و بسياري از کساني که در اين حرکت درگير بوده اند به دلائل مختلف نياز به کمک دارند. در همان روزها در اين مورد و توصيه جمع آوري پول توسط هنرمندان در خارج يادداشتي نوشتم
30.09.2009 - 17:17
رضا شاهینی
نگاهی به تاریخ 30 ساله این رژیم نشان می دهد که نظریه تداوم حکومت بر روی امواج بحرانها تا جدود بسیار زیادی صجت داشته است. نخستین بحرانی که رژیم ایجاد نمود اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 بود با اشغال سفارت به دو هدف استراتژیک دست یافت
29.09.2009 - 23:29
علی جمشیدی
با کمال تعجب اخباری را دیدم که نور امید را دوباره در وجودم روشن کرد و ناگهان فراموش کردم که در ایران نیستم و خودم را یکی از سبز ها در ایران حساب میکردم.
29.09.2009 - 19:17
یکی می شود حضرت علی؛ که از او فقط شمشیر خونریزش را به ارث برده است... لشگریانش را می فرستد بچه های مردم را بکشند. بعد می آید گریه می کند و ماهم برای مظلومیت او زار می زنیم. پیشکارش هم که باید درجات کمتری از حضرت علی داشته باشد، خدا از کار درمی آید.
هوشنگ اسدی
29.09.2009 - 18:17
کي حاضر است جوانش برود در يک واقعه خونين و يک ساعت ديگر به قتل برسد؟ اين است که يک مادر، جوان خودش را در آغوش مي‏گيرد، مي‏بوسد اما گريه نمي‏کند. مي‏گويد من اين را مي‏فرستم. ببينيد شما بر سر اين مادر چه آورده‏ايد؟! شما ببينيد بر سر اين ملت چه آورده‏ايد که حاضر است به اين نحو جوانش را به ميدان بفرستد و مي‏گويد اگر صد جوان هم داشته باشم مي‏فرستم که اين گونه کشته شوند.
29.09.2009 - 16:12
شاهین فاطمی
کلنل قذافی دیوانه که پس از سالها پایش بازهم به مجمع عمومی سازمان ملل باز شده است به جای تعدیل حکومت فردی و دیکتاتوری در کشور خود، توصیه می‌کند که اوباما نیز دیکتاتور شود و خود را رئیس جمهور مادام‌العمر اعلام کند!. از سوی دیگر احمدی‌نژاد عقب افتاده عقربه زمان را در تالار مجمع عمومی اشتباهی خوانده و همان لاطائلاتی را تکرار می‌کند که زمانی یاسر عرفات از پشت همین تریبون نعره می‌کشید. او فراموش کرده است که امروز جز او و قذافی دیگر کسی آن روش پرخاشجویانه سالهای شصت میلادی را به نمایش نمی‌گذارد.
