رفتن به محتوای اصلی

داریوش مهرجویی سانسور در سینما ایران رابه تیتر اصلی رسانه ها مبدل کرد
11.03.2022 - 21:33
من هم دوست داشتم اقلا درباره اطلاعات اشتباه حرف نمیزد. دوست داشتم میکفت ارشاد به دلیل اعتراض من و حمایت‌های شما عقب نشینی کرد و خیلی چیزهای دبگر را هم دوست دارم که خوب انجام نمیشود! اما خوب ظرفیت آدمها و شرایط جسمی‌شون متفاوته. دور از اقای مهرجویی، اقای پور زند هم مرتب پس و پیش رفت سالهای زیاد و عاقبت به انهمه درد و‌تحقیر به تلخی پایان داد. همه حرفهای بدمان را برای انانی نگه داریم که جز تحقیر هنرمند و روشنفکر کاری نمی کنند و انها را به جایی می رسانند که دیگر تصمیم درست گرفتن برایشان ممکن نیست. اعتراض مهرجویی بهرحال آغازی شد و وزرات ارشاد عقب نشینی کرد.« شما کی هستید» پرسشی است که دیگران هم خواهند کرد، گیرم مهرجویی حرفش را پس گرفته باشد، حکایت همچنان باقی است. به نظرم کاریکاتور هوشمند مانا نیستانی در اینباره و اشاره به «گاو»نکته مهمی دیگری هم داشت: « من مهرجویی تیستم ، من فیلم مهرجویی ام»
این اثر هنر است که دارد به قتل می‌رسد سوای هنرمندش .
 
 
"کی هستی تو؟ من حقم را می گیرم ! می گیرم " چه کردنداین کوتوله های تاریخی با مردمان این سرزمین ؟که هنرمندی چون مهر جوئی در هشتاد دو سالگی چنین درد مندانه می خروشد سینه سپر می کد .تا از حق پایمال شده خود که حق پایمال شده یک ملت است دفاع کند .ننگ تان باد جانیان تاریک اندیش که چون راهزنان از دل تاریکی هزار چهار صد ساله در آمدید بر این سرزمین تاختید وبا مردمان این سرزمین آن کردید که مغول نکرد ."آمدند و کندند و سوختند و کشتند و بردند و رفتند" انجام فعل بر عهده من وتوست رفتنی که در خروش روزانه مردم منعکس است از هنرمدی چون مهر جوئی ،زنی چو نسرین ستوده زینت جلالیان واز معلمن تا کارگران ما حقمان را از گلویشان بیرون خواهیم کشید من به چنین روزی باور دارم !
گرچه زین زهر سمومی که گذشت از سر باغ
سرخ گل های بهاری همه بی هوشانند
باز در مقدم خونین تو ای روح بهار
بیشه در بیشه درختان همه آغوشانند
 
 

علت فوت زهره فکور صبور ؛ امین فردین ( عضو اطلاعات سپاه ) بود

Missing media item.

چندسالی است که ویدیو‌هایی در یوتیوب بارگذاری می‌شود که محتوای افشاگرانه درمورد برخی مسئولان، خبرنگاران و هنرمندان دارد. این کانال یوتیوبی آرام آرام مشهور شد و با نشانه رفتن مافیای موسیقی در داخل کشور به شهرت رسید و فعالیت‌های خود را گسترش داد. نام مدیر این کانال امین فردین است. گفته می‌شود امین فردین به خاطر افشاگری انجام داده، یکی از عاملان مرگ تلخ زهره فکور صبور نیز است

 

انتشار ویدیوی داریوش مهرجویی، کارگردان ایرانی، در اعتراض به تصمیم وزارت ارشاد برای بازبینی مجدد تازه‌ترین فیلم او "لامینور" واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.

بسیاری از کاربران این ویدیو را بازنشر کرده و بخش‌هایی از صحبت‌های آقای مهرجویی مانند جمله "پشت پرده مانند اشباح حکم صادر می‌کنند" را دوباره تکرار کردند.

بسیاری از کاربران از وزارت ارشاد انتقاد کرده و گفته‌اند که در حق بزرگان سینمای ایران "جفا" می‌شود.

عده‌ای از کابران ویدیویی از رقصیدن آل‌پاچینو، هنرپیشه پیشکسوت آمریکایی در خیابان که چندی پیش دست به دست می‌شد را دوباره باز نشر کردند و وضعیت آقای مهرجویی که پس از سال‌ها کار در عرصه سینما داد اعتراضش بلند شده را با سینماگران در کشورهای دیگر مقایسه کردند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.