رفتن به محتوای اصلی

بازهم یک سال ننگبارتر و سیاه تر
20.03.2022 - 16:44

نوروز و بهاران تان خجسته و پیروزباد

 

بازهم یک سال ننگبارتر و سیاه تر و خونبارتر اسلامی ـ ولائی دیگر گذشت

و ما

خودباورتر و آگاه تر از همیشه بر پای خویش اجتماعی مان ایستاده ایم.

+

آری آری، در کشور مان حکومت نیرنگ و ستم و غارت و تاریکی و تباهی و نادانی مرگکاران حاکم است. این سال های سرد و سیاه و خونین، و زمستان مرگبار اسلامی برای همگان و بویژه کارگران و تنگدستان و جوانان و زنان کشورمان بیش از همه سخت و سنگین و بدرازا کشیده و بسیار هم دردبار گذشته است. برما 43 سال خودکامگی خوفناک و رنجباری هراسبار اسلامی گذشته است. و مای پاکباخته، کوه هائی از ننگ و فجایع و جنایت های بی شمار دینمداران را در جان و دلم تکیده مان تلنبارکرده و مصیبت های آنانرا پیاپی پشت سر نهاده و بروز دادخواهی خویش از خونخواران چشم براه می باشیم. 43 سال آزگار ما با ریاها و دروغ ها و بیکاری ها و گرسنگی ها و ترس ها، چپاول ها، دشمن افکنی ها و چنگ ها و زندان ها و اعدام ها درین ویرانه های بی خدا و اسلامزده گذارنده و چه ها که بر ما نگذشته است؟! و ما برای بازپس گرفتن نان و کار و آزادی و اراده و اداره ی ربوده شده زندگی دلخواه مان از ملاها و مکلاها و چندش انگیزتر از همه بنام خدا تاکنون، نه که کوتاه نیامده ایم، بل پیوسته رزمیده و هنوز هم با پاسداران حماقت و سرمایه می رزمیم، تا همچون نوروز و بهاران طبیعت امروز که بر زمستان مستولی شده، روزی نچندان دور بهاران آزادی و شادمانی ما نیز فرارسد و خواهدرسید و ما آنرا چه دلخوش و گرم و شیرین در آغوش خواهیم کشید.

بر ما با این فرامین و قوانین اسلام واپسگرا، و خودرائی این ولایت فاشیست و پلشت، براستی زنده ماندن هنری نه که آسان بوده، بل زندگی کردن سگی هم برای بسیارانی بی پناه و بیدادرس سخت و سیاه گذشته است. ولی این روند نابهنگام و واپسگرا و ضدبشری، برای جویندگان و سازندگان "بهار هستی" که کارگران و زحمتکشان باشد، هرگز و هیچگاه شگفت انگیز نبوده و نیست که با وجود استبداد مطلق ظلمت و آسمان تیره و تار مرگ دینی، و همزمان زهر زندگی تلخ 43 ساله ولائی ـ الهی، آنان در ژرفای و پهنای وجودشان پیوسته امید بفردا بدرخشده و سرزنده بودن مانا مانده است و همچنان شجاع و وفادار به پای خرد جمعی خویش هستند و ایستاده اند و پیگیر گام های بلند شور و شوق برداشته و نوید رهائی اصیل و مستقل کارگران را استوارتر از همیشه  بالانده اند و ما بهمراه آنان سرود همراهی، همنوائی و همبستگی طبقاتی همدردان کار و زحمت را باهم سرکشانه و سربلندانه سروده ایم و در ارکستر مبارزه اجتماعی خواهیم خواند.  

بهار آمده و زمستان در حال رفتن است و پایان زمستان آخوندها هم همچنین خواهدرسید. آری در وجودمان دوباره وزش و نسیم بهاری ست. نرمش نوروز بر تن های رنجورمان رقص و نوا سرزندگی می راند، بهار بر دردهای مان گرمی و امید می ساید و از رنگ و بوی گوارای نوروز بر جان های خسته مان باران شوق و شور می بارد. دوباره چرخش فصل شیرین نوروز می باشد و زمانه ی رویش ها و پویش ها و جوشش هاست و همو با دلنوازی در دست و دل های زمستانزده مان بی قراری و شادی را می جوشاند و سرود گرم رهائی، آواز فردای آزاد را جانانه برای مان می سراید.

دوباره، تبارداران شادی و پایکوبان شیرین زندگی بپاخاسته اند، و در برابر غارنشینان پلشت اسلامی، این انجمادگران زمستان ولائی، در دو صف مرگ و زندگی برابر هم ایستاده اند. و سرزندگان آواز شورانگیز بهاری شان را بی پروا و پُررویا و بهاری بی ترس و دلهره بلندبالا می خوانند. چراکه آنان می بینند دوباره دگرگونی سربرآورده و شکوفائی در دشت و دمن با لبان خندان بسربه پا درآمده، و دور نوروز و بهار فرارسیده است. و گل و سبزه و چمن مغرورانه سر به بالاگرفته و از کنه زمانه ی یخ تبار اسلامی آرام آرام می رویند.

آری آری، درین شبان بلند و پست و ایستای اسلامی ـ ولائی، تا بوده و بوده و همیشه، درخشش ستاره هائی هم داشته ایم تا امید به روشنائی فرداها را در یکایک جان ها و دل های ماتمزدگان عصر اسلام زمستانی بیدار و هوشیار و امیدوار نگهدارد و چه زیبا نگهداشته اند. ما درین گشت و گذار هستی، همچنان همیشه همراه بهاران و هموند نوروزمان می باشیم .

همگام با بهار و نوروزی که راز فراگشت هاست؛ راه فراروئی هاست؛ و رسم همه شکوفائی های هستی و انسانمداراست. نوروز و بهاران تان خجسته و پیروز.

بهنام چنگائی 29 اسفند 1400

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

بهنام چنگائی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.