29.09.2009 - 11:10
محمدرضا شکوهی فرد
باید بازی را عوض کرد، باید بازیگران را هم عوض کرد، اگر برای هفته ای نظام، احمدی نژاد، اوباما، سارکوزی، براون و مرکل بازیگران صحنه بوده اند و خروجی اش شد تقویت احتمال رویارویی نظامی و پیام منفی اش برای حرکت ما، اکنون دوباره نوبت جنبش است. باید سریع بود و شرایطی را که طی یک هفته اخیر بوجود آمده و سایه جنگ را بیشتر سنگین ساخته، تغییر داد. باید درک کنیم، این تنها جنبش اصل ملت ایرانست که می تواند مچ هر دو طرف این ظاهرا منازعه را بگیرد. فوری ترین نیاز بباور من سرعت عمل است
29.09.2009 - 10:10
شهلا و. ی. صفایی
در موقعیت کنونی جایگاه شعر کلاسیک ا ز نظر من تا اندازه ای بستگی به سراینده شعر نیز دارد که مایل به سرایش شعرکلاسیک هست یا نیست خود را تابع تکنیک های کلاسیک می کند یا نمی کند و همین طوربستگی به جامعه ی ادبی و فرهنگی هم دارد که سبک مطرح شعر و جایگاهش را تعیین می کند. اگرشعری به فرهنگ کار و آیین و زندگی جامعه پیوند نخورد فراموش شده و در کتاب ها محدود خواهد ماند. چند تا شاعر مثل حافظ داریم که به این صورت ملموس ماندگار شده است. ا
28.09.2009 - 19:17
ناصر مستشار
از آنجائیکه سپاه پاسداران از درون یک انقلاب هویت طلب اسلامی تولد یافته است ،گسترش نفوذ ایدولوژیک خود را در منطقه اسلامی خارمیانه تا شمال افریقا را یک حق مسلم برای خویش می پندارد ودراندیشه بلندپروازانه ژاندارمی منطقه بسر می برد!آیا دیگر کشورهای منطقه به آرزوهای خیال پردازانه سپاه پاسخ مثبت داده وکرنش خواهند کرد یا دربرابر زیاده خواهی های سپاه پاسداران با وحدت خویش و اراده بین المللی راه ایستادگی را برمی گزیند؟
28.09.2009 - 18:17
علی سالاری
خلاصه، زنهار دادن از دشمن مفروض توجيه شرعي و سياسي ايشان براي اعمال سياست النصر بالرعب است. تهمت و اتهام کذب توطئهً دشمن هم بهانهً کودتا و همهً فجايع متعاقب آن بوده است. جالب اينکه رئيس دولت کودتا، با کمال وقاحت، دليل توطئهً دشمن را هم اعترافات تلويزيوني متهماني مي داند که اسيرآنهايند و دادستان و قاضي و وکيل و شکنجه گر و اعتراف گيرش همه از خودشان بوده اند! بعبارتي خود ساخته و خود پرداخته و خود پيروزمندانه به داوري نشسته اند.
28.09.2009 - 17:17
اگر آقای صوفی زادهءِ مهاجر که شاید در کشور نروژ و یا دانمارک زندگی میکنند، میتوانند به مردمان نروژی و دانمارکی بگویند که شما قبلأ دُزدان دریایی و خشکی بوده اید و آنچه تا کنون آفریده اید و ساخته اید بیمورد و پوچ هست، تاریخ تان بیخود هست و بر شهرها و سرزمینهای آنها نامهای جدیدی مانند: الاسنندج، الاصفهان، الاساری، الخرم آباد، الهمدان بگذارید و هر روز با حضور خود در میدانهایِ معروف این کشورها با بلندگو اعلام کنند که کشور نروژ و یا دانمارک کثیرالملله هستند و این سرزمینها را...
28.09.2009 - 16:17
جنبش سبز، تا به اینجای کار در لخت کردن و ریزش حامیان کودتا به خوبی عمل کرده است. به همین دلیل، نظریه مظلومیت رهبری، در دستور کار قرار گرفته است و کودتاگران بعد از سه ماه مبارزه فرسایشی ملت، به سختی فرسوده و خسته شده اند و به همین دلیل برای یارکشی و یافتن شرکای جدید در جامعه و عرصه سیاست کشور تلاش میکنند. رهبر تا زمانی که احساس میکرد میتواند با فصل الخطاب و تهدید، از بروز هر گونه اعتراض و ناآرامی پیشگیری کند، با شجاعت مردم بیدفاع را تهدید به کشتار کرد و تهدید خود را نیز عملی نمود، اما...
28.09.2009 - 10:10
مریم رستگار
سرپرست کمیته پژوهشی انجمن جراحان قلب ایران اعلام کرده است که سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران، ۷ تا ۱۰ سال کمتر از کشورهای دیگر دنیا است.
28.09.2009 - 09:10
مجید محمدی
حتی اگر رقابت بر سر قدرت در فردای پیروزی جنبش مطرح نباشد، به ساحل نجات رساندن کشتی پر تلاطم کشور در شرایط موجود با حداقل خسارات مالی و انسانی نیازمند یک رهبری مسئول و عقلانی برای جنبش سبز است. این نوشته صرفاً در مورد رهبری جنبش سبز در دوران گذار از نظام اقتدارگرایی به یک نظام دموکراتیک است.
