رفتن به محتوای اصلی

پاسخ به برنامه تلویزیونی ایرج مصداقی در باره کیمیا خاوری ؛ کتایون آذرلی و اژدر بهنام
04.02.2022 - 14:20

 ایرج مصداقی در برنامه چهارشنبه‌  2 فوریه ، حدود نیم ساعت در مورد سایت ایران گلوبال، کیمیا خاوری و اژدر بهنام و ... حرف زد. // از دو ساعت و یک دقیقه بعد را نگاه کنید:

Missing media item.

توضیح درباره حذف دو مقاله در ارتباط با ایرج مصداقی!

Missing media item.

بدین وسیله به اطلاع می‌رسانیم  که در تاریخ 26 آوریل 2015 نوشته‌ای تحت عنوان "ایرج مصداقی یک پدیده امنیتی یا یک معضل روانی ـ اجتماعی؟" و نیز مقاله دیگری با عنوان  "ایرج مصداقی گوهر ارعاب و خشونت" در  8 فوریه 2017 و هر دو با نام مستعار "کیمیا خاوری" در سایت ایران گلوبال درج شد.

این دو مقاله اتهاماتی را  متوجه  آقای ایرج مصداقی می‌کرد که مغایر اخلاق و ضوابط یک رسانه دمکراتیک به‌شمار می‌رفت، چرا که  شخصی با نام مستعار، اتهامات امنیتی - روانی به یک شخص حقیقی و کاملا شناخته شده‌ای چون ایرج مصداقی وارد می‌کرد. انتشار اینگونه نوشته‌ها به لحاظ حقوقی آشکارا خلاف مقرارات یک رسانه دمکراتیک می‌باشد.

از این رو سال گذشته، شورای گردانندگان سایت ایرانگلوبال تصمیم به حذف این نوشته‌ها گرفت و اکنون رسما از اقای ایرج مصداقی بابت درج چنین نوشته‌هایی پوزش می‌طلبیم.

اما چرا چنین اشتباهی رخ داد:

18 سال پیش به کمک دوستانی، سایت ایران گلوبال را با انگیزه عبور از سانسور فکری - عقیدتی  تاسیس کردیم تا علیه استبداد فکری درون فضای سیاسی ایران و علیه تابوها به مقابله برخیزیم. از این رو فضای سایت را برای چپ تا راست، از کمونیست تا هواداران پادشاهی و گروه‌های اتنیکی، در بخش تریبون آزاد باز گذاشتیم و به دلیل وضعیت اختناق و سرکوب، این اجازه به نام‌های مستعار نیز داده شد و در مواردی که نویسندگان راضی نبودند نام اصلی خود را بیان کنند، هرگز به خود اجازه ندادیم که درپی کشف صاحبان حقیقی اینگونه نام‌ها برآییم. و در مواردی هم که نام اصلی برای ما مشخص بود، آن را پیش خود حفظ کردیم.

تا اینجای کار درست بود ولی وقتی که شخصی در تاریکی به اشخاص حقیقی و حقوقی اتهامات سنگینی وارد می‌کند، می‌بایستی جلوی انتشار آن گرفته می‌شد. ما این کار را نکردیم و این اشتباه ما بود.

##############################

 

1- کیانوش توکلی مدیر سایت ایرانگلوبال: من  نوشته محمود زنگنه  تحت عنوان  "چپ کُشی از گوهردشت تا استکهلم " را  بدلیل اتهام  زنی از سایت حذف کرده ام  و بدین وسیله از آقای فرهاد مرادی معذرت خواهی می کنم  ، اما چرا و چگونه این مقاله چاپ شد ؛ ما شخصی بنام محمود زنگنه را از قبل نمی شناختیم ، امیلی فرستاد که  در ارتباط با دادگاه حمید نوری بود و از آنجا که سایت یک بخش کاملا جداگانه بنام « دادگاه حمید نوری » دارد و در آن  سعی شده است نظرات مختلف حتما گنجانده شود از این رو وقتی  امیل که بدستم رسید یک نگاه سطحی به آن انداختم و برای همکارم اقای بهمن ارسال کردم  که در بخش تریبون ازاد درج شد ولی نویسنده با زیرکی  در آخرای مقاله به آقای فرهاد مرادی اتهام ‌سخیفانه ای می زند که در نگاه سحطی قابل مشاهده نبود . از این رو مقاله مورد بحث حذف شد و بهتر بود که جناب مرادی خصوصی برایمان می نوشت حتما زودتر از این آن مقاله برداشته می شد

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.