رفتن به محتوای اصلی

فرصت تاریخی برای خیز بلند ایران
28.02.2022 - 15:56

 

اعلام موجودیت جهانی نوتزاریسم روسی با تهاجم اشغالگرانه به اکرائین، صفحات تازه در تاریخ جهان گشود که چشم اندازی فاجعه بار، و عین حال فرصت هایی برای بشریت جهت گسست از بربریت قرار داده است. بعنوان شهروند ایران، شهروند آلمان، شهروند اروپا و شهروند جهان، نمی توان نسبت به خطراتی که جامعه جهانی، ایران (میهن نخست) و آلمان (میهن دوم) را تهدید می کند، سکوت کرد.

رهبری فردی روسیه در قامت تزار قرن ما، گام در مسیری نهاده که برای اکرائین، روسیه، اروپا، آلمان، ایران و کل جهان فاجعه بار است. شرایط تازه که با بازی با کارت سلاح هسته ای توسط پوتین به جهانیان تحمیل شده، آحاد ساکنان زمین را موظف به همبستگی برای صلح پایدار و کنترل  قطار ترمز بریده حامل سلاح های هسته ای آقای پوتین می کند.

در این راستا، دولت آلمان کوشش های زیادی انجام داد که از سوی آقای پوتین سرمست از قدرت هسته ای، اهمیت آنها فهمیده نشد.
با حمله روسیه به اکرائین و اماده باش نیروی  جنگ اتمی، قطار جنگ راه افتاد و در مسیر خود، تاثیراتی عمیق در بی ثباتی جهان بر جای خواهد گذاشت و نیز تدارک دفاعی کشورها را اجتناب ناپذیر کرده است.

موضوع مرکزی سخن امروز، ایران و تاپیرات اعلام موجودیت نوتزاریسم روسیه بر میهن ما می باشد. در شرایطی دنیا به دوران تازه وارد می شود که در ایران ما، نظامی حاکم است که نمایندگان سیاسی آن، از فهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل بین الملل، چند صد سال عقب مانده، و مسئله حکومت اسلامی، نه ایران و جامعه ایران، بلکه اسلام و اسلامگرایان است.

بنابراین برای نمایندگی سیاسی جامعه و کشور ایران، باید الزامن روی حکومت اسلامی خط قرمز کشید و هیچ امری نمی تواند اصل اساسی برچیدن کلیت نظام حاکم را تحت الشعاع قرار دهد.

در شرایطی که تزاریسم دوباره در روسیه سربلند کرده، ایران ما نمی تواند از خطر آن در امان بماند، مگر اینکه از هم اکنون استراتژی خود را در کشور، منطفه و جهان شفافیت بخشیم. تجاوز روسیه به اکرائین، یاد مصیبت های ایران از تزاریسم را زنده و داغ ما را تازه کرد.

شرایط کنونی. می تواند سکوی پرشی باشد که ما به نقش ویرانگرانه روسیه در ایران خاتمه دهیم. تمامی قراردادهای اسارتبار و ظالمانه را کنار بگذاریم و سیاست دوستی بر اساس برابر حقوقی با همه کشورها را پیشه کنیم و به این موضوع صراحت دهیم که متحد استراتژیک و برابر حقوق ما، اروپای مستقل و خودمدیریت می باشد.

هنگامی آلمان بخاطر دفاع از مردم اکرائین از تجارت گاز، نفت و زغال سنگ با روسیه، خود را محروم ساخت، ما بعنوان متحد استراتژیک این کشور، می توانیم در مناسباتی دوستانه بر اساس منافع مشترک متقابل، در ساختن کشورهای مان نقش سازنده ای ایفاء کنیم.

اکنون فرصت تاریخی برای لغو قرارداهای رژیم اسلامی با چین، روسیه و … است.

خیز بلند ایران و نگارش تاریخ نو برای ایران، در متن تکوین اراده جهانی برای کنترل نوتزاریسم روسیه میسرتر است.

ما در متن تلاطم های بزرگ آتی می توانیم و باید به حکومت اسلامی پایان دهیم و نقش سازنده در ساختن جامعه، میهن و جهان تقبل کنیم.

اقبال اقبالی

28.02.2022

www.tribuneiran.org

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.