28.09.2009 - 08:10
فریدون خاوند
نظامیان با دراختیارگرفتن بخش‌های حساسی چون گاز، نفت، مخابرات و بانک، امکانات مالی خود را گسترش می‌دهند و تحکیم می‌کنند. در این شکل به اصطلاح خصوصی سازی، واحدهای نظامی و بسیجی هستند که برنده می‌شوند
28.09.2009 - 07:10
لیلا طبری
فرزند آیت الله منتظری با شاره به اینکه نامه میرحسین موسوی به تمام مراجع نوشته شده بود تصریح کرد: اینکه آقایی ادعا می کند در بیت آیت الله منتظری به وحدت تاکتیکی رسیده اند ناشی از توهمات شدیدی است که چشم ها را بر روی واقعیات جامعه بسته اند و بر اساس توهمات خود برای جامعه نسخه می پیچند.
27.09.2009 - 19:17
ناصر ایرانپور
می‌توان ديکتاتور بود، اما الزاما فاشيست نبود؛ می‌توان مستبد بود، اما توتاليتر نبود؛ می‌توان ديکتاتور بود، اما عقب‌مانده‌ و ارتجاعی نبود؛ می‌توان ديکتاتور بود، اما زن‌ستيز نبود...
27.09.2009 - 18:17
حبیب تبریزیان
تقلب آشکار رژیم از یک سو و میزان حمایت دور از انتظار مردم از موسوی و کروبی از سوی دیگراین جسارت و انگیزه را نیز در ارودی اصلاح طلبان برانگیخت تا در برابر کودتای انتخاباتی ایستاده و به جای پناه بردن به خدا، اینبار به مردم پناه برند و مردم هم نشان دادند و همچنان میدهند که برای آرای خود ارزش قائل بوده و رهبران خود را هم تنها نخواهند گذارد.
27.09.2009 - 17:17
نويسندگانی با اهداف مختلف کنفدراسيونيسم را بعنوان مدل حکومتي براي آينده ايران پيشنهاد ميکنند. برخي تصور ميکنند اين مدل راهي براي متحد نگهداشتن کشور ايران با احترام به تنوع قومی در ايران است. برخي ديگر نيز نظير تکه پاره هاي بازمانده احزاب چپي کومله ، دموکرات کردستان و مجموعه کنگره مليتهای ايران فدرال، کنفدراسيونيسم را با عنوان فدراليسم تبليغ ميکنند و مـتأسفانه در جنبش سياسي ايران برداشت غلطي از فدراليسم را باعث شده اند که گوئي حکومت قومي يا کنفدراسيونيسم است.
27.09.2009 - 16:17
فرید مدرسی
این قیاسی درباره پدیده‌ای به نام «احمدی‌نژاد» یا مکتب «احمدی‌نژادیسم» است که می‌توان سیر تطور آن را مرور کرد تا سیمای نظری و عملی آن در ذهن ترسیم شود. «خودرو» نوع رفتار و عقاید اعضای این جریان است و سرنشین‌های آن، حلقه اصلی فعالانش و راننده هم فعلا «محمود احمدی‌نژاد» که البته در حال حاضر با پررنگ شدن نقش «اسفندیار رحیم‌مشایی» در این مکتب جدیدالتاسیس، بوی تغییر «راننده» هم به مشام می‌رسد. البته این مکتب یا حلقه فقط سیاسی نیست؛ چرا که با مروری بر رفتار و گفتار اعضای آن می‌توان...
27.09.2009 - 13:10
لیلا طبری
بنظر میرسد احمدی نژاد هم از تکذیب های دروغ خسته شده و واقعا نمیداند چه باید بگوید یا نگوید و متوجه شده است که هر چه بیشتر تکذیب کند مارک دروغگویی که بر پیشانی او است، پررنگ تر می شود.
27.09.2009 - 12:10
محمود نادری
بيش از يك سال است كه از انتشار كتاب «چريك‌هاي فدايي خلق: توسط محمود نادری و به سفارش وزرات اطلاعات جمهوری اسلامی می گذرد؛ تا اکنون صد ها نقد بر آن نوشته شده است که محمود نادری مقاله ای در پاسخ به نقدهایی که در باره کتاب چریک های فدایی خلق نوشته اند پاسخ داده است. نوشته کامل در تابناک انتشار یافته. نسخه ای از این پاسخ نیز در سایت مرکز پژوهش ها و مطالعات سیاسی گذاشته شده که البته معلوم نیست چرا آخر آن بریده شده است.
27.09.2009 - 09:57
کیانوش توکلی
تماشاچیان وخبر گزاریهای جهان در سالن کشتی در شهر هرنیک دانمارک شاهد یکی از پر شور ترین شرکت هواداران جنبش سبز مردم ایران از ورزشکاران ایرانی بودند ، جوانان سبز پوش ایرانی از شهر های کپنهاک ، اودنسه توسط تشکیلاتی بنام« ایران ازاد »برنامه ای را ترتیب داده بودند که نزدیک به یک صد نفر را در جاهای مختلف سالن سازماندهی کرده بودند که هم به تشویق کشتی گیران ایرانی می پرداختند و هم با صدای بلند اعتراض خود را به باند کودتایی احمدی نژاد_ خامنه ای را به گوش جهانیان می رساندند...
26.09.2009 - 19:17
هادی صوفی زاده
چهره‌ی آشنای سایت ایران گلوبال، آقای ناصر کرمی درمطلبی پراکنده‌ وبامحتواهای مختلف به‌ نیابت از مخاطب اصلی بنده برآمده‌ که‌ بنا به‌دلایلی لازم دانستم به‌ مطلب ایشان پاسخ دهم ودرضمن به‌ ایشان نیز خوش آمد وخیر مقدم عرض نمایم.
26.09.2009 - 16:18
بهروز ستوده
راست این است که آفتاب عمر حکومت 30 ساله دروغ و جانیان دروغگوی حاکم بر سرنوشت ایرانیان بر لب بام است و هرچه به لحظه مرگ این حکومت اسارت بار اسلامی نزدیک تر می شویم گفتار و کردار سران تبهکار حکومت دروغ ، جنون آمیز تر و دروغ هایشان بزرگ تر و درعین حال مضحک تر می شود .
26.09.2009 - 12:10
آرش حجازی
خرافات و عوام‌فریبی قوه‌ تمیز شما را پوسانده و دستاوردش برای مردم ما جز ویرانی، نابودی صنعت، نابودی کشاورزی، نابودی فرهنگ، نابودی صنعت نشر و مطبوعات، نابودی ورزش، آوارگی هزاران نفر و برباد رفتن آبروی ملتی سه هزار ساله و بر جای ماندن قبرستانی پر از گور جوانان بی‌گناه نبوده است.
26.09.2009 - 11:10
شهرام اسلامی
در دوران فعالیت فلسفی و نظری ارسطو، سرنوشت بزرگ‌ترین امپراتوری زمانه، یعنی ایران و سلسله‌ی پرقدرت هخامنشیان به دست اسکندر مقدونی، شاگرد ارسطو، رقم خورد. هایدگر در شاهکارش، یعنی در کتاب هستی و زمان، خود بر این باور است که انسان (هایدگر او را دازین می‌نامد) به این جهان پرتاب و فروافکنده شده است، بدین لحاظ پیشاپیش متعین است. آنچه انسان انجام می‌دهد، می‌اندیشد، و سرانجام می‌شناسد، متاثر از در-جهان-بودگی اوست. فیلسوف و متفکر نیز از این قاعده مستثنی نیست.
26.09.2009 - 10:10
مژگان کاهن
تجربه مورد تجاوز جنسی واقع شدن، تجربه ای است که می تواند ضربات شديد روانی بر فرد وارد کند. زيرا در لحظه فاجعه، تمام مکانيسم های دفاعی روانی ما مختل و حتی فلج می شوند.
25.09.2009 - 19:17
بحران جاری در اقتصاد جهانی چه پیوندی با روند جهانی‌شدن دارد؟ احیای دوباره نقش و اهمیت دولت‌ها در اقتصادهای ملی روندی زودگذر است یا ناشی از یک بازبینی اساسی نسبت به ملزومات حیات سرمایه‌داری است؟ میزگرد با دو کارشناس
25.09.2009 - 18:17
در حالی که جمهوری اسلامی رسما وجود یک کارخانه ی غنی سازی دیگر در ایران را تایید کرده است، سران کشورهای آمریکا، بریتانیا و فرانسه با ابراز خشم از پنهانکاری هسته ای ایران، به این کشور هشدار دادند که اگر تا دو ماه دیگر به قطعنامه های شورای امنیت عمل نکند با تحریم های شدیدتری مواجه خواهد شد. احمدی نژاد در واکنش به این اظهارات گفت: یعنی همه ی اطلاعات آقای اوباما، از همین جنس است!...
25.09.2009 - 17:17
می‌گوید در یکی از بازداشتگاه‌های ایران مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است. او روزی را به خاطر می‌آورد که برای شرکت در مراسم چهلمین روز کشته شدن ندا آقاسلطان به بهشت زهرای تهران رفته بود...
25.09.2009 - 16:17
امروز هم که آن رويدادهاي تاريخي جشن گرفته ميشوند به همين سان است و از کسانيکه براي به ثمر رسيدن تحول ترقي خواهانه در آمريکا و اروپا خون دادند قدردانی ميشود هر چند آرزوي هر انسان معقولي نظير کانت اين بوده و هست که آن تحول بدون خونريزي بدست ميامد. متأسفانه بعد از انقلاب اکتبر در روسيه بسياري از نيروهاي ترقي خواه به اشتباه افتخار کردن به انقلاب را پيشه خود ساختند جدا از محتوای آن تا به انجا که حتي در ايران يک انقلاب ارتجاعي در 1357 را هم مايه افتخار دانستند و هنوز هم اينگونه ميانديشند
25.09.2009 - 10:10
حسین زندی
موسیقیدانی که بهترین اجراهای خوانندگانی چون استاد شجریان ، شهرام ناظری ، بسطامی ، حمید رضا نوربخش ازساخته های اوست .مردم این سرزمین بیش از سی سال در دردهای مشترکشان با عزیزانشان همرا شده اند وسرود « رزم مشترک » اور اسرداده اند اودر طی این سی سال در کنار آهنگسازانی چون حسین علیزاده ، هوشنگ کامکار ، و....موسیقی سنتی را از سکوت و سقوط نجات داد و به بالندگی رسانید مشکاتیان درکنار آهنگ سازی ونوازندگی سنتور , سه تاررا نیز در کمال استادی و بسیارشیرین می نواخت که...
25.09.2009 - 09:10
احسان امینی
در طول سخنرانی روز چهارشنبه 23 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد , احمدی نژاد انحطاط نظام اقتصادی موجود در جهان را پیش بینی نمود و با عادت همیشگی از مسئله فلسطین پشتیبانی کرد اما سخنرانی او این بار به تندی سال های قبل نبود . اگرچه سخنان نسبتا تندی علیه ایالات متحده آمریکا و اسرائیل ایراد کرد و مدعی شد که حمله آمریکا به افغانستان نه تنها باعث از بین رفتن تروریسم نشد
25.09.2009 - 08:10
نادر هدایت
جریانهای سیاسی که از بازی های «انتخاباتی » نئولیبرال برای تقسیم قدرت بین خود ولابی های کنسرنهای بزرگ اقتصادی خسته شده اند اکنون در آلمان یک فراخوان ضد انتخابات داده اند و میگویند : رای دهندگان در چهارچوب قانون اساسی تنها اهرمهایی میباشند که برای تقسیم قدرت وقدرت جویی احزاب بکار میرود .